Skocz do zawartości

e61 LCI 520d komunikat wysokiej temperatury silnika


blazejzych

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Temat widziałem już wałkowany tutaj.

Mnie cholernie w aucie brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.

Z tego co wyczytałem i szukałem na Realoem w silnikach N47 jest jeden termostat przy pompie wody napędzanej paskiem.

Niedawno skończyłem przebudowywać swoją terenówkę do przepraw (zrobiłem m.in SWAP silnika) i jako że wolę dmuchać na zimne dołożyłem dodatkowe czujniki i wskaźniki, temperatury oleju i wody oraz ciśnienia.

Nie miałem w rękach pompy wodnej od BMW N47, ale podejrzewam że gdzieś się da wwiercić, nagwintować otwór i wstawić zwykły analogowy czujnik.

Uważam, że wskaźnik, którego odczyty są widoczne non stop, jest dużo bardziej skuteczny w prewencji niż temperatura cieczy w ukrytym menu komputera.

Czy ktoś z Was posiada pompę wodną, mógłby zrobić dokładnie jej zdjęcia (niemalże z każdej strony), albo najlepiej ktoś to by mi mógł taką pokazać w Wawie?

 

Skąd potrzeba? Wczoraj wracałem z rodziną z dalekiej trasy i tuż przed domem (jakieś 50 km od domu) wyskoczył komunikat o przegrzaniu silnika, czerwony komunikat.

Silnik zaczął przerywać, jazdy nie mogłem kontynuować. Nawet po dwugodzinnej przerwie, kiedy już był wystudzony, po odpaleniu z miejsca się pokazał felerny komunikat, także laweta i do domu.

 

Pocieszające jest to, że w moim przypadku, nie strzeliła uszczelka pod głowicą. Poziom płynu chłodniczego w normie. Dzisiaj rano po uruchomieniu silnika węże nie puchną (nie nabierają ciśnienia) od pracującego silnika, także mam nadzieję, że przy okazji tego komunikatu pierścienie się nie przegrzały i będzie dalej ładnie pracować.

 

Koniecznie też potrzebuję mieć przy sobie zawsze komp z softem do diagnozy, ale niestety z elektroniką taką mam straszne plecy. Mam nadzieję na pomoc ze strony forumowiczów na instalacje INPY/DISA. Muszę się tego nauczyć i przy okazji niemieckiego, do obsługi softów:)

 

Piszcie, komentujcie.

 

acha. Dodatkowy wskaźnik, miejsce wstawienia. Widziałem na stronach USA, zestawy do podłączenia się w złącze OBD, a sam wskaźnik wstawia się w kratkę nawiewu.

Nie chcę "kaszanić" wnętrza auta i sugestie z Waszej strony, gdzie taki można umieścić, albo jak już macie coś takiego u siebie - napiszcie, pokażcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka.

Ten temat też już czytałem.

W tym przypadku nie ma opcji stałego wyświetlania temperatury cieczy chłodzącej między zegarami? (Z tego co wyczytałem na forum to nie ma takiej opcji).

Po każdym zgaszeniu/uruchomieniu auta, trzeba test wywoływać na nowo?

Druga rzecz to taka, że temperatura jest pobierana ze standardowego czujnika temperatury, który też lubi się uszkodzić.

Dołożenie niezależnego czujnika ze wskaźnikiem powinno skutkować zwiększoną prewencją.

 

O ile szkoda mi zepsuć ładne wnętrze naszych aut i robić agro-uning, to też szkoda przez brak widocznej temperatury cieczy chłodzącej zarżnąć silnik:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po każdym zgaszeniu/uruchomieniu auta, trzeba test wywoływać na nowo?

Niestety tak

 

Druga rzecz to taka, że temperatura jest pobierana ze standardowego czujnika temperatury, który też lubi się uszkodzić.

Dołożenie niezależnego czujnika ze wskaźnikiem powinno skutkować zwiększoną prewencją.

 

Każda temperatura jest mierzona standardowym czujnikiem, założę się że elektronika szybciej wykryje i zaalarmuje(być może to właśnie stało się teraz u ciebie) niż gdybyś ty sam miał obserwować wskazówkę. Do normalnej eksploatacji można sobie darować wskazówkę, wszystko jest odpowiednio zabezpieczone. Wskazówka to tylko taki uspokajacz, nie przydaje się w 99% czasu pracy... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

To na razie zostanę przy serii co nam dała fabryka.

Standardowy czujnik + ukryte menu, chociaż mam niedosyt wskaźnika normalnego.

 

Przyczyną wyskakującego u mnie komunikatu był czujnik temperatury cieczy chłodzącej, znajdujący się na przodzie silnika pod plastikową osłoną.

W nim wypalił się jeden z pinów, stąd jak poruszałem wiązką (a silnik był zimny), nagle temperatura wskoczyła powyżej 100 stopni.

 

Auto wydaje się już być ogarnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.