Skocz do zawartości

Pomocy!!! Run Flat a fabryczne zestrojone zawieszenie


marcine60535d

Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy mam dylemat odnośnie tego co przeczytałem

 

Samochody z Run Flatem na pierwszym wyposażeniu, mają fabrycznie zestrojone zawieszenia (zmodyfikowane nastawy) do parametrów tego specyficznego ogumienia. Jeśli więc zdecydujemy się założyć standardowe opony, odczujemy brak stabilności w zakrętach, przy dynamicznym ruszaniu i hamowaniu, co znacząco pogarsza nasze bezpieczeństwo.

 

Tu link do w/w cytatu http://www.opony.com.pl/artykul/run-flat-wady-i-zalety/?id=125

 

Zakupiłem auto 2tyg temu 535d 2008r automat były na nim zimówki 225/50 R17 DUNLOP SP WINTER SPORT M3 Run Flat ( ciśnienie przód 2.5 tył 2.8 )auto mimo 25 stopni na zewnątrz prowadziło się idealnie 140-260:) zatankowane w Holandii pod korek v-power diesel i przyjazd do legnicy 850km znów pod korek i tu miła niespodzianka wskazania komputera 7.4 spalanie rzeczywiste 7.6 po wjechaniu do polski i zmianie opon ma michelin primacy 225/55R17 ( nie Run Flat !!! ciśnienie przód 2.6 tył 2.8) i wyjechaniu z wulkanizacji fajnie miękko po mieście super ale po wjeździe na autostradę auto przy 120 km na godz buja jakby nie wiadomo jakie silne podmuchy wiatru bocznego były strach jechać więcej jak 160 opony są nowe koła wyważone zbieżność poprawna a i najlepsze spalanie wzrosło po autostradach do 10.5 litra czyli o 3 litry więcej a po mieście pali średnio 8.6 czy to przez paliwo czy przez opony czy jedno i drugie zaznaczam ze podaję spalanie po przejechaniu 800km w trasie i przeliczam samemu i to samo tyczy się jazdy po mieście paliwo tylko v-power.

 

 

Czy to wina opon czy faktycznie auta te mają zestrojone zawieszenie pod opony typu Run Flat jak temu zapobiec ???, zmienic opony na Run Flat???

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody z Run Flatem na pierwszym wyposażeniu, mają fabrycznie zestrojone zawieszenia (zmodyfikowane nastawy) do parametrów tego specyficznego ogumienia. Jeśli więc zdecydujemy się założyć standardowe opony, odczujemy brak stabilności w zakrętach, przy dynamicznym ruszaniu i hamowaniu, co znacząco pogarsza nasze bezpieczeństwo.

 

To nie jest prawda, to plotka.

 

Czy to wina opon czy faktycznie auta te mają zestrojone zawieszenie pod opony typu Run Flat jak temu zapobiec ???, zmienic opony na Run Flat???

Proszę o pomoc

 

Wina zlego rozmiaru opon, zalozyles zbyt wysokie opony - 225/55R17, a powinny byc 225/50R17 lub lepiej 245/45R17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja zmieniłem z Run flatów na zwykłe 225/45 i jeździ sie w porządku tylko że ten profil nie fajnie wygląda na samochodzie i następne będą takie jak podaje naklejka na słupku czyli o profilu 50.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.