Skocz do zawartości

Kąty dla E60


Dawid2551

Rekomendowane odpowiedzi

No ja na przykład wolalbym mieć ustawione wartości w minusie ;p Chyba ze to błąd zapisu z Twojej strony.

 

 

Ja mam na -1,2 stopnia ze wzgledu na to ze latalem z oponami 285/30 ;) Wiecej niz -1,5 stopnia chyba nie ma sensu.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja na przykład wolalbym mieć ustawione wartości w minusie ;p Chyba ze to błąd zapisu z Twojej strony.

 

 

Ja mam na -1,2 stopnia ze wzgledu na to ze latalem z oponami 285/30 ;) Wiecej niz -1,5 stopnia chyba nie ma sensu.

 

 

Zapis jest faktycznie na minusie, zmieniałem felgi i opony na zimę i pojechałem zrobić geometrie i zastanawiam się nad tym tylnym pochyleniem czy nie powinien być powyżej -2stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak zapytam.... Auto bylo obciążone podczas regulacji ?

 

Pozatym.... jeździ sie dobrze ?

 

Podobno tak... nie było mnie przy tym.

 

Jak byłem u zwykłego gościa co ma zakład z geometrią 3D OD 20lat to kazał mi wejść do auta razem z nim i powiedział , ale ty wiesz że powinieneś mieć pełen bak paliwa jeszcze.

 

i wtedy gościu powiedział, że geometria jest ok! jak z fabryki.

 

Co do prowadzenia, wiadomo że jak jest droga pochyła to i kontrować kierownicę muszę , ale jak znajdę prosty odcinek to bez problemu jedzie bez dotykania praktycznie kierownicy przez 200 a nawet 300m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

sorry że post pod postem ale nie odpisywaliście a mam coś wam do przekazania;

 

Pojechałem dzisiaj na diagnostykę w celu znalezienia jakiś luzów w zawieszeniu przez co niby miałem złe kąty, po wizycie u diagnosty stwierdził że lewy drążek do wymiany ponieważ ma spory luz.

 

więc mamy już: luz na lewym drążku.

 

Później pojechałem na geometrie 3D - do warsztatu który ma bardzo dobre opinie u mnie w mieście i co... zrobili pomiar i.. mówią że wszystko jest super :shock:

 

Dali wydruk;

 

kąt lewy - 0.05

kąt prawy + 0.09 ( wg. specyfikacji jest do + 0.08) ale mówią że to normalne ślady użytkowania i żeby się tym nie przejmować bo to tylko jedna minuta , a w praktyce do + 0.10 jest nawet ok.

 

wydruk z geometrii - > https://zapodaj.net/becd8428cdc56.jpg.html

 

I ogólnie że jest wszystko ok i żeby jeździć.

 

I teraz się zastanawiam komu wierzyć ;p , dodam że dzisiaj auto zostało dociążone przy mnie!

 

Jeszcze myślę czy jechać na płytę i przemierzyć samochód ?

 

i kolejne pytanie - gdybym wrzucił rozpórkę to jestem w stanie pójść bardziej w minus w prawym kole przy pochyleniu ? np z + 0.09 na 0.07 ?

 

Edit: znalazłem post z zdjęciem -> viewtopic.php?f=73&t=300331 gdzie facet ma zrobioną geometrie na e60 na sprzęcie bosha i tam tolerancja kątów pochylenia na przodzie jest do: - 0,42 + 0,18 jeśli dobrze czytam, a gdzie indziej jest do - 0,32 + 0,08

Także z tymi tolerancjami to chyba różnie ;)

 

ale tak po długim namyślę chyba skoczę na płytę jeszcze, co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Wiem że was tutaj zasypuje postami ale też może komuś ja pomogę.

 

Pojechałem dziś na pomiar geometrii do innego serwisu, który jest wyposażony w geometrie geoliner 3D hofmann , wybraliśmy rodzaj zawieszenia standard na kołach 16 , czyli takie jakie są i obciążyliśmy samochód, oraz włożyliśmy do bagażnika obciążenie (wczoraj obciążenia do bagażnika nie wkładałem na poprzednim serwisie) , i pomiar wyszedł pozytywnie, wrzucę zdjęcie w linku.

 

Jedynie tylny kąt prawego koła wyszedł trochę poza normę, ale to kilka minut, i różnica skrętu o minutę, ale Diagnosta mówi żeby się tym nie przejmować bo gdyby poprawić tylny kąt koła to będzie ok, (ponieważ to jest jakieś lustrzane odbicie, czy coś...).

 

Ale jak widać to dwa urządzenia którymi został wykonany pomiar geometrii wskazały że pochylenia kątów z przodu są OK, a jedno urządzenie na którym robiłem geometrie

w serwisie który sobie chyba kupił prawa do BMW (czy coś takiego) to ich urządzenie wykazało że kąty z przodu są złe i coś jest nie tak.

 

Może ci od BMW - wybrali złe parametry bądź nie dociążyli auta? sam nie wiem, dwa urządzenia wskazują że jest OK , a ich urządzenie wskazuje że nie jest OK, zastanawiam się jeszcze czy dla świętego spokoju nie zrobić pomiaru na płycie ?

 

A dodam jeszcze że fachowcy u których robiłem geometrie pierwszy raz stwierdzili że mają super urządzenie które to wykonuje pomiar z dziurek w OEM Felgach i przez to wartości są idealne bo nie zakłócają tych wartości np. krzywe felgi...

 

Powiem tak:

 

Dawniej miałem poczciwego Forda i ustawiałem geometrie na normalnym sprzęcie czy to 3D czy też takim podstawowym laserowym i jakoś jeździło i wartości też były OK.

 

Link do zdjęcia z dzisiejszego pomiaru geometrii (samego pomiaru, nie ustawialiśmy nic) -> https://zapodaj.net/336391c21ae50.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanawiam..... skoro jeździ się dobrze to co chcesz z tym jeszcze zrobic ?

 

Ja sam nie mam wszystkich wartości idealnych a auto jedzie jak trzeba. Czy to 100km/h czy 200km/h to auto jedzie jak po szynach.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może chce chwalić się kolegom wydrukiem całym na zielono a tak to lipa :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanawiam..... skoro jeździ się dobrze to co chcesz z tym jeszcze zrobic ?

 

Ja sam nie mam wszystkich wartości idealnych a auto jedzie jak trzeba. Czy to 100km/h czy 200km/h to auto jedzie jak po szynach.

 

Tu jest zastanawiające to że robisz geometrie w 3 różnych serwisach i otrzymujesz praktycznie 3 różne wyniki a jeden to już naprawdę negatywny a ten negatywny pochodzi niby od specjalistów BMW (nie mylić z ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wlaśnie różnica w urządzeniach. Są lepsze i gorsze. Bardziej dokładne i te całkiem rozkalibrowane.

 

W swoim aucie ustawialem geometrie chyba 4 razy. Raz spece ustawili mi kąty pochylenia z tyłu na -2 stopnie bo tak im program w urządzeniu wskazał :duh: I tak za kazdym razem myslalem.... gdzie ta precyzja prowadzenia bmw o ktorej tyle dobrego slowa w internecie ? :shock: Pojechalem więc do ASO BMW Krakow i mówię panu za biurkiem ze chce ustawić geometrię ale odrazu zaznaczam ze auto mam obniżone i nie jest to oryginalne zawieszenie BMW ;) Szybka odpowiedź.... Nasze urządzenia obsługują tylko fabryczne zawieszenia i do większych obnizeń nie posiadamy wymaganych parametrów;p Możemy ustawić geometrię ale nie bedzie gwarancji ze bedzie w porzadku :D (chyba 400 zl chcieli za to)

 

W koncu trafiłem na jakies urzadzenie gdzie uchwyty do kół nie sa zapinane do felgi a za opone. Pomyślalem ze ten sposób montażu głowic (nie wiem jak to sie nazywa prof) to wiekszy margines błędu bo opona moze byc gdzies odksztalcona albo cos, ale zaryzykowalem i w końcu jest super;) Auto prowadzi sie idealnie.. opony rowno sie zużywają. Niestesty nie wiem jak sie nazywa to urzadzenie. Mechanik pamietam ze dodatkowo wprowadzał do programu wysokosci auta z kazdej strony, od podłoża az po najwyższy punkt na błotniku.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wlaśnie różnica w urządzeniach. Są lepsze i gorsze. Bardziej dokładne i te całkiem rozkalibrowane.

 

W swoim aucie ustawialem geometrie chyba 4 razy. Raz spece ustawili mi kąty pochylenia z tyłu na -2 stopnie bo tak im program w urządzeniu wskazał :duh: I tak za kazdym razem myslalem.... gdzie ta precyzja prowadzenia bmw o ktorej tyle dobrego slowa w internecie ? :shock:

 

No właśnie tyle się mówi o prowadzeniu BMW, a ja nie wiem czy to pochyłość drogi czy to wina jakiegoś podzespołu, ale niby odcinek prosty i bez dotykania kierownicy (praktycznie) auto przejedzie jakieś ok. 200m i trzeba gdzieś coś skontrować i tak się zastanawiam czy to wina np. drążka z lewej strony bo jest podobno luz, czy maglownicy bo zaczęła stukać czy ktoś źle ustawia geometrie...

 

Tak samo zauważyłem taką dziwną rzecz: po dłuższym postoju samochodu ponad 8h. jadę odcinkiem A-B i czuję że, żeby utrzymać tor jazdy na wprost to muszę kontrować kierownicę (tak delikatnie), a jak przejadę np. z 5-15km i znów zacznę od punktu A i przejadę tym samym odcinkiem drogi o którym wspomniałem wcześniej to wszystko jest elegancko :shock: , może to faktycznie winny jest magiel?

 

Wiesz mnichu , E60 na obecną chwilę nie jest samochodem który kupisz za 5tyś. (chociaż czasem takie autko za 5tyś. można kupić w lepszym stanie niż za 50tyś i jest naprawdę igiełka) i przez to nie możesz od takiego auta zbyt wiele wymagać i musisz na pewne rzeczy przymknąć oko.

 

mnichu , a jeśli mogę spytać to w jakim mieście robiłeś geometrie ? tą dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.