Skocz do zawartości

E61 530xi pęknięta sprężyna i zmiana zawieszenia


Zibski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj pękła mi sprężyna w prawym przednim zawieszeniu. Chyba to przewidywałem bo od tygodnia patrzyłem już jakie są opcje dotyczące zmiany zawieszenia.

Chciałbym dowiedzieć się od Was jakie mam alternatywy, zaznaczę przy tym że KW Variant 3 za 7500 zł mnie nie interesuje ze względu na wysoką cenę.

 

Zastanawiam się też czy wymieniać tylko sprężyny i zostać przy seryjnych amortyzatorach, czy zmienić od razu komplet. Nie dokonywałem nigdy modyfikacji w zawieszeniu, stąd liczę na Waszą pomoc.

 

Wstępnie znalazłem taki zestaw:

 

Sprężyny na przód H&R numer częśći 29146-2 - jestem w kontakcie z polskim dystrybutorem odnośnie dostępności i ceny.

Tymczasem znalazłem dobrą ofertę

http://www.inter-rally.pl/product-pol-30679-Sprezyny-obnizajace-H-R-BMW-5er-E61-Touring-SW-.html?utm_source=okazje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.info

 

Tył z tego co czytałem można obniżyć komputerowo i tu nie chcę zakładać sprężyn puki Nivo daje sobie radę jako tako (kilka razy pokazał już błąd).

 

Jeśli będę zmieniać amortyzatory to na przód polecą Bilsteiny B8

http://m44.pl/bilstein-35-141808-amortyzator-b8.html

http://m44.pl/bilstein-35-141792-amortyzator-b8.html

 

A na tył Bilsteiny B6

http://m44.pl/bilstein-24-120708-amortyzator-b6.html

 

Całość by wyniosła ok 3000 zł.

 

Napisałem też dzisiaj do ST http://www.st-suspensions.com.pl/ , widziałem że mają produkty w rozsądnych cenach. Zobaczymy czy mają coś do Xdrive.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, a nie prościej wymienić na ori sprężyny?? są w tej samej cenie a nie musisz się zastanawiać jak wpłynie to na samochód. Mi rok temu pękła lewa sprężyna z przodu zmieniłem na ori i jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie taniej i pewnie łatwiej ale przyzwyczaiłem się do sportowych zawieszeń z poprzednich samochodów innych marek. Tu prowadzenie nie jest na najlepszym poziomie przy zawieszeniu z Xdrive.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się co do zawieszenia, xdriva gorzej sie prowadzi niż rwd ale jak zmienisz na twardsze zawieszenie nie wiadomo jak odbije się to na trwałości xdriva. Ja nie chciałem kombinować i zostałem przy orginale.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stanach zakładają i nie ma problemów z napedem xdrive tak samo jeśli chodzi o offsety, ludzie je zmieniają dowoli i nie mają problemów. Pozcytaj bimmerpost, duzo przydatnych informacji.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat raczej nie cieszy sie zainteresowaniem. Mimo wszystko postaram sie udokumentowac moje modyfikacje. Na chwile obecna zamowiony jest zestaw sprezyn H&R oraz amortyzatorow B8 na przod i B6 na tyl.

Na 5series.net przeczytalem ze przy wymianie zawieszenia nalezy pozbyc sie amortyzatora dodatkowego, czesc numer 10 na schemacie ponizej. Czy ktorys z doswiadczonych kolegow moglby podzielic sie swoim doswiadczeniem w tym zakresie?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/31_0739-lozysko-oporowepodkl-sprezelem-dod/vB499233#part10

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczego nie wyciągamy przy montażu niższych sprężyn :duh:

 

 

Co do gorszego prowadzenia xdriva >> Nie wiem... chyba macie auta niesprawne :P

 

HR daje dużo na plus pod względem przyczepności w zakrętach ale na polskich dziurawych drogach jest beznadziejny.

 

Tak samo nie rozumiem dlaczego xdrive ma się zepsuć po obniżeniu ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, nie chodziło mi że x-drive zepsuje się od obniżenia zawieszenia tylko od twardszego i nie tylko x-drive ale poduszki silnika, skrzyni oczywiście gdybam. Odnośnie prowadzenia to wiem co piszę E61 z x-drive sporo waży, moja na pusto 1850 kg, może w sedanie masy tak nie czuć ale w kombiaku prowadzenie jest gorsze zwłaszcza że poprzednią miałem w sedanie i prowadziła się dużo lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'10' to odbojnik, zabezpiecza amortyzator przed dobijaniem do górnego mocowania czyli waleniem blachę o blachę.

 

Dzięki za odpowiedź, znalazłem wile tematów mówiacych o tym żeby go przyciąc o cal lub wiecej. Ma to sprawić że auto po obniżeniu nie bedzie dobijalo do niego przy umiarkowanych nierownosciach. Ma to sprawić że jazda będzie bardziej komfortowa. Co o tym myślicie?

Dzisiaj przysżły częśći i będa zakładane w przyszłym tygodniu.

 

Kilka tematów załączam.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=836365

http://www.passatworld.com/forums/volkswagen-passat-b5-discussion/118756-bump-stops-wernt-cut-when-they-lowered-my-car.html

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?141622-What-happens-if-you-Don-t-trim-bump-stops

Edytowane przez Zibski

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że wiedza na forum jest niewielka....

 

Odbój przedni przy B8 (przynajmniej w moim przypadku) NIE POWINIEN BYĆ MONTOWANY. Znajduje się wewnątrz amortyzatora.

 

Update

Prace idą powoli a nawet bardzo powoli. Wczoraj zostały zdjęte koła. Okazało się że druga sprężyna pękła przy zdejmowaniu koła.

Z tego co zauważyłem to mechanika pękania wygląda następująco. Najpierw odpada farba ze sprężyny i wchodzi rdza, która miejscowo osłabia strukture i zaczyna propagować pęknięcie. U mnie obydwie pękły na dole w pierwszej połowie zwoju.

Więc jak zmieniacie koła to szukajcie oznak korozji/odpadania farby, bo to jest przyczyna pękania.

 

Kupiłem odboje przód i tył z m technik ale przód muszę teraz zwrócić do aso.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foto update

 

Zamówiony zestaw sprężyny H&R sport, Bilstein B8 oraz B6

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvaWhpMkxsSjBPRVk

 

Przednie amorki B8

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNm9wWHNjSGc1ek0

 

Tylne amorki B6

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvSzRDYllIdXRaeHM

 

Sprężyny

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvZm5lcEFTYmQzSzQ

 

Przednie złożenie

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvaWxLX09MalI1UVE

 

A teraz konsekwencje pękniętej sprężyny. uszkodzona opona po jednej zimie :cry2:

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvbFNrM1U4MkhJeXc

 

Oraz uszkodzona sprężyna, zdjęcia wyjaśniaja mechanike uszkodzenia którą opisałem wcześniej

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvWm5kb1dfLWthcVE

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvUnlvckNWRGhnMVk

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro auto powinno zjechać z warsztatu.

Wielka prośba do osób z Warszawy z INPĄ lub DISem. Chciałbym w sobotę opuścić tył, da rade zrobić to z INPY lub DIS. Czy ktoś może pomóc? Proszę o PW

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę jest grupowe kodowanie u Dziqsa, dzwoń do Niego na pewno ogarnie Ci temat. Jak obniżysz auto zrób fotki i wrzuć na forum ciekaw jestem jak będzie wyglądać.

 

Dzięki, wczoraj zauważyłem że jest taki temat i jestem umówiony z Dziqskiem na dzisiaj! Zdjęcia oczywiście wrzuce jak tylko odbiore auto, wczoraj przód był złożony a tył rozgrzebany. Mam nadzieje że uda mi się pokonywać progi i podjazdy

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto poskładane i przejeżdża polskie przeszkody. Pierwsze wrażenia z jazdy -> :mrgreen:

Auto nie spadło bardzo nisko, nie zmierzyłem ile miało wcześniej wysokości, więc niestety nie mam porównania. Jak dla mnie nawet mogłoby pójść 1cm w dół jeszcze, chociaż pewnie trochę usiądzie jeszcze w miarę układania się zawieszenia.

Jest twardo ale nie bardzo twardo. Troszkę twardziej niż w moim poprzednim audi a6 na zawieszeniu S Line.

 

Zdjęcie niżej obrazuje stan przed obniżeniem tyłu przez Dziqska.

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvQndROWRkak9uRk0

 

Tu dla porównania zdjęcie sprzed, niestety z innego ujęcia

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvZ3FfNzdJUzRzdFE

 

A tu na pękniętej sprężynie :P

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvUkh4VDM0N3F1cG8

 

Jutro porobię więcej zdjęć jak go umyje.

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto jak auto się prezentuje obecnie.

Podziękowania dla Allus Auto z Warszawy za poskładanie auta oraz dla sklepu m44.pl za ogarnięcie części,

 

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

 

Zdjęcie przodu

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvY2Iwb3JCcldKZkk

 

Zdjęcie tyłu

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvclFFRjI0a1pHR0U

 

Jakby ktoś potrzebował to mam amortyzatory w dobrym stanie, odboje tylne oraz przednie odboje m technik :)

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Zibski, jak Ci sie jeździ po wymianie zawieszenia? Duzo jeszcze siadł przód bo podobno te sprężyny mocno siadają po kilku miesiącach eksploatacji? Moze masz jakieś aktualne zdjecia samochodu? No i czy nie jest za twardo? Masz moze porównanie z mpakietowym zawieszeniem czy jest bardziej twardo czy nie? Ja planuje wymienić na początek same sprężyny. Jak to jest z odbojami, rzeczywiście trzeba je wymieniać przy obniżaniu? No i jeszcze jedna sprawa, zauważyłeś jakiś negatywne skutki obniżenia na reszcie zawieszenia? Edytowane przez melazi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.