Skocz do zawartości

520d 163KM poszarpywanie w przedziale obrotów 1500-2000


red42

Rekomendowane odpowiedzi

witam

przesiadłem się z e46 na e60 :) spełniam marzenia. Auto nienagannie utrzymane w dobrej kondycji, manual, po dłuższym jeżdżeniu zauważyłem, że w przedziale 1500-2000 obrotów pojawia się czasem poszarpywanie, mam wrażenie że nie zawsze ale czasem jest wyczuwalne. Nie podłaczałem jeszcze kompa bo moja stara inpa nie ma silnika 520d.:(

ma ktoś może jakieś doświadczenia z podobnym przypadkiem,

auto ma 150 tyś przebiegu = sprawdzone 100% oryginał

za pomoc będę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W dziale E90 jest temat na kilkadziesiąt stron z tym problemem i nikt dokładnie nie namierzył usterki, komp nie pokazuje żadnych błędów. Zazwyczaj problem występuje kiedy są dodatnie temperatury i na rozgrzanym silniku a w zimie i kiedy silnik jest jeszcze zimny tak jak by te poszarpywanie nie wystepowalo. Warto sprawdzić dolot do filtra powietrza, czy przypadkiem nie ma tam jakiś szczelin, czy wszystko siedzi na swoim miejscu bo jesli były by nieszczelności to wiadomo gorące powietrze z pod maski może powodować takie problemy.

 

Ps. Jeśli chodzi o INPA to możesz się połączyć z silnikiem poprzez wybór modelu E90 i silnik M47TU2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo. Wymiana wezykow podciśnienia zalatwila sprawe. Wszystkie wygladaly jak nowe a jednak.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mógłbyś coś dokładniej opisać, o które węże chodzi. bo zaczynaa mnie to nieco drażnić :) z tym szarpaniem. Wczoraj zdjąłem pokrywę silnika i wszystko wygląd bardzo dobrze. wężyki widziałem przy kolektorze ssącym. czy to o te chodzi. Jak to ewentualnie przeprowadzić. ??? Prosze o wskazówki bo raczej na miejscowych mechaników w takiej kwestii to liczyć nie można. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba kupić ok. 3 metry wężyka podciśnieniowego o średnicy ok. 3.5 mm (najlepiej silikonowy) i powymieniać wszystkie, pewnie trzeba ściągać kolektor ssący żeby dostać się do wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak guzior2 pisze. Ja wymieniłem od egr, klapek i poduszek silnika.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś auto mi jakby mocniej aczęło poszarpywać. pojechałem na komputer i pokazało trzy błedy:

świeca żarowa nr 1

podgrzewany filtr paliwa

ciśnienie na listwie wtryskowej podczas uruchamiania silnika

 

 

I teraz jest pytanie czy może to być spowodowane przez filtr paliwa???

zaczynam się martwić :(

 

oczywiście jutro wymienię ten filtr i pewnie za te węże podcisnienia się wezmę

Edytowane przez red42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa w baku, to pompa przelewowa- z racji kształtu zbiornika służy do przelewania paliwa z prawej komory do lewej, z której dopiero paliwo jest podawane do silnika za pomocą pompki podprogowej. W niej znajduje się filtr paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E60 nie ma pompy pod progiem (tzw. podprogowej, pod siedzeniem kierowcy) na pewno w 3,0D. Z tego co się orientuję w 2,0D. też jej nie ma. Taką pompę za to znajdziesz w E46 3,0D czy E39. Bliźniacze konstrukcje, ale jednak się różnią. Jeśli twierdzisz, że w omawianym przypadku jest pompa to podaj jej numer, a zwrócę honor.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem dziś filtr paliwa i po skasowaniu błedów pojawił się ponownie błąd 4587 kraftstofffilter,

podgrzewany filtr paliwa.

 

Czy to chodzi o podgrzewacz paliwa??? Filtr założony Mann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wymieniłem dziś filtr paliwa i po skasowaniu błedów pojawił się ponownie błąd 4587 kraftstofffilter,

podgrzewany filtr paliwa.

 

Czy to chodzi o podgrzewacz paliwa??? Filtr założony Mann

 

viewtopic.php?f=48&t=167346

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Wydaje mi się że musi mieć to związek z nieszczelnoscią gdzies w dolocie. Na początek wymienił bym wszystkie przewody podciśnieniowe, uszczelki kolektora ssącego i posprawdzał rury od intercoolera czy nie mają luzów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.