Skocz do zawartości

[E60, 2.0d N47] Ubywa płynu, kopci na biało


Kuracc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Na wstepnie zaznaczę, że przeczytałem już kilka podobnych tematów. Mój przypadek jest nieco inny.

Pewnego wczesnego ranka odpalam samochód i pierwszą rzeczą, która mnie zastanowiła to jaby cięższe/trudniejsze odpalenie. No w sumie, jest zimno to może trzeba zaglądąć do świec.

Jade, a za mną biało. Normalnie jak parowóz. Przejechałem tak ok kilometr. Znalazłem szybko miejsce postojowe. Zaraz po tym wyskoczył komunikat o małej ilości płynu. Byłem w szoku bo jakiś tydzień wczesniej kontrolowałem jego poziom, który od roku się nie zmienił (wcześniej miałem wyciek). Dolałem płynu. Robię druga próbę po ok 30 min i dym jest, ale duużo mniejszy. Przejechałem kilka kilometrów i spokój. Zero dymienia.

 

Kolejne dni uważnie przysłuchiwałem się temu jak zachowuje się samochód przy odpalaniu. Wszystko było ok, ale temperatura otoczenia była już znacznie wyższa. Kontrolowałem stan płynu przez tydzień. Poziom ok, ani więcej ani mniej.

 

Aż do dziś. Wczesny poranek, dosyć zimno, silnik znowu odpalił delikatnie ciężej. Nie męczy się, ale wyrażnie odpala inaczej niz zwykle. No i po tym zaczęła się jazda. Za mną biało. Przejechałem prosto do mechanika i już na placu zapalił mi się komunikat o niskim poziomie płynu.

 

Szybkie oględziny i wycieków nigdzie nie ma. W przyszłym tygodniu odstawiam samochód.

Po powrocie do domu dolałem płynu i kopcenie ustało :shock:

 

Zauważyłem, że w zbiorniczków wyrównawczym strumień przelewu nie jest ciągły. Ogrzewania działa, temperatura w normie. O co kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

W tych silnikach czasami zdarzają się mikropęknięcia bloku,które przy oględzinach po ściągnięciu głowicy nawet na pierwszy rzut oka ciężko zauważyć.Jeżeli było by to rzeczywiście mikropęknięcie,to ze względu no kurczliwość metalu w niższych temperaturach, taka zależność objawów może występować.

Ile masz przejechane i od kiedy jesteś właścicielem ? Pytam bo na pęknięcie bloku może mieć wpływ sposób eksploatacji, nadmierne obciążenie termiczne silnika.Inaczej mówiąc, mógł dostać ostro w palnik,niekoniecznie teraz .

Oby był złym prorokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jest pewny: 225tys.

Jestem właścicielem od 180. Nic poważnego się nie działo. Raczej dbam o samochód i każdą awarię uwsuwam od razu. Dzisiaj rano odpalałem przy podobnej temperaturze i wszytko ok.

Zapalił normalnie i tylko puścił piałego bączka. Pod korkiem czysto.

 

Coś mi mechanik mówił, że będzie trzeba rzucić okiem na chłodniczę EGR.. Nie wiem, nie znam sie.. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po co od razu zwalać winę na blok. Może poszła tylko uszczelka w gorszym razie głowica. Ale żeby blok pękł od razu?

Po 225tys., to nie od razu.

Napisałem że : "W tych silnikach czasami zdarzają się mikropęknięcia bloku". Nigdzie nie napisałem że, w tym konkretnie przypadku na pewno pękł blok, nie mam szklanej kuli.

Wklej posta,posty, bo nie kojarzę, żeby w silniku N47 177km komuś uległa uszkodzeniu uszczelka lub głowica. W przeciwieństwie do pęknięcia bloku, które rzadko lecz były przypadki opisywane na forum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Coś mi mechanik mówił, że będzie trzeba rzucić okiem na chłodniczę EGR.. Nie wiem, nie znam sie.. :?

Nie chłodnica EGR, tylko zawór,termostat EGR - sterowany elektronicznie w N47. On blokuje lub nie przepływ spalin,niema nic żadnego kontaktu z cieczą chłodzącą . Na dodatek EGR w tym silniku N47się nie psuje i nie sprawia żadnych kłopotów jak w innych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak to wygląda w naszych silnikach http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4142&hg=11&fg=50

Soryj myślałem o samym zaworze nr.3, przez redukcję spalin możliwe że przepływa ciecz tymi rurkami nr.10 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zauważyłem, że temperatura otoczenia nie ma na to wpływu. Badziej chodzi o długość postoju.

Znowu przez tydzień jeździłem bez dolewki. Samochód postał przez weekend. Wieczorem odpalam maszyne i znowu jakby ciężej, z takim szarpnięciem. Oczywiście z rury biały dym i po przejechaniu 100m kontrolka i niskim poziomie płynu....

 

Coś się przy starcie jakby zawiesza lub nie działa prawidłowo. Gdybym go nie gasił i jedździł non stop przez tydzień to problemu by nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zapala ciężej to 99% płyn chłodniczy przedostaje się do komory sprężania czyli do cylindra/cylindrów. Podczas rozruchu płyn chłodniczy zgromadzony nad tłokiem nie spręża się tak łatwo jak powietrze stąd wrażenie trudniejszego rozruchu. Jak dłużej postoi, więcej płynu nasączy się do cylindra i objawy większe. Może być tak, że miejsce w którym płyn przedostaje się do cylindra/cylindrów rozszerza się na zimno a zmniejsza na ciepło.

Bez zdjęcia głowicy niczego się nie dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zapala ciężej to 99% płyn chłodniczy przedostaje się do komory sprężania czyli do cylindra/cylindrów. Podczas rozruchu płyn chłodniczy zgromadzony nad tłokiem nie spręża się tak łatwo jak powietrze stąd wrażenie trudniejszego rozruchu. Jak dłużej postoi, więcej płynu nasączy się do cylindra i objawy większe. Może być tak, że miejsce w którym płyn przedostaje się do cylindra/cylindrów rozszerza się na zimno a zmniejsza na ciepło.

Bez zdjęcia głowicy niczego się nie dowiesz.

Pisze konkretnie ze to sa objawy chlodniczki egr i dalej rozkminiaja !! Odkrec korek zbiorniczka płynu na zapalonym i bedziesz widział . Moze byc ze dostaje sie do cylindrów po dłuższym postoju bo przeciez w układzie chłodzenia jest podciśnienie tłoczy do kolektora plyn przez owa chlodniczke egr i leci do cylindrów przez zawory. Nie zdejmuj głowicy !!!!!!!! To absurd odłącz to pierdzielona chlodniczke chwilowo i zobaczysz ze pomoże .

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze konkretnie ze to sa objawy chlodniczki egr i dalej rozkminiaja !! Odkrec korek zbiorniczka płynu na zapalonym i bedziesz widział . Moze byc ze dostaje sie do cylindrów po dłuższym postoju bo przeciez w układzie chłodzenia jest podciśnienie tłoczy do kolektora plyn przez owa chlodniczke egr i leci do cylindrów przez zawory. Nie zdejmuj głowicy !!!!!!!! To absurd odłącz to pierdzielona chlodniczke chwilowo i zobaczysz ze pomoże .

 

:mad2: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze konkretnie ze to sa objawy chlodniczki egr i dalej rozkminiaja !! Odkrec korek zbiorniczka płynu na zapalonym i bedziesz widział . Moze byc ze dostaje sie do cylindrów po dłuższym postoju bo przeciez w układzie chłodzenia jest podciśnienie tłoczy do kolektora plyn przez owa chlodniczke egr i leci do cylindrów przez zawory. Nie zdejmuj głowicy !!!!!!!! To absurd odłącz to pierdzielona chlodniczke chwilowo i zobaczysz ze pomoże .

 

:mad2: :duh:

Tylko tyle potrafisz?

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie twierdzę że sprawcą nie jest chlodnczka (oby tylko tak było dal właściciela ). Moja skromna wiedza mi na to nie pozwala.

Natomiast, zastanawiam się,jeżeli, byłaby to walnięta chłodniczka, to dlaczego silnik ciężej odpala? Sugerowałoby to że, jednak płyn przedostaje się do komory spalania.

tomek1708, pytanie przede wszystkim do Ciebie, chyba że ktoś inny potrafi wyjaśnić - w przypadku uszkodzonej chłodniczki,którędy w silniku N47,jaką drogą płyn chł. mógłby się dostać do cylindrów ? Do układu wydechowego to rozumie ,ale do komory spalania ?

Konkretnie, np. z chlodniczki, poprzez xxxx, płyn dostaje się do cylindrów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam honor, po przeanalizowaniu - faktycznie problemem może być chłodniczka. W przypadku uszkodzenia wewnętrznego płyn chłodniczy, który ją schładza, może się dostawać do cylindrów drogą którą idą spaliny w momencie otwarcia EGR - dokładnie tak jak napisał tomek1708. Już zdjęcie chłodniczki może zaprzeczyć lub potwierdzić tą teorię jeśli płyn będzie się znajdował w miejscu w którym go nie powinno być.

Zanim kupisz drugą sprawdź najpierw swoją czy to na pewno to, najlepiej wymontowując po całonocnym postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam używki z jakąś gwarancją rozruchową.

Nr mojej: 11717800653. Za to na alledrogo jest cała masa rzekomo pasujących do tego silnika i modelu, ale o innym numerze. Podejdzie? :roll:

 

PS. Czy niesprawny/ źle działający, zawór EGR może mieć na to wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.