Skocz do zawartości

wymiana łącznika wału BMW E60


polus0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam się do wymiany łącznika wału ponieważ mam objaw szarpnięcia autem przy wrzucaniu z N na R

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=26_0202&hg=26&fg=10 (część nr 2)

 

Może ktoś podpowie jak się do tego zabrać krok po kroku ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpnięcia przy zmienia z N na R niekoniecznie muszą się łączyć ze słabym stanem łącznika wału, u mnie przerzucając z biegu N na R szarpnięcia nie było, a łącznik walu był już w bardzo słabym stanie, prędzej można to odczuć po wibracjach jakie wał przenosi na karoserię podczas mocnego depnięcia gazu, u mnie tak było. Chociaż nie mówię, że w tym przypadku szarpnięcie nie może być powiązane ze słabym stanem łącznika, chcę tylko podkreślić, że po zmianie łącznika szarpnięcia mogę być nada wyczuwalne. Tak czy inaczej, wymiana łącznika nie zaszkodzi:)

 

 

Pozdrawiam,

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpnięcia przy zmienia z N na R niekoniecznie muszą się łączyć ze słabym stanem łącznika wału, u mnie przerzucając z biegu N na R szarpnięcia nie było, a łącznik walu był już w bardzo słabym stanie, prędzej można to odczuć po wibracjach jakie wał przenosi na karoserię podczas mocnego depnięcia gazu, u mnie tak było. Chociaż nie mówię, że w tym przypadku szarpnięcie nie może być powiązane ze słabym stanem łącznika, chcę tylko podkreślić, że po zmianie łącznika szarpnięcia mogę być nada wyczuwalne. Tak czy inaczej, wymiana łącznika nie zaszkodzi:)

 

 

Pozdrawiam,

 

Masz rację kolego. Nie musi to być wina łącznika ale sprawdziłem go w taki sposób że pozycji P wszedłem pod samochód i poruszałem nim do przodu i do tyłu.

Ewidentnie łącznik wykazywał luzy. Mam nadzieję że wymiana pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam taką nadzieję:) U mnie wymiana łącznika spowodowała dużą poprawę, przestały być wyczuwalne jakiekolwiek wibracje. Miejmy nadzieję, że u Ciebie również ustąpi problem szarpnięcia przy zmianie biegów:)

 

 

Pozdrawiam i napisz jak efekty po wymianie - komuś może się przydać.

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak powiedziałem wcześniej, wymiana łącznika wału u mnie bardzo pomogła, jednak dopiero teraz, po remoncie skrzyni biegów, widzę różnicę w "szarpaniu" występującym podczas zmiany pozycji z P na R bądź z D na R. Mogę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że wina delikatnego szarpania przy zmianie biegów na postoju leży w skrzyni biegów, a nie w samym łączniku. U mnie te szarpania były wyczuwalne, nawet po zmianie łącznika, dla mnie było to normalne - wychodziłem z założenia, iż przy zmianie na R autem musi szarpnąć, po remoncie skrzyni wiem, że szarpnięcia spowodowane mogą być zużyciem konwertera bądź innych podzespołów ASB, teraz nic nie szarpie u mnie czy to na zimnym czy na ciepłym silniku.
Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie mam pytanie czy łącznik wału to to samo co krzyżak wału ?

Bo też właśnie ostatnio zacząłem wyczuwać przy ruszaniu takie stuki puki z tyłu auta ... jak by butelka w bagażnika latała ( a tak napewno nie jest )

No i właśnie też mam wibracje auta jak dam nocniej w pedał ...

Duże to koszta są ? i co dokładnie trzeba wymieniać ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Tak jak powiedziałem wcześniej, wymiana łącznika wału u mnie bardzo pomogła, jednak dopiero teraz, po remoncie skrzyni biegów, widzę różnicę w "szarpaniu" występującym podczas zmiany pozycji z P na R bądź z D na R. Mogę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że wina delikatnego szarpania przy zmianie biegów na postoju leży w skrzyni biegów, a nie w samym łączniku. U mnie te szarpania były wyczuwalne, nawet po zmianie łącznika, dla mnie było to normalne - wychodziłem z założenia, iż przy zmianie na R autem musi szarpnąć, po remoncie skrzyni wiem, że szarpnięcia spowodowane mogą być zużyciem konwertera bądź innych podzespołów ASB, teraz nic nie szarpie u mnie czy to na zimnym czy na ciepłym silniku.

 

Odgrzeje temat. Co kolego (jeżeli jeszcze oczywiście pamiętasz) robiłeś ze skrzynią ASB, wymieniłeś konwerter? Ile taka naprawa kosztuje? Pytam, ponieważ też mam podobne szarnięcia przy zmianie biegów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam nowy konwerterter (oryg ZF, nie regeneracja) i nowy łącznik wału i szarpnięcie w dalszym ciągu wystepuje.

Na ciepłym silniku jest ledwo wyczuwalne, na zimnym czuć zdecydowanie bardziej.

 

Wniosek taki, że winne jest poprostu zużycie podzespolów ASB..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie podczas dojeżdżania do ronda samochód zwalnia do 15-20kmh dodaje gazu wtedy czuć lekki puk/uderzenie dodam że nie jest to jakieś metaliczne uderzenie lub coś w tym stylu, sytuacja się dubluje w momencie kick down, czy za tą sytuację również odpowiedzialny będzie łącznik wału lub jaka podpora ? Dodam iż jak lekko operuję pedałem gazu prawie ten puk jest nie odczuwalny. Przerzucanie na postoje z P na R,D powoduje szarpnięcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja u siebie mam nowy konwerterter (oryg ZF, nie regeneracja) i nowy łącznik wału i szarpnięcie w dalszym ciągu wystepuje.

Na ciepłym silniku jest ledwo wyczuwalne, na zimnym czuć zdecydowanie bardziej.

 

Wniosek taki, że winne jest poprostu zużycie podzespolów ASB..

 

Raczej nie masz nowego tylko fabrycznie regenerowany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. Znalazłem instrukcje wymiany łącznika w bmw e60:


https://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/127-TRANS-Driveshaft_Flex_Disc_Replacement/127-TRANS-Driveshaft_Flex_Disc_Replacement.htm


Czy niema jakiegoś szybszego sposobu wymiany łącznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hmm, przecież tam nic się praktycznie nie rozbiera oprócz osłon za którymi jest schowany wał więc jak się chcesz do niego dostać bez ich zdjęcia? Tu nawet chyba wydechu nie zdejmują tylko opuszczają, żeby wyjąć osłony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.