Skocz do zawartości

E60 525d zgasł i nie odpala...


mateusz212121

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jak było to sprawdzane, że nie podaje paliwa na wtryskiwacze? Fizycznie czy odczyt z czujnika ciśnienia cr na kompie? Skoro rozumiem, że zrobiłeś test przelewowy i znalazł się winny.

 

Właśnie... u mnie paliwo uciekało w przelew jednym wtryskiem dość swobodnie i to mnie zmyliło. Przy kręceniu rozrusznikiem ( do około 10s) ciśnienie wzrastało stopniowo do 50bar, czasami do 100bar i nagle spadało do zera. Zmyliło mnie to całkowicie. Po popuszczeniu rurki wtryskiwacza paliwo raz pojawiało się... a raz w ogóle - padła diagnoza na pompę CR która u mnie jest wymieniona na mocniejszą (uroki chęci posiadania +400 koni). Założyłem swoją starą pompę CR i dalej to samo zachowanie :shock: I tu kolejna diagnoza że padła pompa wstępna lub jej ciśnienie jest zbyt niskie. Zostało zmierzone (5bar) jednak jej odgłosy mnie niepokoiły więc zakupiłem na próbę używkę która i tak nie była do końca sprawna ;) Oddałem ją sprzedającemu a zakupiłem nówkę z Boscha. Montaż... i próba :D Paliwo idzie na listwę więc niejako sukces ! Tyle, że silnik jakoś nie chętnie odpala. Zostały więc wtryski albo elektronika (mam DDE pod biturbo więc też sobie w miedzy czasie podmieniłem czy aby to nie to). Nie wiem czemu od samego początku nie sprawdziłem wtryskiwaczy :mad2: Ściągnąłem przelewy... próba odpalenia i moim oczom ukazuje się z jednego wtryskiwacza fontanna aż do nieba :mrgreen: Wsiadłem w drugie auto... kupiłem używkę z tym samym numerem, założyłem, zakodowałem i dalej cieszę się z jazdy tą padaczką :cool2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Test przelewowy przy takich objawach powinien być pierwszym krokiem, ale niby polak mądry po szkodzie :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alb3rt, Spoko :mrgreen: Muszę Cię i tak odwiedzić bo się wybieram do Ciebie jak sójka za morze :oops:

 

maniek21112, Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło ;) Każda nowo nauczona rzecz nie pójdzie w las.

 

 

Dodam tylko że nie było żadnych znaków, że zaraz auto padnie. Jechałem sobie normalnie może ze 140 km/h i nagle jakby mi ktoś wtyczkę z prądu wyciągnął :mrgreen:

Nie jeżdżę Beatą na co dzień więc mogłem ją postawić na dłużej. Od sierpnia do dziś nie wiem czy zrobiłem 800 km i się zastanawiam czy mi zimówki potrzebne :P

 

 

Pozdro i niech MOC będzie z Nami :mrgreen:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak pompa w zbiorniku wymieniona... komunikat w idrive znikł ale auto dalej nie odpala. Tylko na plaka i jak przestaje pukać to gaśnie.

Podłączyłem pod kompa i wyspała się masa błędów

43e2 przepustnica raczej w tym temacie nieistotna

4a63 ten błąd mnie najbardziej ciekawi kto podpowie o co chodzi wiem tylko że chodzi o ews i może to uniemożliwiac odpalenie. Dodam że rozładował mi się kilka razy aku i raz to wymienialem na inny.

4207 sonda lambda raczej mało istotna tutaj chyba

3f30 czujnik ciśnienia listwy cr i tu też jest ciekawie ponieważ kilka razy to odlaczalem i nie wiem czy to nie dlatego wyrzuca błąd jednakże po odlaczaniu kasowalem błąd i błąd wraca. Czy może być czujnik uszkodzony w pakiecie jeszcze?

931a nie wiem dlaczego wyskoczył ten błąd jest od czujnika paliwa...

6295 brak prądu sterującego pompa paliwa co to dokładnie oznacza i co może być tego przyczyna?

Pany pomóżcie coś wymyślić bo oszaleje z tym autem jak się nie psuło 6 lat tak się nie psuło a teraz raz a konkretnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź przekaźnik pompy paliwa:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NC51-EUR-07-2004-E60-BMW-525d&diagId=61_4114

jak będzie ok to sterownik:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NC51-EUR-07-2004-E60-BMW-525d&diagId=16_0555

Jakby to był problem z ews to nie odpaliłby na plaka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po bledzie z EWS zrobiłbym na nowo synchronizację. U mnie tez aku padlo w miedzyczasie przy próbach odpalenia i tez miałem ten błąd.

 

Błąd czujnika cisnienia na listwie CR bedzie sie dal skasować jesli juz auto odpali.

 

Nie idzie Ci paliwo w przelew tak jak u mnie ?

 

Dodatkowo... kasuj błędy po kazdej probie odpalenia. U mnie z braku cisnienia system paliwowy jakby sie zawieszal az do ponownego skasowania błędów.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij sobie wszystkie przelewy z wtryskiwaczy, zawiń w kłębek i wrzuć do jakiegos pojemnika (moze być rozcieta bańka 5l po plynie ;p ). Podłącz kompa i wejdz w kasowanie bledow - bedziesz sobie pstrykał na klawiaturze F2 co jakis czas (nawet co 2 sekundy). Kreć rozrusznikiem a niech druga osoba sprawdza czy któryś wtrysk nie wyrzuca paliwa z przelewu (w zbyt wielkich ilosciach... kilka kropli bedzie normalne).

 

Synchro EWS.... nie pamietam dokladnie ale musisz wejść INPĄ w silnik... Steuern pod F6.... a potem juz nie pamietam ale tam znajdziesz to bez problemu ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to panie.... Inpa i możliwość podgladania cisnienia na CR to podstawa. Ściągaj inny pakiet Inpy i instaluj.

 

I tak... jak paliwo pojawi sie w zbyt duzej ilosci to źle. U mnie paliwo wystrzeliwalo na okolo 40cm w górę - ale tylko przez 2-3 sekundy bo potem komp odcina pompe (dlatego mowie o ciaglym kasowaniu błędów).

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś link kolego bo ten zestaw co to mam to kupiłem kiedyś na allegro i nigdy nie pobierałem z neta. Ściągnąłem kolektor ssący i paliwo nie dochodzi do listwy wtryskowej nawet.

Pisałeś wcześniej że wymieniłeś pompę cr i chyba mnie to czeka podpowiedź jak to zrobić. Przypomnę że do pompy paliwo dochodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mateusz, zrób to co Ci podpowiedziałem w pierwszym poście tego tematu, ZRÓB TEST PRZELEWOWY.

Napisałeś, że paliwo jest jak zdejmiesz przelewy z wtrysków i tu masz już rozwiązanie.

Kolega Mnich miał podobnie i co pomogło, nie wymiany pomp, czujników etc...zwykły, tani i prosty test. Jeśli wyjdzie, że któryś wtrysk padł, to go wymień i odpalisz silnik, po czym spokojnie skasujesz błędy. Nieskasowane błędy nie są powodem nieodpalania silnika, to tylko info, że coś było lub jest źle.

Jak będziesz miał problemy z inpą, to daj znać, prześlę Ci link do dobrej i podobno najnowszej wersji.

Nie martw się też ews, czy czymś innym, odpala na plaka, to znaczy, że jedyny problem, to paliwo.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co pamiętam, to powinno być 350 na jałowych i chyba max 600 podczas mocnego przyspieszania. Za niskie ciśnienie może być spowodowane właśnie przelewającym wtryskiem.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wyczytałem, że książkowe to 368 na jałowym, ale może 325 wystarczy.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc.. . Odlaczylem przelewy podłączyłem aparaturę i... z wtryskow Sahara a ż tej rurki czarnej od przelewów co powinna zawierać paliwo leje się paliwo i to feeest. Jakby tak na wtryski dawało to byłbym wniebowziety:-) co to może być? Poddalem się ręce w górze i białą flaga...:-) przy okazji dziękuję szczególnie użytkownikowi Krzysiek BMW Jabłonna za pomoc ale również wszystkim użytkownika którzy swoimi podpowiedziami doprowadzili mnie do tego punktu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kasowałeś błędy jak pisał mnichu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia CR na listwie jest stworzony do pracy przy ciśnieniach rzędu 1500-1800 bar. Nie dziw się że na postoju będzie pokazywał te 2 a nawet 6 barów bo jego pomiar nie jest idealny od samego zera.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.