Skocz do zawartości

2.0d klapa gasząca


jarosx9

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem klapy gaszącej w swoim X3. Zdecydowałem się na ten zabieg ponieważ przy wyłączaniu silnika trzęsło budą na prawo i lewo. czynność polegała na wymianie zaworu EGR zwykłego na zawór z przepustnicą sterowaną elektronicznie. Zawory takie stosowane były już w silnikach z DPF-em, ale ja mam bez. Dla wyjaśnienia działania nię będę się tu rozpisywał - w skrócie chodzi o zamknięcie dopływu powietrza do kolektora ssącego co powoduje ciche wygaszanie silnika. Temat jest bardziej opisany w tu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=100711 Po przeczytaniu tego wątku postanowiłem zrobić ten wynalazek u siebie. Elektronikę w przepustnicy zainstalował mi kolega ROGER-NYSA :cool2: Jest to pierwszy "wynalazek" tego typu zastosowany w X3. :norty: Moje spostrzeżenia po instalacji: Silnik wyłącza się teraz spokojnie nie powodując bujania autem, co za tym idzie mniejsze obciążenie dwumasy, tłumika drgań, poduszek silnika i diabli więdzą czego jeszcze. :norty: Ogólnie jestem bardzo zadowolony i polecam taki zabieg. :cool2: :cool2: :cool2: Postaram się nagrać filmik z pokazać jak to działa w realu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie kiedyś nad tym zastanawiałem i nawet rozmawiałem z Krzyśkiem ale odpusciłem tak bez powodu.Ciekawy jestem jak to w ekspoatacji dalszej bedzie się sprawdzać Edytowane przez sfinks311
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, troche mi sie zeszlo z odpowiedzia no ale. Moj uklad sterujacy wymaga tylko podania masy na stale plusa na stale i plusa po zaplonie. Wiec mozna go wszedzie zastosowac.
No to super. Kolego moze i pierwszy w x3 ale nie jedyny. Moj uklad dziala w kazdym bmw.

 

Nie jest to nadzwyczajne ,układ może działać w każdym BMW ...nawet w każdym aucie bym powiedział.

Samo sterowanie dla kogoś kto ogarnia elektronikę nie jest czymś skomplikowanym ,kwestia dobrania kluczujących tranzystorów n-fet :mrgreen:

Tutaj filmik jak to podłączyć i jak to działa.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.