Skocz do zawartości

BMW E60 530D sterownik świec żarowych spr.


pywko7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Czy ktos z szanownych forumowiczów ma wiedzę, czy sterownik swiec żarowych da się sprawdzić programowo,Ista ew Inpa,Jeśli tak to gdzie szukać.Mam błąd wszystkich 6 swiec,sterownik

wymieniany niecałe trzy lata temu,poprzednik pokazywał błedy tylko na trzech.Pozostaje tylko demontaż czy da sie go zbadać komputerem.Z góry dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak masz błąd wszystkich 6 świec to już go sprawdziłeś programowo. Na 99.99% przepalone aluminiowe druciki w środku sterownika. Jeśli sterownik uszkodzony w inny sposób to nie ma z nim komunikacji. Wyjęcie, otworzenie, wyczyszczenie z "gluta" oczyszczenie miejsc lutowniczych, lutowanie połączeń, zaklejenie "glutem" i montaż nie zajmuje więcej niż godzinkę z piwem w ręku. Wiem, robiłem w tym tygodniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj próbowałem bez żadnego demontażu ,sprawdzić mocowanie wtyczek w sterowniku.Duża siedzi mocna natomiast ta mniejsza wsuwka nie jest całkowicie sztywna,mogłem ja lekko ruszyć lewo,prawo a wydaje mi się ze powinna być zablokowana.Mechanik który poprzednio wymieniał mi uszkodzony sterownik,zrobił to zdejmując tylko plastikowa pokrywę silnika.Nie wiem jak tego dokonał bo dostęp do sterownika jest tragiczny,ale po wymianie było ok .Może ta wsuwka z czasem się wyrobiła w gnieżdzie przez to że nie była odpowiednio zamontowana, Trochę mnie zastanawia

błąd wszystkich świec,może to problem z zasilaniem sterownika?To chyba mniejsza wsuwka obsługuje zasilanie,większa od grzania świec,jak się mylę to poprawcie.Poprawiłem na ile mogłem mocowanie małej wtyczki,ale jak dla mnie powinna być nieruchomo w gnieżdzie ,a nie jest.Gdzie w ista zrobić test sterownika nie za bardzo wiem gdzie szukać.Rozumiem że nawet z uszkodzonym sterownikiem powinna być komunikacja :?: ,w przypadku braku raczej problem z zasilaniem :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W ista znajdziesz w funkcjach serwisowych a w inpa po wejściu w silnik w zakładce aktywacja. Mocno podziwiam tych co wymienili sterownik bez demontażu kolektora dolotowego, ja robiłem to w 530d przy okazji wymiany wtryskiwacza i tak walczyłem z wypięciem wtyczek :x

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ista znajdziesz w funkcjach serwisowych a w inpa po wejściu w silnik w zakładce aktywacja. Mocno podziwiam tych co wymienili sterownik bez demontażu kolektora dolotowego, ja robiłem to w 530d przy okazji wymiany wtryskiwacza i tak walczyłem z wypięciem wtyczek :x

Maniek to jeszcze spróbuj wymienić w xDrive :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała wtyczka to tylko jeden przewód plusowy. Wtyczka wygląda na luźną? Jest tam jedna złączka i jest dociśnięta, a ta wygięta część-to kolano kręci się dookoła i tak na być. W środku sterownika przewód rozchodzi się na 2: elektronikę (tą pobiera mały prąd) i zasilanie świec (tu prąd jest już duży) a kabelki są takie cieniutkie. Te od zasilania świec się przepalają i zostaje tylko zasilanie elektroniki. Tak więc jeszcze raz powtórzę: jeśli połączyłeś się i odczytałeś błąd 6 świec oznacza to, że elektronika sterownika sprawdziła świece i one nie odpowiadają. Albo wszystkie spalone albo spalone połączenie w środku. U mnie tak było. Jeśli będzie uszkodzona elektronika to się z nim wcale nie połączysz i tyle. A z wyjęciem wcale nie jest tak trudno. Najpierw duża wtyczka łatwiej ją odczepić jak sterownik jest przykręcony, potem 2 nakrętki ciasnym kluczem bo spadają nakrętki. Można odkręcić też śrubkę od bagnetu i koło filtra. Sterownik wyjmujemy do dołu i dopiero potem odczepiany przewód z małą wtyczka. Przewód jest długi można łatwo manewrować. To tyle. Naprawdę nic trudnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam piszę tutaj ponieważ nie chcę tworzyć nowego postu, mam pytanie odnośnie modułu świec żarowych, miałem błąd 6 świec - rok temu wymieniałem wszystkie świece na nowe oryginalne, więc postanowiłem tym razem wymienić moduł świec kupiłem nowy moduł BERU i go zamontowałem, pokasowałem błędy pojeździłem kilka dni i wyskakuje mi teraz błąd modułu " 4203 glow control unit" czy to oznacza że moduł jest wadliwy i nie działa ? czy tez zgłasza jakiś problem ale świece grzeje normalnie ? bo mam wrażenie że auto rozgrzewa mi się szybciej niż przed wymianą modułu ( a gdzieś czytałem że świece do grzewają silnik do temperatury silnika 30 stopni). Zrobiłem jeszcze test inpą włączyłem i wyłączyłem swiece (glow relay Activate oraz glow relay switch off)ale żadne błędy nie wyskoczyły. i teraz nie wiem czy moduł działa jak powinien czy jest wadliwy ? proszę o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy prosze Was o pomoc. Dwa tygodnie temu kupilem nowy sterownik swiec zarowych Beru bo stary sie okazał zepsuty byl blad na 6 swiecach zarowych. Po wymianie wszystko wrocilo do normy nie kopcil zimny rowno silnik dzialal az do dzis. Te same objawy co ostatnio kopci nie rowno chodzi jak zimny. Od razu pojechalem na komputer i to samo 6 swiec zarowych blad. Czy to mozliwe ze nowy sterownik juz wysiadl? A moze jest jakis jeszcze bezpiecznik co odpowiada za zasilanie jak jest to prosze powiedzcie gdzie znalezc. Czy jest mozliwosc aby cos przepalalo ten sterownik stary wysiadl teraz nowy po 2 tyg. Mam gwarancje 2 lata ale nawet jak dadza drugi to czy to samo nie bedzie ze cos go przepali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała wtyczka to tylko jeden przewód plusowy. Wtyczka wygląda na luźną? Jest tam jedna złączka i jest dociśnięta, a ta wygięta część-to kolano kręci się dookoła i tak na być. W środku sterownika przewód rozchodzi się na 2: elektronikę (tą pobiera mały prąd) i zasilanie świec (tu prąd jest już duży) a kabelki są takie cieniutkie. Te od zasilania świec się przepalają i zostaje tylko zasilanie elektroniki. Tak więc jeszcze raz powtórzę: jeśli połączyłeś się i odczytałeś błąd 6 świec oznacza to, że elektronika sterownika sprawdziła świece i one nie odpowiadają. Albo wszystkie spalone albo spalone połączenie w środku. U mnie tak było. Jeśli będzie uszkodzona elektronika to się z nim wcale nie połączysz i tyle. A z wyjęciem wcale nie jest tak trudno. Najpierw duża wtyczka łatwiej ją odczepić jak sterownik jest przykręcony, potem 2 nakrętki ciasnym kluczem bo spadają nakrętki. Można odkręcić też śrubkę od bagnetu i koło filtra. Sterownik wyjmujemy do dołu i dopiero potem odczepiany przewód z małą wtyczka. Przewód jest długi można łatwo manewrować. To tyle. Naprawdę nic trudnego.

Masz racje co do małej wtyczki,dziś zdjałem plastikowa osłonę silnkia i lepiej mozna zobaczyć sterownik i wtyczki.To rzeczywiście zakończenie wtyczki w kształcie kolanka,sama wtyczka jest ok,siedzi mocno.Nie robiłem jeszcze testu sterownika,ale przy okazji skanowania istą jakiś czas temu wyskoczył bład tych świec.Gdyby była uszkodzona elektronika,to chyba moduł DDE powinno być na czerwono-brak odp,a było na żólto w ramce z zapisanymi błedami .Sprawdzę jeszcze swiece,dla pewności ale wszystko wskazuje na sterownik jak piszesz :DA lista jego wielbicieli sie wydłuża,co widać po postach wyżej.Ten mój to chyba jakis medal powinien dostać bo wytrzymał prawie trzy lata :D a nie dwa czy trzy tygodnie.Po prostu bubel od BERU. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy to wina Beru (fakt mogli go zrobić lepiej). Mi sterownik siadł po tym jak dałem się namówić na zakup "niemarkowych" świec. Chciałem NGK albo Beru ale nie było, a sprzedawca powiedział wszyscy to biorą i nie ma reklamacji, są dobre. Pomyślałem: to tylko świece niech będą. I potem niecały miesiąc i po sterowniku, a jeździł do tej pory 10 lat. Może te świece nie trzymają parametrów albo mają jakieś inne oporności czy coś?.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja świec nie ruszałem, przynajmniej na azie :D Z dwojga złego lepiej zeby to był sterownik chyba mniejsze koszta no i swiec nie trzeba wykrecac,róznie z tym jest.Sterownika w srodku nie widziałem ale pisałeś o cienkich kabelkach-chyba zbyt cienkich

obojetnie jakie swiece by nie były.Ciekawe dlaczego nie ma zadnego zamiennika tego sterownika :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtórzę się jeszcze raz bo nikt nie odpowiedział na moje pytanie, chyba że nikt nie zna odpowiedzi.

Witam piszę tutaj ponieważ nie chcę tworzyć nowego postu, mam pytanie odnośnie modułu świec żarowych, miałem błąd 6 świec - rok temu wymieniałem wszystkie świece na nowe oryginalne, więc postanowiłem tym razem wymienić moduł świec kupiłem nowy moduł BERU i go zamontowałem, pokasowałem błędy pojeździłem kilka dni i wyskakuje mi teraz błąd modułu " 4203 glow control unit" czy to oznacza że moduł jest wadliwy i nie działa ? czy tez zgłasza jakiś problem ale świece grzeje normalnie ? bo mam wrażenie że auto rozgrzewa mi się szybciej niż przed wymianą modułu ( a gdzieś czytałem że świece do grzewają silnik do temperatury silnika 30 stopni). Zrobiłem jeszcze test inpą włączyłem i wyłączyłem swiece (glow relay Activate oraz glow relay switch off)ale żadne błędy nie wyskoczyły. i teraz nie wiem czy moduł działa jak powinien czy jest wadliwy ? proszę o pomoc i pod powiedź jak to mogę zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź jeszcze raz podłączenie wtyczek. Potem sprawdź oporność świec, potem czy idzie napięcie na świece, na końcu-będzie trudne-natężenie prądu świec

Tu masz dane referencyjne:

Napięcie [V]: 5

Natężenie prądu [A]: 8

Rezystancja [Ohm]: 0,4

Niestety rozpiski pinów w dużej wtyczce nie znam więc musisz sam poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze może być taki przypadek, że zimna świeca pokaże prawidłową oporność ale po rozgrzaniu przerywa obwód.

Najlepiej zacząć od zmierzenia napięcia na wtyczkach, później po podłączeniu wtyczek dokonać pomiaru prądu.

Zwykły multimetemtr za 20 zł ma możliwość pomiaru do 10 amper max. Tak że powinien wytrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ista znajdziesz w funkcjach serwisowych a w inpa po wejściu w silnik w zakładce aktywacja. Mocno podziwiam tych co wymienili sterownik bez demontażu kolektora dolotowego, ja robiłem to w 530d przy okazji wymiany wtryskiwacza i tak walczyłem z wypięciem wtyczek :x

Maniek to jeszcze spróbuj wymienić w xDrive :mad2:

 

Wymianę w xDrive polecam zacząć od wypicia wiadra melisy.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tak w X to jest niezła misja. Z godzinę męczyłem się ( z samym sterownikiem, nie licząc demontażu kolektora ), żeby wypiąć wtyczki i wyciągnąć sterownik. Cały czas zastanawiałem się jak to kór..... niektòrzy fachowcy potrafią zrobić bez ściągnięcia kolektora.

:duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

Edytowane przez biss2947
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakby nie było wolnego miejsca w komorze silnika..przecież wolnej przestrzeni jest w bród przy 3.0d :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś wymontowałem sterownik świec,bardzo pomocne wskazówki kolegi Mycha.Da się zrobić bez demontażu kolektora,ale na pierwszy raz zeszło mi z pól godziny.Zmierzyłem miernikiem świece na dużej wtyczce,wszystkie 1,2 ohm.Miałem błąd na wszystkich świecach.Podejrzenie to sterownik,ale po demontażu okazało się,że tak u mnie wygląda okrągła wtyczka-cała nadpalona

https://www.fotosik.pl/zdjecie/0b9faaf7ee7e1f6b

https://www.fotosik.pl/zdjecie/c36f3ff9c22c022e

a tak sterownik,chyba ok

https://www.fotosik.pl/zdjecie/fa61bee3e4fa384d

Zamówiłem już kabelek z okrągłą wtyczką,mam nadzieję że to przyczyna błędów na swiecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio rozebralem sterownik miałem upalne dwa te druty zlutowalem i prąd wychodzi już na 6 świec ale.dziwne że nawet jak było ostatnio -2 to nie pokazało kontrolki od podgrzewania świec jak z tym jest u was pokazuje się kontrolka czy nie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam 2 lata i tylko raz widziałem tą kontrolkę przez może 2 sekundy. Z tego co słyszałem to auto pali na dotyk praktycznie bez grzania świec ;) tzn. grzeje ale szybko, że nawet nie wiadomo kiedy ;)
Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.