Skocz do zawartości

e38 M62 klekotanie vanosa


Danek24

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy zaczyna mnie już denerwować klekot dochodzący z silnika w mojej e38. Dużo czytałem o naprawach vanosa ale w silnikach R6, niestety nie wiele mówi się o tej usterce w V8, a przecież jest bardzo częsta. Czy ktoś coś z tym próbował robić? Moze ma jakieś namiary na kogoś kto coś takiego robi. Gdzie zdobyć komplety naprawcze no i jak bardzo jest to skomplikowane. W moim przypadku to na 99% vanosy. Wygląda to tak że auto zmine odpalam jest absolutna cisza i harmonia. Pracuje cichutko do momentu uzyskania przez silnik normalnej temperatury roboczej (strzałka wskażnika na środku). Wtedy zaczyna sie klepanie rytmiczne na wolnych obrotach. Dzwięki te dochodzą z okolic rozrządu, vanosów. Objaw po ostrzejszej jeżdzie jakby lekko się uspokaja, lecz nie znacznie. Jak zgaszę auto rozgrzane i postoi około godz lub dwóch, tak aby temperatura była średnia czyli wskazówka stoi w połowie między MIN i środkiem, to po odpaleniu przez dosłowną sekundę potrafi zagrać i to dość głośno. Potem jest znowu minimalne klepanie na wolnych obrotach. Wkurza mnie ten dzwięk bo V8 a tu jakieś odgłosy dziwne słychać. Jeżdzę na pełnosyntetycznym oleju i zastanawiam się czy moze przy kolejnej wymianie przejść na olej półsyntetyczny, lecz czy to coś zmieni? Proszę o podzielenie się wszystkich których problem dotyczył lub dotyczy i o wszelkie rady i sugestje co z tym robić. Czy poprostu zacisnąć zęby i wmawiać sobie że poprostu tak już musi być, a wyjściem jest tylko wymiana motoru? Z tym ostatnim to ok tylko gdzie teraz znaleść M62 z kąkretnymi i dobrymi vanosami? Dziękuje za wszystkie podpowiedzi z góry i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Siemka. Mam 4.4 vanos. Po zakupie mojej 7 tez nie miałem problemów ale potem zmieniłem olej, stary był ostro wyeksploatowany wręcz brudny, zalałem pełny syntetyk 5w40 i po jakimś niedługim czasie pojawił się błąd silnika (pomarańczowa kontrolka) sprawdziłem przebieg i okazało się że motor ma 350000 km zamiast 150000 jakie były na zegarach :). Teraz przy odpalaniu słyszę takie "trrrrr" potem leciutkie klepanie a jak jej dam w pipę to chodzi wręcz bezszelestnie Byłem na diagnostyce w Polsce i okazuje się że jest błąd vanosa w głowicy pierwszej, czasem sobie zniknie ale po około 400km znowu się pojawia. Fachowiec mówił że trzeba zajrzeć do głowicy i ustawić być może jest uszkodzony "przestawnik" koszt około 1000zł. Mówił też że auto działa w trybie awaryjnym jeśli pali się pomarańczowa kontrolka silnika i auto nie korzysta z całej mocy, ale ja jakiś braków nie zauważam musiałbym się ustawić z jakąś zdrową 740 hehe. Na razie nie zauważyłem jakichkolwiek spadków mocy, buta ma, a jakoś nie kwapie się do tej rozbiórki głowicy. Do klepania jestem trochę przyzwyczajony bo podobnie chodziła moja 540 E34 ale ten vanos chodzi o niebo równiej, nie wiem jak u Ciebie te klepanie wygląda ale ja to pier... dopóki ma buta i równo chodzi, olej się nie wylewa to ma chodzić jak zdechnie poszukamy nowego silnika. Jednak mam zamiar zrobić pełną diagnostykę w Holandii zobaczymy co te spece powiedzą. Pozdro Danek.
Czy ktoś zamawiał BMW?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Bardzo czesto padaja czujniki vanosa zamontowane w glowicach. Sa hallotronowe wiec maja prawo sie spierniczyc. Auto wtedy wylacza sterowanie i przechodzi w tryb uśredniony tak jak by nie było vanosa co skutkuje mniejsza mocą silnika.

Po diagnozie inpa odrazu widac czy to czujnik banku 1 czy banku 2 - ja mialem uszkodzony bank 2 w taki sposób ze czasem portafil nie dzialac a czasem dzialal.

Wystarczy wymienić wadliwy czujnik i wszystko wraca do normy.

Klkotanie natomiast zmniejsza się przes stosowanie właściwego oleju (taki jak zaleca producent) do mojego silnika - castrol 0w40 sport

Poza tym klekotanie vanosa nie mozna powiedzieć że jest usterką - to jest specyfika tego modelu ;)

Edytowane przez mbbrzoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...
  • 5 tygodni później...
Ja mam też ciszę na zimnym silniku a po nagrzaniu grzechocze i dodatkowo niesie się do kabiny. Można ten dwięk usłyszeć gasząc radio -wtedy słychać rytmiczne około 4/sek. stukniecia/kliknięcia. Też na diagnostyce wyszedł błąd vanosa po prawej stronie. Proponowano mi rozbieranie etapami silnika i szukanie przyczyny ale istnieje też taka opcja ,że zapłacę ponad 1,5tys.zł za robociznę i nic z tego nie wyniknie -dlatego też (przynajmniej na razie) dałem sobie z tym spokój bo silnik ma potężną moc i nie sprawia innych problemów jak to "tykanie". A olej jaki zalałem do silnika to Mobil1 5W50 Rally Formula -pełny syntetyk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
odswierzam kotleta... wie juz jak to naprawic i czy sa zestawy naprawcze do m62??? mówienie ze to charektyrystyczny dzwiek tego motoru mija sie z celem... v8 ma brzmiec jak na niego przystało, a nie dzwonic jak diesel ....

 

Myślę że trzeba zrobić Vanos plus rozrząd. Każde M62 to prędzej czy później czeka.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, od miesiąca jestem posiadaczem e38 735i z 2000 roku. I mam pytanie właśnie co do vanosa. Ponieważ jeszcze nigdy nie miałem styczności z vanosem więc nie wiem czy to on jest do wymiany, od razu po odpaleniu silnika słychać jak by "mały diesel" chodził a nie benzyniak. Po dodaniu gazu ten dźwięk (mały diesel) cichnie ale gdy obroty zejdą to dalej jest to samo. Znajomi (bardziej wtajemniczeni) od razu powiedzieli żebym go oddał ale auto marzeń :D . Byłem więc w serwisie bmw w Olsztynie i okazało się że komputer nie pokazuje żadnego błędu związanego z vanosem, tylko pytanie czy vanos czyli część mechaniczna jest dobra?!, ponoć on będzie klekotał nawet jak elektronicznie będzie sprawny (chyba). W każdym bądź razie samochodu na pewno nie oddam a chciałbym o niego zadbać, ale znowu to nie polega na tym żeby zaraz wymieniać co popadnie. Rozważam też rozrząd który mógłby tak klekotać?!.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pasek osprzętu i odpal auto na chwile i zobacz czy jest poprawa. Jak nie prawodpodobnie czeka Cię wymiana vanosów i może rozrządu albo to i to. Ale to już grube tysiące się szykują przy v8

 

Nie chodzi jak mały diesel tylko stary w124 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie w pierwszy dzień świąt :-D . Dowiadywałem się w serwisie w Olsztynie że vanos na jedną stronę kosztuje 2400 (pytanie tylko czy nie ma różnicy między serwisami w cenie?), niestety moim zdaniem wymiana oleju nic nie da na dłużej. Z drugiej strony mam małego plusa ponieważ kupiłem samochód z 3 miesięcznym ubezpieczeniem na silnik, skrzynię i zawieszenie (brat twierdzi że głupi ma zawsze szczęście). Zgłosiłem się do nich zanim tutaj się zalogowałem,(ponieważ jak by nie było vanos jest częścią silnika) i przekazałem im tą radosną wiadomość. Byłem u ich mechanika no i vanos (tutaj panowie mnie tylko utwierdziliście że to vanos, ponieważ opinii nigdy za dużo). Na początku chcą zobaczyć napinacz vanosa jeżeli jest dobry to wymiana vanosa jeżeli zły to wymiana napinacza. Przebieg w mojej lali to 245000 tys. ale w to nie wierzę moim zdaniem gdzieś z 350000 tys. i potwierdzili mi to w serwisie. Myślę że wymiana rozrządu plus vanos to gdzieś koło 8 tys. na szczęście nie jestem sam(ubezpieczenie). Oczywiście rozrząd to moja broszka ale vanos no cóż silnik ma być sprawny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za ubezpieczenie?

Zmiana oleju jeśli by wyciszyła to szybko wykończyła by vanosa. Vanos nienawidzi gęstych olejów typu 10w i szybko by Ci się odwdzięczył :mrgreen:

Jak v8 po lifcie to leje się zawsze syntetyk

 

Podejrzewam że kpl remont vanosa i wymiana kpl rozrządu przkroczy 10tys. Oni pewnie będą chcieli zrobić tak by było cicho a nie koniecznie trwale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym się zgodził co do przebiegu i skoro ma około 400 tyś. to zbieraj sianko na kompletny rozrząd (około 4 tyś) i vanosy jeśli ci to bardzo przeszkadza choć wydaje mi się że płukanka i dobry olej typu 0w40 pomoże na trochę. Tu masz spis części jakie ja zakupiłem:

 

11 21 17 42 435 ko³o ³añcuchowe - 154.77 z³,

11 31 17 41 777 szyna zwrotna - 331.15 z³,

11 31 17 45 406 szyna prowadz¹ca - 91.50 z³,

11 31 17 41 236 szyna napinaj¹ca - 271.23 z³,

11 31 17 41 746 ³añcuch rozrz¹du - 363.82 z³,

11 41 14 38 280 pompa olejowa - 1194.59 z³,

11 41 75 76 917 ³añcuch - 92.07 z³,

11 13 14 36 324 uszczelka - 95.12 z³,

11 14 17 41 532 uszczelka - 32.73 z³,

11 14 17 41 533 uszczelka - 32.73 z³,

11 14 14 36 978 zestaw uszczelek rozrz¹du - 67.12 z³,

11 51 17 31 372 uszczelka - 10.79 z³,

11 15 17 05 272 oddzielacz oleju - oko³o 125 z³,

11 14 14 35 023 ko³nierz uszczelniaj¹cy 2 sztuki - 51.26 z³,

11 53 17 10 048 o-ring 2 sztuki - 14.51 z³,

11 53 17 10 055 o-ring 2 sztuki - 6.25 z³,

11 42 17 13 597 o-ring - 3.42 z³,

11 42 17 41 129 o-ring - 4.75 z³,

07 11 99 63 355 pierœcieñ uszczelniaj¹cy - 1.25 z³.

11 61 1 440 135 pompka podciœnienia

 

Pompa oleju nie będzie ci potrzebna, i w żadnym razie nie dawaj fury do autoryzowanego serwisu, poszukaj dobrego mechanika w małym garażu który już ten temat przerabiał, wymiana rozrządu ni powinna przekroczyć 1000 zł.

Czy ktoś zamawiał BMW?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie taki olej zalałem około trzech tygodni temu.Ile mogę jeździć przy takim stanie silnika, dodam że jestem umówiony z mechanikiem dopiero na początku maja. Niby nie daleko ale jednak, a ślicznotką nie da się pomału jeździć. Ona aż się prosi żeby jej dać po garkach a jak by nie było trochę ich ma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym się zgodził co do przebiegu i skoro ma około 400 tyś. to zbieraj sianko na kompletny rozrząd (około 4 tyś) i vanosy jeśli ci to bardzo przeszkadza choć wydaje mi się że płukanka i dobry olej typu 0w40 pomoże na trochę. Tu masz spis części jakie ja zakupiłem:

 

11 21 17 42 435 ko³o ³añcuchowe - 154.77 z³,

11 31 17 41 777 szyna zwrotna - 331.15 z³,

11 31 17 45 406 szyna prowadz¹ca - 91.50 z³,

11 31 17 41 236 szyna napinaj¹ca - 271.23 z³,

11 31 17 41 746 ³añcuch rozrz¹du - 363.82 z³,

11 41 14 38 280 pompa olejowa - 1194.59 z³,

11 41 75 76 917 ³añcuch - 92.07 z³,

11 13 14 36 324 uszczelka - 95.12 z³,

11 14 17 41 532 uszczelka - 32.73 z³,

11 14 17 41 533 uszczelka - 32.73 z³,

11 14 14 36 978 zestaw uszczelek rozrz¹du - 67.12 z³,

11 51 17 31 372 uszczelka - 10.79 z³,

11 15 17 05 272 oddzielacz oleju - oko³o 125 z³,

11 14 14 35 023 ko³nierz uszczelniaj¹cy 2 sztuki - 51.26 z³,

11 53 17 10 048 o-ring 2 sztuki - 14.51 z³,

11 53 17 10 055 o-ring 2 sztuki - 6.25 z³,

11 42 17 13 597 o-ring - 3.42 z³,

11 42 17 41 129 o-ring - 4.75 z³,

07 11 99 63 355 pierœcieñ uszczelniaj¹cy - 1.25 z³.

11 61 1 440 135 pompka podciœnienia

 

Pompa oleju nie będzie ci potrzebna, i w żadnym razie nie dawaj fury do autoryzowanego serwisu, poszukaj dobrego mechanika w małym garażu który już ten temat przerabiał, wymiana rozrządu ni powinna przekroczyć 1000 zł.

 

Mam pytanie "Maxtoto" co do tej pompy oleju mógłbyś rozwinąć trochę czumu owa pompa oleju nie będzie mi potrzebna :?: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za ubezpieczenie?

Zmiana oleju jeśli by wyciszyła to szybko wykończyła by vanosa. Vanos nienawidzi gęstych olejów typu 10w i szybko by Ci się odwdzięczył :mrgreen:

Jak v8 po lifcie to leje się zawsze syntetyk

 

Podejrzewam że kpl remont vanosa i wymiana kpl rozrządu przkroczy 10tys. Oni pewnie będą chcieli zrobić tak by było cicho a nie koniecznie trwale.

 

Jeżeli chodzi o remont silnika to mechanik który naprawia mi samochód, robi sam (to on ma umowę z tą firmą ubezpieczeniową) wymienił mi już łożyska z czopem z przodu lewa strona to koszt tej że firmy bo było do wymiany a prawa strona to mój wkład jak i wahacz górny,końcówki drążków,nie mówiąc o wszystkich filtrach. Świece też mam kupione jak i uszczelki pod pokrywy zaworów ale czekam aż będzie rozbierał vanosa (wszystko wtedy przy okazji). Jak na razie mechanik podchodzi do tego z głową, natomiast nie zmienia to faktu że jak pilnujesz tak masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i się teraz trochę pocieszę ale gdy wymienię "ową usterkę" dotyczącą vanosa i przy okazji rozrząd to będę jeździł i jeździł ponieważ rocznie robię około 8-10 tys. km. Z drugiej strony jeżdżę tym samochodem nie cały miesiąc ale nie zamienił bym go na żaden inny. :-D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa oleju jest pewnie sprawna, w moim przypadku rozrząd się rozleciał a teflonowe ślizgi mogły się do niej dostać, mój mechanik zalecił wymianę.

Możesz latać i latać o ile nie przeszkadza ci klepanie vanosów. Ta v8 to mistrzostwo świata jak dla mnie i po wymianie rozrządu ewentualnie vanosów będziesz długo cieszył się siódemerem, wszystkie e39 i e46 bez M to przy niej półprodukty :).

Czy ktoś zamawiał BMW?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta v8 to mistrzostwo świata jak dla mnie i po wymianie rozrządu ewentualnie vanosów będziesz długo cieszył się siódemerem, wszystkie e39 i e46 bez M to przy niej półprodukty :).

Czy dotyczy to też E39 540 z silnikiem 4,4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.