Skocz do zawartości

prosba o opinie 4.4


gosiek

Rekomendowane odpowiedzi

witam przymierzam sie do zakupu x5 z silnikiem 4.4 i teraz pytanie: jakie niedomagania maja te silniki? Wiem ze w e65 jest tez 4.4 n62 ale tam utrapieniem jest wyciek plynu z rurki wodnej w bloku pod ssacym miedzy glowicami. Czy te silniki w x5 sa tej samej konstrukcji? Wiem ze moc jest mniejsza bo 286 KM a nie 333 jak w e65. Prosze o jakies opinie tych silnikow. Dziekuje i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w x5 sa dwa rodzaje silnikow 4.4.jeden w autach przed liftem i ma 286 a drugi po lifcie 320.ja mam ten drugi.to jest n62.nie mam z nim zadnych problemow.dla mnie rewelacja dynamika i dzwiek.wiem ze z ta rurka byly problemy w piatkach ale w x5 z tego co czytalem od 2004 roku byl silnik poprawiony bez tego problemu.na co zwrocic uwage odnosnie n62 to czy rowno pracuje po odpaleniu na zimno.z tegp co slyszalem cos tam z walkami nie tak jak kuleje.ja tego nie mam.tylko czytalem.mam w swoim instalacje lpg i nikt by mnie na zadnego dieselka nie namowil.praca silnika i to jak sie zbiera to jest cos czego w x5 nigdy malo.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam przedliftowe 4.4 153k km i żadnych większych problemów póki co.

Pracuje równiutko cichutko a dieselki nosem wciąga ze świateł ;)

Wziąłem 4.4 aby nie mieć wydatków na dieslowe bolączki oraz padające w nich skrzynie.

Oraz klekotania traktora i dymu za sobą innego niż z opon :)

A dźwięk V8 - Miodzio...

btw. szukam jakiejś modyfikacji wydechu aby muzyka V8 była lepiej słyszalna..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam przedliftowe 4.4 153k km i żadnych większych problemów póki co.

Pracuje równiutko cichutko a dieselki nosem wciąga ze świateł ;)

Wziąłem 4.4 aby nie mieć wydatków na dieslowe bolączki oraz padające w nich skrzynie.

Oraz klekotania traktora i dymu za sobą innego niż z opon :)

A dźwięk V8 - Miodzio...

btw. szukam jakiejś modyfikacji wydechu aby muzyka V8 była lepiej słyszalna..

Giacomo--- a ty jaka masz skrzynie ,bo z tego co czytalem to miales dosc spore problemy z ASB.

Dobrze chipowany diesel i tak da ci rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na co zwrocic uwage przy n62 to wiem i w zyciu nie kupie nic z tym motorem przed liftowym, pytam o silnik 4.4 286KM bo nie znam tego motoru a wyobrazam sobie ze jest zupelnie inny od n62. Czy to jest to samo co bylo wsadzane do e38? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik n62 w X5 rozni sie od zwyklej 5 dla uzytkownika tylko dwoma rzeczami - miska olejowa jest inna - musi przepuscic naped przedni no i ma mniejsza moc celem innego przebiegu momentu najprawdopodobniej. Silnik tej serii jest tozsamy z 4,8is i z nie liczac kolektora wydechowego i pojemnosci. Od poprzedniej wersji 4,4 (m62) glowna roznica to Vanos - w sensie ma 2 - na wlocie i wylocie.Nie wiem od kiedy byly montowane te silniki ale z tego co pamietam ok 2004 roku do 2006 - tu prosba o korekte jakby co.

 

Reasumujac - silnik jest taki sam mechanicznie dla 5, i X5 roznice sa w mocy i momencie - teoretycznie na niekorzysc X5. Byly trzy silniki tej serii n62b35a, n62b44a i n62b48a. Ten ostatni jest najfajniejszy - joko uzytkownik stanowczo potwerdzam :) Poza tym jest inna skrzynia w 4.8is.

 

Jesli chodzi o porownanie do poprzedniej 4,4 - jest znacznie lepiej. No i po lifcie zmienil sie naped...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giacomo--- a ty jaka masz skrzynie ,bo z tego co czytalem to miales dosc spore problemy z ASB.

:duh: no faktycznie... tu się o tym rozpisałem viewtopic.php?f=83&t=142179&p=1068078#p1068078

Dobrze chipowany diesel i tak da ci rade.

 

Tak, a potem zadzwoni budzik ;)

 

pytam o silnik 4.4 286KM bo nie znam tego motoru a wyobrazam sobie ze jest zupelnie inny od n62. Czy to jest to samo co bylo wsadzane do e38? :D

Tak to jest to samo co w poliftowej E38 oraz E39 - silnik nazywa się M62TUB44 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62#M62TUB44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giacomo--- a ty jaka masz skrzynie ,bo z tego co czytalem to miales dosc spore problemy z ASB.

:duh: no faktycznie... tu się o tym rozpisałem viewtopic.php?f=83&t=142179&p=1068078#p1068078

Dobrze chipowany diesel i tak da ci rade.

 

Tak, a potem zadzwoni budzik ;)

 

pytam o silnik 4.4 286KM bo nie znam tego motoru a wyobrazam sobie ze jest zupelnie inny od n62. Czy to jest to samo co bylo wsadzane do e38? :D

Tak to jest to samo co w poliftowej E38 oraz E39 - silnik nazywa się M62TUB44 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62#M62TUB44

 

Napisalem DOBRZE CHIPOWANY a nie przez byle kogos i to jest wielka roznica....Giacomo,Prosze czytaj ze zrozumieniem co ktos napisal.

A nie tylko wychwalasz to co masz w tej kwesti trzeba byc bezstronnym gdy sie komus cos doradza lub opiniuje.

A to wielka roznica zachwalac swoje co sie ma i juz cos innego to G..U..W..N..O...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zluzuj olorob X5,

 

być może napisałeś pierwszego posta w tym wątku przed wypiciem porannej kawy tudzież pod koniec dnia,

a ja odpowiadając Ci na niego nie chciałem nawet być uszczypliwy odpowiadając Ci na niego od razu w stylu, że nigdy nie pisałem na forum ani nie miałem problemów ze skrzynią bo chyba mnie z kimś innym pomyliłeś ani "moja skrzynia to nie jest ta co się nagminnie psuje w dieslach" - tylko skwitowałem to na wesoło i z przymrużeniem oka. Nie napisałem również nigdzie a tym bardziej do Ciebie, że cokolwiek innego niż M62 to gówno - nie wiem gdzie się tego doczytałeś.

 

Pozatym kolega pytał się o opinie o M62TUB44 tudzież N62 - czytaj - benzyny - a nie o M57 więc nie rozumiem Twojej napinki w tym temacie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giacomo--- a ty jaka masz skrzynie ,bo z tego co czytalem to miales dosc spore problemy z ASB.

:duh: no faktycznie... tu się o tym rozpisałem viewtopic.php?f=83&t=142179&p=1068078#p1068078

Dobrze chipowany diesel i tak da ci rade.

 

Tak, a potem zadzwoni budzik ;)

 

pytam o silnik 4.4 286KM bo nie znam tego motoru a wyobrazam sobie ze jest zupelnie inny od n62. Czy to jest to samo co bylo wsadzane do e38? :D

Tak to jest to samo co w poliftowej E38 oraz E39 - silnik nazywa się M62TUB44 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M62#M62TUB44

 

To przeczytaj co napisales -----

Tak, a potem zadzwoni budzik ;)-----

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o ile pamietam to swego czasu pisales i jest to twoj drugi X bo w pierwszym poszla ci skrzynia gdy jechales na wczasy i opisywales to jakie miales objawy i ze wydales na remont????.

Pamiec mam dobra.

 

Spoko jesli cie urazilem..To tylko forum i kazdy moze wyrazac swe opinie tu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje bardzo wszystkim za wypowiedzi, pytam o ten silnik poniewaz mialem kiedys e65 (seria 7 z 2002r) 4.4 n62 i motor porazka, wadą konstrukcyjną jest wyciek płynu z rurki wodnej pod ssącym, naprawa dosc kosztowna (serwis 13 tys, garaz 6 tys) trafiło na mnie po jakims czasie i musialem zrobic a teraz dla odmiany chce x5 4.4 litra stad pytanie. Z tego co wiem to w tych 4.4 z x5 (roczniki 2000-2002) problem ten nie wystepuje (chyba), tak samo bylo w e38, tez nie slyszalem.Miałem dawno temu e38 z motorem 4.0 i tez miala 286 KM z tego co pamietam ale moge sie mylic (to bylo 8 lat temu) a auto bylo z 94r. Teraz ciezko sie polapac z tymi motorami, jest tyle typow ze szok.

W kazdym badz razie mowicie ze mozna wejsc smialo w x5 4.4 przedlifta? Na co zwracac uwage w tych autach, dodam ze 1 raz planuje zakup Xa i nie ukrywam ze najlepiej podpasila by mi 3 litrowa benzyna w manualu, wiem ze slabo troche ale napewno mniej awaryjnie. Czy 3.0 z lat 2000-2002 to jest v8 czy R6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o ile pamietam to swego czasu pisales i jest to twoj drugi X bo w pierwszym poszla ci skrzynia gdy jechales na wczasy i opisywales to jakie miales objawy i ze wydales na remont????.

Pamiec mam dobra.

Nigdy czegoś takiego nie napisałem.

E53 to mój pierwszy X jak i pierwsze BMW w garażu.

Wcześniej miałem Renault Espace w którym zatarł mi się 3.0dCi przy 170k km.

Ale nie X i nie BMW..

 

Spoko jesli cie urazilem..To tylko forum i kazdy moze wyrazac swe opinie tu..

Dokładnie właśnie po to jest forum.

Jeśli Cię budzik dotknął to wybacz - właśnie po to dałem ;) na końcu zdania aby było na wesoło..

 

 

pytam o ten silnik poniewaz mialem kiedys e65 (seria 7 z 2002r) 4.4 n62 i motor porazka, wadą konstrukcyjną jest wyciek płynu z rurki wodnej pod ssącym, naprawa dosc kosztowna (serwis 13 tys, garaz 6 tys) trafiło na mnie po jakims czasie i musialem zrobic

zgadza się, dlatego przy zakupie silnika N62 pierwsze co bym zrobił to sprawdził czy to już było robione a jak nie to można "magiczną rurkę" dokupić tutaj http://www.allgermanauto.com/product/index.html i zrobić "po taniości" w stosunku do standardowych kosztów.

 

Z tego co wiem to w tych 4.4 z x5 (roczniki 2000-2002) problem ten nie wystepuje (chyba), tak samo bylo w e38, tez nie slyszalem.

 

nie występuje. Problem dotyczy tylko jednostek N62 czyli:

 

- 235 kW (319 hp) and 440 N·m (325 ft·lbf)

2004-2006 E53 X5 4.4i

- 245 kW (333 hp) and 450 N·m (332 ft·lbf)

2002-2005 E65/E66 745i/745Li - Twoje ex

2004-2005 E60/E61 545i

2004-2005 E63/E64 645Ci

 

Miałem dawno temu e38 z motorem 4.0 i tez miala 286 KM z tego co pamietam ale moge sie mylic (to bylo 8 lat temu) a auto bylo z 94r. Teraz ciezko sie polapac z tymi motorami, jest tyle typow ze szok.

W kazdym badz razie mowicie ze mozna wejsc smialo w x5 4.4 przedlifta? Na co zwracac uwage w tych autach, dodam ze 1 raz planuje zakup Xa i nie ukrywam ze najlepiej podpasila by mi 3 litrowa benzyna w manualu, wiem ze slabo troche ale napewno mniej awaryjnie. Czy 3.0 z lat 2000-2002 to jest v8 czy R6 ?

w E38 miałeś MB62B44 (bez VANOSa) i też bez tego problemu.

3 litry w benie słabe jest. A skrzynia manualna ma kosztowny dwumas. I jest to M54 rzędowe 6cyl. które lubi sobie łyknąć oleju.. a spali niewiele mniej od 4.4 V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzicie panowie a ja gdzies czytalem ze ten problem od 2004 roku naprawiono.gdzies na zagranicznej stronie.moze ktos zle pisal.mam nadzieje ze u mnie nie wystapi.czy sa jakies srodki aby temu zapobiegac?dobry plyn chlodniczy?czy to poprostu tak sobie zaczyna przeciekac z czasem?pozatym 4.4 n62 dla mnie rewelacja jest.podejrzewam ze ten starszy mimo ze slabszy tez daje rade wiec mysle ze polecic mozna.slyszalem ze 3.0 sa slabe ale to pewnie tez zalezy od tego co, czego oczekuje.jedno wiem napewno.dla mnie x5 to tylko z automatem.wsumie niewazne jaki silnik.zalezy co kto chce.chcesz lotac szybko: 4.4,4.6,4.8.chcesz oszczednie i dynamicznie dieselek, troszke oszczedniej a nie dynamicznie 3.0.chcesz lotac szybko i oszczednie:4.4,4.6,4.8 i lpg:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swojego nie mierzylem bo nie widze w tym sensu.to nie jest auto sportowe.i tak z nowa 3ka dieselkiem bym po tylku pewnie dostal.jakis 3.0 diesel z tych nowych pewnie lupnia by mi dal.moja katologowo ma 320KM i cos okolo 7.0 do setki i to mi wystarcza.dla mnie zapie...a.ale zeby x5 mierzyc?a po co?to jest sav a nie m5,m3.....to jest pleasure to drive.dla mnie bynajmniej.moc jest wtedy gdy jej potrzebuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
w x5 sa dwa rodzaje silnikow 4.4.jeden w autach przed liftem i ma 286 a drugi po lifcie 320.ja mam ten drugi.to jest n62.nie mam z nim zadnych problemow.dla mnie rewelacja dynamika i dzwiek.wiem ze z ta rurka byly problemy w piatkach ale w x5 z tego co czytalem od 2004 roku byl silnik poprawiony bez tego problemu.na co zwrocic uwage odnosnie n62 to czy rowno pracuje po odpaleniu na zimno.z tegp co slyszalem cos tam z walkami nie tak jak kuleje.ja tego nie mam.tylko czytalem.mam w swoim instalacje lpg i nikt by mnie na zadnego dieselka nie namowil.praca silnika i to jak sie zbiera to jest cos czego w x5 nigdy malo.pozdrawiam

ile kolego spala ci ta bryczka gazu... tak uczciwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czy 3.0 z lat 2000-2002 to jest v8 czy R6 ?

 

Zdecydowanie R6, jest to doskonały silnik M54, znany z Z3, e46, x3 i e39. Dobry wybór, choc niektórzy będą pisac ze do X5 za slaby.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.