Skocz do zawartości

[E60] Ciężko odpala po dłuższym postoju 520D M47


mybeemer

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, nigdzie nie moge znalezc odpowiedzi na dreczacy mnie problem. Moja bmka ciezko odpala z rana lub po dluzszym postoju, bez znaczenia na temperature zewnetrzna.

Zalaczam filmiki z moich testow jakie dokonalem na aucie. Dodam, ze auto nie ma DPFa - zostal on usuniety. Problem ten wystepowal zarowno przed jak i po usunieciu dpfa.

Wczesniej wymienilem zaworek sterujacy EGR i auto nagle zaczelo odpalac :shock: normalnie przez ok 3 miesiace. Problem niestety powrocil... :mad2: (odlaczenie EGR nie pomaga)

Po zgaszeniu auta moge je odpalic natychmiast bez jekniecia...

Auto zachowuje sie tak jakby cofalo sie paliwo, ale nie wiem czy w E60 jest to mozliwe??

 

 

(sorki za pisownie, ale nie mam polskiej klawiatury)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
A nie brałeś pod uwagę akumulatora? Podładuj i zobacz czy pomogło.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator mam prawie ze nowy kupiony rok temu boscha 95AMP/H.auto odpala nawet po 2-3 tygodniowym postoju ale zawsze za pierwszym razem dlugo kreci. Kolega mial silnik M47 na zapasie to nawet przelozylem cala listwe CR wlacznie z czujnikami i wtryskiwaczami ale dalej to samo. Chyba, ze pompa cr lub ktoras wstepna mi pada i nie pompuje paliwa?

 

Auto po odpalnie pusza chmure dymu... mam padniete wszystkie swiece zarowe (sterownik juz wymienilem na nowy) ale i tak nawet jak bylo ok 30C to ciezko odpalal wiec nie wydaje mi sie zeby to bylo od swiec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymień swiece co i tak musisz zrobić bo zima się zbliża a jak to nie pomoże to kombinuje dalej.

Może rozrusznik jest coraz słabszy.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Jedzie do kogoś kto ma inpa albo rheingold a jeszcze lepiej kupcie sobie kabel i będziecie wiedzieć co się dzieje z waszym samochodem.

Na początek proponuję ukryte menu lub multimetr i sprawdzenie napięcia baterii na zgaszone silniku po postoju

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zróbcie tak.

Kluczyk w stacyjkę, naciśnijcie START, ale BEZ wciśniętego sprzęgła lub hamulca, w zależności jaką macie skrzynię, wtedy pompa w zbiorniku nabije paliwo do układu. Poczekajcie tak z 30 sekund po czym odpalcie silniki. Jeśli odpalą od strzała, to winowajcą jest pompa w zbiorniku, jeśli dalej będzie problem, to przynajmniej wyeliminujecie tą pompę. Proponuję też wymienić filtr paliwa, może być zawalony i stawiać opór paliwu.

Jest jeszcze jedna możliwość, nieszczelność w przewodach paliwowych i układ się zapowietrza. Prześledźcie całą drogę, wiem, nie łatwo, ale przez taką pierdółkę właśnie trafiłem na to forum, bo miałem problemy z wcześniejszą e39. Gdzieś czytałem, że łamie się wężyk między szyną CR, a pompą wysokiego ciśnienia, też możecie sprawdzić, czy nie ma zapoceń.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wskazowki. Mam inpa, rheingold itd i autko ma tylko blad swiec (sterownik wymieniony ale nadal swiece nie dzialaja). Korekcje wtryskow mam w normie. Cisniene na szynie tez jest ok. Tak jak mowilem nawet jak na zewnatrz bylo 30C to ciezko odpalal. U mnie jest jeszcze to dziwne, ze codziennie odpala inaczej. Jeden dzien zakreci 5 razy, drugi 1 itd. Zalatwilem sobie regulator cisnienia ten co jest na pompie HP i podmienie moze to cos da...

 

Jesli chodzi o pompe w baku to ja slysze ale czasami jakby glosniej a czasami ciszej wiec tez jest opcja ze nie domaga i nie pompuje paliwa tak szybko jak powinna. W e60 nie widzialem nigdzie przezroczystych wezykow wiec ciezko bedzie dojsc czy jest uklad zapowietrzony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W e60 nie widzialem nigdzie przezroczystych wezykow wiec ciezko bedzie dojsc czy jest uklad zapowietrzony...

Wiem, że nie ma przezroczystych, chodzi mi o łączenia, załamania itp.

Spróbuj jeszcze tak jak Ci napisałem wcześniej.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem tak jak mowiles ale nic to nie dalo czekalem 30sek. Nawet jak czekam dluzej np koduje auto rano przed pierwszym odpaleniem na zaplonie np 5 min to i tak bedzie krecil dlugo wiec chyba o nie pompa. Mysle jeszcze nad rozrusznikiem. Moje auto wydaje inny dzwiek podczas rozruchu nich inne bmki z tym silnikiem... Podejzewam niestety, ze i tak skonczy sie na wtryskach... :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czemu na wtryskach? Pisałeś, że korekcje masz ok, podmieniałeś i to nic nie dało, z filmiku z przelewami też to dobrze wygląda.

Pisałeś też, że gdy pogrzebałeś przy EGR, to silnik zaczął dobrze odpalać. Może problem właśnie tkwi w tamtej części silnika, może coś nie tak z kolektorem, z przepustnicą, z klapkami itp.. Może być jak pisze kolega Baruc, może to wina samego motoru..

Co do rozrusznika, to na filmiku widać, że kręci żwawo. Może i jest do przeglądu, skoro hałasuje, ale te dziwne odpalanie, to raczej nie jego wina.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy ściągniętym kolektorze i wykręconych świecach, to aż się prosi, żeby sprawdzić ciśnienie w cylindrach.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wyczyszczeniu dolotu i egr ale od razu powiem ze nie byl mocno zanieczyszczony :cool2:

Wyciągnąłem świece i sprawdziłem je na krótko 12V (wiem ze są 5V ale myślałem ze nie działają) ku mojemu zdziwieniu wszystkie 4 działały. Potem sprawdziłem okablowanie sterownika i jest OK a sterownik mam nowy. Mimo to wymieniłem wszystkie świece na beru i przy pomocy ista sprawdzaliśmy czy działają. Daliśmy masę do świecy i podłączyliśmy wtyczkę. Świece działały ale tylko koncoweczka się lekko czerwieniła wiec chyba ista podawała niższe napięcie.

 

Wymieniłem tez regulator ciśnienia na pompie bo miałem na podmianę.

 

Dodatkowo kompresja nie wyszła za dobrze:

1 - 24 bar

2 - 24 bar

3 - 19 bar

4 - 18.5 bar

 

Chyba zakupie ceramizer i sprawdzę czy pomoże.

Dzisiaj rano auto odpaliło od razu po naciśnięciu start. Może to zbieg okoloicznosci. Jutro dam znać jak odpala bo mogę to tylko sprawdzić rano po dłuższym postoju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kompresja wyszła tragicznie. Jesteś pewien, że dobrze ją zmierzyłeś? Korekcje na wtryskach masz normalne?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej dobrze, dwa razy sprawdzalismy... a jaka powinna byc (wiem ze podobna na wszystkich czterech) ale nie wiem jaka jest specyfikacja...

 

Dzisiaj sprawdzilem bledy i znowu mam blad wszystkich swiec :mad2:

mam nowy sterownik BERU i nowe swiece beru. Kostki nie byly zasniedziale i wszsytko wydaje sie byc ok a mimo to nadal mam te bledy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem świece po zamontowaniu, świece były podłączone do wtyczek i daliśmy im masę. Wszystkie grzały ale nie tak mocno tylko koncoweczka robiła się czerwona. Grzanie wymuszalem rheingoldem i może wtedy daje niższe napięcie... sterownik mama nowy na gwarancji wiec mogę oddać jak co. Może jest on dobry ale nie wiem jak to zdiagnozować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece mogles sprawdzic przez podlaczenie do prostownika lub akumulatora o sterowniku sie nie wypowiem bo nigdy go nie sprawdzalem,jesli komputer wali błedem świec to raczej cos nie tak albo swiece albo sterownik,sprawdz czy napiecie dochodzi do sterownika ,po sterowniku wydaje mi sie ze jedyny sposób na sprawdzenie jest wpięcie miernika po miedzy fajke swiecy a samą świece albo żarówki i wtedy sprawdzisz czy wszystko działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece mam na pewno sprawne wszystkie 4 nowe. Sprawdzę czy dochodzi zasilanie z alternatora do sterownika bo jest on połączony krótkim przewodem. Świece które wyjąłem (stare) tez grzały. Sprawdzone tak jak pisałeś do akumulatora. Jeśli nic nie znajdę to wyślę sterownik spowrotem do sprzedawcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.