Skocz do zawartości

E83 wyskoczyła półoś z przegubu wew. przedniego lewego


kompresssor

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, wymieniałem dziś amortyzator. Żeby go wyjąć ze zwrotnicy musiałem mocno na dół opuścić całą zwrotnicę i wtedy wyskoczyła półoś z przegubu wewnętrznego. Guma Ok, nic się nie rozszczelniło. Przy montażu wcisnąłem to z powrotem bez żadnego walenia młotem, ale podczas jazdy próbnej w czasie przyspieszania z przedniego lewego koła wyraźnie czuć/słychać zgrzyty. Zrobiłem tak może 500m, odstawiłem auto. Było już szaro, więc zostawiłem auto i jutro za dnia muszę coś z tym zrobić.

Nie wiem jak jest zbudowany przegub wewnętrzny i w którym miejscu się to rozłączyło. Czy wystarczy że jutro poluzuję jeden wahacz i pierdyknę w półoś żeby wskoczyła w swoje miejsce, czy może jest tam jakieś zabezpieczenie zakładane szczypcami? Nie chcę narobić szkód.

 

http://fs5.directupload.net/images/170518/25lycrmd.jpg

 

Wymieniałem tak samo jak ten koleś na filmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w środku jest przegub kulowy tzw krzyżak

który wchodzi na wałek z wieloklinem i jest zabezpieczony zawleczką

skoro przegub wyszedł to znaczy ,że zawleczka puściła choć nie powinna

 

Musisz rozebrać złożyć i nasmarować spokojnie dasz rade.

Te zgrzyty to wycierający się wieloklin

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadło ci łożysko igiełkowe z krzyżaka ,wątpię żeby zawleczka puściła, ale wszystko możliwe. Rozepnij opaski i zobacz. Przegub zewnętrzny ten przy kole tez musisz odkręcić i wyjąc cala półoś najlepiej. tak to wygląda https://www.google.pl/search?q=krzyzak+polosi&rlz=1C1CHXU_plPL739PL739&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiU2aa8qPvTAhWhC5oKHdhxB4UQsAQITA&biw=1366&bih=638#tbm=isch&q=krzyzak+polosi+bmw&imgrc=yKuMttNC0A1GUM:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też jak wymieniałem amorki miesiąc temu wyskoczyła lewa strona. Ale u mnie po wciśnięciu nic nie zgrzyta. Miałem chyba więcej szczęścia i mniej dodatkowej roboty.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeryłem internet, nie ma wewnętrznych przegubów jakichś normalnych producentów...

W IC mają jakiegoś no name:

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3333311621351-G7B010PC-przegub-napedowy,scr_dItems.html

 

 

Q....! Zawsze coś... Najpierw się męczyłem ze znalezieniem amorków do zawieszenia sport, teraz ten piepszony przegub!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mieć pecha. Normalnie ta rolka nie powinna wypaść. A u mnie wypadła.

Plus taki że nic się nie zniszczyło. Rolka założona, jutro nowa manszeta, opaski i składam ten bajzel.

 

Uważajcie na to przy demontażu zwrotnicy czy McPhersona. Moim zdaniem lepiej odkręcić nakrętkę od piasty i zluzować przegub tak żeby cała zwrotnica nie ciągnęła na dół półosi.

 

http://fs5.directupload.net/images/170519/ugf3s6cs.jpg

 

http://fs5.directupload.net/images/170519/m4lkudty.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.