Skocz do zawartości

Bmw e60 530d falowanie obrotow podczas jazdy


krisstow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam falują mi obroty podczas jazdy przy około 100km jak przyspiesze juz do 110 problem ustępuje , nie czuć tego podczas jazdy ale irytuje mnie to. Na biegu jalowym jak chodzi to wskazówka tez delikatnie sie porusza ale autko równo pracuje i na kompie brak bledow.

 

Przeplywka? Przepustnica?Czy cos gorszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzil bym najpierw przeplywke :wink: obroty nagle zaczely falowac czy poprostu narastaly bo moze byc to jak kolega pisze konwerter :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok 2,5k, plus olej z filtrem, robocizna, więc jakieś 3,5-4k.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To wpływa na skrzynię, więc straszą zawsze remontem całości, wtedy dopiero robi się grubo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U No to grubo. Wiec zaczne narazie od tańszej przeplywki

najlepiej sprawdź na kompie jak mierzy, u mnie przy padniętej przepływce obroty nie falowały.

Są jakieś konsekwencje jak narazie będę na tym jeździł? Bo tego nie odczuwam narazie wogole tylko wzrokowo to widać;)

są to początki, jeżeli to konwerter to stanie się odczuwalne przy normalnej jeździe a szczególnie przy przyspieszaniu do tego wystąpią drgania.

852c2d3fdc685c61m.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie niemal nic z szarpania czy jakich kolwiek odczuwam żeby auto gorzej chodzilo tutaj mam filmik jak na jałowym chodzi

Ale te obroty podczas jazdy mi ciagle nie falują jak właśnie silnik jakby niedogrzany i lecę 100 to tylko przy 100 tak mam przy innych prędkościach tego nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy w granicach 1500-1800 obrotów

wynika to z tego, że zawór regulacji egr popuszcza przez co dostaje się więcej spalin do układu - przepływka podaje zawyżone dane i silnik głupieje

często ludzie mylą to z konwerterem albo przepływką a problem jest zupełnie gdzie indziej - na szczęście łatwo to zdiagnozować poprzez wypięcie przewodu podciśnienia z egr (po jakimś czasie wyskoczy check engine).

 

 

Podczas postoju obroty na zegarze lekko falują ale silnik pracuje stabilnie - jest to błąd zegarów i trzeba z tym żyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

W ostatnim czasie zaobserwowałem u siebie falowanie obrotów silnika na zimnem silniku Powyżej 70 kilometrów na godzinę. Po kilku minutach falowanie ustępuje to bardzo minimalnych drgań.

Z tego co wiem to kwestia konwertera. dzwoniłem po warsztatach i mechanikach i z tego co mówili niektórzy nie pomaga sama regeneracja konwertera. Dodatkowo trzeba jeszcze ingerować w skrzynie biegów (wymiana tarczek itp)

Czy to prawda czy bardziej chodzi o nabijanie klientów butelkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim czasie zaobserwowałem u siebie falowanie obrotów silnika na zimnem silniku Powyżej 70 kilometrów na godzinę. Po kilku minutach falowanie ustępuje to bardzo minimalnych drgań.

Z tego co wiem to kwestia konwertera. dzwoniłem po warsztatach i mechanikach i z tego co mówili niektórzy nie pomaga sama regeneracja konwertera. Dodatkowo trzeba jeszcze ingerować w skrzynie biegów (wymiana tarczek itp)

Czy to prawda czy bardziej chodzi o nabijanie klientów butelkę?

Najlepiej jak by ktoś opisał jakie są objawy przy padniętych tarczkach a dobrym konwerterze, bo przy padniętym konwerterze a dobrych tarczkach to falowanie obrotów w granicach 1500-1800 obrotów, drgania przy przyśpieszaniu jak byś jechał po tarce. Ja tak miałem wymieniłem sam konwerter i jest ok. :D

852c2d3fdc685c61m.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, Jeśli przy redukcji biegu, wskazówka opada około 300obr, i przy tym czuć wibracje jakby wydobywały się ze skrzyni, od czasu do czasu falują obroty przy stałej prędkości, czyżby konwekter?

 

Właśnie takie coś mam, ale tylko na początku. Później ustępuje. Opcja druga to tryb sport, wtedy tez nie ma problemu.


Te dziwne drgania (tarka) które występują przy przyspieszaniu, o których pisze kolega Mundek, tez się czasem pojawiają. Mam wrażenie ze rzadko, albo są tak słabe ze nie zwracam uwagi.

Poza tym, skrzynia nie przeciąga, nie szarpie, nic nie cieknie. Temperatura tez ok.


Czy to typowe objawy konwertera czy coś jeszcze? I dlaczego takie objawy są tylko na zimnym oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, Jeśli przy redukcji biegu, wskazówka opada około 300obr, i przy tym czuć wibracje jakby wydobywały się ze skrzyni, od czasu do czasu falują obroty przy sta :D łej prędkości, czyżby konwekter?

Konwerter to jak jedziesz ok 80-100 km/h i wtedy faluja obroty. Sprawdz czy jest ok czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.