Skocz do zawartości

BMW e53 4.4i Szarpanie


episode

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od pewnego czasu dopadł i mnie problem szarpania i podszarpywania autkiem oraz sporadycznego zapalania się kontrolki 4x4 inactive (zwłaszcza przy mocnym przyśpieszeniu). Szarpie też leciutko przy wolnej jeździe na niskich obrotach ok 1200-1500. Możliwe ,że przy wyższych prędkościach też ale nie jestem tegow stanie jednoznacznie stwierdzić.

 

Inpa po zaświeceniu się 4x4 inactive na desce ,zwraca błąd: Versorgung spannung 16.8V ... verteilergetribe ist in offnung position.

 

Metodą polecaną na forum ,sprawdziłem zębatkę na nastawniku skrzynki. Zębatka jak nowa. Natomiast szczotki wydawały mi się już krótkie i z części gdzie jest komutator (wirnik) ze szczotkami wysypało się moim zdaniem dużo pyłu. Zębatkę natomiast zdjąłem z tego białego pierścienia z PCV i dokładnie pooglądałem. Następnie założyłem z powrotem nie pamiętając którą stroną ona pracowała dotychczas - raczej zupełnie przypadkowo włożyłem ją z powrotem (wiem głupi ja ,teraz boję się z powrotem podpiąć wtyczkę aby coś nie zagruchotało). Więc odpiąłem wtyczki i pojechałem na test drive jak auto jedzie z odpiętą skrzynką i eureka...... AUTO NIE SZARPIE ,zniknęły objawy które mnie denerwowały. Zrobiłem po obróceniu zębatki z odpiętymi wtyczekami ok 40km. Auto jedzie płynnie ,nie szarpie. Chyba tak powinna jeździć sprawna X5. Szarpanie występowało nie przy zmianie biegu ale w zakresie jednego biegu.

 

Więc wiem ,że reduktor LUB nastawnik reduktora jest do wymiany. Teraz pytanie.

 

Jak sprawdzić czy powodem szarpania jest silniczek (nastawnik) za 400 Euro czy skrzynka rozdzielcza do wymiany za 1300E u mnie (lub do 4500pln u kolegi Papika).

 

Dodam ,że jutro auto idzie na serwis na wymianę alternatora ,świec ,filtra paliwa i oleju w skrzyni. Myślałem ,że może powodem szarpania jest jedna z tych rzeczy. Na końcu dopiero zdecydowałem się na sprawdzenie reduktora metodą "wtyczkową".

Jak to rozkiminić.

Wiek nie gra roli ,ważny jest stan.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ok. Opony odpadaja. Zebatke nie powinno sie okrecac to pierwsza sprawa. Jesli u ciebie jest dobra, nie istotne jak ja zalozysz. Szczotki sa orginalnie krotkie. Nie szukaj przyczyny w silniczku sterujacym. On albo dziala albo nie. Na poczatek wymiana oleju w reduktorze+kalibracja, jesli to nie pomoze, wymiana reduktora. Gdzie mieszkasz? Aha, widze, de.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniałem w ASO SIKORA. W Bielsku we wrześniu. Czy robili po tym kalibrację? Chyba tak w końcu to ASO.

Dzięki za radę odnośnie zębatki.

No to jestem w kropce. Kolega Papik zasugerował silniczek ,aby od niego zacząć. Psia mać :)

Wiek nie gra roli ,ważny jest stan.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale też się skłaniasz do tego ,że to że z odpiętym reduktorem nie szarpie to raczej trafna diagnoza? Pozostaje kwestia albo-albo? Aha wydaje mi się ,że buczenie które było przy wolnym przekraczaniu 2 tyś.obr. po odłączeniu reduktora ucichło zdecydowanie. Natomiast gdy był podłączony to przy szybkim przekroczeniu 2 tyś.obr. tego buczenia nie było.
Wiek nie gra roli ,ważny jest stan.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega Papik oraz ja mamy ogromna wiedze odnosnie reduktorow. Pracujemy w tym fachu. Nawet nie mysle aby podwazac jego zdanie. Ja z doswiadczenia nigdy nie spotkalem sie z awaria silniczka, ktora powoduje szarpanie. Jesli olej wymieniany, powtorzylbym kalibracje. Moze jej nie wykonali. Czesto Aso wie duzo mniej niz my. Jesli bedziesz potrzebowal reduktora mam ich pare na stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Czy szarpanie wystepowalo w stanie ciaglym podczas trzymania okreslonej predkosci ? U mnie w moim 2001r mam podobnie, spece od ASB obstawiaja konwerter ( sprzeglo hydrokinetyczne ) - jezeli ktos ma na to rade i wie, co moze byc przyczyna poszarpywania niech sie wypowie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.