Skocz do zawartości

[E60] automat 6hp26 wyciek-kilka pytań *FILM*


perzyk44

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

 

przeszukałem trochę forum i trochę internetu , ale nie mogłem odpowiedzieć sobie na kilka pytań, mam nadzieję że ktoś mi pomoże:

 

1. Od paru dni zauważyłem ,że mam wyciek spod uszczelki miski w skrzyni automatycznej. Czy ubytek oleju może mieć wpływ np na falowanie obrotów w przedziale 1600-2000 obrotów i czasami ślizgnięcie się konwertera ?? nie dzieje się to cały czas , sporadycznie i przeważnie jak już bardzo rozgrzeję auto. Sama skrzynia nie szarpie , nie ma efektu "kopania" , przy postoju pod górkę bez hamulca nie cofnie się nawet o 10 cm , nie słychać żadnego chrobotania czy piszczenia ze środka. Na pewno w tygodniu będę zmieniał uszczelką z miską + nowy olej.

 

2. Czy rozpędzając auto do 120-140 km/h do momentu czucia wibracji na kierownicy i zagłówku fotela , i wrzucając wtedy skrzynię na pozycję N można wykluczyć wibracje pochodzące z konwertera kiedy wibracje nie ustają ?

 

3. Czy wyrobione tuleje pływające mogą przenosić jakieś wibrację i drgania w samochodzie ??

Edytowane przez perzyk44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

przeszukałem trochę forum i trochę internetu , ale nie mogłem odpowiedzieć sobie na kilka pytań, mam nadzieję że ktoś mi pomoże:

 

1. Od paru dni zauważyłem ,że mam wyciek spod uszczelki miski w skrzyni automatycznej. Czy ubytek oleju może mieć wpływ np na falowanie obrotów w przedziale 1600-2000 obrotów i czasami ślizgnięcie się konwertera ?? nie dzieje się to cały czas , sporadycznie i przeważnie jak już bardzo rozgrzeję auto. Sama skrzynia nie szarpie , nie ma efektu "kopania" , przy postoju pod górkę bez hamulca nie cofnie się nawet o 10 cm , nie słychać żadnego chrobotania czy piszczenia ze środka. Na pewno w tygodniu będę zmieniał uszczelką z miską + nowy olej.

 

2. Czy rozpędzając auto do 120-140 km/h do momentu czucia wibracji na kierownicy i zagłówku fotela , i wrzucając wtedy skrzynię na pozycję N można wykluczyć wibracje pochodzące z konwertera kiedy wibracje nie ustają ?

 

3. Czy wyrobione tuleje pływające mogą przenosić jakieś wibrację i drgania w samochodzie ??

konwerter do wymiany, przy okazji łącznik i podpora wału do sprawdzenia :D

852c2d3fdc685c61m.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście,że będzie.Zależy ile tego oleju ubyło.Bo jak np. 0,5l to nie odczujesz ale 3l juz tak.Jeśli nie wymieniłeś oleju w skrzyni to wymien olej plus nowy filtr z miską i po kłopocie.Ja dwa miesiace temu zapłaciłem 1000zl za wymianę (7l oleju weszło plus filtr z miska ok. 500zl i 200zł wymiana).Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście,że będzie.Zależy ile tego oleju ubyło.Bo jak np. 0,5l to nie odczujesz ale 3l juz tak.Jeśli nie wymieniłeś oleju w skrzyni to wymien olej plus nowy filtr z miską i po kłopocie.Ja dwa miesiace temu zapłaciłem 1000zl za wymianę (7l oleju weszło plus filtr z miska ok. 500zl i 200zł wymiana).Pozdrawiam

Sama wymiana oleju nie załatwi sprawy, chyba że razem z konwerterem. Przeczytaj pierwszy post.

852c2d3fdc685c61m.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi !

 

A czy ktoś z was słyszał o przypadłości tych skrzyń jaką są wycierające się panewki na wałkach ?? Tak ciekawostkę powiedział mi dziś mechanik BMW , mianowicie Pan M. z brzegu koło wrocławia :) Twierdzi , że wszystkiego typu falowania obrotów , ślizganie się konwertera i innego typu objawy są właśnie przez zużyte panewki. I podobna sama wymiana konwertera nie pomoże na długo , i tak czy siak trzeba robić cały remont skrzyni . Jestem ciekaw czy mówi prawdę , czy liczy na wyciągnięcie kasy od klienta. Ktoś ma na ten temat jakąś wiedzę ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi !

 

A czy ktoś z was słyszał o przypadłości tych skrzyń jaką są wycierające się panewki na wałkach ?? Tak ciekawostkę powiedział mi dziś mechanik BMW , mianowicie Pan M. z brzegu koło wrocławia :) Twierdzi , że wszystkiego typu falowania obrotów , ślizganie się konwertera i innego typu objawy są właśnie przez zużyte panewki. I podobna sama wymiana konwertera nie pomoże na długo , i tak czy siak trzeba robić cały remont skrzyni . Jestem ciekaw czy mówi prawdę , czy liczy na wyciągnięcie kasy od klienta. Ktoś ma na ten temat jakąś wiedzę ? :)

Miałem takie same objawy jak ty, po wymianie konwertera plus olej i filtr, adaptacja, skrzynia pracuje idealnie . Nie słuchaj tych bajkopisarzy, wyciągają tylko kasę, nawet jak skrzynia po wymianie konwertera za jakiś czas będzie do remontu to się zrobi, a nie od razu bo ktoś coś słyszał, bzdury.

852c2d3fdc685c61m.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Tak, to prawda, że te skrzynie mają problemy z wycierającymi się panewkami, ale po poważnych przebiegach,+400 tyś km. Ubytek nawet 1 litra może powodować złą pracę skrzyni. Jeśli, ktoś twierdzi, że jedynym poważnym problemem z nie prawidłową pracą tej skrzyni są panewki, to nie chce mi się komentować. Generalnie są to świetne skrzynie, a większość ich problemów leży w mechatronice i złej kondycji silnika. Jeśli chodzi o konwerter, to również jest to słaba strona, ale w mocnych wersjach silnikowych, 530d itd. Objawy padającego konwertera są różne, od falowania obrotów po silne wibracje przy przyspieszania na wysokim biegu z obrotów około 1300 do 2000.

 

Pozdr. Emil.

Diagnostyka. Naprawy elektroniki i elektryki. Nawigacje, mapy, język polski. Doposażenia. Specjalizacja seria E.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

Zdjąłem dziś miskę i zlałem olej :) oleju wyciekło niecałe 3,5 litra , chyba stanowczo za mało :/ olej jak olej przepracowany i już bardzo ciemny. Trochę szlamu przy magnesach i na dnie miski a po za tym nie zauważyłem nic niepokojącego. Po wyjęciu tulei w gnieździe skrzyni okazało się ze była już przez kogoś wymieniana bo jest to nowsza wersja z czarnymi oringami , niestety nie mogę jej swobodnie wyjąć bo jest bardzo ciasno :( muszę chyba odkręcić łapę skrzyni ? przy okazji wymienię poduszkę. Chyba że jest jakiś sposób na to??? druga sprawa to ile oleju powinienem zakupić waszym zdaniem ? będę robił wymianę statyczną , 6 litrów wystarczy ??

 

moja dedukcja jest taka - komuś przede mną ciekło z gniazda mechatronica , ten ktoś wymienił samą tuleję ale już nie uzupełnił ubytku tego oleju który wyciekł i dlatego zlałem go tak mało . Być może dlatego skrzynia przez małą ilość oleju i małe ciśnienia miała jakieś problemy z prawidłowym działaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu :) olej wymieniony + nowy filtr weszło 6 litrów + zrobiona adaptacja skrzyni. Skrzynia pracuje dobrze , jest róznica, biegi zmienia płynniej i delikatniej. jak narazie nie mam żadnych negatywnych objawów. Falowania również nie zauważyłem , mam nadzieję ze ten brak prawie 2,5 litra oleju był tego powodem i obejdzie się bez wymiany konwertera :) pożyjemy zobaczymy..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam !

 

Wracając do tematu , chcę jeszcze dopytać jedną sprawę :)

ogólnie skrzynia zachowuje sie dobrze , biegi wchodzą płynnie nie szarpie nie kopie. Nęka mnie jedna rzecz , mianowicie przy małych prędkościach np. 70 - 80 km/h i niskich obrotach około 1500 - 1700 skrzynia czasami się ślizgnie na 4 - 5 biegu. Lub dalikatnie zacznie przez chwile falować przy dłuższej jeździe z taką prędkością. Być może to faktycznie ten konwerter , a może jest coś z ciśnieniem w mechtroniku ? zabrudzone solenoidy albo już wyrobione tłoczki ? hm. Może najpierw zabrać się za porządne wyczyszczenie mechatronika ? poniżej wrzucam link do filmu z ogólnej pracy skrzyni , jak zmienia biegi , jak przyśpiesza i jak schodzi z obrotów i jak sie zachowuje podczas hamowania. Być może ktoś kto ma większą wiedzę i doświadczenie zauważy coś jeszcze ciekawego :) liczę na pomoc.

 

https://www.youtube.com/watch?v=dditdVhh_k8&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.