Skocz do zawartości

Opony 245/40/18- czy nie za duze dla 2.0d w e60?


szkrab2007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Koledzy mam problem. Chciałbym zmienic felgi w swoim aucie na większe ale boje sie znacznego pogorszenia osiagów. Moj silniczek ma tylko 163 km i nie wiem czy poradzi sobie z kapciem 245/40/18. Aktualnie jezdze na 205/55/16 więc zmiana będzie duża. Moze ktos miał podobne rozterki? Jesli auto bedzie wyczuwalnie wolniejsze to jednak odpuszcze. Prosze o porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego obecnie posiadam 275/30/19 tyl, 245/35/19 przod, silnik 2.5d 177km. Niedawno zmienilem na zime 16 cali (niezle balony), szczerze powiem ze duzej roznicy nie odczulem. Ale wybor nalezy do Ciebie, ja bym zmienial. Fakt moze troszke wiecej palic ale cos kosztem czegos. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem 19stki nie dało rady jeździc w koleinach.. auto traci na komforcie.

teraz mam 17stki 225/50 jest to wg mnie max. (komfort plus wygląd).

 

a na zime 205/60/16 wiec się płynie:)

 

Obawiam się że jak założysz 19stki do E60 to szybko je przeszlifujesz na koleinach lub krawężniku - coroczne malowanie felg nie ma sensu, chyba że stać cie na nowe co roku :D Poobijane wyglądają bardzo nie fajnie choćby nawet to było 22" :D 520d spokojnie uciągnie każdy rozmiar przecież to nie e36/e46 316 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego, że komfort spadnie to się spodziewam. Aktualnie zastanawiam się na ile osiągi się pogorszą .Że uciągnie to wiem ale jakim kosztem? Bo jesli jest tak ze odczuwa sie roznice to nie bede sie bawil w takie zabiegi.

 

to się nie da tak powiedziec o ile spadnie bo rozna felga roznie wazy, sa bardzo lekkie magnezowe a sa bardzo ciezkie alu. spalanie zwiekszysz na pewno jak zmiejszysz et lub dasz szeroka opone wtedy kolo wystaje z karoserii i zwieksza sie opor powietrza - ale auto wyglada wiele ladniej a nie jak polonez ;) zawsze jest cos za cos. sadze jednak ze 17 - max 18" jest ok przy fabrycznym et i fabrycznej szerokosci kol jednak german style to nie bedzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzej roznicy nie bedzie jesli oto Ci chodzi. Przeciez w M PAKIECIE seria miala 18 lub 19. Jesli auto by strasznie zamulalo napewno spece z BMW by tego nie montowali.

 

M5 mialo i tak twardy zawias - komfort sie tam nie liczy tylko 4,5 do setki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden kolega z forum pisał, że między 16 a 18nastką może być nawet 1,5l różnicy spalania w zależności od szerkosći kapcia.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie albo szukamy oszczednosci w paliwie albo fajnego wygladu, jedno mija sie z drugim. :)

albo szukamy występu w "Tańcu z koleinami"! :wink: :wink: Mam lato 245 i z RSC była tragedia - teraz mam zwykłe i jest dużo lepiej ale do spokojnej jazdy po naszych drogach to daleko!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do samego tematu - to nie będą za duże te koła ponieważ taki rozmiar ma M-Pakiet który był montowany w fabryce do E60 z różnymi silnikami od 520d - 550i

 

Nawiązując do dylematów - no Panowie umówmy się - za darmo to nic nie ma na tym świecie. Siłą rzeczy proste prawa fizyki i kwestia jest jasna. Im większa/szersza opona, tym większe opory toczenia = większe spalanie. Osiągi pewnie się pogorszą ale sądzę że dla mnie jak i dla Ciebie (nie profesjonalistów) będą kompletnie nieodczuwalne - pewnie na poziomie ułamków sekundy (bo nie sądzę że przyspieszenie spadnie o 2s do setki ;) ). Można zastosować kompromis i pójść w 17" - będzie wyglądać i nie zmieni się za wiele spalanie. Natomiast jeśli chcesz zachować niskie spalanie pozostaw sobie 205/55/16.

 

Swoją drogą ciekaw jestem jak będzie się prezentować i zachowywać na drodze moje E60 od kwietnia (zakupiłem już felgi M-Pakiet 18" wraz z oponami Michelin bez RSC). Już niedługo sam się przekonam o komforcie i stabilności jazdy ;) Ale czego nie robi się dla poprawienia wyglądu ;) .....

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Wam powiem że u mnie między 225/55/16 a 245/40/18 nie widać zbytnio różnicy w przyspieszeniu...

Co do spalania to owszem zazwyczaj wychodzi ok 0,5l mniej na 16tkach.

 

W kwestii komfortu nie widzę prawie w ogólę różnicy.. może dlatego że mam sportowe zawieszenie na którym i na 13" będzie sztywno :mrgreen:

 

Na wiosnę planuję zakup kół 19" więc może wtedy odczuję jakąś różnicę pomiędzy 16-19"

 

Dla zainteresowanych: mam na sprzedaż komplet ORI kół 18" STYLING-135 M-Pakiet z oponami bez RSC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą ciekaw jestem jak będzie się prezentować i zachowywać na drodze moje E60 od kwietnia (zakupiłem już felgi M-Pakiet 18" wraz z oponami Michelin bez RSC). Już niedługo sam się przekonam o komforcie i stabilności jazdy ;) Ale czego nie robi się dla poprawienia wyglądu ;) .....

 

Ja śmigałem na takim zestawie całe lato i powiem że jest to plus/minus to samo co 17tki ale z RSC, zarówno jeśli chodzi o komfort jak i o zachowanie podczas jazdy. Myślę że będziesz zadowlony, drogi trzyma się fajnie, a komfort jest do zaakceptowania, no a do tego baaaardzo duży plus za wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

520d 177kw

Zima 225/55R16

Lato 246/40R18 przód

275/35R18 tył

Opony mam z RSC i nie polecam ich do 18 felg. Jak teraz bym miał kupować 18 to tylko ze zwykłymi oponami. Jeździłem e60 na 18(nie RSC) i komfort jazdy duuuuuuuuuużo lepszy. A pali około 1l więcej niż na 16, ale za to jak się trzyma zakrętów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony mam z RSC i nie polecam ich do 18 felg. Jak teraz bym miał kupować 18 to tylko ze zwykłymi oponami. Jeździłem e60 na 18(nie RSC) i komfort jazdy duuuuuuuuuużo lepszy. A pali około 1l więcej niż na 16, ale za to jak się trzyma zakrętów:)

 

Dlatego kupiłem 245/40/18 bez RSC spodziewając się kompromisu między prowadzeniem jak na RSC a komfortem jak na zwykłych - no i tak właśnie jest.

Na 17 RSC z profilem 50 jest twardo, a na 18 RSC z profilem 40 to mogę sobie wyobrazić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
520d 177kw

Zima 225/55R16

Lato 246/40R18 przód

275/35R18 tył

Opony mam z RSC i nie polecam ich do 18 felg. Jak teraz bym miał kupować 18 to tylko ze zwykłymi oponami. Jeździłem e60 na 18(nie RSC) i komfort jazdy duuuuuuuuuużo lepszy. A pali około 1l więcej niż na 16, ale za to jak się trzyma zakrętów:)

to ile pali na 18"?

mam taki sam zestaw tylko 163km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 tygodnie później...

Dosłownie 2 tygodnie temu zmieniłem zimowe 225/55/16 na letnie 245/40/18. Nie zauważyłem spadku osiągów, spalanie prawie na tym samym poziomie, ale jeżdżę głównie w trasie, więc niezauważalne dla mnie. Z plusów oczywiście wygląd i szczególnie prowadzenie, bo jest przepaść, teraz jeździ jak żyletka, każdy ruch kierownicą to od razu reakcja, a nie pływanie na profilu. Komfort minimalnie gorszy, ale spokojnie wybiera nawet większe dziury, może dlatego, że mam standardowe zawieszenie. Największym minusem dla mnie jest głośność, mam Bridgestone Potenza RE050A i są dużo głośniejsze niż zimowe Dunlopy, nie wiem czy to specyfika akurat tych opon czy związane jest to ogólnie z szerokością, ale jest głośno, zaletą jest to, że trzymają w zakrętach jak wściekłe. :twisted:

Ogólnie polecam zmianę na 18 cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też dorzucę coś od siebie, bo mam takie same auto, no może z troszkę większą mocą niż standardowe.

Mam na zimę i na lato 225/45 r18 i uważam, że to bardzo dobry wybór. Opony są optymalnie szerokie, bo nie czuję wożenia po koleinach. Nigdy nie byłem zwolennikiem bardzo szerokich kół, bo 99% mojej jazdy to miasto, nie muszę pędzić po zakrętach jak szalony, a spalanie jest na dobrym poziomie, teraz około 8l na setkę. Cztery razy w roku zrobię trasę 500km dobrymi lokalnymi drogami, jazda około 120-140km/h i na zakrętach też jest super, nigdy nie miałem podbramkowej sytuacji, ale może dla tego, że staram się nie szaleć i zawsze mam dobre, świeże opony.

Miałem kiedyś w e39 opony szerokości 235 i przyznam, że na niektórych koleinach ręce bolały od trzymania kierownicy.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.