Skocz do zawartości

N52 niedogrzany silnik


figar28

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

tak, tylko problemem u mnie jest to ze chlodnica od samego poczatku zaczyna sie nagrzewac, przez co samo nagrzanie do tych 93 stopni zajmuje bardzo duzo czasu. Jezdze z odlaczonym czujnikiem temp. na wyjsciu z chlodnicy poniewaz temperatura na wyjsciu z chlodnicy jest za wysoka i wlacza mi co chwile wiatrak i otwiera termostat juz przy 84 stopniach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że chłodnica się nagrzewa to jest normalne. Wymiennik ciepła potrzebuje różnicy temperatur żeby jakiekolwiek ciepło wymieniać. Moje auto nagrzewa się około 10 minut i nie wydaje mi się żeby było to nienormalne... Zastanów się czy ty oby na pewno masz jakąś usterkę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze sie nagrzewa wymiennik ciepla ASB to normalne, wiem o tym, ale ja mowie o chlodnicy glownej, raczej nie jest normalne ze od samego poczatku sie nagrzewa i przy temp silnika 70 stopni jest goraca ze nie dotkniesz. Chlodnica glowna powinna sie nagrzewac dopiero w mom. gdy termostat glowny sie otworzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, w tym silniku może być inaczej. Zwróć uwagę że pompa wody podobno nie działa podczas nagrzewania silnika tak aby przyspieszyć jego nagrzanie, czyli nie powinno być cyrkulacji płynu jeżeli to prawda, więc wtedy otworzenie lub zamknięcie termostatu ma małe znaczenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jeżeli zasisne cienki przewod od chłodnicy (ten poniżej glownego powrotu z chłodnicy,) to efekt niedogrzanego silnika znika całkowicie. Z moich obserwacji wynika, ze chlodnica nagrzewa się przez waz wymiennika ciepla oleju silnikowego i to od samego początku. Wydaje mi się ze chlodniczka oleju może być niedrozna i cale ciśnienie idzie na chlodnice głowna - chlodica się zbyt wcześnie nagrzewa i czujnik temp. na wezu wylapuje nieprawidlowa temp., co skutkuje utrzymywaniem temp. silnika na 80 stopniach. Czy czyscil ktoś kiedyś chlodnice oleju? czy może się ona przytkac? jakies srodki do tego polecacie? Chce ja całkowicie zdemontować i zalac jakims srodkiem i przedmuchać, to samo planuje zrobić z chlodniczka automat skrzyni biegow, wstępnie już ja sprawdziłem, dmuchając w chlodniczke ASB przepływ powietrza jest, ale mocno dmuchac trzeba. Nie wiem czy tak ma być, czy przepływ powietrza powinien być bez zadnych oporow,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

temperatura oleju 80

temp. silnika 80

temp. zasys. powietrza 40.

termostat na 33%

pompa na 23 %

Cześć, tez borykam się z idetycznymi objawami jak u Ciebie.

Powiedz mi gdzie w inpa jest wartość otwarcia termostatu??

 

Od siebie dodam taka ciekawostkę w temacie. Ostatnio u siebie zmieniłem chłodnice na nissena. Praktycznie jest identyczna jak ori. Behr. Z jedna ale chyba istotną różnicą. Mianowicie W chlodnicy tej ori. Behr był oddzielny obieg na dwa chude węże teatr chude od chlodzenia oleju. Tak około 10cm dołu chłodnicy. A w nissen jest wszystko wspólne.

To by się pokryło z twoimi ostatnimi obserwacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura oleju 80

temp. silnika 80

temp. zasys. powietrza 40.

termostat na 33%

pompa na 23 %

Cześć, tez borykam się z idetycznymi objawami jak u Ciebie.

Powiedz mi gdzie w inpa jest wartość otwarcia termostatu??

 

Od siebie dodam taka ciekawostkę w temacie. Ostatnio u siebie zmieniłem chłodnice na nissena. Praktycznie jest identyczna jak ori. Behr. Z jedna ale chyba istotną różnicą. Mianowicie W chlodnicy tej ori. Behr był oddzielny obieg na dwa chude węże teatr chude od chlodzenia oleju. Tak około 10cm dołu chłodnicy. A w nissen jest wszystko wspólne.

To by się pokryło z twoimi ostatnimi obserwacjami.

 

 

wchodzisz w inpa - silnik - wybierasz model silnika - actuator activations - actuator activations 1 - characteristic field cooling KFK.

W mojej wersji inpy tak to wyglada.

Dzieki za info, ja juz zamowilem nowa chlodnice ASB (stara ma kiepski przeplyw) oraz nowa chlodnice glowna (tym razem behr) ale juz bez tego dodatk. weza na dole. znalazlem ciekawy artykul na temat chlodnicy w moim modelu.

to link do tej stronki: https://www.turnermotorsport.com/t-e60-525i-528i-530i-n52-automatic-radiator-differences

z jakiegos powodu serwisy bmw nie montuja juz mojego modelu chlodnicy. w tym tyg bedzie wymiana i musi juz byc dobrze. idzie zima i w chwili obecnej to jakas porazka, zeby jechac 10 km i auto nie rozgrzane!? i w srodku w kurtce siedziec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam już starej oryginalnej chłodnicy żeby sprawdzić czy ta czesc dolna chłodnicy byla odseparowana od czesci glownej na potrzeby wymiennika ASB. Teraz jezdze na zamienniku (nissen chyba), i chlodnica nagrzewa się od samego początku pomimo sprawnego termostatu, najpierw dolem, a potem rozchodzi się na cala chlodnice, i nie ma bata żeby temp poszla powyżej 83 stopni, no chyba ze zacisnę ten dolny cienki waz, tylko wtedy nie ma chłodzenia na wymiennik asb, i jest ryzyko przegrzania oleju w asb.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Figar. A ten wąż dolny Po prostu zaślepisz? Myślisz że to rozwiąże problem i chłodnica nie bedzie się nagrzewa od samego początku?

Wogule jakiś dziwny jest ten silnik. Czemu ta chłodnica się od razu nagrzewa mimo sprawnego termostatu??

 

W wiekszosci silnikow termostat jest przy głowicy i ewidentnie czuc ze wąż górny jak i chłodnica nagrzewaja się po jego otwarciu.

Tak czy inaczej powodzenia.

Daj znać co zaobserwowales po wymianie chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten 3 waz powinno się wymienić na taki bez podlaczenia do chłodnicy, ale żeby zaoszczedzic 200zl, to go po prostu zaslepie i będzie jak na schemacie. mam nadzieje ze moja akcja się powiedzie, bo jeśli nie to się poddaje i będę jezdzil na niedogrzanym, a na wiosne sprzedaje. więcej pomysłow nie mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz po wymianie chlodnicy głownej oraz chlodniczki Autom. skrzyni biegow.

Jazdy testowej ne było jeszcze, jednak jest juz po probie nagrzania auta w garazu.

wyniki: auto nagrzewa sie do 101 stopni i tak trzyma. wiec ok. wcześniej dobijalo do94 i spadalo na 80 i trzymalo 80 stopni.

wnioski:

Stara chlodniczka ASB byla dosc mocno przytkana, bardzo ograniczony przeplyw cieczy - w nowej jest o niebo lepszy, bez zadnych oporow.

Chlodnica głowna wymieniona na behr (wiec producenta do pierwszego montazu), wczesniej wymienilem chlodnice glowna na inny zamiennik

(był to nissen lub nrf) i to byl moj blad. (w wersji z automat. skrzynia biegow chlodnica glowna powinna być zlozona z 2 części, gorna i dolna odseparowana na potrzeby chłodzenia wymiennika ASB. W zakupionym przezemnie wczesniej zamienniku była to jedna calosc).

Chlodnice wymieniłem już na nowszy typ. Stara miała nr 17 11 7 534 914, natomiast nowa to nr 17 11 7 519 209 (nie ma tego dodatkowego weza który idzie od chlodniczki oleju silnikowego)

ps. moze komus się przydadzą moje wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlodnica głowna wymieniona na behr (wiec producenta do pierwszego montazu), wczesniej wymienilem chlodnice glowna na inny zamiennik

(był to nissen lub nrf) i to byl moj blad. (w wersji z automat. skrzynia biegow chlodnica glowna powinna być zlozona z 2 części, gorna i dolna odseparowana na potrzeby chłodzenia wymiennika ASB. W zakupionym przezemnie wczesniej zamienniku była to jedna calosc).

Chlodnice wymieniłem już na nowszy typ. Stara miała nr 17 11 7 534 914, natomiast nowa to nr 17 11 7 519 209 .

No cały temat na pewno się przyda niejednej osobie :cool2:

 

Ale tak se próbuje w głowie poukładać te Twoje wnioski.

I zastanawiam się czy na darmo nie kupiłeś kolejny raz chłodnice główną? Ponieważ te nowe "behr" 17117519209. Też mają wspólną przestrzeń chłodzącą.

A skoro wspomniałeś że nie planujesz kupic tego dodatkowego- innego węża co występuje w zastosowaniu nowych modeli chłodnic. A zamierzasz go saslepic.

To czy tego samego efektu nie osiągnął byś na starej chłodnicy zaciskając to ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do konca sa one takie same. W mojej poprzedniej chlodnicy (zamienniku) nie bylo zadnych zastawek, natomiast w tej nowej od behr o nr 17 11 7 519 209 masz po stronie wymiennika ciepla zastawke-Powoduje ona, ze plyn najpierw musi przeplynac przez cala chlodnice w strone wyjscia(ma czas sie schlodzic) i dopiero po prawej stronie wchodzi dolem w kanaliki i idzie do wymiennika ciepla.

W starej chlodnicy (zamienniku) nie bylo tej zastawki, wiec po zacisnieciu tego dodatkowego weża (poniżej glownego wyjscia) plyn po wejsciu do chlodnicy szedl prosto do wymiennika ASB(nie przeplywal pezez kanaliki chlodnicy), wiec nie mial mozliwosci nawet sie schlodzic. Powodowalo to zbyt mala wydolnosc chlodzenia oleju ASB, olej w skrzyni robil sie zbyt goracy, nastepstwem tego byl co chwile włączający sie wentylator i utrzymywanie przez silnik 80 stopni.

Jak poszukasz schematu w googlach to tam jest wyraznie zaznaczona ta zastawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hi guys, I do have the same issue as you and as far as I can find this is the only thread with some sort of a good answer to why this issue occurs. I'm curious to find out if your sollution still works or if the issue is back since you replaced the radiator?

If I understand the conclusion correct here, the issue is that the radiator is not having enough capacity to cool down the water. Which means that the sensor which monitors the temp before going back to the engine is seeing to high temps and theresfore the thermostat is open and the fan is on full blast. Please correct this if've got it wrong.

 

I've tried to plug the hose that connects the heat exchanger with the radiator, and I'd say there's a difference but it's still not solved completely. It starts to be quite annoying now when the temp outside is around -10C all the time.

Things I've done with this issue this far is:

Thermostat replacement,main stat and gearbox aswell

Temp sensor at the cylinder head, just below the heat exchanger

Plugged the hose that connects the heat exchanger directly to the radiator, not to the waterpump

Cleared the adaptions a couple of times

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Hi guys, I do have the same issue as you and as far as I can find this is the only thread with some sort of a good answer to why this issue occurs. I'm curious to find out if your sollution still works or if the issue is back since you replaced the radiator?

If I understand the conclusion correct here, the issue is that the radiator is not having enough capacity to cool down the water. Which means that the sensor which monitors the temp before going back to the engine is seeing to high temps and theresfore the thermostat is open and the fan is on full blast. Please correct this if've got it wrong.

 

Cześć, mam taki sam problem jak ty i o ile się okaże, jest to jedyny wątek z jakąś dobrą odpowiedzią na pytanie, dlaczego ten problem występuje. Jestem ciekawy, czy Twoje rozwiązanie nadal działa, czy problem powrócił, odkąd zastąpiłeś grzejnik? Jeśli dobrze rozumiem wnioski, problem polega na tym, że grzejnik nie ma wystarczającej wydajności, aby schłodzić wodę. Oznacza to, że czujnik, który monitoruje temp. Przed powrotem do silnika, czeka na wysokie temperatury i dlatego termostat jest otwarty, a wentylator jest w pełni naładowany. Popraw to, jeśli coś jest nie tak.

 

I've tried to plug the hose that connects the heat exchanger with the radiator, and I'd say there's a difference but it's still not solved completely. It starts to be quite annoying now when the temp outside is around -10C all the time.

Things I've done with this issue this far is:

Thermostat replacement,main stat and gearbox aswell

Temp sensor at the cylinder head, just below the heat exchanger

Plugged the hose that connects the heat exchanger directly to the radiator, not to the waterpump

Cleared the adaptions a couple of times

 

Próbowałem podłączyć do grzejnika wąż, który łączy wymiennik ciepła i powiedziałbym, że jest różnica, ale to jeszcze nie do końca rozwiązane. To zaczyna być dość denerwujące teraz, gdy temp na zewnątrz jest około -10C cały czas. Sprawy, które zrobiłem w tej sprawie, to jest tak daleko: Wymiana termostatu, główna przekładnia i statuetka. Czujnik ciepla przy głowicy cylindra, tuż poniżej wymiennika ciepła Podłączyć przewód doprowadzający wymiennik ciepła bezpośrednio do grzejnika, a nie do pompy wody.

Usunięto adaptacje kilka razy

 

P.S.

pozwoliłem sobie szybko przetłumaczyć Twój post żeby inni mieli łatwiej

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w tej chwili (manual)

Po wymianie oleju i uszczelek kolo filtra + plukanka - temperatura jest czasem 74 a czasem 97!

Na trasie 102. Wystarczy, ze odbije na zjazd i sie zatrzymam na swiatlach wali w dol do 74.

Pozniej - roznie raz spada raz rosnie, az w koncu wali w dol i siedzi na okolo 80 zeby niespodziewanie sie podniesc do 97.

Ale to tylko na Pb. Na LPG nie ma problemu... Jutro obadam, gdzie jest wpiety reduktor bo moze byc tak, ze czujnik temp widzi wode schlodzona przez gaz na powrocie. Bede grzebal w inpa to tez sprawdze temperatury na czujnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na LPG nie ma problemu...
To co opisujesz to nie jest problem tylko naturalne zachowanie tego silnika, temperatura zmienia się zależnie od potrzeb w zakresie 75-110 stopni

Na Pb temperatura w miescie przed wymiana oleju byla 74-84 stopnie. Na autostradzie tez.

Jesli zrobie jeszce ze 100Km na Pb to wiecej niz 84 nie bede widzial. Na LPG trzyma okolo 97stopni i spadki sa tylko jak mu pocisne po czym temperatura wraca do 97 w ciagu minuty 2ch.

 

Na obu paliwach powinno byc takie same zachowanie wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na LPG nie ma problemu...
To co opisujesz to nie jest problem tylko naturalne zachowanie tego silnika, temperatura zmienia się zależnie od potrzeb w zakresie 75-110 stopni

Naturalnie, lecz przy dużym obciążeniu silnika ma obniżać temperaturę przez szybkie otwarcie temostatu (dzięki wbudowanej grzałce) i zwiększeniu obrotów elektrycznej pompy wody, a przy delikatnej jeździe trzymać wyżej w granicy 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na LPG nie ma problemu...
To co opisujesz to nie jest problem tylko naturalne zachowanie tego silnika, temperatura zmienia się zależnie od potrzeb w zakresie 75-110 stopni

Naturalnie, lecz przy dużym obciążeniu silnika ma obniżać temperaturę przez szybkie otwarcie temostatu (dzięki wbudowanej grzałce) i zwiększeniu obrotów elektrycznej pompy wody, a przy delikatnej jeździe trzymać wyżej w granicy 100.

Na Pb jak bym nie jezdzil - 74-84.

NIe wiem czemu czasem po resecie adaptacji wraca wszystko chwilowo do normy. Mysle, ze to moze miec zwiazek z czujnikiem stuku. Juz wiecej nie szukam tego. Mam dosc i sie poddalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.