Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem na Pb i gazie


mmazi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od niedawna mam dziwny problem z samochodem a mianowicie jak odpalam go na Pb lub gazie to pali ładnie za pierwszym ale jak już go zgaszę to mam problem z odpaleniem go, muszę go kręcić przez dłuższy czas by załapał i nie ważne czy próbuję odpalić na Pb czy gazie i tak muszę go kręcić by załapał. Dopiero jak postoi długi czas to pali znowu ładnie na dotyk a po zgaszeniu znowu problem z odpaleniem:|

Co mianowicie może się dziać albo za co mam się zabrać by dowiedzieć się dlaczego tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do tej pory nie miałem takiego problemu a to jest moja druga e32 i dopiero pierwszy raz coś takiego zaczęło mi się dziać a chciałbym to wyeliminować bo jest to denerwujące i wstyd trochę jak się jedzie gdzieś i zgasi samochód a później chce się go odpalić a tu trzeba go pokręcić:| dlatego muszę to wyeliminować nawet jak będę musiał słono się wypłacić a wolę sam to zrobić niż jechać do mechanika i tak jak ostatnio miałem problem ze skrzynią bo mam w automacie i takie rzeczy już wymyślał że zrezygnowałem z jego usług a okazało się że bezpiecznik przy akumulatorze spalił się i wszystko pięknie działa i koszt wymiany kilka zł a nie jak u mechanika miesiąc stał i nic nie zrobił a 400zł + jeszcze koszt części które miały okazać się przyczyną moich problemów poszło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to przeszukuję tematy na innych forach by doszukać się rozwiązania a jak nie pada i jest chwilowo bez deszczu to staram się sam dojść co to może być za przyczyna. Jak się dowiem czegoś to będę pisał a jak nie to będę musiał poszukać dobrego mechanika i się przejechać bo zobaczył co się dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zapal samochód na pb przełącz na gaz lub zapal odrazu z gazu jak masz zwykły niech pochodzi chwile ze 30s i zgaś go. Po czym otwóż maskę znajdź reduktor gazowy a od niego cieńki gumowy wężyk od podciśnienia wypnij go i sprawdź czy ucieka gaz tym cieńkim wężykiem jeśli tak to membrana na reduktorze puszcza gaz podciśnieniem i silnik jest "zalewany" a paląc go na pb Zapala na dwóch paliwach gazie i benzynie przez co odpalanie jest długie. Jeśli to nie to, to nie wiem.

Według mnie pasuje a to że jak postoi dłuzej i odpala dobrze to przez to że gaz zleci z całej miedzi i sie ulotni i dolot jest "czysty" i zapala prawidłowo.

Aha na wypadek gdyby uciekało ci tamtym wężykiem to go odepnij ( dla sprawdzenia) i wtedy zapal powinien zapalić tak jak trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej poprzedniej 7...a dokladnie była to E32 730i silnik M30 mialem podobny problem i meczyłem się tak dosyć długo.Problem całkowicie rozwiazało wyczyszczenie kopułki w środku,był w niej taki grafitowy nalot jak sadza i on naciągał chyba wilgocią albo zakłócał przewodzenie.Po wyczyszczeniu benzyną ekstrakcyjną palila zawsze od kopa.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopułkę przeczyściłem bo faktycznie było brudno ale jest pęknięta więc w poniedziałek będę musiał zamówić nową a co do parownika to myślałem że on przepuszcza gaz bo jak się odepnie przewód co idzie już do miksera przy silniku to ulatnia się cały czas gaz czuć, słychać i jak palcem się przytka to jest ciśnienie a powinno trzymać. Wymieniłem parownik na nowy ale jest to samo więc zostało mi wymienić elektrozawór ten co ma filtr gazowy pod sobą bo to on wydaje mi się ze przepuszcza.

 

A propos tego elektrozaworu to jak się sprawdza czy on trzyma lub nie trzyma bo może być tak że gdzieś uciekł mi prąd tak jak kiedyś miałem tylko że wtedy w ogóle elektrozawór nie puszczał gazu a teraz może być na odwrót a dopiero w poniedziałek czynny jest serwis autogazu ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jezeli kolega ma silnik M30 to moze trzeba by zawory wyregulowac u mnie było identycznie (wymieniłem cewke świece przewody kopułke i nic nie pomogło) wyregulowałem zaworki i pali bez problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na butli ładnie trzyma tylko z rurki tej ucieka od butli do parownika a mi się wydaje że całkowicie elektrozawór się zepsuł bo nawet jak śrubokrętem uderzałem to nic się nie działo. Teraz jak jeździłem na paliwie to gasiłem samochód, zapalałem i cały czas ładnie za pierwszym odpalał więc winowajce znalazłem w elektrozaworze że cały czas gaz puszczał do silnika i zalewał:| jutro idę do serwisu gdzie gaz robię i niech mi wymienią na nowy z filtrem gazowym przy okazji i zobaczę czy będzie już ok. Ale powiem że na paliwie to dopiero samochód się ożywia do życia :D mam w automacie fakt nie ma takiego kopa jak na w wersji z manualną skrzynią ale przycisk sport pociesza u mnie :D

 

Więc jutro jak będzie miał ten elektrozawór i mi go wymieni to napiszę czy jest już ok:) a co do zaworów to reguluję się tu jak np: w golfie II co miałem po przez przekręcenie śrubokrętem i szczelinomierz czy tu jest już po przez hydraulikę i jakoś inaczej to się robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz mam na 100% dobry. Raz jak mi gaz strzelił to dekielek od przepływomierza mi odleciał. Zanim go zrobiłem to zajęło mi to cały dzień ale zrobiłem go tak że jest teraz na około 20 śrubek zakręcana ta pokrywka na górze i w środku wszystko wyczyściłem i zrobiłem jak powinno być to teraz pięknie chodzi. A z ciekawości jak nie będzie miał jutro elektrozaworów to zdejmę sobie i zobaczę jak będzie chodzić bo tam widziałem że mam za mikserem jeszcze blaszkę która jeszcze bardziej zmniejsza średnice przelotu powietrza i zastanawiam się czy ona w ogóle jest tam potrzebna czy to poprzedni właściciel zamontował sobie ją jak wiele innych dziwnych rzeczy w tym samochodzie zrobił co za głowę można by się złapać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdemontowaniu miksera i zwężki to samochód pięknie jeździł i dopiero było czuć jego moc a z odpalaniem najmniejszego problemu tylko z rana jakoś silnik nierówno chodził ale po chwili jak pochodził trochę to już pięknie chodził :)

Zastanawiam się jeszcze nad tymi zaworami jak to wyregulować bo tak to bym to zrobił i bym miał już to z głowy czy to przypadkiem nie jest hydraulicznie regulowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem o opini ze 3.0 M30 ma hydrauliczne ale to nie prawda co do zaworów jest na warsztat zapłacisz ok. 30zł powiedz ze luz ma wynosić 0.3mm

Nierówno chodził bo dostał wiecej powietrza i komp sie musiałzestroić najlepiej jak byś teraz zresetował sobie komputer,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się restartuje komputer? bo ja na internecie różne wersje widzę i nie jestem co do tego przekonany żeby to tak wyglądało:

 

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazłem gdzie by mi zawory wyregulowani to powiedzieli mi że minimum 100zł muszę zapłacić im za usługę a jak bym chciał dodatkowo podłączyć pod kompa i wykasować błędy to 200zł mi krzyknął :/ teraz jak będę jechał na wieś kończyć stawianie garażu to zobaczę czy tam gdzieś nie robią tego i za mniejszą kwotę, bo nie spodziewałem spodziewałem się że aż tyle chcą kasy za chwile pracy :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powiedzcie mi czy z walnięta przepływówką dużo wzrasta spalanie Pb i czy ma to wpływ na spalanie LPG .. ?? Jaką przepływówke kupić żeby to troszkę pochodziło.

 

Jestem świeżym posiadaczem 730 e32. Kupiłem z machnięta przepływówką i chciałbym to jak najszybciej zrobić. Szkoda silnika i gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a chodzi to jako tako może sonda a nie przepływka?

Za Regulacje zaworów nie powinni wziąć więcej niż 50zł więc ich olej spokojnie możesz pojechać też do warsztatu zajmującego się planowaniem głowic Tam też ci ustawią Sztuka nie jest potrzebny szczelinomież kluczyk i mały śrubokręcik i troche czasu ale trzeba mieć doświadczenie bo można zrobić gorzej niż jest zamiast lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czy z walnięta przepływówką dużo wzrasta spalanie Pb i czy ma to wpływ na spalanie LPG .. ?? Jaką przepływówke kupić żeby to troszkę pochodziło.

 

Jestem świeżym posiadaczem 730 e32. Kupiłem z machnięta przepływówką i chciałbym to jak najszybciej zrobić. Szkoda silnika i gazu.

Z mojego wielokrotnego doświadczenia wiem,że z walniętą przepływką wzrasta spalanie paliwa i gazu o parę litrów,a do tego silnik jest dużo słabszy zarówno na gazie jak i na paliwie.A przepływke kup tylko taką co nie chodziła nigdy na gazie,ale nie będziesz miał żadnej gwarancji,że Ci nie strzeli przy pierwszym odpalaniu.Tak już jest na zwykłej instalacji gazowej.Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czy z walnięta przepływówką dużo wzrasta spalanie Pb i czy ma to wpływ na spalanie LPG .. ?? Jaką przepływówke kupić żeby to troszkę pochodziło.

 

Jestem świeżym posiadaczem 730 e32. Kupiłem z machnięta przepływówką i chciałbym to jak najszybciej zrobić. Szkoda silnika i gazu.

Z mojego wielokrotnego doświadczenia wiem,że z walniętą przepływką wzrasta spalanie paliwa i gazu o parę litrów,a do tego silnik jest dużo słabszy zarówno na gazie jak i na paliwie.A przepływke kup tylko taką co nie chodziła nigdy na gazie,ale nie będziesz miał żadnej gwarancji,że Ci nie strzeli przy pierwszym odpalaniu.Tak już jest na zwykłej instalacji gazowej.Pozdrawiam!

 

Racja. Gwarancji nigdy nie masz. Powiedzmy że kupuje nową przepływówke i chodzi. Jak się ustrzec przed ponownym jej strzałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zamontuj sekwencyjny wtrysk gazu,ale to koszt ok 3500zł.,alboe jeździj na paliwie :lol: A jeśli chcesz jeździć na zwykłej instalacji gazowej,to wymień kable,świece,kopułke i palec,tak przynajmniej zalecają gazownicy,żeby uniknąć strzałów,lecz z mojego doświadczenia wiem,że to nie pomaga :nienie: U mnie co najbardziej pomogło,to odkręcenie śrubki od gazu (tej na wężu,który idzie z parownika do miksera),żeby dopływ gazu był wystarczający i nie dopuszczaj do jazdy na resztkach gazu,bo wtedy też lubi strzelić,ponieważ wystrzały powstają,gdy silnik dostanie zbyt mało gazu,a zbyt dużo powietrza,a nie na odwrót.Wiem to z własnego doświadczenia.Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zamontuj sekwencyjny wtrysk gazu,ale to koszt ok 3500zł.,alboe jeździj na paliwie :lol: A jeśli chcesz jeździć na zwykłej instalacji gazowej,to wymień kable,świece,kopułke i palec,tak przynajmniej zalecają gazownicy,żeby uniknąć strzałów,lecz z mojego doświadczenia wiem,że to nie pomaga :nienie: U mnie co najbardziej pomogło,to odkręcenie śrubki od gazu (tej na wężu,który idzie z parownika do miksera),żeby dopływ gazu był wystarczający i nie dopuszczaj do jazdy na resztkach gazu,bo wtedy też lubi strzelić,ponieważ wystrzały powstają,gdy silnik dostanie zbyt mało gazu,a zbyt dużo powietrza,a nie na odwrót.Wiem to z własnego doświadczenia.Pozdrawiam!

 

kilka przydatnych informacji :) A jak duży może być koszt przerobienia gazu zwykłego tej drugiej generacji na sekwencje ?? i co to jest blos ;/ bo ktoś gdzieś o tym pisał ze to niby pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt przerobienia zwykłej instalacji na sekwencyjną zbytnio się nie zmniejszy,bo zostaje tylko butla i miedziana rurka,która doprowadza gaz do reduktora,także będzie tylko taniej o butle,a nie wiadomo jeszcze czy nie kończy się jej legalizacja.Co do blosa,to zamontowałem to ustrojstwo parę miesięcy temu i samochód jest żwawszy i na gazie i na paliwie i dużo lepiej reaguje na gaz co się przyczynia do lepszej zmiany biegów(ja przynajmniej tak odczułem).Strzały miałem dalej,ale po odkręceniu prawie na maxa śrubki na blosie(tej ,która reguluje dopływem gazu,bo nie ma już jej na wężu)strzały zanikły i do tej pory jest spokój.Pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.