Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pisze i w tym poscie ponieważ chce sie upewnic w 100 proc. jaki olej bedzie odpowiedni auto kupiłem niedawno chce wymienic olej ale ma to byc dobry olej nie chce oszczedzac moge wydac do 250 zł wiec :

Model: E36

Silnik: 328 m52

Przebieg:160 000 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: 50/50 igłównie dojazdy do pracy krotkie odcinki ok 30 km (2 strony) dziennie

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie mam pojecie gosc który mi sprzedawął nie pamieta ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E60

Silnik: 520i M54

Przebieg: 135 000 km

Styl jazdy: umiarkowany, raczej spokojny

Użytkowanie: 75% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: b.d.

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: castrol 5w30

 

Przymierzam się do wymiany oleju, gdyż ostatnia miała miejsce 05.2013 przy przebiegu 120tyś. Dotąd lany castrol 5w30. Zostać przy takim czy zmienić na inny? Mam również pytanie czy warto zastosować jakąś płukankę.

 

Rozważam zagazowanie auta, czy będzie to miało znaczenie na olej jaki wybiorę?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Koledzy nie chce zakładać nowego wątku więc tutaj się doczepię :D Chodzi mi jaki olej zalać do mojej e90 N46B20U1, aktualnie mam na liczniku przejechane ok 168 kkm (potwierdzone przez serwis bmw). Bunię nabyłem od mojego kolegi. Jednak jest jeden feler auto czasem lekko zadymi podczas ruszania np. ze świateł, ale to też nie zawsze :cry: i potem już nie dymi (najprawdopodobniej uszczelniacze zaworów do wymiany albo odma :x :cry2: ). Olej jaki jest wlany to castrol edge 5w30, ja wolę od razu zmienić . Na czytałem się na naszym forum o różnego rodzaju preparatach do płukania i olejach. Ale proszę kolegów znających temat bardziej jak ja jaki olej wybrać. Czy należało by zrobić płukankę silnika?

Proszę o informację będę bardzo wdzięczny

 

Pozdrawiam emilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam pisze i w tym poscie ponieważ chce sie upewnic w 100 proc. jaki olej bedzie odpowiedni auto kupiłem niedawno chce wymienic olej ale ma to byc dobry olej nie chce oszczedzac moge wydac do 250 zł wiec :

Model: E36

Silnik: 328 m52

Przebieg:160 000 km

Styl jazdy: umiarkowany

Użytkowanie: 50/50 igłównie dojazdy do pracy krotkie odcinki ok 30 km (2 strony) dziennie

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie mam pojecie gosc który mi sprzedawął nie pamieta ...

 

Jesli silnik w dobrej kondycji to mobil1 newlife 0w40, valvoline synpower 0w40 lub motul x-max 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E60

Silnik: 520i M54

Przebieg: 135 000 km

Styl jazdy: umiarkowany, raczej spokojny

Użytkowanie: 75% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: b.d.

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: castrol 5w30

 

Przymierzam się do wymiany oleju, gdyż ostatnia miała miejsce 05.2013 przy przebiegu 120tyś. Dotąd lany castrol 5w30. Zostać przy takim czy zmienić na inny? Mam również pytanie czy warto zastosować jakąś płukankę.

 

Rozważam zagazowanie auta, czy będzie to miało znaczenie na olej jaki wybiorę?

 

Pozdrawiam

 

Odradzam castrola, podobnie jak wyzej mobil1 newlife 0w40, valvoline synpower 0w40 lub motul x-max 0w40. Płukankę warto zastosować, polecam LM pro-line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

 

Koledzy nie chce zakładać nowego wątku więc tutaj się doczepię :D Chodzi mi jaki olej zalać do mojej e90 N46B20U1, aktualnie mam na liczniku przejechane ok 168 kkm (potwierdzone przez serwis bmw). Bunię nabyłem od mojego kolegi. Jednak jest jeden feler auto czasem lekko zadymi podczas ruszania np. ze świateł, ale to też nie zawsze :cry: i potem już nie dymi (najprawdopodobniej uszczelniacze zaworów do wymiany albo odma :x :cry2: ). Olej jaki jest wlany to castrol edge 5w30, ja wolę od razu zmienić . Na czytałem się na naszym forum o różnego rodzaju preparatach do płukania i olejach. Ale proszę kolegów znających temat bardziej jak ja jaki olej wybrać. Czy należało by zrobić płukankę silnika?

Proszę o informację będę bardzo wdzięczny

 

Pozdrawiam emilo

 

Do twojego silnika najlepiej olej lekko bieżny 0w30, ewentualnie 5w30, polecam amsoil european car 5w30 lub valvoline xtreme 5w30. Płukanka jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
myślałem o valvoline 5w30. Nadałby się również? Więc płukanka będzie ! :)

 

Może być ale te które wymieniałem wyżej bardziej odpowiadają twojemu silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Koledzy nie chce zakładać nowego wątku więc tutaj się doczepię :D Chodzi mi jaki olej zalać do mojej e90 N46B20U1, aktualnie mam na liczniku przejechane ok 168 kkm (potwierdzone przez serwis bmw). Bunię nabyłem od mojego kolegi. Jednak jest jeden feler auto czasem lekko zadymi podczas ruszania np. ze świateł, ale to też nie zawsze :cry: i potem już nie dymi (najprawdopodobniej uszczelniacze zaworów do wymiany albo odma :x :cry2: ). Olej jaki jest wlany to castrol edge 5w30, ja wolę od razu zmienić . Na czytałem się na naszym forum o różnego rodzaju preparatach do płukania i olejach. Ale proszę kolegów znających temat bardziej jak ja jaki olej wybrać. Czy należało by zrobić płukankę silnika?

Proszę o informację będę bardzo wdzięczny

 

Pozdrawiam emilo

 

Do twojego silnika najlepiej olej lekko bieżny 0w30, ewentualnie 5w30, polecam amsoil european car 5w30 lub valvoline xtreme 5w30. Płukanka jak najbardziej.

 

A płukanka nie zaszkodzi bardziej silnikowi jak jest teraz. Masz może namiar na kogoś sprawdzonego z olejami z okolic Rzeszowa (prosił bym info na Pw lub tutaj)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

 

Koledzy nie chce zakładać nowego wątku więc tutaj się doczepię :D Chodzi mi jaki olej zalać do mojej e90 N46B20U1, aktualnie mam na liczniku przejechane ok 168 kkm (potwierdzone przez serwis bmw). Bunię nabyłem od mojego kolegi. Jednak jest jeden feler auto czasem lekko zadymi podczas ruszania np. ze świateł, ale to też nie zawsze :cry: i potem już nie dymi (najprawdopodobniej uszczelniacze zaworów do wymiany albo odma :x :cry2: ). Olej jaki jest wlany to castrol edge 5w30, ja wolę od razu zmienić . Na czytałem się na naszym forum o różnego rodzaju preparatach do płukania i olejach. Ale proszę kolegów znających temat bardziej jak ja jaki olej wybrać. Czy należało by zrobić płukankę silnika?

Proszę o informację będę bardzo wdzięczny

 

Pozdrawiam emilo

 

Do twojego silnika najlepiej olej lekko bieżny 0w30, ewentualnie 5w30, polecam amsoil european car 5w30 lub valvoline xtreme 5w30. Płukanka jak najbardziej.

 

A płukanka nie zaszkodzi bardziej silnikowi jak jest teraz. Masz może namiar na kogoś sprawdzonego z olejami z okolic Rzeszowa (prosił bym info na Pw lub tutaj)?

 

Płukanka nie szkodzi silnikowi pod warunkiem że stosuje się ją zgodnie z instrukcją. Olej najlepiej kup w sklepie internetowym (u dystrybutora) który posiada certyfikat. np. http://www.zmienolej.pl --- http://www.valvoline.sklep.pl lub tu: http://czescidobmw.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jaką płukankę najlepiej zamówić? Muszę te rzeczy pozamawia w przyszłym tyg bym wymienił wszystko. Mam nadzieję, że nie będzie wtedy bardziej dymić jak teraz.

 

Każda renomowanej firmy będzie ok, osobiście kupuję tą: http://czescidobmw.pl/dodatki-do-oleju-i-paliwa/srodek-do-przeplukiwania-silnika-liqui-moly,3966.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o pomoc w wyborze najlepszego oleju. Wiem już, że powinien to być Valvoline, Motul, Liqui Moly, Millers albo Amsoil, ale nie wiem dokładnie które z nich najlepiej odpowiadają poniższej specyfikacji.

I jeszcze:

- czy można przejść z LL-04 na LL-01?

- czy powinienem zrobić płukankę przed zmianą oleju? Czy kondycja silnika ma tu znaczenie (jak ją ocenić)?

 

Model: 528 E39

Silnik: 2.8 M52

Rok produkcji 1996

Przebieg: 243 kkm

Styl jazdy: umiarkowany → dynamiczny

Użytkowanie: mieszany (miasto/trasa ≈60/40 proc.)

Zużycie bieżące na l/1000km: chyba bierze trochę oleju, ale nie robiłem pomiarów

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas (75 kkm które przejechałem od zakupu): Castrol Edge 5W40 LL-04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: 320 E46

Silnik: 2.0 M47N

Rok produkcji 2003

Przebieg: 165 kkm

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: nie zauważalne

DPF: tak

Dotychczas Motul 6100 Synergie+ 10W40

 

Chcioał bym wymienić na VALVOLINE DURABLEND 5W40

Czy polecacie coś lepszego, bo ciężko mi znaleźć konkretną odpowiedź w innych postach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, proszę o pomoc w wyborze najlepszego oleju. Wiem już, że powinien to być Valvoline, Motul, Liqui Moly, Millers albo Amsoil, ale nie wiem dokładnie które z nich najlepiej odpowiadają poniższej specyfikacji.

I jeszcze:

- czy można przejść z LL-04 na LL-01?

- czy powinienem zrobić płukankę przed zmianą oleju? Czy kondycja silnika ma tu znaczenie (jak ją ocenić)?

 

Model: 528 E39

Silnik: 2.8 M52

Rok produkcji 1996

Przebieg: 243 kkm

Styl jazdy: umiarkowany → dynamiczny

Użytkowanie: mieszany (miasto/trasa ≈60/40 proc.)

Zużycie bieżące na l/1000km: chyba bierze trochę oleju, ale nie robiłem pomiarów

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas (75 kkm które przejechałem od zakupu): Castrol Edge 5W40 LL-04

 

Nie ma problemu z przejściem na LL-01lub LL-98 a nawet lepiej dla twojego silnika, płukanka mile widziana. Kondycja silnika zawsze ma znaczenie bo jak będzie palił olej to dolewki będą trochę kosztowały przy najlepszych olejach, możesz sprawdzić kompresje silnika. Możesz zalać Mobil1 newlife 0w40 lub o większej lepkości Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: 320 E46

Silnik: 2.0 M47N

Rok produkcji 2003

Przebieg: 165 kkm

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: nie zauważalne

DPF: tak

Dotychczas Motul 6100 Synergie+ 10W40

 

Chcioał bym wymienić na VALVOLINE DURABLEND 5W40

Czy polecacie coś lepszego, bo ciężko mi znaleźć konkretną odpowiedź w innych postach.

 

Z pewnością lepszy będzie valvoline synpower mst 5w40, durablend nie posiada specyfikacji bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o pomoc w wyborze najlepszego oleju. Wiem już, że powinien to być Valvoline, Motul, Liqui Moly, Millers albo Amsoil, ale nie wiem dokładnie które z nich najlepiej odpowiadają poniższej specyfikacji.

I jeszcze:

- czy można przejść z LL-04 na LL-01?

- czy powinienem zrobić płukankę przed zmianą oleju? Czy kondycja silnika ma tu znaczenie (jak ją ocenić)?

 

Model: 528 E39

Silnik: 2.8 M52

Rok produkcji 1996

Przebieg: 243 kkm

Styl jazdy: umiarkowany → dynamiczny

Użytkowanie: mieszany (miasto/trasa ≈60/40 proc.)

Zużycie bieżące na l/1000km: chyba bierze trochę oleju, ale nie robiłem pomiarów

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas (75 kkm które przejechałem od zakupu): Castrol Edge 5W40 LL-04

 

Nie ma problemu z przejściem na LL-01lub LL-98 a nawet lepiej dla twojego silnika, płukanka mile widziana. Kondycja silnika zawsze ma znaczenie bo jak będzie palił olej to dolewki będą trochę kosztowały przy najlepszych olejach, możesz sprawdzić kompresje silnika. Możesz zalać Mobil1 newlife 0w40 lub o większej lepkości Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W40.

Dzięki. Zastanawiam się też nad Liqui Moly TOP TECH 5W-40, czy ze względu na LPG nie będzie najlepszym wyborem.

Generalnie moim zamiarem jest "uciszenie" trochę silnika, bo mam wrażenie, że pracuje dość głośno i zatrzymanie "brania" oleju.

Który olej najlepiej spełni tę funkcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki. Zastanawiam się też nad Liqui Moly TOP TECH 5W-40, czy ze względu na LPG nie będzie najlepszym wyborem.

Generalnie moim zamiarem jest "uciszenie" trochę silnika, bo mam wrażenie, że pracuje dość głośno i zatrzymanie "brania" oleju.

Który olej najlepiej spełni tę funkcję?

 

Top tec jest olejm hc, ten który ja podałem jest na bazie syntetycznej czyli lepszy. Powinno się udać trochę poprawić kulturę pracy silnika i ubytki oleju po rezygnacji z castrola. Jeśli chodzi o utraty oleju poprzez odparowanie w wysokich temperaturach to najlepiej wybierać te które mają najwyższą temperaturę zapłonu i najniższy współczynnik NOACK, dane dostępne w kartach charakterystyki każdego oleju choć noack-iem nie chwali się wiele marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46

Silnik: 328i M52TU28

Przebieg: 220 000 km

Styl jazdy: 70% spokojny 30% agresywny

Użytkowanie: 60% trasa 40% miasto

Zużycie bieżące na 10000km okolo 200ml

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: Castrol Magnatec 10W40

Olej wymieniam co 10tys km

 

Auto kupilem przy przebiegu 200tys km, w schowku znalazlem karteczke z wymiany oleju w Niemczech (10w40 Castrola bodajze GTX), ale czy kartka pochodzila z tego auta - tego nie wiem, bo ksiazki nie mam :/ nie chcialem ryzykowac i od razu po zakupie zmienilem olej na castrol magnatec 10w40 - polsyntetyk. Tak przejezdzilem 20 tys km z wymiana po 10tys, jednak castrol nie jest zbyt zadowalajacy. Po chlodniejszej nocy, po odpaleniu slychac szklanki przez jakies 4-6 sekund z zaleznosci od temteratury na dworku. Serduszko w dobrym stanie , jedynie lekko upocone przy uszczelce pokrywy zaworow. Na dniach czeka mnie wymiana oliwy i nie wiem, co byloby dla niej najlepsze, prosze o poradę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil 1 New Life 0W40, bezkonkurencyjny CCS (start na zimno) i znakomite MRV (tak zwane dotarcie oleju do silnika).

wysoki tbn, wysoki punkt spalania, wysoki HTHS, niska ewaporacja, duze zasoby ochronne ale przy wymiane co 10 tys to akurat nie ma znaczenia, Noack z wyzszej polki, niskie zanieczyszczenie silnika brak osadow grubych oraz brak polimeryzacji dla benzyny LL01, nie ma lepszego wyboru aktualnie na runku. wiem jest 1000 olejow na rynku dla LL01 a ja ciagle z mobilem ale no nie ma konkurencji na razie. nuda.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglada sprawa przejscia z polsyntetyku na pelen syntetyk bo nie mam w tym najmniejszego doswiadczenia? Serducho sie nie rozplynie jak glosi wiele legend i sceptykow? Myslalem tez o Motulu 8100 x-cess 5w40 wiele razy tu polecanym, podobniez nie rozlewany u nas w kraju a to plus. Ktory wybor lepszy? :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil lepszy pod kazdym wzgledem. i nie ma ryzyka polimeryzacja jezeli troche zaszalejesz. Zrob plukanke zanim zmienisz olej miedzy polsyntetykiem a syntetykiem problem polega na tym zeby nie mieszac roznych olejow ze soba a jezeli chcesz miec absolutnie Estry w oleju to wlej sobie Atomexa Duo protec chociaz to zupelnie nie potrzebne a nie Motula

Tak mimo tego co mowia sceptycy zrob plukanke najlepiej miekka Archoil 2820 lub Xenum przed wymiana, wlej 250 ml oleju mniej niz powinienes. Kup Archoil 2300, nie panikuj w zime wyglada jak pasta do butow i ma taka konsystencje. Wpakuj butlke zamknieto na 15 min do wody temperaturya 50 stopni, pôdziwiaj geniusz chemika... rozgrzej silnik, wlej Archoil 2300, pojezdzij kilka kilometrow aby sie dobrze wymieszalo zostaw do wymiany oleju za 10 tys km. (nie nie zrobi sie pasta do butow z powrotem jak ostygnie bo olej jest wysoko kaloryczny, nie ma szans.) PO zlaniu oleju popros mechanika o oocene czystosci silnika... jest jak z fabryki.

 

a poza tym jezeli masz silnik uszczelniony syfem to wiesz jak to wyglada ? zle.

 

czy ci ktorzy polecaja motula powiedzieli DLACZEGO ? hein wazne pytanie dlaczego ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil lepszy pod kazdym wzgledem. i nie ma ryzyka polimeryzacja jezeli troche zaszalejesz. Zrob plukanke zanim zmienisz olej miedzy polsyntetykiem a syntetykiem problem polega na tym zeby nie mieszac roznych olejow ze soba a jezeli chcesz miec absolutnie Estry w oleju to wlej sobie Atomexa Duo protec chociaz to zupelnie nie potrzebne a nie Motula

Tak mimo tego co mowia sceptycy zrob plukanke najlepiej miekka Archoil 2820 lub Xenum przed wymiana, wlej 250 ml oleju mniej niz powinienes. Kup Archoil 2300, nie panikuj w zime wyglada jak pasta do butow i ma taka konsystencje. Wpakuj butlke zamknieto na 15 min do wody temperaturya 50 stopni, pôdziwiaj geniusz chemika... rozgrzej silnik, wlej Archoil 2300, pojezdzij kilka kilometrow aby sie dobrze wymieszalo zostaw do wymiany oleju za 10 tys km. (nie nie zrobi sie pasta do butow z powrotem jak ostygnie bo olej jest wysoko kaloryczny, nie ma szans.) PO zlaniu oleju popros mechanika o oocene czystosci silnika... jest jak z fabryki.

 

a poza tym jezeli masz silnik uszczelniony syfem to wiesz jak to wyglada ? zle.

 

czy ci ktorzy polecaja motula powiedzieli DLACZEGO ? hein wazne pytanie dlaczego ?

 

DLACZEGO? Ano dlatego, że Motul ma bardzo dobre parametry. Dla przykładu zestawiając parametry przytaczanego tu i tak gorąco zachwalanego przez kolegę Rivasi Mobila 1 New Life 0W40 z wymienianym też Motulem 8100 x-cess 5w40 okazuje się że jednak Motula ma większość parametrów na wyższym poziomie. Wystarczy porównać ich arkusze danych technicznych i zawarte w nich twarde liczby.

Ja rozumiem, że kolega z jakichś powodów jest gorącym orędownikiem Mobila i ok., ale tak naprawdę jak zgłębić temat, to okaże się że jest to tzw. średnia półka. Jakieś dziesięć, a może nawet więcej lat temu Mobil wydał w Polsce ogromne pieniądze na promocję, strach było otworzyć lodówkę by się na niego nie natknąć. Teraz im to procentuje, bo jest to chyba najbardziej znany olej w Polsce. Ale czy najlepszy? Jest co najmniej kilka marek olejowych, które oferują oleje o wyższych parametrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.