Skocz do zawartości

E60 N53 wtryskiwacze - fakty i mity?


BaX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć.

 

Zgłębiam ostatnio temat wymiany wtryskiwaczy i obraz mam co najmniej zagmatwany. W związku z tym mam kilka pytań:

 

1. jak to jest z wymianą pojedynczych wtryskiwaczy, można wymienić 1,2 szt. czy trzeba wszystkie albo jak gdzieś ktoś napisał 3+3 /bankami/?

2. co w sytuacji gdy mamy strzelone np. 1 i 5 czyli po jednym na bank?

3. Czy indeksy; obecnie chyba 11; można mieszać, ktoś gdzieś pisał, że 1/2/3 i 4/5/6 powinny być takie same, z czego to wynika? /TIS, jakieś fachowe info czy wiejskie legendy?/

4. Ciężko się wyjmuje taki wtryskiwacz? Wystarczy zwykły młotek bezwładnościowy np. taki http://allegro.pl/sciagacz-bezwladnosciowy-do-wtryskiwaczy-wtryskow-i6361189917.html - jaką średnice gwintu ma wtryskiwacz?

 

bo chyba nie tak :

:shock:

 

Pytam bo wymieniałem ze dwa miesiące temu 4 i 5 wtryskiwacz, /były z indexem 1/ był spokój, od kilku dni znowu objaw drgawek po odpaleniu na zimnym, ustają po dodaniu gazu albo rozgrzaniu silnika. Identycznie jak poprzednio i w kilku wątkach które znalazłem. Co dziwne wszędzie problem dotyczył wtryskiwaczy 4-6. Obstawiam, że padł 6 ale pewności nie mam.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymieniłem 6 wtryskiwacz, cewki, świece. Stare wtryskiwacze 4-5 były z indexem 01, 6 z indexem 08. Świeca na szóstym cylindrze była mocno okopcona, tak samo na drugim, reszta wyglądała dobrze. Drgania ustały, falowanie obrotów na zimnym też. Zobaczymy czy wrócą błędy katalizatora.

 

Czy oprócz kodowania samego wtryskiwacza trzeba coś jeszcze kasować? /adaptacje itp./

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
U mnie występował błąd 2A2C na drugim banku i błąd NOx. Wymieniłem najpierw NOx i błąd sie nie pojawiał, jednak za długo czekałem z wymianą wtrysków, bo niedługo po wymianie wtrysków znowu pojawił się błąd NOx. Objawy wtryskow to u mnie oprócz błędu, to chwilowa trzęsawka na zimnym silniku. Wymieniłem wtryski 4,5,6 i zakodowałem, nic więcej nie robiłem. Wymieniałem 3 wtryski ze względu na wyczytane porady, że jak wymieniać to wszystkie z danego banku. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale na pewno drożej. Nie chciałem też dopuścić do uszkodzenia NOx i kata, czego nie uniknąłem. Teraz jeżdżę z błędem NOx i zastanawiam sie czy jest sens wymieniać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawe jest to, że gdzie pojawia się problem telepania na zimnym do wymiany są wtryski 4-5-6. U mnie też do wymiany były 4-5-6 ale mam wrażenie, że po wymianie auto jeździ dużo lepiej i nie ma takich drgań budy jak wcześniej. Gdyby nie pogoda pewnie bym się zebrał i wymienił też dla świętego spokoju 1-2-3 wtryskiwacz. Tak pewnie zrobię to na wiosnę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4-5 pewnie lały bo śmierdziało benzyną na potęgę przed wymianą i auto straciło moc kompletnie. NOX-a mam po wymianie i wszystko wskazuje na to, że pracuje poprawnie. https://bimmerprofs.com/problems-performance-check-nox-sensor/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Członkowie klubu

Jak już jest temat o wtryskach to przy okazji zapytam. Jakie mogą być konsekwencje montażu wtryskiwaczy bez wymiany elementu odsprzęgającego? Czy wpływa to na pracę silnika czy na trudność przy ewentualnym demontażu?

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PU71-EUR-06-2008-E61N-BMW-525i&diagId=13_1182

13537564751

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli nie zostanie uszkodzony przy demontażu to nie będzie to miało żadnego wpływu na dalszą eksploatację.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Raczej nie ma takiej bezpośredniej możliwości ale analizując wyniki z programu dobry diagnosta z dużym prawdopodobieństwem określi wadliwe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołączę się do tematu, bo sam jestem przed wymianą wtryskiwaczy w moim N53. Wszystkie części tj. wtryskiwacze, pierścienie odprzęgające, świece założę nowe więc akurat będzie okazja porównania.

Jeśli nie zapomnę to pomierzę te pierścienie odprzęgające, czy jakoś znacząco się różnią wymiarami te używane od nowości od całkiem nowych.

Samemu zgłębiłem temat wymiany wtryskiwaczy w N43/53/54 dość szczegółowo i zastanawia mnie jedna sprawa. W wielu miejscach (w tym na Bimmerprofsach, a chłopaki tam wiedzą co piszą) znalazłem informację, że teflonowa uszczelka na końcu wtryskiwacza uszczelnia(jak to uszczelka ma w zwyczaju :lol: ) gniazdo wtryskiwacza poprzez rozszerzenie się kilka minut po zdjęciu ochronnego kapturka i zalecana jest jej wymiana przy każdym wyjęciu wtryskiwacza a już na pewno, gdy silnik choć raz zapracował. Ponowne wsadzenie tej samej uszczelki nie spowoduje nic w krótkim czasie, ale długofalowo może doprowadzić do wypalenia końcówek wtrysków i konieczność ich ponownej wymiany. Dla kontrastu na większości filmików na YT i materiałach znalezionych na zagranicznych forach osoby dokonujące takich wymian wyciągają i wkładają wtryski jak gdyby nigdy nic zupełnie nie zwracając na to uwagi lub mszalnie "nie wiedzą co czynią". Sam nie wiem co o tym sądzić. Uszczelka kosztuje niewiele (8 złotych) ale jest sporo zachodu z jej włożeniem (jeśli nie ma się specjalnych tulejek zmniejszających stopniowo rozmiar uszczelki na wtrysku i używa się np. końcówki od długopisu to takie uszczelnienie wydaje mi się jest wątpliwej trwałości). Z drugiej strony nie posądzam BMW o szukanie pieniędzy przy wymianie elementów tak niskiej wartości i tak rzadko wymienianych. Jeśli będę szybki to zmierzę średnicę nowej uszczelki i starej wysłużonej.


Pozdrawiam,

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalić się może dziura w cylindrze/gnieździe gdzie wchodzi wtrysk, nie jego końcówka. Chodzi o to, że jak założysz nową uszczelkę to ona się dopasuje, a jak byś użył starej to raczej nie będzie ona idealnie dopasowana i w tym miejscu przez lata pracy silnika może się wypalać materiał. Jak widać na YouTube nie każdy to wie...

Przy nowym wtrysku nie musisz kupować już uszczelki, on jest z nową i jest ściśnieta osłoną. Wystarczy że zdejmiesz osłonę i w ciągu kilku minut włożysz go w gniazdo.

Jak już wymieniasz wszystko to może wymień też cewki zapłonowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.