Skocz do zawartości

Pytania przed kupnem Z4


Gość roland

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. W najbliższym czasie planuje kupić bmw z4 e85 w 2.5 bądź 3.0 litrowej benzynie. W związku z tym, że nie mam doświadczenia z tym samochodem, czy któryś z posiadaczy chciałby mi pokazać swój w trakcie jakiegoś spotkania? Jestem z Warszawy. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz najpierw ile masz kasy do wydania to doradzimy czy jest sens zebys zawracal innym glowe.

Obiejrzysz super sztuke, potem sie okaze ze chcesz wydac 25.000 bo "po tyle chodza"

Kupisz zloma i bedziesz wylewal zale jakie to BMW awaryjne

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wydania mam 40-45 tysięcy. Obecnie na otomoto w Warszawie nie widzę nic wartego uwagi, stąd moja prośba. Samochód będzie uczestniczył w track-day'ach, a sam się trochę znam więc bądź spokojny o moje późniejsze opinie :wink:

 

Nie chce się przejechać (za kierownicą) tym samochodem, chciałbym by mnie ktoś nim przewiózł kawałek i pozwolił obejrzeć z bliska. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na otomoto masz niebieska 3.0i z Wawy

Jezeli track day to raczej wybor ogranicza sie do tego silnika

Umow sie z facetem, na pewno da Ci sie przejechac

Cene wystawil abstrakcyjna wiec nie ma za duzo chetnych i powinien

byc sklonny do duzych negocjacji...

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
http://allegro.pl/bmw-z4-jak-nowa-do-negocjacji-i5846245191.html Pewnie o tej aukcji kolega pisał. Mam ten sam kolorek i auto wygląda naprawdę klawo. Myślę, że za 38 - 42 tysiące powinno być do wyjęcia. Wygląda bardzo zdrowo. Ja mam swoją zazimowaną pod Warszawą także ciężko będzie się spiknąć co by oblukać. Ale jakby co mogę podjechać obejrzeć z Tobą tę sztukę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Jak coś to będę się odzywał. Macie jakieś sprawdzone miejsce na przegląd przed zakupowy z4? Roadstery to dość specyficzne samochody, przeglądałem dział zaufane warsztaty, ale niestety jest to dział ogólny i obawiam się, że nikt mi rzetelnie tego samochodu nie sprawdzi. Jakby któryś z was coś miał to byłbym wdzięczny za polecenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z4 E85 to zupelnie prosty w konstrukcji samochod, do sprawdzenia przez pierwszego lepszego mechanika majacego odrobine oleju w glowie :norty:

Ja kupujac kiedys 3.0i, i pol roku temu Z4M sam zajalem sie dokladnymi ogledzinami na podnosniku. A mechanikiem nie jestem.

Kilka uwag:

-w wiekszosci egzemplarzy wystapily problemy z hydraulika dachu. Kanaly odprowadzajace wode czesto sie zapychaja przez liscie i inne smieci (w szczegolnosci gdy auto nie bylo garazowane), co skutkuje zalaniem agregatu hydraulicznego. Usterke mozna usunac samemu - w internecie znajduje sie sporo poradnikow. Glowny i w zasadzie jedyny koszt to nowa pompa. Ja do poprzedniej 3.0i kupilem za 360 euro, nowa oryginalna. Wymienilem sam - caly weekend z glowy :mad2:

-w 3.0i podobnie jak w E46 pekaja tylne sprezyny. Warto sprawdzic czy sa cale. Ewentualna naprawa jest tania i prosta.

-poza ///M stosowane bylo elektryczne wspomaganie. Sporo ludzi skarzy sie na tzw. sticky stearing - uklad w wyniku wyzszych temperatur potrafi sie "kleic" i nie odbija samodzielnie do pozycji centralnej. Nie znam jednak sposobow ani kosztow ewentualnej naprawy. Ten problem u mnie nie wystapil przez 3 lata uzytkowania 3.0i.

-silnik M54B30 moze pobierac odrobine oleju (w rozsadnych ilosciach typu 0,5-1l na 10000km). To nic nadzwyczajnego.

 

Poza powyzszym to naprawe trwala konstrukcja. Auto daje niesamowita frajdy z jazdy, zarowno z 2.5i jak i 3.0i. O emce juz nawet nie wspominam :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe wyjmuje sie w godzine (roznitowujac fragment dachu) przewaznie wystarczy ja pomoczyc w WD40, uszczelnic i dziala

Sprezyny pekaja takze w 2.0

Silnik 2.0 czesto "rzyga" olejem z paru miejsc juz po malym przebiegu

Szesciocylindrowce po lifcie klepia zaworami (wymiana popychaczy lub calej glowicy), wywalaja bledy Vanosa (konieczna wymiana elektrozaworow) oraz kolacza kolami zamachowymi

Do oceny wystarczy dobry mechanik, czujnik lakieru i podpiecie pod kompa gdzie pokaza sie wszystkie bledy. ASO wyciaga kase i poza historia (o ile Salon Pl) nic wiecej nie powie.

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe wyjmuje sie w godzine (roznitowujac fragment dachu) przewaznie wystarczy ja pomoczyc w WD40, uszczelnic i dziala

zetti Mowisz to na podstawie wlasnego doswiadczenia? Pytam, bo ze wszystkich znanych mi zrodel, jak i mojej zabawy z dachem wynika, ze to raczej niemozliwe. Silnik w obudowie przymocowany jest do szkieletu dachu i nie wyobrazam sobie wyjecia go, bez demontazu calej konstrukcji.

 

Jesli chodzi o proby naprawy agregatu hydraulicznego to owszem, niektorym udalo sie go uratowac. W moim przypadku bylo juz za pozno, i wygladal on tak:

http://i284.photobucket.com/albums/ll6/szatras/hyd_zpsjoypd4rw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Przymierzam się do zakupu Z4. W głowie mam 3.0i jako te minimum frajdy po poprzednim aucie R4 2.0 turbo 200 KM.

Jak się zbiera ten silniczek, czy jest duża różnica między rzeczonym a 3.0si?

 

Odczucia z jazdy są o wiele głębsze niz w przypadku np. E46 z M54B30. Ogolnie rzecz biorac sprawia wiele frajdy :) o wiele wiecej niz nawet sporo mocniejsze limuzyny.

Roznica pomiedzy 3.0si a 3.0i jest znikoma jesli mowimy o osiagach. Nowsza jednostka w teorii wyroznia sie wieksza moca, ale tez brzmi zauwazalnie gorzej niz starszy motor.

Uturbiona czworka to tragedia w porownaniu do trzylitrowej R6. Kultura pracy, dzwiek i krzywa mocy sa bajeczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze wlasnego doswiadczenia

Jest mase opisow na Niemieckich forach

Ci nie znalezli :mrgreen: rozbieraja od bagaznika caly dach (nie wspomne o tych ktorzy olewaja czyszczenie odplywow :evil: )

Ci co potrafia szukac za zroadster rozcinaja pare nitow i od strony kierowcy dostaja sie do pompy, ktora w wiekszosci przypadkow jest do odratowania ( chyba ze ktos jezdzi z dachem ktory od miesiecy sie nie otwiera czyli powodz w rejonie pompy :roll: )

Na szczescie pompa w E89 jest w niezawodnym miejscu, chociaz niektorzy tez potrafia ja popsuc. :norty:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy marki.

 

Chcę do kompletu dorzucić Z4 E85 z 3.0L silnikiem.

Mam pytanie dotyczące oświetlenia bo w ogłoszeniach widnieją z białymi i pomarańczowymi migaczami. Czy w roku 2003 wychodziły Z4 w obu wersjach kolorystycznych? (mówię o wersji europejskiej)

I mam jeszcze ogólne pytanie na co zwrócić uwagę przy oględzinach? czy ten model ma jakieś mankamenty które lepiej przed zakupem sprawdzić.

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Mam pytanie dotyczące oświetlenia bo w ogłoszeniach widnieją z białymi i pomarańczowymi migaczami. Czy w roku 2003 wychodziły Z4 w obu wersjach kolorystycznych? (mówię o wersji europejskiej)

W sumie na to pytanie już znam odpowiedź :)

 

Zastanawia mnie jeszcze element w kolorze nadwozia na tylnych światłach. Czy jest to plastikowa nakładka czy jakaś taśma przylepna bo w na stronie BMW w częściach opisują to jako "taśma klejąca"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam,

 

czy ktoś z okolić Gliwic, Śląska byłby wstanie zademonstrować pojazd?

 

szykuje się na lato do kupna takiej bryki E86, 3.0i lub 3.0si

 

nie mniej jednak wolałbym wcześniej zobaczyć na żywo, oraz upewnić się w wyborze

 

stawiam na coupe, aczkolwiek widzę, ze znacznie więcej jest cabrio...

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dla mnie priorytetem była bezwypadkowa historia i możliwa do zweryfikowania historia serwisowa,zwróć uwagę czy silnik po odpaleniu nie "klekocze" bo lubią tam cykać popychacze hydrauliczne (można o tym poczytać na forum)-ja prosiłem sprzedającego żeby silnik był zimny podczas oględzin,u mnie zużyte byly przednie amortyzatory,czego na pierwszy rzut oka nie zauważyłem,objawiało się to dopiero przy bardzo wysokich prędkościach-niestety zawieszenie typu M zmusilo mnie do zakupu oryginałów w serwisie,ponieważ nie ma zamienników,a to moja kieszeń odczuła :) ale przy tym samochodzie który jest raczej mało wygodny i nieekonomiczny było do przewidzenia,jednak daje tyle frajdy z jazdy że te wszystkie niedoskonałości jest w stanie zrekompensować.

polecam odwiedzić serwis BMW,nawet niekoniecznie autoryzowany,w celu sprawdzenia konkretnego egzemplarza,jest to dość prosty samochód,ale potrafi pojechać i chyba warto wiedzieć że nie złoży się na szybkim zakręcie.

powodzenia w poszukiwaniach,wersji coupe jest mało,a tych w ładnym stanie jeszcze mniej,ja szukałem coupe z automatem,zajęło mi to kilka miesięcy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Ten konkretny egzemplarz już długo się sprzedaje. Ściągnięty ze Stanów, więc nie sądzę, aby przyjechał w całości (chociaż nie wiem - nie widziałem). Przy pokrętłach od klimatyzacji nie masz stopni Celsjusza :P Wydaje mi się, że we wcześniejszej wersji ogłoszenia sprzedający pisał, że coś było malowane (ale nie jestem pewien, nie chciałbym wprowadzić w błąd).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy jest wielka różnica między 2.5 192KM a 3.0 231KM? Bardziej mi chodzi o normalną jazdę, tak do 120-140km/h max.

No i drugie pytanie: jak wygląda sprawa z automatem? Czy nie zamula trochę tego samochodu? Jest awaryjny czy to raczej dobra konstrukcja?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0 ma lepszy dźwięk i jest bardziej dynamiczny przy wyprzedaniu. Co do skrzyni automat to się nie wypowiem, mam SMG z łopatkami i to jest dla mnie największy fan. Zmiana biegów sekwencyjna w trybie manual łopatkami na krętych drogach to bajka, natomiast w trybie bez łopatek jeździ się jak automatem tylko przy zmianie biegów na tzw. miedzybiegu jest fajniejszy odgłos niż manual i automat.

 

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A jak wygląda kwestia korozji? Lubi to korodować w jakichś szczególnych miejsach, na które zwrócić uwagę? Mówię o modelach 2003-2005.

Własnie wybieram się na oględziny, i z tego co się zorinetowałem to możliwe problemy:

- zawór DIS - w sumie bez rozbiórki nie do oceny?

- spręzyny tył

- klepiące popychacze? W przebiegach < 200 tkm? To z czego one są? Z gównolitu?

- mechanizm dachu

 

W sumie to tylko to mi przychodzi do głowy na co zwrócić uwagę w odniesieniu do każdego innego samochodu.

I jeszce jedno, czy do 2005 były inne wersje niż manual i klasyczny automat? Czy jak automat to od razu z łopatkami?

Cały czas piszę o silniku 3.0i 231 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A jak wygląda kwestia korozji? Lubi to korodować w jakichś szczególnych miejsach, na które zwrócić uwagę? Mówię o modelach 2003-2005.

Własnie wybieram się na oględziny, i z tego co się zorinetowałem to możliwe problemy:

- zawór DIS - w sumie bez rozbiórki nie do oceny?

- spręzyny tył

- klepiące popychacze? W przebiegach < 200 tkm? To z czego one są? Z [bAD]?

- mechanizm dachu

 

W sumie to tylko to mi przychodzi do głowy na co zwrócić uwagę w odniesieniu do każdego innego samochodu.

I jeszce jedno, czy do 2005 były inne wersje niż manual i klasyczny automat? Czy jak automat to od razu z łopatkami?

Cały czas piszę o silniku 3.0i 231 KM.

Nic nie rdzewieje. Reszta pytań, co Ty kupujesz za sztrucla za 25k ze stanów? Już lepiej w dobrym stanie kup z Niemiec 2.0 jednostkę... niż z Polski te 3.0 bo to co widzę na ogłoszeniach to tragedia. Pokaz mi co jedziesz oglądać. Mam obecnie drugą Z4 może coś podpowiem.

Przed liftem masz:

SMG z łopatkami (zawsze są łopatki przy SMG)

klasyczny 5 biegowy automat bez łopatek (nie można było dokupić)

manual

Po lifcie:

znika SMG

klasyczny 6 biegowy automat z łopatkami (zawsze są łopatki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.