Skocz do zawartości

e46 opony letnie pomocy...


robercu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam do znajacych sie na oponach kilka pytan - mowimy o oponach letnich. po 1 mam mozliwosc kupienia opon continental contisportcontact 5 uzywane oczywiscie z bierznikiem(2x 7,5mm i 2x 8mm) i rokiem prod. 2013, ale znalazlem opinie, ze te opony po przejechaniu 15k km traca polowe swego bierznika-orientuje sie ktos czy to prawda? Kolejne pytanie - czy opony z oznaczeniem 91w i 95w tez mozna naprawiac po tzw "gwozdziu"? Pytam bo jeden facet odpisal mi, ze naprawia sie opony tylko do oznaczenia 91-95v... czy ktos moze polecic ewentualnie jakies opony, ktore beda w miare malo podatne na "gubienie bierznika", dosc komfortowe i nienajgorsze trakcyjnie na wodzie i suchym? Opony zamierzam kupic w.rozmiarze 215/50/17 - nie moge wziasc wezszych bo mam felgi 8cali szerokie... dysponuje budrzetem w granicach max 800 zl i mowie oczywiscie tylko o uzywanych oponach. Czesto idzie znalezc w fajnych cenach opony w bdb stanie, ale jest tego tyle, ze nie wiem na jakie zwracac uwage... Nie stac mnie na nowe ani na wymiany opon 1 na 15k km... moje auto e46 320d touring 2002r, polift 150km. Bede ogromnie wdzieczny za odp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony zamierzam kupic w.rozmiarze 215/50/17 - nie moge wziasc wezszych bo mam felgi 8cali szerokie...

 

A ten rozmiar wzieles skad? Kombinowanie z jakimis dziwnymi rozmiarami w BMW to najlepszy sposob aby pogorszyc zachowanie na drodze. Na felgi, ktore masz potrzebujesz 225/45R17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg orgnalnego rozmiaru jest tak jak napisales, ale po 1 opona w rozmiarze, ktory napisalem jest wezsza i ma nieco wiekszy balon - opone, ktora bedzie troche lepiwj tlumic nasze piekne Polskie drogi. Swoja droga co ma mi sie pogorszyc? 215 wchodzi na felge 8cali co wiecej na forum jest sporo osob, ktore maja wlasnie taki rozmiar i nie zauwazylem zeby ktos narzekal a wrecz przeciwnie. Obecnie mam 205/55/16 i wg tego rozmiaru opona 215/50/17 bedzie sie roznic w srednicy calej opony o cale 2,3%. W czym poblem z tym rozmiarem? Nie pisze wscibsko tylko pytam bo sie nie orientuje i nie znalazlem zlych opiniii tylko takie w ktorych taka opona jest bardziej "komfortowa".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg orgnalnego rozmiaru jest tak jak napisales, ale po 1 opona w rozmiarze, ktory napisalem jest wezsza i ma nieco wiekszy balon - opone, ktora bedzie troche lepiwj tlumic nasze piekne Polskie drogi. Swoja droga co ma mi sie pogorszyc? 215 wchodzi na felge 8cali co wiecej na forum jest sporo osob, ktore maja wlasnie taki rozmiar i nie zauwazylem zeby ktos narzekal a wrecz przeciwnie. Obecnie mam 205/55/16 i wg tego rozmiaru opona 215/50/17 bedzie sie roznic w srednicy calej opony o cale 2,3%. W czym poblem z tym rozmiarem? Nie pisze wscibsko tylko pytam bo sie nie orientuje i nie znalazlem zlych opiniii tylko takie w ktorych taka opona jest bardziej "komfortowa".

 

Rzezbienie z rozmiarami zwiekszajacymi srednice kol, odbija sie dosyc szybko w dzialaniu elektroniki, ABS i DSC moze wariowac. Druga sprawa, wyzsze opony, beda powodowaly plywanie w zakretach i to jest glowna wada, ktora mialem na mysli.

 

Wogole jeszcze inna sprawa, to, to, ze 225/45R17 to bardzo popularny rozmiar (masa aut korzysta z tego rozmariu), 215/50R17 juz nie. Skoro masz ograniczony budzet, to z perspektywy finansow, te pierwsze beda lepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem i ślicznie Ci dziękuję za odpowiedź i w ogóle chęć pomocy bo jak widać Jesteś jedyny, który się zainteresował... Obecnie mam tak naprawdę i tak wyższą oponę niż ta którą chcę założyć a co za tym idzie pływać bardziej niż teraz nie będę ;P Druga sprawa - byłem u elektryka pytać o to co napisałeś z elektroniką(bo już wcześniej spotkałem się z takim stwierdzniem) i powiedział, że chyba sobie żartuje zadając takie pytanie - całe koło będzie o niecałe 1,5cm większe niż obecnie przy 150km/h licznik będzie kłamać o ok 3km/h jest to tak niewielka różnica, że auto podobno nie jest w stanie tego w ogóle poczuć (żeby nie było - nie mądruję się piszę tylko to co się dowiedziałem). U kilku wulkanizatorów tez polecali mi jeśli już mam felgi 8cali szerokie założyć taki właśnie rozmiar a więc 215/50 podobno niejeden klient takie założył i bardziej chwalił niż 225/45 a i zawieszenie lekko mniej dostaje w pałę i dlatego też zdecydowałem się raczej na ten właśnie rozmiar... Proszę nie odbieraj tego co napisałem jako atak w Twoją stronę - to tylko moja polemika, którą toczę już o dłuższego czasu. Problem tylko w tym, że gdzie nie czytam testów czy opinii kierowców to albo są znikome albo różnią się od siebie o 100% dlatego napisałem tutaj by ktoś podpowiedział na jakie ewentualnie opony patrzeć... Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za zainteresowanie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem i ślicznie Ci dziękuję za odpowiedź i w ogóle chęć pomocy bo jak widać Jesteś jedyny, który się zainteresował... Obecnie mam tak naprawdę i tak wyższą oponę niż ta którą chcę założyć a co za tym idzie pływać bardziej niż teraz nie będę ;P

 

Masz opony o tej samej srednicy co 225/45R17, rozni je jedynie wysokosc scianki bocznej.

 

Druga sprawa - byłem u elektryka pytać o to co napisałeś z elektroniką(bo już wcześniej spotkałem się z takim stwierdzniem) i powiedział, że chyba sobie żartuje zadając takie pytanie - całe koło będzie o niecałe 1,5cm większe niż obecnie przy 150km/h licznik będzie kłamać o ok 3km/h jest to tak niewielka różnica, że auto podobno nie jest w stanie tego w ogóle poczuć (żeby nie było - nie mądruję się piszę tylko to co się dowiedziałem). U kilku wulkanizatorów tez polecali mi jeśli już mam felgi 8cali szerokie założyć taki właśnie rozmiar a więc 215/50 podobno niejeden klient takie założył i bardziej chwalił niż 225/45 a i zawieszenie lekko mniej dostaje w pałę i dlatego też zdecydowałem się raczej na ten właśnie rozmiar...

 

Obie osoby nie maja racji, zauwaz, ze zyjemy w kraju, gdzie mala czesc wulkanizatorow ma wogole jakies pojecie o nowszych autach i doborze felg i opon do nich. Najlepszym przykladem, niech bedzie to, ze malo ktory wulkanizator rozumie pojecie kol mieszanych, a jeszcze mniejsza ilosc potrafi np. przeliczyc jakie cisnienie powietrza powinno byc uzyte do nietypowych rozmiarow (swoja droga, zapytaj o to swoich magikow, zapewniam Cie, ze dla opon 215/50R17, cisnienie powinno byc inne niz to co znajda na naklejce w aucie dla rozmiaru 225/45R17).

 

Zasada jest taka, srednice mozna zmieniac do 3% w autach nie wyposazonych w ESP (czyli DSC w terminologii BMW), w autach posiadajacyh ESP, ryzykowne jest przekraczanie 1.5% :roll:

 

Proszę nie odbieraj tego co napisałem jako atak w Twoją stronę - to tylko moja polemika, którą toczę już o dłuższego czasu. Problem tylko w tym, że gdzie nie czytam testów czy opinii kierowców to albo są znikome albo różnią się od siebie o 100% dlatego napisałem tutaj by ktoś podpowiedział na jakie ewentualnie opony patrzeć... Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za zainteresowanie :)

 

Spoko, rob jak uwazasz, to Twoje auto i Ty bedziesz tym jezdzil, wydaje mi sie, ze wytlumaczylem Ci juz wszystkie niuasne i watpilowsci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się wytłumaczyłeś - chcę tylko o jeszcze jedno spytać - jeśli załóżmy przejde z tego 215/50/17 na 225/45/17 - nie będzie pogorszenia komfortu? Nie będzie bardziej nosić w koleinach i czy auto nie straci na mocy a spalanie nie wzrośnie? Może to glupoty o które pytam teraz, ale dla mnie jednak dość istotne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się wytłumaczyłeś - chcę tylko o jeszcze jedno spytać - jeśli załóżmy przejde z tego 215/50/17 na 225/45/17 - nie będzie pogorszenia komfortu? Nie będzie bardziej nosić w koleinach i czy auto nie straci na mocy a spalanie nie wzrośnie? Może to glupoty o które pytam teraz, ale dla mnie jednak dość istotne...

 

Kup opony z oporami toczenia w klasie A lub B, wtedy wplyw na osiagi i spalanie bedzie najmniejszy. Komfort pomiedzy 16", a 17" zmieni sie minimalnie. Noszenie w koleinach jest w pierwszej kolejnosci spowdowane zawieszeniem w kiepskim stanie, a dopiero pozniej oponami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Szukam opon letnich 205/55 r16, w cenie ok 200zł szt

Patrzę na oponeo, i mają opony Dayton za 174zł szt, miał ktoś z Was styczność z nimi?

Myślę też nad używkami ale dość nowymi, co o tym sądziecie?

Mam na oku:

4szt Firestone Firehawk SZ90u po 1 sezonie z roku 2szt 2011, i 2szt 2012, ok 6mm za 500zł

4szt UNIROYAL RainExpert 2011r 7mm za 600zł

2szt TOYO PROXES CF1 grudzień 2012r 6.5mm za 250zł

2szt GOODYEAR opti grip 7mm 250zł

Są też 4szt Uniroyal RAINSPORT 3 z 2014r 7.5mm niby przejechane ok 3000km ale cena 799zł do neg ale do tego transport z za Łodzi (ile kurier może za to wziąć?)

Co do jazdy to ja jeżdżę dynamicznie, a Ojciec delikatnie, przebiegi raczej małe do średnich głównie po mieście ale latem też wyjazdy po za nie.

Coś doradzicie? Wiem co nowe to nowe. Może kupić 2 szt nowe za 500zł i do tego 2 szt używki za 200/250zł ale tu mamy już możliwość kupna ww opon Uniroyal Rainspot3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.