Skocz do zawartości

N52 niedogrzany silnik


figar28

Rekomendowane odpowiedzi

BMW E61 530xi, silnik n52B30A, 190KW, 258 PS, automat

Problem z temperatura. Silnik z zimnego nagrzewa sie normalnie do okolo 96 stopni, potem otwiera sie duzy obieg i temperatura trzyma sie caly czas w granicach 75-84 stopnie przy spokojnej jezdzie (60km/h 1500 obr.). Na postoju przy pracujacym silniku przy temp. 84 stopnie wlacza sie wiatrak i schladza do tych 75 i tak wkolko.

Wymienilem juz:

- pompe wody,

-termostat glowny,

-termostat wymiennika ciepla aut.skrzyni biegow (zamontowany obok chlodnicy na specjalnej plast.plytce)

-czujnik temperatury plynu na weżu od chlodnicy i ten przy chlodniczce oleju silnikowego (2 sztuki)

-czujnik poziomu oleju (mierzy on temp, jakosc oleju i poziom oleju), jest w misce olejowej

- olej nowy, plyn chlodniczy nowy,

wszsytko oryginaly.

Po podłączeniu inpy nie wykazuje zadnych bledow zwiazanych z silnikiem.

Akumulator naladowany na full.

Jakies poysly koledzy?????????????????????????????????????

Moze przeplywomierz gra tu jakas role????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

z tego co wyczytalem to dla mojego silnika temperatura zalezy od stylu jazdy w danym momencie. I tak:

• 112°C ECO mode (economy)

• 105°C Normal mode

• 95°C High mode

• 80°C High + mapped thermostat mode

The coolant control sets a higher cylinder head temperature (112°C) if the engine control

unit determines ECO mode based on the current operating conditions.

The engine is operated with relatively low fuel consumption in this temperature range as

the internal friction is reduced.

An increase in temperature therefore favors lower fuel consumption in the low load range.

In HIGH and mapped thermostat mode, the driver wishes to utilize the optimum power

development of the engine. The cylinder head temperature is therefore reduced to 80° C.

This results in improved volumetric efficiency, thus increasing the engine torque. The

engine control unit can therefore set a certain operating mode adapted to the respective

driving situation. Consequently, it is possible to influence fuel consumption and power

output by means of the cooling system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz wziąć poprawkę na poprawność wskazania(błąd czujnika ) - dużo samochodów ma zasyfiony układ (wyższa temp pracy) trzecia rzecz -to komputer decyduje o tym jaka temperatura jest optymalna a czujniki tylko podają mu informacje- można zmierzyć temperaturę innym (termometrem) i porównać wskazania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie biore poduwage niewielkie roznice, ale roznica 20 stopni jest zbyt duza, zwlaszcza gdy jade po emerycku 60 na godzine przez 10 km. W lato mi to nie przeszkadza, ale w zime jest przez to kiepskie ogrzewanie, w zimie praktycznie nie przekracza 80 stopni nawet na trasie. No i nadmienie, ze po skasowaniu adaptacji przez pol godziny jest ksiazkowa temperatura i wiatrak nie wlacza sie co chwile, jak ma to miejsce pozniej. Do tego kultura pracy silnika jest o niebo lepsza gdy silnik ma ponad 95 stopni, biegi tez sie lepiej zalaczaja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

No i nadmienie, ze po skasowaniu adaptacji przez pol godziny jest ksiazkowa temperatura i wiatrak nie wlacza sie co chwile, jak ma to miejsce pozniej.

 

Napisz prosze co kasujesz ? adaptacji .... czego ? Jakie masz błędy ?

Jakim programem ? Opisz to wszystko dokładniej .

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bledow zwiazanych z silnikiem nie mam zadnych. Jedyne co to blad CID (cos z wyswitlaczem centralnym - ale chodzi bez problemu i blad podgrzewania fotela kierowcy).

Po wymianie wszystkich opisanych czujnikow, pompy i termostatu, uzylem programu INPA i zrobilem reset wszystkich adaptacji, potem wlaczam zaplon - czekam chwile i wylaczam (niby tak trzeba). Nastepnie odpalam auto, i jade. auto nagrzewa sie do normalnej roboczej temperatury, czyli jakies 98-102 stopnie i tak trzyma, przy mocniejszym wcisnieciu gazu spada na te 80-kilka zeby po chwili wrocic na wyzsza temperature. Taka sytuacja (ponoc prawidlowa) trzyma sie przez okolo 30 minut. Przypuszczam ze silnik w tym czasie analizuje wszystkie dane z czujnikow, jak skonczy zbierac dane to decyduje ze bedzie trzymal temp 80 stopni. Jezeli wylacze silnik, wroce za 2 godziny i odpale to auto nagrzewa sie z tych okolo 60 stopni (silnik jeszcze cieply) do 96 zeby po 2km zejsc na 80. Nie wiem czy mam sie z tym pogodzic czy drazyc temat. Ponoc przeplywka nie ma wplywu na ta sytuacje wiec jej nie ruszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby w jakim celu przytykac chlodnice?. Problem w tym, ze komputer wymusza na termostacie wczesniejsze otwarcie, przy 84 stopniach, komp daje sygnal do grzalki w termostacie (grzalka zaczyna dzialac i otwiera termostat) - pytanie zasadnicze brzmi dlaczego???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo dla ECU z zebranych danych wynika że układ chłodzenia za chwilę nie będzie wystarczająco wydajny dla danej pracy silnika. Np.jedna z sytuacji; jak zaczniesz pałować silnik to ECU nie czeka aż się termostat nagrzeje tylko poprzez grzałkę w termostacie prewencyjnie wymusza przedwczesny obieg.

Hmm... może pompa nie wydajna ? może przytkany obieg ? i jeszcze dużo może...

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, za duzo moze, trzeba bedzie podjechac do speca bo przez forum to.... ciezko bedzie. Co moglem to zrobilem. Przy ostrej jezdzie to wiem ze z automatu obniza wczesniej temp, ale ja specjalnie ostatnio emerycko jezdze. No nic, przebujam sie do zimy tak a potem zobaczymy jak bedzie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w weekend odlacze termostat i zobaczymy co sie bedzie dzialo bez podgrzewania. Natomiast co do czujnika temp. na wezu od chlodnicy, to byl wymieniony i nic nie pomoglo, nawet jak go calkiem odlacze to i tak wiatrak zalacza sie co jakis czas i schladza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja: gdy temp osiagnie 84 stopnie wlacza sie wentyl i schladza do 76stop., w tym przedziale temp. pracy silnika odkrecam zbiorniczek wyrownawczy i... pompa praktycznie nie pracuje. Nastepnie odlaczam wentylator i czekam, temperatura powoli rosnie , im temperatura silnika wyzsza tym strumien plynu w zbiorniczku silniejszy. Nastepnie podlaczam wentylator - wentylator zaczyna pracowac, schladza silnik do 76 stopni a strumien w zbiorniczku zanika. Normalne to jest????????

Temperature czytam z testu nr 7, jest to temp. glowicy, ktora mierzy czujnik w bloku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylator zaczyna pracowac, schladza silnik do 76 stopni a strumien w zbiorniczku zanika. Normalne to jest????????

 

Raczej normalne, to co widać w zbiorniczku to nadmiar płynu, to że znika nie znaczy że pompa się zatrzymuje. Włącz sobie w inpie podgląd statusu pracy pompy, zresztą możesz tam sobie recznie wysterować i zobaczyć przy jakiej wydajności pojawia się przelew. Inna sprawa że DME ma możliwość zatrzymana pompy, jeśli będą odpowiednie do tego warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

figar: to cieawe, bo u mnie temp na wylocie to ok 40-50st, nawet jak temperatura jest rzędu 90st lub powyżej.

Przy rozgrzewaniu, z tego co pamietam, temp wylotu to około 30-kilka st. Ale moge to sprawdzić dla pewności.

 

Musisz zrobić test odłączając grzałke termostatu, a najlepiej byś zrobił, jakbyś wpiał grzałkę starego termostatu, tak, zeby komputer widział, że ją ma wpiętą i nie sypnął błędem wprowadzając jakieś awaryjne sterowanie.

 

Zmierz co sie dzieje z temperaturą wylotu chłodnicy w korelacji z temperaturą bloku silnika w fazie rozgrzewania od zimnego silnika. W inpie w analog 1 bodajże masz wszystkie 4 temperatury, łącznie z temp. oleju jak też temp zasysanego powietrza (to byś swoją drogą też sprawdził - potrzebuję tej informacji :mrgreen: )

 

To, ze masz zmieniony czujnik, nie znaczy, ze ECU go wlasciwie czyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.