Skocz do zawartości

mały swap hamulcowy z x5


cypisek21

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie z tego co rozeznałem tarcze przod 325x25 w x5 332x30 ...

chcialbym potwierdzenia czy to wymiennie pasuje?? oczywiscie zmieniając zacisk. wg realoem powinno podejsc analizował to ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akcja na przyszly tydzien ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Skoro kolega nie napisał o efektach pracy to ja napiszę.

Założyłem przód od e53 4.4i (rozmiar jak pisał cypisek). Jest lepiej, ale lepszym upgradem jest założyć hamulce z wersji 4.6is lub 4.8is. Tarcze 356mm x 36mm i zaciski dwutłokowe. Problem będą mieli tylko posiadacze kół w rozmiarze mniejszym niż 18".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
u mnie tez tak chyba pisze... pamietaj zacisk z jarzmami koniecznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wiecie czy hamulce z X5 332x30 zmieszczą się w felgach 17. Ja mam oryginalne wz. 111 et 46 ma ktoś doświadczenie? Czy lepiej zainwestować w felgi z oponami 18 i od razu 356mm z X5 4.8 :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w 17 calach przy et24 wchodzi bardzo luźno :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Moje standardowe zaciski maja ok 11mm luzu na czystej feldze i jakieś 7-8 przy ciężarkach to nie byłem pewien. Jak u Ciebie z hamowaniem po wymianie tarcz na te z 3.0sd ? Moje nowe ATE się rozhartowały i powyżej 120 na ciepłych czuć drżenia kierownicy :? . Musze na coś zmienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo wiem jak odlew zeliwny moze sie rozhartowac... prawdopodobnie sie pokrzywiły..... natomiast hamowanie jest znacznie lepsze a przez duza grubosc tarczy znacznie trudniej ja przegrzac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATE twierdzi że tarcze rozgrzały się powyżej temperatury krytycznej i schłodziły się nie równomiernie (mokre klocki, kałuża itp.) Krzywe są tylko kiedy są rozgrzane bo pierwsze hamowanie ze 140 na zimnych są idealnie proste. Dopiero pod wpływem temperatury się krzywią. Gwarancje tego nie obejmuje :wink: Dlatego napisałem że się rozhartowały. Dzięki za info już wiem na co się zdecydować, poszukam zestawu do SWAPU na jakimś portalu aukcyjnym :D .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się że będzie u mnie ciężko żeby te nowe hamulce się zmieściły. Właśnie wszystko pomierzyłem i wychodzi mi że oryginalny zacisk kończy się na średnicy 354mm (promień 177mm) a w feldze jest jeszcze miejsce tylko do średnicy 370mm (promień 185) minus ciężarki. Coś mi się wydaję że przy tych moich felgach et 46 bez dystansów 20-25 mm się nie obejdzie :? Możecie zmierzyć po założeniu nowych zacisków z X5 ile miejsca zajmują u Was w felgach?

http://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2qVMzKDIACCc1BwY2l5a2lvS21xT3hiQ3dXMWVVLWQtQVFz

http://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2qVMzKDIACCSFB6NGo0bm5BbkZnUlNGcmFhOERjQmU4RkNN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się że będzie u mnie ciężko żeby te nowe hamulce się zmieściły. Właśnie wszystko pomierzyłem i wychodzi mi że oryginalny zacisk kończy się na średnicy 354mm (promień 177mm) a w feldze jest jeszcze miejsce tylko do średnicy 370mm (promień 185) minus ciężarki. Coś mi się wydaję że przy tych moich felgach et 46 bez dystansów 20-25 mm się nie obejdzie :? Możecie zmierzyć po założeniu nowych zacisków z X5 ile miejsca zajmują u Was w felgach?

A to nie masz po prostu za małych felg? Toż nie jest tajemnicą, że mocniejsze hamulce wymagają nie większego et, a większej średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powyżej wyraźnie napisali że 17 cali jest wystarczające bo sami maja felgi tej średnicy ale o innym osadzeniu, ja próbuje ustalić czy moje osadzenie będzie ok bo nie chciałbym kupować dystansów jeżeli nie ma takiej potrzeby. Z kolei jeżeli nie kupię a będą potrzebne będę miał unieruchomione auto przez pewien czas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zaciski z X5 na próbę, po montażu średnica względem osi piasty to 378mm czyli dokładnie tyle ile mają oryginalne felgi do X3 17 calowe wz.111 o et 46 w miejscu gdzie wypada zacisk. Czyli przy takich felgach montaż większych tarcz jest nie możliwy, wszystkie felgi o mniejszym et powinny podejść, ewentualnie dystanse coś ok 15-25 mm. Teraz dylemat czy dystanse czy nowe felgi i komplety gum :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalozylem zaciski od 3.5 E83. Tarcze i klocki stoptecha kpl. na obie osie.

Roznica jest magiczna. Auto staje w miejscu z dowolnej predkosci :) Przypadkiem gonilem 535d po autostradzie i byla niemila sytuacja awaryjnego hamowania.. W 535d poszedl dym z klockow i auto jechalo dalej a ja zwolnilem na tyle,ze z mojej perspektywy 535 sie oddalalo migajac swiatlami stop :)

 

Zalozylem tez ten zestaw klientowi w X6 4.0d i Klient dzwonil,ze czuje kolosalna zmiane hamowania in plus :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam i nie moge znalezc kompeletnego zacisku z jarzmem do e53 na tarze 356mm... Pomoze ktos?

 

http://allegro.pl/bmw-e60-e61-535-3-5d-3-5i-zacisk-chamulcowy-przedn-i6243898127.html

http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-przod-bmw-e60-e61-3-5-535d-prawy-i6243681533.html

 

Skoro biturbo pasowalo od E60 do E83 to zaciski tym bardziej ;) Chyba,ze sie myle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.