Skocz do zawartości

Bmw e60 przeróbka tempomatu aktywnego na zwykly


lukas1103op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym Ci proponował aktywny ,ale Twój wybór .

 

No chetnie bym go zostawil ale przeszkadza mi w 2 rzeczach - w montazu wiekszego intercoolera jak pisalem wczesniej, oraz nie ma kratki do zderzaka z m5 z wycieciem na "oko". Puki byl zamontowany to i tak nie dzialal bo oko bylo zasloniete kratka, dlatego chce miec zwykly.

 

Doszedlem chyba juz co i jak i niestety ale bez wymiany manetki sie nie obejdzie.

W module DDE - w jakiejs zakladce znalazlem opcje od przyciskow tempomatu, tak oto wyglada:

 

http://i.imgur.com/VjT0129.jpg

 

Widac ze aktywne sa opcje przyspieszanie, zwalnianie oraz skoki +-10 czego przy zwyklym tempomacie nie ma.

 

Musimy poczekac na to az znajde, pozycze lub kupie manetke do testowania na aucie. Mam nadzieje ze tylko to i bedzie zwykly dzialal.

 

ps. A ma ktos moze instrukcje w pdfie z doposazenia ACC do e60 ? Wtedy bedzie pewnosc co zrobic wstecz, zeby dzialalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Przykład doposaźenia e90 w tempomat :

zmiana zwijaka w kierownicy z manetką tempomatu ,kodowanie ,kalibracja czujnika skrętu w kierownicy ,źadnych dodatkowych kabli.

W e60 słyszałem źe to samo?

mój przykład :

Zmiana zwykłego tempomatu na aktywny :

manetka , radary ,moduł ,kodowanie i najwaźniejsze zmiana pompy ABS DSC .

U Ciebie w aucie jest pompa ABS z aktywnego ,a masz zakodowany zwykły ? .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana zwykłego tempomatu na aktywny :

manetka , radary ,moduł ,kodowanie i najwaźniejsze zmiana pompy ABS DSC .

U Ciebie w aucie jest pompa ABS z aktywnego ,a masz zakodowany zwykły ? .

 

Oczywiscie -fabrycznie auto mialo ACC jak wyjechalo z fabryki.

Jak byl aktywny tempomat zakodowany, to bledow nigdzie nie bylo, jedynie po wlaczeniu tempomatu wyskakiwal blad sensor misalignment, ale jesli sie nie wlaczalo to bledow zero.

 

 

Dzis wymienilem manetke od acc na zwykla - jedne co sie pojawilo to po klikaniu manetka od tempomatu pokazuje sie ikonka tempomatu z kreskami na HUDzie, ale na zegarach nic, zero reakcji.

Tempomat oczywiscie sie nie wlacza, nie dziala itd.

 

malysz1976 - a ktory masz rocznik auta ? Moze podeslal bym ci do sprawdzenia zgrane ustawienia z modulow ?

Lub jeszcze mysle, ze moze zakodowac nie $540 a $544 - czyli zwykly z funkcja utrzymywania predkosci z gorki, ktory wykorzystuje pompe hamulcowa do hamowania. Jak myslisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

E60 2008 Ty masz przed liftem więc mamy co innego

Moźesz na próbe wypiąć kabel z kierownicy o tym co Ci pisałem

albo zmiana pompy na allegro ceny od 50 zł przy okazji zmienisz płyn hamulcowy

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olllll yeeeeee !!!!!!!!!

 

Jupija jej - wszyscy watpili ze mi sie uda, a jednak ;) - tempomat dziala !!!!!!!!

 

Dziekuje wszystkim ktorzy, udzielali sie i pomagali mi w rozwiazaniu tego tematu, a szczegolnie malysz1976, ktory podpowiadal co chwile cos nowego.

Nie jest tak prosto wykodowac ACC zeby miec zwykly tempomat, ale jest to mozliwe w e60 z silnikiem 3.0diesel.

Obecnie błedów w aucie juz nie ma:

http://i.imgur.com/ilrxM6g.jpg

 

A teraz opisze jak to zrobilem, choc sam nie wiem do konca jak to sie udalo...

po kolei robilem:

1- wymontowac radar ACC ze zderzaka, odpiac wtyczke i ja zabezpieczyc przed wilgocia - mam auto przedlift i u mnie nie ma modulu od tempomatu za schowkiem pod nogami pasazera

2- wyjac bezpiecznik numer 84 w bagazniku

http://i.imgur.com/2QxTcQR.jpg

 

3- wymienic manetke na taka od zwyklego tempomatu (nie sprawdzalem czy bedzie dzialalo z manetka od ACC, nie mam juz checi tego rozbierac)

 

4- uzyc NCS Experta - wykodowac kody FA $541 i dodac $540 w module CAS i LMA

 

5- uzyc ISTY i zresetowac ustawienia skrzyni biegow:

http://i.imgur.com/nNGw0lx.jpg

http://i.imgur.com/KDj2Qrs.jpg

 

6- uzyc ncsexperta - przekodowac profilem expertmodus do wartosci fabrycznych sterowniki - SZL / KOMBI / HUD / CAPPL / CAS / DSC

 

Po tym wszystkim zostaly mi 2 bledy ktorych nie szlo skasowac, tempomat nie dzialal itd.

http://i.imgur.com/rBjUNzo.jpg

 

Wiec szukalem, czytalem godzinami w necie na roznych forach w USA i innych czesciach swiata, az znalazlem rozwiazanie tutaj:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=9484684

Dotyczylo to co prawda e65 ale e60 nie moglo miec mocno inaczej namieszane.

 

For those of you who are interested or ever decide to un-instal their ACC.

In my case I needed this in two scenarios, one I took the ACC of a car to install on mine but wanted it to keep running and when the ACC failed on mine due to a lens heating fault I wanted to disable the ACC so I could at least have Cruise Control on long drives. Both of these cases it was a no go.

As soon as you plug in an ACC on your PT-CAN, the DME will change a coding value to take this in account. This does not automatically revert when uninstalling.

This is also not something you can undo using NCS expert.

So here's the process using Tool32.

First I identified the DME using INPA: ME9E65 6

I loaded the appropriate group file in Tool32: ME9E65_6.prg

I ran 'status_variante', then you will see all the variants in the DME listed like ACC, DSC. ARS etc... If it has a 1 value then the DME thinks it's there, if it has a 0 then it doesn't. in my case the ACC had a 1 but had been un-installed.

Then I ran 'steuern_variante', this job deletes the variants, in practice though it just updates them as when I reran 'status_variante' straight after, everything was listed correctly.

No parameters required on either job so nice and easy.

I had already done the coding in the SZL, KOMBI and VO prior to this so everything just worked as it should.

 

7- uzylem tool32 i skasowalem ustawienia w DDE i DSC - nie pamietam jak, gdzie kliknelem ale gdzies tam wlasnie na tych zakladkach cos jakos namieszalem.

http://i.imgur.com/EYgAdrE.jpg

http://i.imgur.com/7ND2STZ.jpg

 

8- ponownie przekodowalem profilem expertmodus do wartosci fabrycznych sterowniki - SZL / KOMBI / HUD / CAPPL / CAS / DSC

 

9- wylaczyc zaplon, wziasc gleboki oddech, wlaczyc zaplon i przejechac sie powyzej 30km/h i wlaczyc manetka tempomat, a potem cieszyc sie jak dziecko i jezdzic po miescie na tempomacie z bananem na twarzy ze sie udalo :D

 

 

 

Z dodatkowych info, kazdorazowe kodowanie:

SZL - powoduje ze trzeba ustawiac i resetowac aktywna kierownice i kat skretu.

KOMBI - po kodowaniu ginie godzina i trzeba ja ustawiac i potem dokodowywac dodatkowe opcje jak predkosciomierz na zegarach i puste okienko

DSC - po kodowaniu wali bledami na aktywna kierownice wiec trzeba kasowac bledy

CAPPL - po kodowaniu mamy podmenu w ustawieniach huda czy ma wyswietlac tempomat na zegarach czy nie, trzeba tez dokodowac MP3, auxa bo gina te ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 1 blad, jednak w DSC pozostal - ten co wczesniej.

 

Po skasowaniu go nie ma, dopiero jak odpale silnik i rusze autem to wyskakuje, ale tempomat dziala.

 

Pewnie trzeba zresetowac ustawienia kompa od DSC podobnie jak DDE ale gdzie i jak tego nie wiem, wiec nie tykam na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Odnowię temat, kupiłem 550i 2006r i poprzedni właściciel naprawił przód auta po dzwonie nie montując radaru aktywnego tempomatu, dopiero w domu zorientowałem się, że auto jest w niego wyposażone.

Chciałem zapytać czy wystarczy zmienić kratkę zderzaka i podłączyć radar? Czy może brakować innych elementów nie widocznych na zewnątrz? Czytałem też o kalibracji, faktycznie jest problematyczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kratke musisz zmienić , zobacz czy poprzednik zostawił mocowanie do radaru (przykręcone albo nitowane do wspornika zderzaka) i czy masz wiązke z wtyczką do radaru.

Kalibracja tylko serwis i to nie kaźdy ma sprzęt do tego.

moźesz sam ustawić

http://i610.photobucket.com/albums/tt181/malysz1976/radar%20wymiary_zpsvzcxkbpk.png

wymiary A mają być pomiędzy 42,5 a 43,5 mm to jest tylko 1mm tolerancji .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

element nr 2

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NH51-EUR-07-2006-E61-BMW-550i&diagId=66_0099

belki są uniwersalne kaźda ma otwory do przykręcenia mocowania radaru

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Olllll yeeeeee !!!!!!!!!

 

Jupija jej - wszyscy watpili ze mi sie uda, a jednak ;) - tempomat dziala !!!!!!!!

 

Dziekuje wszystkim ktorzy, udzielali sie i pomagali mi w rozwiazaniu tego tematu, a szczegolnie malysz1976, ktory podpowiadal co chwile cos nowego.

Nie jest tak prosto wykodowac ACC zeby miec zwykly tempomat, ale jest to mozliwe w e60 z silnikiem 3.0diesel.

Obecnie błedów w aucie juz nie ma:

http://i.imgur.com/ilrxM6g.jpg

 

A teraz opisze jak to zrobilem, choc sam nie wiem do konca jak to sie udalo...

po kolei robilem:

1- wymontowac radar ACC ze zderzaka, odpiac wtyczke i ja zabezpieczyc przed wilgocia - mam auto przedlift i u mnie nie ma modulu od tempomatu za schowkiem pod nogami pasazera

2- wyjac bezpiecznik numer 84 w bagazniku

http://i.imgur.com/2QxTcQR.jpg

 

3- wymienic manetke na taka od zwyklego tempomatu (nie sprawdzalem czy bedzie dzialalo z manetka od ACC, nie mam juz checi tego rozbierac)

 

4- uzyc NCS Experta - wykodowac kody FA $541 i dodac $540 w module CAS i LMA

 

5- uzyc ISTY i zresetowac ustawienia skrzyni biegow:

http://i.imgur.com/nNGw0lx.jpg

http://i.imgur.com/KDj2Qrs.jpg

 

6- uzyc ncsexperta - przekodowac profilem expertmodus do wartosci fabrycznych sterowniki - SZL / KOMBI / HUD / CAPPL / CAS / DSC

 

Po tym wszystkim zostaly mi 2 bledy ktorych nie szlo skasowac, tempomat nie dzialal itd.

http://i.imgur.com/rBjUNzo.jpg

 

Wiec szukalem, czytalem godzinami w necie na roznych forach w USA i innych czesciach swiata, az znalazlem rozwiazanie tutaj:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=9484684

Dotyczylo to co prawda e65 ale e60 nie moglo miec mocno inaczej namieszane.

 

For those of you who are interested or ever decide to un-instal their ACC.

In my case I needed this in two scenarios, one I took the ACC of a car to install on mine but wanted it to keep running and when the ACC failed on mine due to a lens heating fault I wanted to disable the ACC so I could at least have Cruise Control on long drives. Both of these cases it was a no go.

As soon as you plug in an ACC on your PT-CAN, the DME will change a coding value to take this in account. This does not automatically revert when uninstalling.

This is also not something you can undo using NCS expert.

So here's the process using Tool32.

First I identified the DME using INPA: ME9E65 6

I loaded the appropriate group file in Tool32: ME9E65_6.prg

I ran 'status_variante', then you will see all the variants in the DME listed like ACC, DSC. ARS etc... If it has a 1 value then the DME thinks it's there, if it has a 0 then it doesn't. in my case the ACC had a 1 but had been un-installed.

Then I ran 'steuern_variante', this job deletes the variants, in practice though it just updates them as when I reran 'status_variante' straight after, everything was listed correctly.

No parameters required on either job so nice and easy.

I had already done the coding in the SZL, KOMBI and VO prior to this so everything just worked as it should.

 

7- uzylem tool32 i skasowalem ustawienia w DDE i DSC - nie pamietam jak, gdzie kliknelem ale gdzies tam wlasnie na tych zakladkach cos jakos namieszalem.

http://i.imgur.com/EYgAdrE.jpg

http://i.imgur.com/7ND2STZ.jpg

 

8- ponownie przekodowalem profilem expertmodus do wartosci fabrycznych sterowniki - SZL / KOMBI / HUD / CAPPL / CAS / DSC

 

9- wylaczyc zaplon, wziasc gleboki oddech, wlaczyc zaplon i przejechac sie powyzej 30km/h i wlaczyc manetka tempomat, a potem cieszyc sie jak dziecko i jezdzic po miescie na tempomacie z bananem na twarzy ze sie udalo :D

 

 

 

Z dodatkowych info, kazdorazowe kodowanie:

SZL - powoduje ze trzeba ustawiac i resetowac aktywna kierownice i kat skretu.

KOMBI - po kodowaniu ginie godzina i trzeba ja ustawiac i potem dokodowywac dodatkowe opcje jak predkosciomierz na zegarach i puste okienko

DSC - po kodowaniu wali bledami na aktywna kierownice wiec trzeba kasowac bledy

CAPPL - po kodowaniu mamy podmenu w ustawieniach huda czy ma wyswietlac tempomat na zegarach czy nie, trzeba tez dokodowac MP3, auxa bo gina te ustawienia.

 

Odgrzeje kotleta.

 

Ja dodam coś od siebie bo jestem po tej samej operacji.

Może się komuś przyda.

Sonar nie musi być odłączony. Wystarczy wyjąc bezpiecznik nr 84, przy aku.

Manetka z aktywnego tempomatu może zostać, działa bez problemu.

Nie trzeba kasować sterownika silnika za pomocą tool32.

Wystarczy skasować adaptacje np. Inpa, dokładnie wariant (w silniku m54 pod bodajrze F8).

Po tej operacji będzie się świeciła kontrolka od trakcji. Spokojnie to normalne.

Najlepiej wyjdź z auta. Zamknij drzwi i wróć za 10 minut, odpal i kontrolka powinna zgasnąć a w trakcie jazdy tempomat zadziała.

Oczywiście wskazane na sam koniec pokasować błędy.

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam inne pytanie:

mam 545i z aktywnym tempomatem, niestety na autostradach strasznie mnie irytuje (jade 180 na tempo przede mną daaaleko auto które ma już kierunek że bedzie zjeżdzać z mojego pasa, tempo odległość na minimum i niestety w wiekszości przypadków mocno hamuje i czasem piszczy na czerwono). Genialne rozwiązanie by było zwykly tempomat na autostrady i aktywny na większy ruch/boczne drogi. Macie jakiś pomysł jak to ogarnąć?

Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mając aktywny tempomat masz też możliwość włączenia zwykłego tempomatu bez użycia radaru .

Uruchamiasz go pokrętłem od zmiany dystansu trzymając w pozycji max lub minimum przez pare sekund .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem dziś - nie działa. różnych opcji próbowałem, pobawie sie jeszcze jutro ale raczej nie zadziała.. ale za to odkryłem że można dodawać prędkość o 1km/h (przytrzymując przycisk przywracania prędkości)
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak to wygląda u mnie , e60 LCI tempomat aktywny stop&go - doposażony .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Panowie odgrzeje teoche kotleta.

Mój samochód wyjechał z fabryki z seryjnym aktywnym tempomatem lecz poprzedni użytkownik pewnie za sprawą jakiejś drogowej przygody zniszczył czy tez zagubił radar.

Mam tam puste miejsce z wiszącymi kablami. Szukam już kilka ładnych tygodni jakiegoś radaru używanego w necie aby chociaż spróbować go uratować po zamontowaniu, ale okazuje się, że są różne.

Nie mam pojęcia jakiego mam szukać.

Dorzucam foto wtyczki.

Pomoże ktoś ?c01dfe895327e4a49a2c251986404424.jpgdd4aa5c36d3b08d708e33d705422bd87.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.