Skocz do zawartości

750 Li Puchanie pufanie z wydechu lekko nierówna praca


Pslowik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dokładnie ten sam problem po wymianie uszczelniaczy mam pufanie i korekcje na 7 cylindrze czy ktoś rozwiązał ten problem ??

Nie interesują mnie pośrodki typu przestawić valvotronika tylko chce żeby było dobrze.

Dziwne jest to że przed wymianą było wszystko ok a jak widzę nie tylko u mnie tak jest. Może powinno się wymieniać od razu popychacze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popychacze są hydrauliczne i same kasują luz. Po jakichkolwiek pracach przy głowicy, valvetroniku trzeba je wyjąć i ścisnać w imadle

Olej ze środka musi wypłynąć i na nowo wyregulować luz

Valvetronic to cały mechanizm który w miarę czasu się zużywa

Regulacja-korekcja skoku zaworu od 0,3 do 0,8 mm jest to normalna funkcja serwisowa na akurat miedzy innymi Twój problem

Opcja ta służy do poprawy pracy silnika na wolnych obrotach i nie jest to półśrodek

Na Twoim miejscu zacząłbym ściśnięcia przynajmniej tych 2 popychaczy na 7 cyl żeby wyregulował na nowo luz

Jak po tym nie będzie efektu to zrobić wyżej opisaną korekcję stopniowo po 0,1mm w górę

 

Jak będę w PL za dwa tygodnie napiszę dokładnie jak to zrobić w ISTA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna opcja...ale to tylko opcja.

Skoro z autem jest ''wszystko si'' to może być problem a nawet nie problem... z tłumikiem.

 

Tłumaczę:

miałem w E65 4.4 sytuację, że z lewej rury bardziej leciały spaliny aniżeli z prawej rury.

Po sprawdzaniu praktycznie wszystkiego (za wyjątkiem tłumika) myślałem, że wyjdę z siebie.

i.... okazuje się, że w końcowym tłumiku jest taki ''zaworek'', który jeżeli jest zamknięty to

na wolnych obrotach tłumik puszcza spaliny lewą stroną, kiedy dodajesz gazu to zaworek puszcza

spaliny również drugim tłumikiem..

... ale jeżeli zaworek jest non stop otwarty, wtedy spaliny lecą równomiernie obydwiema rurami...

 

ALE ! ! !

 

samochód wpada w jakieś dziwne wibracje !wyczuwalne na wolnych obrotach! oczywiście siedząc w aucie.

Nie walczyłem z tym w ogóle ponieważ nic się z niczym nie działo, chodziło tylko o jakieś ciśnienie w układzie wydechowym.

 

Nie wiem czy pomogłem ale warto sprawdzić właśnie tłumik.

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć,

Mam pytanko, w moim silniku (innym VVT) próbuję zmienić min. skok z 0,3mm na 0,8. Myślałem że jest ok, bo dostaję akceptację w ista że zmiana została wprowadzona itd, polepsza się równomierność, ale jak się okazuję po kilku chwilach ponownie zmienia się na 0,3... INPA wtedy pokazuje mi rzeczywiste ok. 0,4mm a nierównomierność z +/-0,5 wali na +/-2,5. Ponownie włażę w ISTA, uruchamiam procedurę i dostaję info że aktualny skok wynosi 0,3mm chociaż 5 minut temu zmieniałem na 0,8... i tak w kółko! Potrzebna do tego jest głowica? Zwykły kabelek nie wystarcza? Inne adaptacje np. zmiany prędkości biegu jałowego zapisuje permanentnie.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.