Skocz do zawartości

E38 skrzynia aut. 5hp18. Pomocy ;)


Xp_sekus_Xp

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie Potrzebuje pomocy popełniłem wielkie Błąd. gdy wyjmowałem silnik wyjąłem sprzęgło hydrokinetyczne. i wylał sie olej ze skrzyni. teraz chce wymienić olej wraz z filtrem. Po vinie w serwisie doszedłem do tego że jest to skrzynia A5S310Z i teraz chce nalać nowego oleju zalecanego przez producenta skrzyni ZF czyli Revanol ATF 5/4HP Fluid Numer oleju na korku skrzyni to 8322 9407807. i teraz mam taką sytuację że chce zlać stary olej. proszę o instrukcję jak to zrobić koczek po kroczku, i czy nalewanie jest w niej od dołu czy może gdzieś z boku ? :x :oops:

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuszcza się srubka (chyba imbus) przykręcona od spodu do miski olejowej a wlewa się również od spodu na zapalonym silniku. Zdejmujesz taka zielona zaslepke ze spodu miski (jeśli jeszcze jest) i tam jest śruba na wielki imbus, oczywiście odkrecasz ja i pompujesz olej strzykawka. Skoro wylales juz olej z konwertera to może spusc z układu chłodzącego wtedy będziesz miał praktycznie cały olej wymieniony, tylko nie wiem czy tak mozna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak właśnie miałem w instrukcji że Tak to się robi, z braku imbusa nr 17 wziąłem śrube zrobiłem sobie własnoręcznie klucz, i po wydłużeniu klucza na jakieś 2,5 m udało się ją odkręcić aż pierdykło tym kluczem na pół warsztatu, i teraz odkręciłem ją i na łeb zaczął lać mi się olej. to ździwiony na to pomyślałem że może to jest spustowy. ale się okazało że jednak to jest nalewowy. i teraz niech ktopś mi powie dlaczego tam zaczął się wylewać olej skoro tam jest nalewowy ? :P

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem olej wlewa się na ODPALONYM SILNIKU wtedy działa pompa i zasysa olej do momentu aż nie jest go za durzo a jak silnik jest zgaszony to pompa nie działa i olej siłą grawitacji spływa samoistnie. Odkrec również te przewody co ida ze skrzyni do chłodnicy w nich tez trochę oleju siedzi a ze wlewasz inny jak był oryginalnie to lepiej spuścić co się da.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym jednak na Twoim miejscu zrobił to z jakimś fachurą od ASB bo tu nie ma miejsca na eksperymenty, łatwo coś schrzanić :) Poczytaj ile już tu było przypadków że sprawna skrzynia po wymianie oleju zaczęła szwankować...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę wymieniał tak że filtr, a więc będę musiał zdjąć pokrywe spuścić i nalać jak mówisz. czyli wpierw spuścić, zdjąć pokrywę, wymienić filtr. uszczelkę pod miską i lać olej. ;) cały zestaw 6 litrów oleju, uszczelka filtr udało mi się zakupić za 284 zł. olej taki jak wyżej napisałem Revanol ATF 5/4HP Fluid
. Zdejmujesz taka zielona zaslepke ze spodu miski (jeśli jeszcze jest) i tam jest śruba na wielki imbus, oczywiście odkrecasz ja i pompujesz olej strzykawka..
Numer oleju włąśnie wziąłem z tej zielonej zaślepki Kolego ;). A masz kolego procedurę krok po kroku jak to wymienić ? niby podobno ta procedura ma być wraz z tym zestawem, ale pytam się jakie są wasze przekonania ?:))

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa jest to aby samochód stal idealnie poziomo. Jak juz wszystko poskrecasz po uprzednim spuszczeniu oleju to sprobuj najpierw wlać cos bez odpalania samochodu (nie mam pojęcia ile może wejść i czy w ogóle cos wejdzie) ale jak juz nie będzie wchodzić to odpadł samochód bieg p lub n i lej ile wejdzie, jak zacznie się przelewać to wrzuc na R w niego wchodzi najwięcej. Na koniec poprzezucaj biegi czekając na każdym po jakieś 10s. Na koniec przejedzie się kawałek tak żeby skrzynia powbijala wszystkie biegi, może być tak, ze zacznie szarpac, przeciągać nie chciac wbijać 5, 4 wtedy nie mecz skrzyni tylko jedź dolac olej a jeśli wszystko jest ok to również możesz spróbować dolac jeszcze oleju. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do szwankowania skrzyni po wymianie oleju to owszem jest taka opcja ponieważ elementy skrzyni się wycieraja ale nie wymieniany olej od nowości po latach jest gestrzy przez co nie ucieka przez zaworki, pompę itp. A gdy zalejemy nowy olej który jest rzadszy od tego 20letniego zaczyna wychodzić zurzycie skrzyni. Olej ucieka przez wszystkie wyrobione elementy. Ale jeśli skrzynia pracuje bezbłędnie to po wymianie oleju będzie tylko lepiej:-D Niestety ludzie zaczynają myśleć o wymianie oleju jak cos juz jest nie tak ze skrzynia, często faktycznie wina leży po stronie oleju i jego wymiana skutkuje ,,naprawa,, skrzyni, ale często skrzynia jest uszkodzona mechanicznie i wymiana oleju kończy się wymiana skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hugo co do fachury to tutaj nie ma takiego blisko jest jakieś 300km odemnie i bierze za wymiane 350zł + oleje i filtry no chyba że sam przywiozę ;) a więc wolę sam pomyśleć i podłubać jak to się mówi ;) Dzięki Ci serdecznie za wszystkie te podpowiedzi. bo to mi naprawdę pomoże, niestety nie mam podnośnika takiego który mi ustawi samochód poziomo idealnie ani kanału. a więc coś z tym wymyślę. a do e38 żeby się dostać pod auto jak stoi na kołach to nie lada wyczyn ! ;D szukałem takiej instrukcji do tj skrzyni jak wymieniać i wszystko było w języku niemieckim prosto z serwisu bawarki, tak że niemiec dla mnie to magia. Ale translatorem nawet nie zrozumiałe dla mnie. Skrzynia jak jechałem nim to chodziła super nie szarpała, dobrze zmieniała biegusie, a teraz chce to aby tak było samo a nawet lepiej. silnik już zrobiony, jeszcze nie odpalany, ale zalany olejem. Powiedz mi jeżeli wylało się troche tego oleju ze skrzyni i teraz troche jak otworzyłem ten korek nalewowy. czy mogę uruchomić silnik. czy coś się rozwali ? bo szczerze nawet go nie odpalałem z powodu tego że bałem się o skrzynie automatyczną ;)

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej to dzięki ci Serdeczne za odpowiedź za najważniejsze pytanie :) odpalam dopiero po wymianie kolego :).

DOkładnie to tak, silnik ten miał ogromny przedmuch. wciskali mi kit że uszczelka co się okazało ściemą, przedmuch był pod korek wlewu oleju w silniku taki duży że opary w raz z olejem wywalał. .po pomiarze ciśnienia było około 7/6 barów na każdej dziurze tylko na jednej wynosiło 0 barów ;OOO. A więc wziąłem się za rozbieranie, okazało się że uszczelka była w świetnym stanie w szkolnej skali 6+. Okazało się że pękł pierścień zrobił dziurkę w tłoku, lekki wżer na bloku. pomyślałem że mogę go poddać honowaniu i wstawić delikatnie większe pierścienie i okej, no ale Koledzy z forum odradzili mi tej procedury. a więc zakupiłęm blok, wraz z tłokami podporami oraz panewkami, wszystko było w nominale. a więc założyłem wszystko do kupy. nowy blok, nowe pierścienie, nowe uszczelki. z jakieś 2 tysiące włożyłem w to wszystko także zostało tylko skrzynia ;) a dokłądniej możesz poczytać tutaj. http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=75&t=250400 jak to opisywałem po koleji także jest tam dość dużo informacji odnośnie poszczególnych części i dokładnych momentach dokręcania ;) ogólnie zbierałem informacje i starałem tam się dzielić aby inni mieli łątwiej na przyszłość ;)

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was :) dzisiaj od rana wziąłem się w sobie pomimo przeziębienia ;( udało mi się odpalić oraz nalać olej do skrzyni biegów. silnik podniesiony na 33cm z każdej strony na każdym mocowaniu lewarka. Ustawiony idealnie poziomo. Oleju na pierwszy rzut weszło 3,5 litra zaczeło wypływać silnik odpalił po paru przekręceniach ze względu na brak paliwa we wtryskach. olej w skrzyni uzupełniliśmy aż zacznie wypływać, zamienialiśmy biegi był na p potem na r, n, d. zaczeły hamować jak by koło, okazało się ze nie wyłączyłem kontroli trakcji a przednie stały w miejscu koła :)). wyłączyłem i już było super. weszło dokładnie całe 6 litrów, i zaczynało wypływać po rozgrzaniu, nadmiar wypłynął i jest okej. jutro dopiero zrobię jazdę próbną ze względu na to że sprzedający zarzekał się jak świnia g że paliwa i gazu jest że hoho, a więc z tą myślą nie przygotowałem się na okoliczność braku paliwa.. ;/ dobrze że udało się całą procedurę zrobić jak należy, jutro test, jak założe koła i zwale go z tych klocków ;) silnik po remoncie, chodzi dobrze nie było najmniejszych problemów :) vanos i oraz rozrząd idealnie udało mi się ustawić ;)) nic nie stukało ani nie pukało, chodził równo, jestem zadowolony. jutro próbna jazda ;)

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mało tego oleju tam weszło...nie wiem jak w 5HP18 ale w 5HP30 wchodzi 13.5 litra...skoro wylałeś wszystko ze skrzyni i sprzęgła to dziwne...No ale może faktycznie tak ma być.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miał napisać jaktam próbna jazda... Mam nadzieję, że przeżył ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.