Skocz do zawartości

Przykładowe koszty serwisu


BarteqMW

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym że jest to mój pierwszy przejaw aktywności na tym forum witam wszystkich serdecznie :)

 

Moje pytanie dotyczy kosztów eksploatacji (głównie serwisu) 7-mki e65. Czy ktoś z właścicieli jest w stanie podac przykładowy koszt przeglądu lub konkretnej naprawy.. Będę wdzięczny, daje to zawsze jakiś pogląd.

 

Typek od S-klasy W220 straszył cenami przeglądów przekraczajacymi 10k PLN. Nie wiem czy w to wierzyc czy nie ale jestem ciekaw jak to wygląda w przypadku e65.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie znajomy wspomniał niedawno, że jego 7ka jest po dużym serwisie (wpakował ok 10tys) i tylko nią jeździc, wiec podejrzewam, że skasowac Cie mogą :) (klocki, tarcze, filtry, olej skrzynia i silnik, itp coś na pewno znajdą).

 

Jak byłem w salonie wybierać pomiędzy 5 a 7, to dostałem informację że serwis 7ki to ceny podobne jak dla 5. Czyli tłumacząc na Polski, wysokie, ale jak dla kogo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem w salonie wybierać pomiędzy 5 a 7, to dostałem informację że serwis 7ki to ceny podobne jak dla 5. Czyli tłumacząc na Polski, wysokie, ale jak dla kogo :)

 

Hmm, to nie byłoby jeszcze tak zle jak dla mnie :) Ale mowiac szczerze mysle jednak ze serwisowanie 7mki jest "odrobine" drozsze :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eksploatacja na pewno. Ubezpieczenie. Czy opony. Ja jestem zainteresowany felgami 19", bo bardzo mi się podobają i do nich 1 opona kosztuje 1500. Do 16/17" są połowe tańsze. No ale na parę lat będą, a ja nie kupuje tym razem auta na rok :)

 

Dla mnie największym problemem jest dostępność. Szukam 745i/735i czarnego z jasną tapicerką, bo tak zdecydowałem. No i nie ma bata: jeden facet mówi że cała strona malowana, bo była "lekko przerysowana", inny komis ma cenę z sufitu (którą btw zmniejszyli w ciągu miesiąca o 15k), na mobile.de poniżej 30k eur nie ma ŻADNEJ wartej uwagi (i spełniającej kryteria).

 

Chciałbym wydać max 120 tys, planowałem na początku 100, ale ciężko dostać coś dobrego. Na zakup mam czas do połowy września, bo potem będzie okazja na którą chciałbym już go mieć ;) więc czekam i poluję.

 

 

Ostatnio coraz częściej biorę pod uwagę 545i. Tylko to wyposażenie i środek w piątce... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, szczerze mowiąc też wolałbym 7mkę...

Jakoś bardziej przemawia do mnie wielkość i potęga tego auta (lubię "czołgowate" samochody :)...

Jesli chodzi o e60... hmmm... wierze ze sa ludzie ktorym sie podoba :)))

 

Nie wiem jakie sa Twoje doswiadczenia z kupowaniem BMW ale moje sa takie ze raczej nie tracilbym czasu na szukanie w Polsce :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, kuzyn mojej dziewczyny pracuje na Bawarii w BMW i w każdej chwili mogę podjechac do niego i jeździc po całych niemczech w poszukiwaniu swojego auta. Ale mi się nie chce, to kilka dni z głowy, liczę (liczyłem) że znajdę dobre, zaszanowane auto w Polsce. Wiem, naiwny byłem :)

 

Czasami zdarzają się ciekawe okazje, jak np. taka:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3082760

 

Ale nigdy nie wiadomo co o nich myśleć, bo okazja to zawsze w Polsce jest "okazja" po dachowaniu itp.

 

 

Co do 5, bardzo mi się podobała. Ale od kiedy bliżej zacząłem się przyglądać 7ce, to 5tka jest dla mnie jak auto z japońskiej kreskówki. Moje E39 bardziej mi się podoba (no może poza przodem).

 

Cięzki to wybór, ale jestem już po najważniejszym: motor. Myslałem nad 3.0d, ale skutecznie zrezygnowalem. Czlowiek o ktorym wspomniałem, robiący w BMW ma sporo znajomych tam w serwisach i okolicach związanych z marką i tego silnika sobie nie chwalą w modelach przed liftem. Za to V8 mówią że jeśli kogoś stać, to jest chyba najlepszy motor BMW (V12 nie wchodzi w rachubę wiec o niego nie pytałem i nic nie wiem w temacie ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eksploatacja na pewno. Ubezpieczenie. Czy opony. Ja jestem zainteresowany felgami 19", bo bardzo mi się podobają i do nich 1 opona kosztuje 1500. Do 16/17" są połowe tańsze. No ale na parę lat będą, a ja nie kupuje tym razem auta na rok :)

 

HA HA HA!!!!, 19 niskiprofil na kilka lat:) , na nowej oponie 245/45/19 przód i 275/40/19 robisz maksymalnie 40-50 tys , czyli lekko liczac góra 2 lata.Kiedys wykonczylem nowe toyo proxes czy jakos tak na toyocie supra 265/30/19 po 15 tys.Pamietaj takze o tym ze generalnie nie naprawia sie opon z duzymi indeksami predkosci czyli jak zlapiesz dziurke to opona juz powinna byc piec.Generalnie przy takich kosztach nie polecam nowych opon bo faktycznie mozna zbanczyc.Ja np, kupuje porządne używki w cene max 300-400 zł za opone.

 

 

 

pomysl o tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Generalnie przy takich kosztach nie polecam nowych opon bo faktycznie mozna zbanczyc.Ja np, kupuje porządne używki w cene max 300-400 zł za opone.

 

Ogólnie jeśli już kupuje auto za 100k, to nie chce oszczędzac na oponach, bezpieczeństwo ponad wszystko. Natomiast jeśli bedzie okazja kupic taniej w dobrym stanie, to możliwe że się skusze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mowie ze bede jeździł na 1 oponach przez 5 lat, tylko 1 autem :)

 

Wymieniam max po 3 latach, a jeżdże rocznie ok 15 tys km. A zużywac się przy 333km będą na pewno szybko :>

 

no przy tym przebiegu to faktycznie 3 lata:),ja nie kupuje juz nowych opon od czasu kiedy pięknie wykończylem nowe toyo proxes komplecik za 8 tys po 15 tys.Wyszly bable,boki rozwalone,przeciete itp.Teraz kupuje tylko uzywki - jakos nie szkoda przypierdzielic np.rantem opony za 300 a rantem opony za np.1900 zł jezdzac oczywiscie cały czas ostrożnie.

Co do cen serwisu e65 to np.bedą DUZO wyzsze niz np. e38 bo poprostu jest to jesczze za nowe auto i ciezko sie podeprzec zamiennikiem dobrym.Cena duzego przegladu w ASO - 10 tys wcale nie dziwi,skoro mi mały w e38 750 chcieli zrobic za 5 tys :)

 

a ha i pamietaj jeszcze o jednym siodemka z v8 po miescie łyka pomiędzy 17-19 litrów , a Ty bedziesz sie przesiadał z 525 d - oj zaboli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, kuzyn mojej dziewczyny pracuje na Bawarii w BMW i w każdej chwili mogę podjechac do niego i jeździc po całych niemczech w poszukiwaniu swojego auta.

 

Na Twoim miejscu wziąłbym kilka wolnych dni i dokładnie tak zrobił (wcześniej ew. przejrzałbym niemieckie ogłoszenia). Ja po swoje auto jechalem 1200 km w jedna stronę ... Czy było fajnie? Nie. Czy było tanio? Nie. Czy było warto? Zdecydowanie tak :) Po prostu wiem co mam.

 

A już przy kupnie e65 myśle że warto zainwestować trochę czasu i kasy żeby potem nie ryczeć jak bóbr w serwisach, ale pewnie masz tego świadomość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz się, co robią na dużym a co na malym przeglądzie? Chodzi mi o wyjaśnienie, skąd ta cena. Bo raczej nie z kosmosu :)

 

525d kupiłem z ciekawości, to moje drugie auto (wcześniej 520i) i chciałem diesla sprawdzic na własnej skórze, a nie kierowac sie opiniami innych. Wyszło, że nie ma to jak benzyna :)

 

V8 na pewno spali 15-17 w mieście i na to jestem przygotowany. Mam jeszcze pewne wątpliwości, bo znam 1000 lepszych sposobow na ulokowanie gotówki, niż paliwo za 5 a niebawem 6 pln, no ale tutaj też chce na własnej skórze sprawdzic temat. Będę przed zakupem oglądal jeszcze 730d, ale tylko z ciekawości.

 

Wole tankowac miesiecznie za 500 wiecej i miec frajde z V8, niż serwisowac diesla co jakiś czas. Wiadomo, moze byc tak ze bedzie 5 lat jeździl bez problemu, ale moze tez byc tak, ze nie będzie jeździl dluzej niz 3 miesiace bez serwisu. A po co ryzykowac, skoro V8 jest PRAWIE bezawaryjne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu wziąłbym kilka wolnych dni i dokładnie tak zrobił (wcześniej ew. przejrzałbym niemieckie ogłoszenia). Ja po swoje auto jechalem 1200 km w jedna stronę ... Czy było fajnie? Nie. Czy było tanio? Nie. Czy było warto? Zdecydowanie tak :) Po prostu wiem co mam.

 

Pewnie tak się skończy. Wezmę jeszcze brata dziewczyny, bo on sciąga od czasu do czasu auta i jest mechanikiem, ma doświadczenie również z BMW.

 

Tylko to co mnie martwi to fakt, ze na dziś nie ma ani jednej wartej uwagi 7ki w cenie do 30 tys eur. Były do niedawna 2, 25 i 27 tys, ale obie poszły bardzo szybko. Może to się zmieni w ciągu 2-3 tygodni. Aktualnie mam jedna zabookmarkowaną, ma w zasadzie wszystko co bym chcial w swojej 7 miec:

 

http://www.mobile.de/SIDHamFbi3zAOQ2qsAPkMA2qQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1184769812A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C113%81e-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_ycletrdsO~BSRA6D1100B39D3500BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0GschwarzFBenzinD2003A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=3&id=11111111261855398&

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie. Jak poznac stan amortyzatorow w 7? Jedyna opcja to chyba komputer albo badanie w warsztacie, prawda?

 

Nie wiem jakie są w E65 w standardzie amorki ale wydaje mi się, że te pompowane (na powietrze). Tutaj jestem zupełnie zielony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie. Jak poznac stan amortyzatorow w 7? Jedyna opcja to chyba komputer albo badanie w warsztacie, prawda?

 

Nie wiem jakie są w E65 w standardzie amorki ale wydaje mi się, że te pompowane (na powietrze). Tutaj jestem zupełnie zielony...

 

 

w standardzie sa zwykle , ale edc bylo dosc tanią opcja ok 2,5 tys euro,tak ze wiekszosc przeze mnie widzianych e65 szczegolnie benzyn mialo edc.Stan amorów poznasz wlasciwie tylko na trzęsawkach i to nie do końca bo jak auto np. stoi na 19 felgach to bedzie inny wynik niz np, na 17.Musisz gdzies z nia podjechac i sprawdzic.Koszt kompletu,a przeciez w aucie za ponad 100 k sie nie oszczędza na bezpieczeństwie - jak sam pisałeś :) - to ok 12 tys + robocizna

 

 

p.s.

ja to Twoim miejscu kupił bym wypasione e38 po lifcie.Duzo tansze w zakupie i eksploatacji,ladniej wyglada i jezdzi sie nia 10 razy lepiej niz e65 ktore wyglada jak bys rozwalil dacie logan :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to Twoim miejscu kupił bym wypasione e38 po lifcie.Duzo tansze w zakupie i eksploatacji,ladniej wyglada i jezdzi sie nia 10 razy lepiej niz e65 ktore wyglada jak bys rozwalil dacie logan :)

 

LOL :D

 

Coś tym jest ;)

 

E38 jest poza konkurencją z E39 to jak dla mnie krok wstecz. Ale dzięki za opinie.

 

Mozna jakoś poznac, czy EDC jest w aucie, nie ogladajac listy wyposazenia oczywiscie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

 

E38 jest poza konkurencją z E39 to jak dla mnie krok wstecz. Ale dzięki za opinie.

 

jechales kiedys e38?

bez obrazy ale e39 przy e38 to popierdułka

 

 

Mozna jakoś poznac, czy EDC jest w aucie, nie ogladajac listy wyposazenia oczywiscie?

 

jest przycisk w aucie z napisem s edc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to Twoim miejscu kupił bym wypasione e38 po lifcie.Duzo tansze w zakupie i eksploatacji,ladniej wyglada i jezdzi sie nia 10 razy lepiej niz e65 ktore wyglada jak bys rozwalil dacie logan :)

 

LOL :D

 

Coś tym jest ;)

 

E38 jest poza konkurencją z E39 to jak dla mnie krok wstecz. Ale dzięki za opinie.

 

Mozna jakoś poznac, czy EDC jest w aucie, nie ogladajac listy wyposazenia oczywiscie?

 

W E32 był przycisk Sport / Comfort, pewnie też powinno być coś takiego gdzieś :) Kurcze aż spodobały mi się te E65. Może sobie kiedyś taką kupie :D Pomyśleć że za 10 lat będą bardzo tanie :) No właśnie... piszesz o kosztach a myślałeś o spadku wartości?

Myślę że spadek wartości będzie Cie kosztować niestety więcej niż eksploatacja, pamiętam że jeszcze nie dawno te auta były po minimum 200.000 zł a dziś za 80-90 kzł można coś kupić :)

 

Pociesza mnie to troche gdy piszecie o tych kosztach przeglądów :) Macie za swoje :D Mało się psuje ale jak się zepsuje to już kosztuje no i materiały eksploatacyjne kosztują więcej. No i dobrze, przynajmniej nie żałuje że nie dorzuciłem kasy do E38 :D

 

Piszesz że będziesz robić rocznie 15 kkm :hand: NIE WIERZE!

 

Ja swoją zrobiłem już prawie 10 kkm w 8 miesięcy w tym może 4 rzeczywiście potrzebnie :-) Reszta to jazda tu i tam żeby zobaczyć jak się jeździ, albo wypad w ciekawe, ładne miejsce wieczorem zamiast wyjście do pubu :D

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to Twoim miejscu kupił bym wypasione e38 po lifcie.Duzo tansze w zakupie i eksploatacji,ladniej wyglada i jezdzi sie nia 10 razy lepiej niz e65 ktore wyglada jak bys rozwalil dacie logan :)

 

Każdy chwali to co ma :)

Jezeli juz to dwie dacie logan biorac pod uwage gabaryty tego samochodu :)

Tak jak napisalem wczesniej: e65 jest kozacki bo jest - optycznie czy w rzeczywistosci - wielki. Taka współczesna inkarnacja merola W140 :)

 

A swoja droga jesli naprawa zawieszenie kosztuje rzeczywiscie tyle co napisales no to mam juz wyrobiony poglad na koszty serwisu tego modelu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze sobie to wszystko sprawdzę. Kolega ma serwis merca i sam miał V8, mnie poleca 3.0 benz i mowi ze sam taką by bral. V8 nie poleca, bo mowi ze czuje sie uciekające złotówki z kieszeni a nikt nie lubie w powietrze wkladac 70-80 PLN / 100km. Frajda frajdą, ale na nasze warunki to dużo. Jakby Niemiec mial litr po 4 EUR to by jeździli w wiekszosci Fiatami.

 

Co do amorków, mowi ze te "pompowane" zmienia się rzadko, najczesciej padająuszczelki itp a to kosztuje "grosze".

 

 

Mam jeszcze 2-3 tygodnie na wszystkie za i przeciw. Znajomi i zdrowy rozsądek odradzają mi V8, ale chęć poznania go bliżej i frajdy z jazdy jest za tym zeby go jednak kupic. Ale tu tez frajda ograniczona: nie rozpedzę się na naszych drogach do 100km na większosci trasach, nie mówiąc o użyciu 330 koni w tym silniku.

 

I bądź tu mądry i kup sobie wymarzone BMW... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze sobie to wszystko sprawdzę. Kolega ma serwis merca i sam miał V8, mnie poleca 3.0 benz i mowi ze sam taką by bral. V8 nie poleca, bo mowi ze czuje sie uciekające złotówki z kieszeni a nikt nie lubie w powietrze wkladac 70-80 PLN / 100km. Frajda frajdą, ale na nasze warunki to dużo. Jakby Niemiec mial litr po 4 EUR to by jeździli w wiekszosci Fiatami.

 

---

v8 pali ok 19 litrów po miescie i zeby Tobie było wygodniej liczyc licz tak

1k= 1zł , tak to mniej wiecej wychodzi,

 

,

Co do amorków, mowi ze te "pompowane" zmienia się rzadko, najczesciej padająuszczelki itp a to kosztuje "grosze".

 

----

nie myl pompowanych - czyli pewnie nivo z edc bo to zupełnie dwa rózne systemy,amorki z edc wytrzymują tak jak i kazde inne okolo 150.000 tys.Mozna je oczywiscie regenerowac ale w aucie za ponad 100k to nie uchodzi i kupuje sie nowe.

 

 

 

Mam jeszcze 2-3 tygodnie na wszystkie za i przeciw. Znajomi i zdrowy rozsądek odradzają mi V8, ale chęć poznania go bliżej i frajdy z jazdy jest za tym zeby go jednak kupic. Ale tu tez frajda ograniczona: nie rozpedzę się na naszych drogach do 100km na większosci trasach, nie mówiąc o użyciu 330 koni w tym silniku.

 

I bądź tu mądry i kup sobie wymarzone BMW... ;)

 

 

koszty utrzymania e65 - czyli ubezpieczenie,paliwo+koszty czesci musisz liczyc srednio na 3-4 tys miesiecznie - bez spadku wartosci,samo ac to srednio ok 10% wartosci auta.Wiec przelicz to wszystko jeszcze raz a dobrze.Ja juz nigdy nie wpakuje sie w auto super mega wypas co by kumplom oczy wyszły bo gdybym teraz wyciagnał to co wkladałem w jeepa,supre itd to bym pewnie poszedł po nowego bentleya albo kupił nowy dom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy chwali to co ma :)

Jezeli juz to dwie dacie logan biorac pod uwage gabaryty tego samochodu :)

Tak jak napisalem wczesniej: e65 jest kozacki bo jest - optycznie czy w rzeczywistosci - wielki. Taka współczesna inkarnacja merola W140 :)

 

 

 

 

oczywiscie,ale z posiadanych przeze mnie samochodów (a nie było ich ani kilka,ani kilkanascie tylko kilkadziesiąt) - poprzez audi,bmw , jeepy,lexusy itd - e38 moim zdaniem najblizej do ideału.W kolejnosci z tych co miałem wygląda to tak

 

1.e38

2.audi s8

3.długo,długo nic i Toyota supra twin turbo

 

a pozniej wszystkie inne badziewia :)z jeepami,lexusami i innymi włacznie

,po prostu e38 najbardziej mi lezy i zreszta patrząc na to forum ni tylko mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pozniej wszystkie inne badziewia :)z jeepami,lexusami i innymi włacznie

,po prostu e38 najbardziej mi lezy i zreszta patrząc na to forum ni tylko mnie :)

 

A tak z czystej ciekawosci: jakie są Twoje doświadczenia z Lexem (i z jakim konkretnie modelem)? Z ostatniego postu wnioskuje ze nie sa one zbyt dobre :) ale jesli mozesz to powiedz cos blizej.

 

Ja zdecydowalem sie na e39 bo wydawalo mi sie ze serwisowanie i ogólnie eksploatacja e38 - a nad tym tez sie przez moment zastanawialem - bedzie duzo drozsza niz w przypadku "piątki". Jest tak w rzeczywistosci wg Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.