Skocz do zawartości

e60 530xd nie odpala , kontrolka silnika


Mateusz_86

Rekomendowane odpowiedzi

Nie odpala, Miał tak ktoś może że auto nie kręci, tylko cyka nie wyrzuca żadnych błędów jedynie pozostaje zapalona kontrolka silnika ?

coś tak jak tutaj /viewtopic.php?f=73&t=326771 ale dziwi mnie ta kontrolka...

 

Następne pytanie co teraz, bo na skrzyni mam wrzucony (P) i nie mogę tego zmienić więc jak go zaholować ? ogólnie dobrze pamiętam źe xdrive nie powinno się holować? a jeśli tak to musi być na N czy na D ? sorry jeśli głupie pytania ale kupiłem auto niedawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacznij od sprawdzenia napięcia na akumulatorze i ewentualnego ładowania go.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "normalnym" samochodzie/maszynie rozrusznik cyka jak bateria jest rozwalona. Bendyx wrzuca zębatkę na wieniec ale jest za mało prądu aby zakręcić. Niestety w związku z tym, że to bmw z bardzo rozbudowaną elektryką/elektroniką przyczyną braku możliwości uruchomienia motoru może być coś znacznie poważniejszego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak koledzy radzą, może to być wina słabego aku. Jeśli chodzi o holowanie automatu to nie można, jedynie laweta i aby wciągnąć samochód to skrzynie należy przełączyć awaryjnie na N, w instrukcji obsługi masz wyjaśnione jak to zrobić na zgaszonym silniku.

 

Ps. A kontrolka silnika to zawsze świeci do póki silnik się nie uruchomi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc niestety to nie akumulator, :mad2: z tego co udało mi się wyczytać/dowiedzieć ( tak więc mogą być to bzdury , prosiłbym o zwrócenie uwagi )

 

1. osobiście obstawiam rozrusznk

2. Inteligentna Klema minusowa?

3. Zasugerowane przez mechanika który podobno miał niedawno przypadek, że nie działał czujnik pedału hamulca ? i samochód dokładnie tak robił, wszystko działało a auto nie paliło ?

4. Coś innego:

- napinacz łańcucha rozrządu ?

- moduł komfortu ?

 

Tak jak pisałem , nie znam się dlatego wypisałem wszystko co udalo mi sie dowiedziec.

 

Wiem ze jest od tego inny dzial, prosilbym tylko o krótką odpowiedź,

- http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-2k-dcan-z-przelacznikiem-fv23-i6249907133.html czy to wystarczy do podglądu błędów i kasowania ? Czy potrzebuje czegoś innego ?

 

Powiedzcie mi czy to ma sens, bo planuje coś takiego zamówić żeby sprawdzić, czy będą błedy na rozruszniku czy tej klemie inteligentnej, jeśli na klemie to wtedy myślałem że może uda mi się ją odłączyć i powiniem auto odpalić i dojechać do mechanika tak? ( do krk mam 60 km ) jeśli rozrusznik.... albo "coś innego" to laweta. jeśli ten czujnik hamulca ? miał ktoś taki przypadek może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Taki interfejs wystarczy, ale możesz kupić taniej. Same błędy dużo powiedzą, czujnik hamulca też sprawdzisz czy działa, jak nie ma sygnału, że hamulec jest wciśnięty to nie zakręci, więc może tak być. Oczywiście jak nie masz wyłączonej tej opcji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli jeśli to hamulec mogę to wyłączyć? W tym samym programie diagnostycznym czy do tego trzeba czegoś więcej?

Można to zakodować przy pomocy nsc, jest to w pakiecie inpa. Nie jest powiedziane, że to jest przyczyną, najpierw diagnostyka i będzie jasność, później sprawdzenie czujnika/włącznika stop, jeżeli to on jest przyczyną to i tak trzeba go wymienić, bo nie tylko z odpalaniem będzie problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

1. osobiście obstawiam rozrusznk

2. Inteligentna Klema minusowa?

3. Zasugerowane przez mechanika który podobno miał niedawno przypadek, że nie działał czujnik pedału hamulca ? i samochód dokładnie tak robił, wszystko działało a auto nie paliło ?

4. Coś innego:

- napinacz łańcucha rozrządu ?

- moduł komfortu ?

 

Możesz spróbować odłączyć zasilanie od IBS (cienkie kabelki przy klemie minusowej) bo jeśli to by była jego wina to odłączenie zasilania umożliwiło by uruchomienie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wyłączyć można ,ale kiedy np. tempomat dowie się żeby odpuścić ...itd.

Chodzi o wyłączenie tylko "przymusu" wciskania pedału hamulca przy odpalaniu, więc z tempomatem będzie wszystko ok. Skupmy się najpierw na błędach :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to trwało ale dzięki instrukcji z forum kolegi Młodzika udało się. ( jeszcze tylko raz muszę to zrobić bo wgrałem niemiecki :cool2: )

 

Błędy :

Sekcja Fehlercode Fehlerart

DME/DDE 452A 61

4252 64

EGS 51AB 28

CDC D80E 20

ISPB A9AC 21

GWS E094 21

E09A 21

LM 9cc5 24

CID A46D 24

KLIMA 9C68 24

9C54 64

 

Próbowałem coś wyszukać ale nie mogę zczaić który to jest rozrusznik, ogólnie można chyba opis błędu też znaleść ? Muszę sobie ogarnąć, natomiast martwią mnie błędy GWS bo to związane ze skyrznią..

Chyba nie wygląda to zbyt dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wejdziesz w konkretny moduł i odczytasz błędy to będzie opis. W silniku masz błąd filtra cząstek stałych i świecy żarowej na 5 cylindrze. Wracają od razu po skasowaniu? Zauważasz wypalanie co jakieś 300km? Termostat masz sprawny? Jaką masz temperaturę po rozgrzaniu? Jaki masz przebieg?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Maniek dzięki za pomoc. Niestety na te pytania nie znam odpowiedzi. auto dopiero kupiłem. I przejechałem jakieś 300 km po czym jak wiesz nie odpala. Umówiłem się w m punkcie w krk. Auto ma 220 000 sprawdzałem tylko na histori pokazdu. Jest ok tylko nie wiem czy wcześniej we Włoszech nie był cofany. Nie zamowilem raportu od dray. :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Te błędy nie unieruchamiają silnika, więc zostaje tylko rozrusznik. Z tym błędem dpf nie wypala się, jak uruchomisz auto to wykasuj błąd, zobacz czy nie wraca i spróbuj w trasie wypalić dpf, jak nie uda się to trzeba uruchomić procedurę wypalania, ale to już ista lub dis i ewentualnie wpisać wymianę filtra, bo sterownik będzie tego wymagał przy tym przebiegu jak nie było to zrobione (nawet gdy jest sprawny).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec zakonczenie tematu jest takie, że faktycznie rozrusznik się zaciął, koszt regeneracji 250 zł,

Niestety okazalo sie ze silnik umyty z góry do sprzedaży z dołu ma wycieki, w okolicach pompy vacum dość duży, wycieki sa tez z okolic misy i ze skrzyni, jest tez wylany amortyzator z przodu, świeca i sterownik świecy na piątym cylindrze tak jak Maniek mówił, dość dużo do uszczelnienia, mechanik podsumował lawetę +rozrusznik + resztę, na 6 koła, nie znam się, ale z tego co czytałem same oryginalne amortyzatory 1300 za sztukę więc myślę że nie przegiał. Mechanik potwierdził że poza tym autko jest w bardzo dobrym stanie, nie przejechało więcej niż te 220k, i następnym razem mamy się widzieć dopiero na wymianie więc jestem pozytywnie nastawiony :) ze starter paku zdawałem sobie sprawę i myślę że mogłobyć dużo gorzej :) dzięki wszystkim za pomoc :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Roboty sporo, więc uzbierała się sumka, będzie zakładał ori amory w tej cenie?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.