Skocz do zawartości

E60 530d Koło pasowe - wibracje fotela pasażera (VIDEO)


mateuszski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytkich posiadaczy E60 którzy walczą z nieszczęsnymi wibracjami w tym samochodzie. Mam pytanie odnośnie koła pasowego. Rocznik auta 2004 przebieg 232,000 koło pasowe orgnialne BMW raczej nigdy nie wymieniane przez poprzedniego właściciela. Na wolnych obrotach na postoju zauważyłem drgania koła i buczenie (raczej z koła sie ono wydobywa) paskiem nie szarpie. Po ściągnięciu zabudowy silnika i przyjrzeniu się z bliska jak pracuje widać ze wibruje i nie idzie plynnie. Moge nim lekko poruszyc w strone silnika i z powrotem. Czy to normalne? i czy moze koło przenosic wibracje na fotel pasazera przy zalaczonym lockupie na 6 biegiu predkosci 116km/h???

 

Podczas jazdy (toczenia sie na D bez gazu) wyczuwalne jest jakby jakieś koło było źle wyważone i w jednym momencie obrotu go zarzucało (biło) jakbym najzedzal na małą dziure a jade po równym jak stół... takie bicie jest cykliczne w takich samych odstępach (podejrzewam tez koło pasowe)

 

Edytowane przez mateuszski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Przechodziłem niedawno wymianę tego koła. Nowe, dobre koło nie jesteś w stanie ręką poruszyć, jak to napisałeś, w stronę silnika i z powrotem, no może o jakiś milimetr czy dwa max, ale przy użyciu sporej siły. Dodatkowo jak odpalisz silnik, to koło nie powinno wibrować, czy "bić", jeśli już, to też o jakiś milimetr. Co do drgań na budzie, to te koło nazywane jest również "tłumikiem drgań".

Co do bicia podczas jazdy, to jednak obstawiałbym zwykłe koła, źle wyważone, może krzywe felgi, uszkodzona opona..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła odpadają. Opony nowe wywazane 5 razy za kazdym razem gdzie indzej i na innym sprzecie. Na 17 zimowych jest tak samo. Felgi jedne i drugie od e60. Zreszta bez kół na podnosniku w powietrzu jest to samo. Ewidentnie wina w napedzie skrzynia silnik. Półosie tez odpadaja bo odpinalem i chodzil sam silnik skrzynia wał i dyfer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymień koło pasowe i sprawdzaj. Wątpię jednak, żeby to one było przyczyną bicia. Może podpora wału...nie chcę spekulować, zacznij od koła pasowego.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm bicie może też powodować nierównomiernie rozciągnięty pasek wieloklinowy, w miejscu gdzie jest wypaczony może szarpać przy mocnym naprężeniu, albo uszkodzony napinacz który powinien być elastyczny ale wciąż napinać pasek, druga sprawa to pasek klimatyzacji i napinacz klimatyzacji, bo klima naciąga koło pasowe w swoją stronę a duży pasek wieloklinowy naciąga pasek w w swoją drugą stronę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podpora nowa łącznik wału nowy. Jak jesteś ciekaw możesz troche poczytać na temat mojego problemu napisałem to w innym temacie....

viewtopic.php?f=73&t=293185

Przeczytałem tamten wątek i widzę, że łatwo nie masz... Widać też, że to jakaś wada e60-tek, bo trochę osób się przyłączyło.

Nie będę się już wypowiadał, wymądrzał, bo rozwiązania Twojego problemu nie znam.

Pogadaj z kolegą gorik79 z naszego forum, chyba lepszego specjalisty/mechanika na tym forum nie ma..

Jest z mojej wioski, cała Polska przyjeżdża do niego naprawiać BMW.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak możesz nim poruszać w stronę silnika i z powrotem to na 100% jest do wymiany.

Zgadza się.

Właśnie przyjechałem do siebie do biura i poszarpałem kołem. Trzeba użyć sporej siły, żeby koło drgnęło nawet o milimetr, a zapewniam, że ułomkiem nie jestem :wink:

Jak będziesz chciał, to mogę nagrać filmik jak pracuje koło przy zapalonym silniku.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie jest troszkę więcej miejsca :D

Proszę filmik, może trochę stracił ostrość, ale widać, że koło nawet nie drgnie:

 

https://youtu.be/BtbM7pjQv7Q

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U Ciebie też nic nie bije. Mówisz, że bez problemu ruszasz ręką kołem w przód i w tył?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Film widziałem/widzę w telefonie, nie chce mi się kompa właczać, jutro się przyjrzę, ale skoro mówisz, że bije i nie jest sztywne, to do wymiany... Pół auta będziesz miał wymienione :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w wiadomości na pw napisałem że nie pomożemy bo chyba logiczne jest że z takimi rzeczami umawia się na wizytę, chyba że mam odpalić szklaną kulę :wink: , niektóre usterki trzeba poczuć na żywo bo co auto to inne przyczyny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wydaje mi sie ze własnie bije tylko na filmie tego nie widać. Jak sie patrzy z góry to widać jak pasek skacze zreszta tu tez widać.... Mam jeszcze wideo z góry ale słabo widać

Faktycznie, przyjrzałem się teraz na kompie i widać delikatne bicie, ale czy to może powodować drgania budy przy jakiejś tam stałej prędkości...wątpię.

Pisałeś w innym temacie, że to bicie masz przy prędkości 110-120, czy tak jest na każdym biegu przy tej prędkości? Bo jeśli, przykładowo jedziesz na 6 biegu i jest bicie, ale gdy to bicie jest też na 5 biegu przy tej prędkości (ale są inne obroty silnika), to raczej nie jest to wina tego koła..

 

w wiadomości na pw napisałem że nie pomożemy bo chyba logiczne jest że z takimi rzeczami umawia się na wizytę, chyba że mam odpalić szklaną kulę :wink: , niektóre usterki trzeba poczuć na żywo bo co auto to inne przyczyny

Mam nadzieję, że nie masz za złe, że Cię poleciłem. Myślałem bardziej, że to może jakaś standardowa wada e60 i na hasło "bicie przy 110km/h" ze swojego doświadczenia będziesz wiedział co to może być. Oczywiście pełna zgoda, że i tak należy fizycznie dotknąć każdy problem, żeby mieć 100% pewności co do ustarki.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koło pasowe objawia się raczej na niskich obrotach bez obciążenia silnika gdzie wpada w renozans.

 

Ja bym skoncentrował się najpierw na felgach i oponach aby je wykluczyć i szukać dalej.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koło pasowe objawia się raczej na niskich obrotach bez obciążenia silnika gdzie wpada w renozans.

Pełna zgoda.

 

Ja bym skoncentrował się najpierw na felgach i oponach aby je wykluczyć i szukać dalej.

Kolega pisał, że z kołami już dawno zrobił porządek, tak samo z podporą wału i łącznikiem elastycznym.

 

Chodzi mi po głowie sam wał, może ma jakieś mikropęknięcie, albo należy go wyważyć, bo przykładowo wcześniej podpora czy właśnie łącznik był delikatnie uszkodzony i to wywołało delikatne skrzywienie wału. Może dyfer, skrzynia.... ale to już za drogie elementy, żeby wymieniać ot tak..więc tego nie proponuję.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No tak, przyznam się że nie przeczytałem :mrgreen: ale koło pasowe można raczej wykluczyć. Jak ma luzy to możesz profilaktycznie je wymienic. Prędzej czy później będziesz musiał wymienic. Ja wymieniłem jeden w tranzicie w tak opłakanym stanie że słyszał się jak traktor ale tylko na wolnych obrotach i o wibracje nie było mowy. W e61 tylko mi ćwierkał jak ptaszek.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie chodzi o to Krzysiu że sporo powymieniane a w drodze z DE przed było dobrze to tym bardziej trzeba się przyjrzeć co i jak wymienione i tutaj pisane jest o podporze czy każdy mechanik wie że jak rozpołowi wał bez poznaczenia to po złożeniu może być już nie wyważony oczywiście to jedna z hipotez bo czasem szukanie takich tematów zajmuje miesiące
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Krzysiu :D Nawet żona tak do mnie nie mówi :norty:

 

Właśnie mi też wał chodzi po głowie, od początku gdy tylko przeczytałem oba wątki kolegi. No ale tak jak mówisz, na odległość to tylko szklana kula i domysły.

Miłego dnia w warsztacie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przy wymianie podpory wału i łącznika elastycznego wał był znaczony i włożony tak samo.... Zapomniałem napisać ze jak odpale auto po nocy i rozpedzma sie na pierwszych kilometrach przy okolo 90 zaczyna walic kierownica (lewo/prawo) widac to po puszczeniu kierownicy zreszta przy lekich ruchach kierownicy tez czuc i widac po około 3-4 km przestaje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.