Skocz do zawartości

Awaria X5 4.4 2000r +lpg stag 286 km


Pawel_szary

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono posiadaczy fumek:)

 

Jestem tutaj nowy.

 

Chciał bym poruszyć temat awarii w mojej X5.

W grudniu 2016 zakupiłem autko.

Po zrobieniu przebiegu 500-600 km autko zaczęło przy nawet delikatnym dodawaniu gazu dymic mocno na biało , tylna szyba mocno parować.

 

W zbiorniczku wyrównawczym "kawa z mlekiem ".

Zbiorniczek od płynu chłodniczego prawie pusty. Prawie tzn na dnie trochę płynu chłodzącego.

 

Dodatkowo na gazie przy mocniejszym depnieciu zaczyna sie dławić , lekko szarpać , wyświetla sie Check engine.

Z komputera wyszło ze błąd któregoś z tłoków "awaria " czy cos podobnego. Nie jestem w stanie przytoczyć dokładnie bo sie na tym nie znam. Jaki komputer ma mechanik tez nie wiem.

Dodatkowo był błąd o sondzie.

 

Z opinii mechanika u którego zostawiłem auto ( dostałem informacje ze nie moge sie poruszać tym autem bo moge narobić gorszej biedy) wynika ze padła uszczelka pod głowica i ze jak robic to dwie. Do tego planowanie glowic , czyszczenie gniazd zaworowych , wymiana uszczelniaczy zaworowych i wielu innych elementów których nie potrafię wymienić.

 

Panowie jako znawcy tych aut mam do was pytanie.

Czy możecie oszacować na podstawie tego opisu czy diagnoza jest trafna ?

Czy cena powyżej 6 tysięcy za naprawę jest uczciwa?

Z tego co wiem mechanik zajmuje sie samymi takimi silnikami i posiada do tego sprzęt typu zestaw do blokowania rozrządu itp.

 

Jeszcze pytanie odnośnie radia/navi. Mam problem z zanikami radia. Gra i nagle przestaje wydawać dźwięk. Jak przełączę na CD dzwiek jest. Dodam ze radio działa losowo. Czy jesteście w stanie cos zdiagnozować ?

 

Dodatkowo jeszcze mam kontrolkę poduszki. Kupiłem emulator gdyż czytałem ze to może pomoc. Po podłączeniu i skasowaniu błędów poduszka dalek sieci.

 

Bardzo prosze o pomoc i z gory dziękuje za wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli w zbiorniczku kawa z mlekiem to niewesolo.

 

To zalezy gdze mieszkasz i gdzie robisz remont.

 

Za wymiane uszczelki pod glowica + zrobienie czesciowego rozrzadu u mnie w Lublinie chca za robocizne jakies 1100-1500zl . Dodaj do tego czesci rozrzadu za jakies 1500zl(vanosy) + uszczelki pod glowica ( okolo 250 zl sztuka x 2) . Lacznie mysle ze mozna sie zmiescic w 3000zl za taka gruba operacje,ale zalezy gdzie to robisz. 6000zl ? chyba ktos za wysoko odlecial :D blolkowanie rozrzadu to sobie mozna pozyczyc za 100zl od kogos tylko kaucje trzeba dac.

 

ile dales za swojego x5 skoro tak szybko padl ? :) jaki przebieg ?

 

Z diagnozami uwazaj , ja niepotrzebnie zaplaciclem za wymiene uszczelek pod glowicami a okazalo sie ze to dziurawe valley pan zapowietrzalo uklad i zasysalo powietrze i dostawalo sie bardzo malo co2 i tester ,,oszukiwal'' po naprawie valley pan , zero co2 w ukladzie i wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko na "liczniku" ma 240 tysięcy. Ile faktycznie nie wiem.

Mieszkam w lubuskim i objezdzilem sporo mechaników w swoim mieście. Wiem ze nikt nie chciał sie tego podjąć.

Suma sumarum dałem za auto 20tysiecy.

 

20 000 zl :D stary to zadbane e39 po tyle chodza. Ludzie maja problem zeby za 30k zl kupic e53 w normalnym stanie. Moim zdaniem wlasciciel wiedzial co sie dzieje i ci po takiej cenie sprzedal zeby pozbyc sie problemu. Po 500km nagle silnik do remontu/wymiany ? ..... Ja w cuda nie wierze. Ty sie powinienes cieszyc jak tam tylko uszczelka bedzie do wymiany ;) uzywany silnik to jakies 8000 zl .

Edytowane przez maciej123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos nie od pierdala to mechaniczne silniki w miare trwale

Nawet jak zrobi mu remont, za auto dal 20 wlozy 15 i wyjdzie tyle jak by kupil niby dobre :mrgreen:

 

A bedzie mial pewny i zrobi setki tys kilometrow

 

takie jest myslenie statystycznego polaka jak samochod chce kupic . Wierzy w cuda ktore nie istanieja a potem i tak wywali worek kasy na doprowadzenie auta do poprawnego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt faktem niepotrzebnie sie napaliłem na to autko. Akurat miałem gotówkę w ręku.

Wyszło mi to bokiem. Druga sprawa nie muszę sie przecież aż tak znac zeby cos znaleźć.

Poprzedni właściciel zgodził sie oddać mi 6 tysięcy. Tak ze nie jest tragicznie.

Czy auto jeździło przed awaria poprawnie ? Wyglada na to ze była to ukryta wada. To samo mi powiedział mechanik.

Mam zamiar doprowadzić auto do stanu używalności. Ma kilka bolączek ale jezeli uporam sie z silnikiem to będzie w miarę fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt faktem niepotrzebnie sie napaliłem na to autko. Akurat miałem gotówkę w ręku.

Wyszło mi to bokiem. Druga sprawa nie muszę sie przecież aż tak znac zeby cos znaleźć.

Poprzedni właściciel zgodził sie oddać mi 6 tysięcy. Tak ze nie jest tragicznie.

Czy auto jeździło przed awaria poprawnie ? Wyglada na to ze była to ukryta wada. To samo mi powiedział mechanik.

Mam zamiar doprowadzić auto do stanu używalności. Ma kilka bolączek ale jezeli uporam sie z silnikiem to będzie w miarę fajnie.

 

Zostaje uzywany silnik kupic co tez zawsze jest mniejszym lub wiekszym kotem w worku , rzadko kiedy jest mozliwosc kupienia od dawcy ktorym mozna sie przejechac i sprawdzic motor.......... albo naprawa tyle ze ty nawet nie rozebrales silnika i nie wiesz co sie uszkodzilo jak ktos przegrzal ten silnik. Moze byc uszczelka albo moze tez byc blok itp itd. Takie rzeczy wychodza niestety w praniu czesto. Mozesz stracic kupe kasy na mechanikach ktorzy beda ,,badac'' silnik a potem i tak wyjdzie ze silnik do wymiany. Kupowanie auta z uszkodzonym motorem to zawsze rosyjska ruletka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam juz pełna diagnozę autka.

 

Do regeneracji cały blok.

Wymiana tłoków , pierścieni ,regeneracja głowic , gniazd zaworowych wymiana uszczelniaczy , uszczelek.

Generalnie remont całego silnika.

Miałem pecha i wszystko jest do roboty.

Dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak jak mozna bylo sie spodziewac , 20 000zl czyli dales grosze za auto , jak za auto za e53 z uk albo e39. Moim zdaniem nie baw sie w remont tylko nowy silnik bierz. Chodza po okolo 7000zl , odrazu zrob rozrzad i jezdzij. Taka zabawa w taki remont jest zawsze ryzykowna jak nie masz umiejetnosci zeby to samemu zrobic albo nie posiadasz maksymalnie zaufanego mechanika ktory sie na tych silnikach dobrze zna. Z doswiadczenia kolegow wiem ze takie zabawy czesto sa opozniane przez mechanikow , cos nie bedzie dobrze zrobione , ponowne rozbieranie itp ....horror

 

ps: ktos traktowal to auto jak szmate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

 

Reasumując cały temat.

Autko naprawiłem. Skończyło sie kapitalnym remontem silnika.

Suma sumarum na remont wydałem 14.800.

Sporo pieniążków ale teraz autko jeździ jak trzeba.

Zostało mi jeszcze kilka pierdół do zrobienia jak wymiana czujnika ABS , ogarnięcie tematu z błędem zajętości mat i poprawienie instalacji gazowej. Zrobiłem cały układ hamulcowy na nowy. Zważywszy na możliwość sprzedaży auta chce zrobić wszystko do końca i autko sprzedać.

 

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przyczyn było w sumie kilka.

Przede wszystkim silnik był w opłakanym stanie. Co dopiero przy rozebraniu elementów zaczęło wychodzić.

- uszczelki pod głowica solidnie "wydmuchane"

-pierścienie i gładź cylindrów zajechane

- we wszystkich możliwych miejscach gdzie powinny znajdować sie uszczelki znajdował sie czerwony sylikon.

-większość instalacji elektrycznej była składana z wielu elementów. Łatana i w dużej mierze bez izolacji.

- vanosy do wymiany ( czesc z nich zregenerowana bo dało sie odratować ) czesc wymieniona na inne.

- filtry wyglądały jak by nie były nigdy wymieniane oraz olej to samo.

- głowice splanowane bo rownież nie były w tolerancjach.

 

Generalnie jest tego bardzo długa lista co zostało wymienione i naprawione.

W zasadzie z rzeczy które nie potrzebowały ingerencji był tylko korbowód.

 

Mając na uwadze taki stan auta. Mechanik zajrzał tez do skrzyni. Na całe moje szczęście było w miarę Okey.

Wymienił jakiś wodzik , filtry , olej itp. Nie było potrzeba większej naprawy.

 

Nie bede wymieniał mniejszych elementów które były wymieniane bo nie ma to sensu.

 

Aktualnie autko i silnik na dotarciu.

Dostał nowe życie :)

 

Jestem zadziwiony faktem ze to to w ogóle jeździło i to całkiem żwawo.

Zostało kilka pierdół do zrobienia ale to juz kwestia czasu.

 

Temat bardzo dobry na to ze okazje sie nie zdążają.

 

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.

Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie bylo lipy. Bo jak zrobili szlif i zdarli nikasil ktory ma killka setek to zaraz bedziesz zbieral tloki z asfaltu

Jak byly porysowane gladzie musieli zrobic tulejowanie. W tym przypadku radzilbym zastosowac termostat z dizla nq 82 stopnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mój błąd w opisie naprawy. Pierścienie jednak nie były wymieniane. Na tyle sie nie znam.

Mechanik twierdzi ze to gładź głowic była zła czy jakoś tak.

Nie jestem specjalista. Wiem ze było planowane itp.

 

Przepisze zwyczajnie to co mam wypisane w książce naprawy :

- uszczelki głowicy x2

-uszczelki pokrywy zaworów x2

- uszczelki pokrywy czołowej rozrządu

-uszczelki miski olejowej

- uszczelniacze wału przód i tył

-uszczelki kolektora ssącego

-uszczelki kolektora wydechowego

-uszczelki tylny i przedni dekiel chłodnicy

-origni układu chłodzenia

-termostat

-korek zbiornik wyrównawczy

-plyn chłodnicy

-uszczelniacze zaworowe

-świece zapłonowe

-olej silnika +filtr paliwa , oleju , kabinowy ,powietrza

-uszczelki elektrozaworów nastawnikow

-oringi czujników

-śruby głowic

-Piasta koła pasowego

-naprawa instalacji elektrycznej

-płyn wspomagania

-regeneracja (planowanie) głowic

- uzupełnienie śrub dokręcających podzespoły silnika + naprawa zerwanych gwintów

-wymiana nastawnikow vanos

-zakucie elektrozaworów nastawnikow vanos

-wymiana klocków hamulcowych

-geometria zawieszenia

-serwis klimatyzacji

-wymiana rozrządu +napinacze itp

-wymiana paska klimatyzacji

-wymiana oleju +filtry skrzyni biegów

-wymiana wodzika skrzyni biegów

-wymiana przewodów zapłonowych.

-diagnostyka komputerowa (pokładowa)

 

W większej mierze chyba jest wszystko wypisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.