Skocz do zawartości

BMW E60 530i (258) Dym spod maski i inne usterki. Pilnie pro


Dawid0507

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mianowicie odkąd kupiłem samochód jakoś w sierpniu zeszłego roku nic kompletnie się nie działo, do teraz.

Mianowicie pierwsza rzecz to dym spod maski a dokładniej wydobywający się z grila po szybkiej jeździe (~200km/h) zazwyczaj po deszczu.

Poniżej filmik.

https://youtu.be/RO0B9D0jk2c

Następna sprawa to smród oleju wewnątrz samochodu w momencie przechylenia samochodu. Np. Wjeżdżam na dość wysoki krawężnik i auto jest pochylone, wtedy zaczyna czuć olej lub co innego co przypomina zapach palonego oleju. Nie wiem czy gdzieś nie kapie na kolektor lub co innego. Przy okazji kontrolka silnika na żółto swieci co jakiś czas.

(Auto na gaz jeśli to coś zmienia)

Trzecia sprawa to piszczące zawieszenie (chyba).

Mianowicie dość często ładuje do bagażnika ciężkie rzeczy i jak załaduje jest okej lecz jak wyciągam to jak samochód się unosi to słyszę takie piski jakby nie było smarowania w amortyzatorach i takie jakby obcieranie o gumę.

To samo jest przy przejazdach na osiedlach jak są progi zwalniające. Na przeglądzie byłem w grudniu i powiedział mi gościu ze zawieszenie jest klasa i jeszcze pojeździ.

Dodam ze samochód ma przejechane 230k km.

Następne co mnie nurtuje to problem z akumulatorem. Wymieniłem na nówkę około listopada i wszystko było okej dopóki nie przyszło -5 C i rano auto nokaut.

Akumulator chciałem dokodowac lecz żaden mechanik nie umie wpiąć się w komputer. Nie ma łączności z nim. Ja również kupiłem kabel i próbowałem inpa i dis i nie połączy się.

Jakbym zostawił auto przy obecnych +15C na dwa dni to już go nie odpalę i od listopada muszę dzień w dzień odpisać - klemę przed spaniem. Pomijając ustawienia daty itd jest to uciążliwe.

Następne i już ostatnie to świecąca się kontrolka poduszki pasażera. Czy może to być mata zajętości fotela ?

 

Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź.

Z góry dziękuje za pomoc Dawid.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Dawid0507
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

para z grila - normalne. To kondensacja. ->Jesli podejrzewasz problem sprawdz poziom wody. Co do poziomu wody to u mnie pokazuje raz po srodku miedzy max a min a raz minimum. Jak doleje to pokazuje OK ale czasem ze za duzo! wiec odlewam... mysle ze to moze miec zwiazek z elektryczna pompa wody. Ale jak ktos by chcial ten temat rozwinac to bylo by super!

Wiec mam chwilowo jakby dobrze ale za duzo - w najbardziej bezsensownym znaczeniu tego slowa.

Smrod oleju - sprawdz wycieki. prawdopodobnie masz olej i splywa na kolektor wydechowy -> uszczelka od pokrywy zaworow.

zawieszenie - poduszki amortyzatorow -> popros mechanika by sprawdzil

akumulator - to jeszcze przede mna wiec nie pomoge

poduszka pasazera - to chyba wymiana fotela lub wykodowanie bledu. Nie powiem jest to bardzo wrazliwy czujnik i na 100% temat byl poruszony juz na forum -> szukaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

para z grila - normalne. To kondensacja.

 

Kondensacja może wystąpić jeśli powierzchnia jest chłodniejsza niż otoczenie (przy stałym ciśnieniu). Zauważ że para wodna się kondensuje (skrapla) na zimnych rurach, nie a nie ciepłych.

U siebie zauważyłem parę spod grilla kilka razy i zawsze uważałem że woda z drogi chlapnęła na chłodnice i woda odparowuje. Dzisiaj też to zauważyłem aczkolwiek nie było wody na ulicach... płynu w zbiorniczku mi ubywa więc może znalazłem przyczynę.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

para z grila - normalne. To kondensacja.

 

Kondensacja może wystąpić jeśli powierzchnia jest chłodniejsza niż otoczenie (przy stałym ciśnieniu). Zauważ że para wodna się kondensuje (skrapla) na zimnych rurach, nie a nie ciepłych.

U siebie zauważyłem parę spod grilla kilka razy i zawsze uważałem że woda z drogi chlapnęła na chłodnice i woda odparowuje. Dzisiaj też to zauważyłem aczkolwiek nie było wody na ulicach... płynu w zbiorniczku mi ubywa więc może znalazłem przyczynę.

Mnie paruje od czasu jak kupilem outo. Fakt ze w miedzyczasie zakladalem lpg i wymienialem plyn chlodniczy ale do tej pory nie znalazlem przyczyny, dla ktorej paruje z grila. Plynu nie ubywa ale jak mowie poziom jest temperamentalny. Nie dzieje sie to czesto ale czasem rano sie dzieje po przejechaniu kilku kilometrow - zwykle na tych samych swiatlach jak stoje :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

para z grila - normalne. To kondensacja.

To nie żadna kondensacja, tylko parowanie wody. Chłodnica ma temperaturę ok. 90C, chłodnica intercoolera odrobinę mniej. Rozgrzej sobie kawał metalu do 90C, wyjdź na dwór i polej go wodą - będzie parować... Skąd bierze się woda na zewnątrz chłodnicy? Stąd, skąd wzięła się na masce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wogole nie możesz połączyć się z samochodem? Nawet inpa nie możesz zczytać błędów?

Sprawdź bezpieczniki od OBD. Było cos doposażane do samochodu jak np. alarm?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

para z grila - normalne. To kondensacja.

Skąd bierze się woda na zewnątrz chłodnicy? Stąd, skąd wzięła się na masce!

czyli deszcz napadal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.