Skocz do zawartości

X3 E83 2007 - nierówne wolne obroty silnika


MARIO_X3

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauważyłem że w momencie gdy np. stoję na światłach co jakiś odczuwam delikatne drgania samochodu (tak jakby ktoś lekko bujał samochodem). W tym samym momencie delikatnie ruchy widzę też na obrotomierzu (ale nieznaczne).

Wniosek jest taki że coś dziwnego dzieje się na wolnych obrotach.

 

Miał ktoś taką sytuację?

Można to samemu ogarnąć (np. poprzez wymianę filtra paliwa)?

Będę wdzięczny za info.

 

Silnik 2.0 D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odkopuje temat.

Znalazłem chwilę i podpiąłem autko pod INPA'e.

Robiłem to pierwszy raz samodzielnie zatem proszę o wyrozumiałość :D .

Nie wiem czy wystarczą zrzuty czy może lepszy byłby filmik. Dajcie znać czego ewentualnie jeszcze potrzeba do diagnozy.

Na zrzucie jest pokazane iż mam na silniku 819 obr/1min. Dziwne jest właśnie to że ta wartość skacze i spada niekiedy do 770. Gdy mam wyłączoną klimę to aż tak mocno obroty nie szaleją ale również jest nierówno.

Może wystarczy obroty silnika podnieść?

Jakie są prawidłowe?

 

Robiłem testy z tej grupy (bo mam silnik 2.0 D 2007r)

http://img138.imageshack.us/img138/379/ngqv.jpg

http://img138.imageshack.us/img138/379/ngqv.jpg

 

Miałem w jednym teście takie błędy:

http://imageshack.us/a/img15/7596/g6ya.jpg

http://imageshack.us/a/img15/7596/g6ya.jpg

 

W kolejnym teście były takie błędy:

http://imageshack.us/a/img809/8730/0v01.jpg

http://imageshack.us/a/img809/8730/0v01.jpg

 

 

A tutaj wrzuciłem zrzuty z pracy silnika:

http://imageshack.us/a/img23/8402/k7ix.jpg

http://imageshack.us/a/img23/8402/k7ix.jpg

 

 

Czekam na jakieś info od was.

Z góry dzięki!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie u mojego mechanika.

Okazało się że wtryski są ok i że spełniają normę.

Dodatkowo okazało się że DPF jest już zawalony i czeka mnie regeneracja (dodatkowo czujnik temperatury który jest przed DPF jest uwalony).

 

Mechanika zadziwiła też niska temperatura silnika.

Sprawdził termostaty, są ok.

AGR i turbina również ok.

 

Podejrzenie pada na zatkane kanały w głowicy. Powiedziano mi że mieli już kilka takich kwiatków że kanały były kompletnie zawalone nagarem.

Według mechanika to mogło spowodować że DPF się zatkał i że temperatura silnika jest nie taka jak powinna.

Co do tych kanałów w głowicy to jest to podejrzenie i trzeba zdjąć kolektor żeby stwierdzić czy to właśnie to.

 

Podsumowując czeka mnie regeneracja DPF, i być może czyszczenie głowicy.

 

I tutaj pytanie do was.

Czy spotkaliście się już gdzieś z takimi usterkami jak u mnie?

Miał ktoś z was czyszczone kanały w głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wywaliłem u siebie DPF i ustało falowanie obrotów po odpaleniu na zimnym silniku.Wtedy falowały do momentu złapania pierwszej temperatury silnika.Teraz trwa to krótszą chwilę.Więc na początek wypal DPF a potem szukaj dalej.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wywaliłem u siebie DPF i ustało falowanie obrotów po odpaleniu na zimnym silniku.Wtedy falowały do momentu złapania pierwszej temperatury silnika.Teraz trwa to krótszą chwilę.Więc na początek wypal DPF a potem szukaj dalej.

 

Czyli należysz do grona które usuwa DPF. Ja póki co nie :D.

Jeżeli filtr już nadaje się tylko do regeneracji to czy są jakieś sposoby aby go wypalić?

 

Regeneracja DPF to jakieś 1200 PLN.

I teraz jeżeli tylko zregeneruję filtr a podejrzenia o zatkanych kanałach w głowicy oleję to obawiam się że za jakiś czas sytuacja się powtórzy i znowu do regeneracji będzie DPF i koszty się zwiększają.

 

Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już doczytałem. Dzięki.

 

Wiem już kogo męczyć w tym temacie :D . (dziqsek).

 

To na początek wypalę DPF i wymienię ten czujnik temperatury przed filtrem DPF.

Może to właśnie przez uszkodzony czujnik filtr się wypalał z automatu? Co myślicie?

 

I jeszcze jedno.

Skoro mój mechanik od razu sugerował mi regenerację filtra (mechaniczną) to czy aby nie chciał mnie naciągnąć na koszty? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To muszę się pochwalić małym sukcesem.

Kolega z forum który pewnie pomógłby mi z wypaleniem DPF do wtorku jest niedostępny więc pomyślałem że skoro mam wolną niedzielę to zabiorę się za to sam :D .

 

Postawiłem u siebie DIS'a i po obejrzeniu filmiku dziqsek'a stąd:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=195255

pojechałem na traskę wypalać DPF.

 

Filtr wypalał się jakieś 15 minut (tzn. po tym czasie podczas wypalania w DIS'sie miałem już tylko "Regeneration not activ" - więc stwierdziłem że proces już się zakończył).

 

Później przejechałem jeszcze jakieś 20km przeciągając autko ponad 3 000 obrotów.

 

I wykonałem odczyty błędów w INPA'ie.

Wyniki:

- o dziwo wtrysk na pierwszym cylindrze ma teraz poniżej +2 (wcześniej miał ponad +3) więc jest to wartość do zaakceptowania

- dragania auta i nierównych obrotów też nie odczuwam a na kompie widzę iż obroty zmieniają się pomiędzy 830 a 820 (wcześniej spadały poniżej 770)

 

Mam jeszcze błędy:

- ten to chyba związany jest z czujnikiem temperatury przy DPF. Zgadza się?

 

http://img69.imageshack.us/img69/9251/3nz9.jpg

 

Chyba nie będzie problemu z samodzielną wymianą tego czujnika. Ktoś z was go wymieniał?

To jest ten czujnik który zaznaczyłem poniżej? (numer 13 62 7 809 157)

 

http://img20.imageshack.us/img20/7646/jbw0.jpg

 

 

- i jeszcze jakiś błąd związany z sondą lambda. Zignorować go?

http://img707.imageshack.us/img707/3952/wdm6.jpg

 

Czekam na info od was.

 

Jutro będę testował wszystko na zimnym silniku.

Ale mam przeczucie że będzie ok :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wypalanie DPF-u(kiedy samochód nie będzie jeździł długich tras z obrotami 3 tys.km i większymi)daje efekt na bardzo krótki czas.

Bardzo prawdopodobne ze za parę dni problem powróci .

Jedynie wyjecie DPF i poddanie go czyszczeniu mechaniczno-chemicznemu oddali problem na dłużej.

A najlepszym wyjściem jest całkowite usuniecie filtra -wtedy raz na zawsze problem zostanie zlikwidowany.auto będzie mniej palic,bedzie żwawsze i mniej podatne na różne awarie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wypalanie DPF-u(kiedy samochód nie będzie jeździł długich tras z obrotami 3 tys.km i większymi)daje efekt na bardzo krótki czas.

Bardzo prawdopodobne ze za parę dni problem powróci .

Jedynie wyjecie DPF i poddanie go czyszczeniu mechaniczno-chemicznemu oddali problem na dłużej.

A najlepszym wyjściem jest całkowite usuniecie filtra -wtedy raz na zawsze problem zostanie zlikwidowany.auto będzie mniej palic,bedzie żwawsze i mniej podatne na różne awarie.

 

Dzięki za sugestię.

Zgadzacie się z opinią kolegi?

 

I jeszcze co do tego czujnika temperatury. Dobrze go namierzyłem w poprzednim poście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi po wypalaniu serwisowym starczyło na jakieś 2500-3000 km jazdy oczywiście cały czas pamiętając żeby pilnować procedur wypalania automatycznego.Potem polatałem po mieście bez tras,a jak trasa to jazda ekonomiczna i znowu problem.Teraz po wykreceniu nawet turbina tak nie piszczy,tak,że raczej problem znowu powstamie za jakiś czas.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jedna x3 lata praktycznie tylko po mieście i dpf jak najbardziej sprawny a przelatane min. 40.000 samego miasta takze nie ma reguły na to :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sprawdzam raz na jakiś czas co i jak i aż miło popatrzeć :D :D :D

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jedna x3 lata praktycznie tylko po mieście i dpf jak najbardziej sprawny a przelatane min. 40.000 samego miasta takze nie ma reguły na to :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sprawdzam raz na jakiś czas co i jak i aż miło popatrzeć :D :D :D

 

W 90% decyduje całkowity przebieg auta ,gdzie i jak jeździ.

Kiedy już dojdzie do pierwszego konkretnego zapchania filtra to za każdym następnym razem czas od wypalania automatycznego czy serwisowego będzie systematycznie skracał się.

Wypalanie serwisowe czy automatyczne w tego rodzaju DPF jak w BMW polega na wysokiej temp.oraz dodatkowej dawce paliwa.

DPF zostaje tylko częściowo udrożniony a nie całkowicie wyczyszczony.

Jak problem będzie systematycznie powracał to wtedy tylko wyjęcie filtra i poddanie go specjalistycznemu czyszczeniu lub wymianie pozwoli na jakis czas zapomnieć o problemie z DPF-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Będę kontrolował DPF. Jeżeli trzeba będzie go oddać do regeneracji to tak zrobię.

 

Jednak zastanawiam się czy przyczyną moich problemów nie są błędy które mam w kompie.

Opisywałem je już wcześniej:

- sonda lambda. Czy muszę ją wg was wymieniać ???

błąd 447B

http://img707.imageshack.us/img707/3952/wdm6.jpg

 

- błąd czujnika temperatury przed DPF. Czy też powinienem wymienić??

błąd 4020

http://img69.imageshack.us/img69/9251/3nz9.jpg

 

A co do Ciebie sfinks to chyba czarodziejem jesteś że nie masz problemu z tymi X-ami które masz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe.....to nie czary ale raczej kwestia dobrego zakupu :wink: :wink: :wink: :wink:

 

Co do sondy i czujnika sprawdź sam kabelek..często potrafi się przerwać czy też uszkodzić....wepnij z powrotem i zobacz jeszcze raz czy sa dalej błędy

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.