Skocz do zawartości

opony zimowe - jakie polecacie


niemirad

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Nie długo czeka mnie zakup opon zimowych (kwestię rozmiaru pomijam bo była często omawiana)

 

wiem że nie każdy rodzaj bieżnika dobrze się sprawuje w przednio lub tylno lub czteronapędowcach

 

jakie opony polecacie ?

 

 

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

ja polecam ci ( DUNLOP WINTERSPORT 3D ) -zima a na lato DUNLOP SPORT MAXXTT

 

jeśli założysz .............zrozumiesz :-) zachwalać każdy może więc nie będe się rozwijał ale ja te opony mam założone już drugi roczek i na dwóch autkach i nie mam zamiaru zmieniać :nienie:

 

Świetne właściwości, do tego zapytaj o kartę klubową DUNLOP ASSISTANCE na teren całej europy ja dostałem w tamtym roku nie wiem czy w tym mają jeszcze promocje ....naprawdę doradzam jak przyjacielowi :cool2:

 

Poczytaj o tych oponkach

 

Pozdrawiam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Dunlopy też mogę polecić, z resztą sygnowane są 'gwiazdką' czyli rekomendowane przez BMW, jeździłem na takich 2 sezony e46 i do e90 też takowe zakupiłem, jeden sezon zimowy przejeździłem, większych problemów nie było. Także polecam.

Większość BMW z tego co zauwazyłem obute są właśnie w Dunlopy SP WINTER SPORT 3D :roll:

 

Co by nie mówić, ważne, że jak nowa opona to każda będzie dobra :), a że nasze auta mają napęd na tył, to wiadomo jak to jest.. :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ja polecam ci ( DUNLOP WINTERSPORT 3D ) -zima

 

 

Potwierdzam, polecam - opona cicha i ma świetne właściwości. Mam rozmiar 225/45/17.

E30 325i 1988, Lachsilber met, M Technik II,Recaro,BBS,BMWSoundSystem.


Seria 3 - 4ever :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie o oponie godyer ultragrip 7+ naczytałem i nasłuchałem sie bardzo pozytywnych opini w testach zaznaczone jest (szczególnie polecana) 1 i 2 gie miejsce ma od 4lat wcześniej była to 7 teraz ma końcówkę 7+ podobno mniej się ściera od poprzednika i jest jeszcze lepsza i sam nie wiem piszecie o tym Danlopie 3d i mam mętlik chce zamówić w tym tygodniu śnieg już w czwartek ma być :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem i jedne i drugie tyle ze nie w BMW no i nie RSC, i moge powiedziec ze jedna i druga jest bardzo dobra, tam gdzie niektorzy sie slizgaja ja normalnie jade, moim zdaniem DUNLOP jednak delikatnie lepiej sie sprawowal. A co koledzy powiedza czy na fele 17" teraz mam 225/45/17" moge wrzucic na zimke 225/50/17" czy nie bedzie to kompatybilne i wymienne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecę coś z innej półki. W moim pierwszym samochodzie - Megane - dałem sie namówić na opone Firestone FW930 - byłem maksymalnie zadowolony. Przyszło kolejne auto - Audi - i skusiłem sie na Dunlopa 3D - nie było źle, ale w głowie dalej miałem Firestone. Kupiłem BMW i podjąłem decyzje ze wracam do tej marki. Niestety modelu FW930 juz nie było więc wziąłem Firestone Winterhawk2 - jezdziłem na niej ostatniej zimy - jedno co moge napisać - rewelacja a opona kosztuje znacznie mniej niż szeroko reklamowane Dunlopy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ja polecam ci ( DUNLOP WINTERSPORT 3D ) -zima a na lato DUNLOP SPORT MAXXTT

 

jeśli założysz .............zrozumiesz :-) zachwalać każdy może więc nie będe się rozwijał ale ja te opony mam założone już drugi roczek i na dwóch autkach i nie mam zamiaru zmieniać :nienie:

 

Świetne właściwości, do tego zapytaj o kartę klubową DUNLOP ASSISTANCE na teren całej europy ja dostałem w tamtym roku nie wiem czy w tym mają jeszcze promocje ....naprawdę doradzam jak przyjacielowi :cool2:

 

Poczytaj o tych oponkach

 

Pozdrawiam :P

 

Tak jak kolega napisał, Generalnie Dunlop, Goodyear, Continental, Pirelli, Bridgestone oczywiście wszystkie o ile będą z wyższej półki napewno spełnia swoje zdanie w zime bardzo dobrze:) co do zimy to polecam głównie Goodyera Performance I lub II(miałem we wcześniejszej Beemce takie i w obecnej też mam goodyeary tylko nie pamietam nazwy) i super sie lata na nich:) Dunlop miałem w A6 także też moze polecić:) latam teraz na nowiutkich Dunlopach SP SPOER MAXXT i są świetne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie o oponie godyer ultragrip 7+ naczytałem i nasłuchałem sie bardzo pozytywnych opini w testach zaznaczone jest (szczególnie polecana) 1 i 2 gie miejsce ma od 4lat wcześniej była to 7 teraz ma końcówkę 7+ podobno mniej się ściera od poprzednika i jest jeszcze lepsza i sam nie wiem piszecie o tym Danlopie 3d i mam mętlik chce zamówić w tym tygodniu śnieg już w czwartek ma być :mad2:

 

 

Też już nie wiem co wybrać ale stanąłem na tych dwóch markach albo Dunlop 3D albo Goodyear 7+ - skoro to prawie to samo to chyba pokieruje się ciekawszym wzorem bieżnika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba tak samo i wezmę UG7+ bo jednak była na pierwszym miejscu i dobrze spisuję się na mokrym śniegu gdyż mięszanka tej opony jest tak skonstruowana że zmienia sie miękkość na wpływ temperatury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już drugi tydzień śledzę, czytam fora, porównuje opinie i sprawdzam testy i mam problem jak większość:)

Zastanawiam się nad 3 typami:

Nokian WR G2 cena ok 280zł

Pirelli Sottozero ok 320zł

Dunlop SP Wintersport 3D ok 350zł

 

w serwisach o dunlopach nie wiele mówią ale polecają nokiany (które cieszą się dużym zainteresowaniem) i pirelli w szczególności pirelli polecają bo tłumaczą to tym że mają najlepsze właściwości jezdne dla aut sportowych i najlepszą jakościowo gumę a w rozmiarze 205 (w innych również) wizualnie wygląda szeroko jak typowa letnia sportowa opona ale obawiam się że w zimie to sie może nie sprawdzić:/ wydaje mi się że najlepsza jest właśnie ta dunlop ale czy jest sens tyle płacić za oponę? bo jak to ktoś napisał że każda nowa zimowa spełnia swoje zadanie i dlatego zastanawiam się jeszcze nad tymi nokianami bo są tanie mają dobre opinie od właścicieli np BMW i mercedesa (tylnonapędowe) w testach jak to opona tańsza wypadają pośrednio czyli na 10 opon zajmuje miejsce 5

 

a co Wy sądzicie o tych propozycjach??? albo co wyszukaliście w opiniach lub też u kolesi lub też u kolesi co zajmują się sprzedażą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...z moich doświadczeń ostatnich 3 lat...w Z4 były GY UG Performance ...w nowym Mondeo Dunlop 3D.... w Cougar GY UG7+

...wszystkie absolutnie doskonale się sprawdzały...jak bym miał dzisiaj wybierać...wziąłbym GY UG7+...albo Dunl.. 3D... :cool2:

...jaki rozmiar zakładasz :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym zapytaniem o rozmiar to do mnie?:)

Jak tak to 205 55 16

zakup GY 7+ też rozważałem ale trzeba było zawęzić krąg poszukiwań i szukania opinii więc zostały te 3

najbardziej do mnie przemawiają te Dunlopy ze względu na symetryczną rzeźbę bieżnika bo do tych asymetrycznych jakoś nie mam zaufania co do zimy ale może się mylę bo na letnich mi się dobrze jeździło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam już pewien obraz na sprawę

 

specjalnie nie pisałem o moich faworytach

ale rzeczywiście były w nich

 

1) Goodyear Ultra Grip 7+

2) Nowy Dunlop Dunlop Winter Sport M3

3) i BRIDGESTONE Blizzak LM30

 

a właśnie kupiłem chyba najmniejsze z możliwych stalowe felgi

a oponki będą 205/55/16

 

a w przyszłym tygodniu kupię oponki

 

Dzięki wszystkim za pomoc

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sasza E46 to gdzie Ty jeździsz że łańcuchy musisz zakładać?:)

 

niemirad dlaczego większość zakłada felgi stalowe?? na aluminiowych nie można jeździć zimą? są gorsze od stalowych czy o co w tym chodzi? no może ze względy na wspaniały stan naszych dróg w zimie i nawet po niej (ogólnie to wydaje mi się że cały czas są w strasznym stanie) to może aluminiowe są bardziej podatne na jakieś skrzywienie lub też nawet pęknięcie ale czy to jest jedyny argument żeby ich nie zakładać na zimę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego większość zakłada felgi stalowe?? na aluminiowych nie można jeździć zimą? są gorsze od stalowych czy o co w tym chodzi?

Bo gromada mądrych inaczej sieje na licznych forach - i nie tylko - popelinę, jakoby z felg aluminiowych zimą złaził lakier od soli i innych chemikaliów, jakoby były łatwiejsze do uszkodzenia. Co oczywiście jest prawdą. Ale tylko w przypadku taniego badziewia niepewnego pochodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...felgi stalowe są po prostu dużo tańsze od porządnych alu...1000zł. nie szkoda na zimę...w przeciwieństwie do 2.5...3.5t zł. za w miarę porządne aluski.

...zawsze można na zimę kupić jakieś używki..oryginalne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo gromada mądrych inaczej sieje na licznych forach - i nie tylko - popelinę, jakoby z felg aluminiowych zimą złaził lakier od soli i innych chemikaliów, jakoby były łatwiejsze do uszkodzenia. Co oczywiście jest prawdą. Ale tylko w przypadku taniego badziewia niepewnego pochodzenia.

 

Nie sol i chemikalia sa problemem dla lakieru na felgach, to wlasciciele felg sa problemem, bo nie czyszcza felg w okresie zimowym i nie zabezpieczaja ich woskiem. A sol, chemikalia i masa pylu z klockow, nie spowoduja odpadniecia lakieru, ale go z czasem zmatowia. Oczywiscie tanie badziewie zareaguje na takie warunki szybciej, felgi z lakierem wyzszej jakosci przetrwaja dluzej, ale jedne i drugie sa na ten problem narazone. Na pewno na zime szkoda felg polerowanych pokrytych lakierem bezbarwnym, jezeli nie ma sie ochoty/czasu ich czyscic.

 

Zreszta to samo co napisalem wyzej na temat felg dotyczy lakieru polozonego na karoserie.

 

niemirad dlaczego większość zakłada felgi stalowe?? na aluminiowych nie można jeździć zimą? są gorsze od stalowych czy o co w tym chodzi? no może ze względy na wspaniały stan naszych dróg w zimie i nawet po niej (ogólnie to wydaje mi się że cały czas są w strasznym stanie) to może aluminiowe są bardziej podatne na jakieś skrzywienie lub też nawet pęknięcie ale czy to jest jedyny argument żeby ich nie zakładać na zimę??

 

Jedyny argument jest taki, ze ludzie nie dbaja o felgi aluminiowe zima, wiec skoro z zalozenia masz nie dbac, to kupujesz sobie stalowki. Felgi aluminiowe, ktore sa dobrze wyprodukowane, sa wytrzymalsze od stalowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dodatek wszystkiemu co koledzy napisali w okresie zimowym w naszych drogach wypada

miliony dziur i o wiele łatwiej uszkodzić opnę i felgę :x

 

także ja na zimę stalówka mniejszej średnicy i z wyższym profilem opony i kołpaczek

a na lato (jak załatają dziury ) aluski z szerszą i niższą oponą

 

 

Pozdrawiam wszystkich

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie o takie potwierdzenie mi chodziło że mniej się dba i że są wytrzymalsze bo wujek mi zawsze tłumaczył że do swojego auta 530d nie może założyć stalowych bo producent tego nie zaleca ze względu na to że są słabsze od aluminiowych a nie dlatego że są bardziej podatne na jakiś czynniki zewnętrzne

wynika z tego że felga stalowa jest tańsza bo jest mniejsza jej wytrzymałość co w przypadku uszkodzenia działa w odwrotną stronę

 

 

także ja na zimę stalówka mniejszej średnicy i z wyższym profilem opony i kołpaczek

a na lato (jak załatają dziury ) aluski z szerszą i niższą oponą

Niemirad

 

pewnie się mylę ale dla mnie to kolejna teoria wyssana z palca:)

kto powiedział że dobrze dobrana opona dobrej jakości jak i felga jest bardziej podatna na uszkodzenia po wjechaniu w dziurę? wydaj mi się że jak się już w dobrą dziurę wpadnie to nawet wyższy profil nie pomoże:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.