Skocz do zawartości

530xi [N53] - problemy z odpalaniem wibracje


renderall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Prosba o poradę, mam wersję po lifcie na bezposrednim wtrysku benzyny [N53] i na zimnym silniku mam problem z odpaleniem, chwile kręci i często potem wpada w wibracje, zdarza sie że wywala diagnostyke silnika. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problrm znika, lampka silnika też gasnie. Najgorsze że zdarza sie to co kilka dni a jedyny zapamietany bład to błąd czujnika NOX i tyle. Zalezy mi żeby to dobrze zdiagnozować i naprawic nie wymieniając przy okazji pół silnika :cry:

Drugi objaw to przy dobrze rozgrzanym silniku auto na wolnych obrotach potrafi zwibrować - przez ulamejk sekundy spadają minimalnie obrotu i to tez raz na kilka dni. Mam wrażenie że również wzrosło spalanie. Jakieś pomysły, miał któś może podpobny problem i go rozwiazał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam .

 

Ja mam BMW 530i n53 od 7 miesiecy . do tej pory wszystko bylo ok . az do teraz . dwa dni temu wlasnie pierwszy raz pojawil sie problem z kontrolka silnika i szarpaniem . dzieje sie tak na zimnym . zgasze i zapalam po jakims czasie ustaje . pojawilo sie to teraz dopiero podczas mrozow wczesniej bylo ok .dokladnie tak samo jak opisuje kolega powyzej. wczesniej czuc bylo bardzo delikatne wibracje ktore sie nie nasilaly . a teraz jest coraz gorzej . czy ta ew akcja serwisowa dotyczy tez samochodow po gwarancji ? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki! A to jedyny zapamietany błąd? Rozumiem ze diagnostyki ci nie wywaliło na stałe, a tylko czasem po odpaleniu sie świeciła i taki błąd sie zapamietał?

U mnie zapamiętał tylko błąd czujnika NOX, chociaż diagnostyke robiłem jakis czas temu a teraz problem się nasilił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki! A to jedyny zapamietany błąd? Rozumiem ze diagnostyki ci nie wywaliło na stałe, a tylko czasem po odpaleniu sie świeciła i taki błąd sie zapamietał?

U mnie zapamiętał tylko błąd czujnika NOX, chociaż diagnostyke robiłem jakis czas temu a teraz problem się nasilił.

 

Witam ! to jedyny zapamietany blad. kontrolka silnika jak piszesz nie na stale . na poczatku na kilka kilometrow wlaczenie wylaczenie i wszystko wralalo do normy pozniej bylo coraz dluzej dopiero po kilkunastu minutach ponownym uruchominiu gasla : zapamietany blad '' cylinder 5 Misfire Detected '' pojechalem do sklepu kupilem cewke oryginalna bosh . wlasnie samemu skonczylem wymieniac . podlaczylem komp blad nie wyskakuje . wyglada ,ze wszystko jest ok .nie trzesie, poczekam teraz pare h az auto wystygnie zapale i zobaczymy czy bedzie sie telepal . mam nadzieje ,ze to pomoze . pozniej i tak pojade do bmw na wymiane wszystkich teraz niestety nie mam czasu licytowac sie z nimi i terminem tutaj troche to trwa .

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam !

 

Dobre wiesci , zrobione dziala ! jak pislaem wczesniej wszysto jest ok blad nie wyskakuje . na zimnym auto co prawda przez pierwsze kilka minut jeszcze delikatnie potrzasa ale tragedii nie ma .za pare tygodni pojade na serwis i niech zmieniaja wszystkie w ramach akcji :norty: pozdrawiam

p/s kolego daj znac co u Ciebie wymyslili w srode !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny update!

 

niestety wczoraj wieczorem znow wyskoczyl mi check engine :duh: dzis pojechalem do warsztatu i mechanik zmienil mi wszystkie cewki i swiece . swiece byl w strasznym stanie dwie kompletnie spalone reszta tez poprzypalana . teraz musze pojezdzic i zobaczymy co bedzie dalej

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wymienili wszystkie cewki w ramach akcji, ale stwierdzili że na 6 garze do wymiany swieca i wtryskiwacz, części nie ma w polsce i muszę czekać. Obawiam się tylko czy za chwile nie wyskoczy mis-fire na innym cilindrze i tak w kółko bede wymieniał wszystkie wtryski :cry:

Jak odbiorę bunie dam znać czy jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

 

U mnie po dokładnej diagnozie wyszło , ze 5 i 6 cylinder przelewa . Rozmawialem z diagnosta powiedzial , ze pozostałe sa ok. mieszcza sie w tolerancji ale skaczą z wartości ujemnych na dodatnie i predzej czy pózniej kolejny moze sie zepsuć . Na dodatek wtryski trzeba kodowac . Powiedział , ze jeżeli chce trzymać auto dla siebie lepiej zmienić wszystkie . W poniedziałek odstawiam auto i zmieniam komplet . Obecne wytrzymały 102000 tys mil więc kolejnych pewnie juz nie wyjezdze . Po za tym wymienilem cewki , świece więc nie powinno być problemów przez kolejnych kilkadziesiąt mil ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taka dokładana analiza to po prostu test z komputera czy jakieś dodatkowe czynnosci, bo mam wrażenie że u mnie w ASO komputer panu diagnoście wyswietlił błąd na 6 cylindrze i wymieniają świecę i wtrysk bo nic innego oprócz wymienionych w ramach akcji cewek nie przychodzi im do głowy, a co do reszt to się zastanowią jak kolejny raz przyjade z wywaloną diagnostyką - masakra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza z komputera . Z tym , ze trwała ona ponad godzinę ponieważ diagnosta wykluczał po koleji inne błędy . Jak pamiętasz na początku tematu napisałem , ze tylko jedna cewki na 5 cylindrze , pózniej wszystkie wraz ze swiecami - wszystko to bo wywołało błąd (na komputerkach - kalkulatorkach) cewek . Dopiero kiedy podlaczylem pod najnowsze oprogrowanie do BMW pokazało najpierw błąd NOX chyba cos związane z mieszanka paliwa , po skasowaniu wszystko sie wyjaśniło - wtryski lały przez to zła mieszanka . Moze nie wytlumaczylem Ci tego jakoś mega dokładnie ale mam nadzieje , ze w miarę . Co mogę Ci doradzić to zmianę wszystkich cewek i świec - osobno nie wchodzi w grę bo po koleji popsuja sie następne , jeżeli to nie pomoże zostaną wtryski , pompa lub odma która jest wraz z cała pokrywa . To są rzeczy odpowiadające za równą prace silnika . Jest jeszcze jedna rzecz ale to tez nie wiem na 100% - podobno niektóre starsze auta potrzebują wygrania najnowszych softow zeby można było przeprowadzić tak szczegółowa diagnozę . Popytaj na forum o jakiś porządny warsztat BMW w Twoich okolicach .moze warto zdiagnozować auto jeszcze gdzie indziej ? Ja w poniedziałek zostawie mój na zmianę wszystkich wtryskow i mam nadzieje , ze auto odżyje . Oczywiście dam znać . Ty tez napisz co i jak . Ppzdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpujace info !. Na razie odbiorę auta w przyszłym tygodniu z ASO po wymianie wtrykiwacza i swiecy na 6 cylindrze, a dalej za 8kkm mam olej do wymiany i wtedy zrobię u speca od BMW którego polecali mi znajomi dokładna diagnostykę i pewnie wymienie pozostałe świece i wtryski. Ja tak wnikam nie bez powodu, auto kupiłem rok temu a poprzedni właściciel miał podobne problemy ...skonczyło się interwencją w BMW polska i wymiana praktycznie całego silnika - blok, wtryski, tłoki :shock:

A to było około 28 tyś wstecz, dlatego będac pesymistą zastanawiam się, czy to znów nie początek duzych problemów :mad2:

 

Postaram się dawać znać na bieżąco co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony blok ? To poważna sprawa ...co było powodem ? Jeżeli chodzi o świece i cewki nie ma sie co zastanawiać lepiej od razu komplet zmienić , przynajmniej mozesz cos wykluczyć. Nie są to duże koszta . Jak będziesz robił częściowo tak na prawdę nie masz gwarancji , ze inne są w 100% sprawne - mogą działać ale juz być słabe i auto nie będzie chodziło idealnie Dziwne tylko , ze znowu wtryski ? Skoro były wymienione 28 tys temu czemu znów kolejne ? Moze zła jakość paliwa w Pl? Ja co 4 tankowanie leje v power do pełna albo 98 . Moje wtryski wytrzymały 102000 tys mil . Mam nadzieje , ze kolejne wytrzymają choć polowe tego ... Co do Twoich moze cos jest powodem ich zbyt wczesnego zużycia i to lepiej sprawdzić u naprawdę zaufanego i dobrego mechanika bo w przeciwnym razie problem będzie powracal . Zwróć uwagę na pompę wysokiego ciśnienia i odme o której pisałem wcześniej ona jest zintegrowana z pokrywa ... Aha ! Świece i cewki moze zrobić Ci każdy mechanik nie musi to być aso . Jedyne co musi miec specjalny klucz oczkowy Torx 14 z cienkimi sciankami bo świeca umocowana jest pod delikatnym katem i zwykły klucz nie pasuje

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tragedia . Jeżeli Cię to pocieszy ja tez jeszcze nie wymienilem u mnie . Dopiero będę miał w przyszłym tygodniu . Awaria systemu w hurtowni . Auto stoji brudne bo nawet jeździć mi sie nie chce jak wszystko nie jest sprawne ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym samym silniku N53B30 wymieniałem w ramach akcji serwisowej 6 cewek i 5 wtrysków i 6 świec przy przebiegu ok. 38k w marcu 2012. Teraz auto ma 68k i jak dotąd silnik sprawuję się bez zarzutu.

Akcja serwisowa wykonana już po gwarancji w Bawaria Motors Janki.

 

Teraz mi przyszło powiadomienie o akcji na cewki w N43B20 ( 118i )...

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym samym silniku N53B30 wymieniałem w ramach akcji serwisowej 6 cewek i 5 wtrysków i 6 świec przy przebiegu ok. 38k w marcu 2012. Teraz auto ma 68k i jak dotąd silnik sprawuję się bez zarzutu.

Akcja serwisowa wykonana już po gwarancji w Bawaria Motors Janki.

 

Teraz mi przyszło powiadomienie o akcji na cewki w N43B20 ( 118i )...

 

Witam kolego !

W takim razie ciekawe jest na jakich zasadach odbywają sie te akcje ... Tu w Anglii za wszystko trzeba płacić :/ może u Ciebie serwis spojrzał inaczej bo amortyzowales u nich samochód . Ja już nie liczę na nic z ich strony czekam tylko na przesyłkę zmieniam wszystkie wtryski i mam nadzieje , ze auto zagada jak przed awarią . Pocieszajace jest , ze po za tym nie ma jakiś innych problemów u Ciebie . Oby i u mnie i drugiego kolegi tez skończyło sie w ten sposób .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Akcje serwisowe" są zawsze bezpłatne. Może w UK widząc "polaczka" stwierdzają, że zarobią na nim ekstra i to, co jest w akcji serwisowej mają zrefundowane przez producenta a kasą od klienta wsadzają do kieszeni?

Albo mylisz "akcje serwisowe" z normalnym serwisowaniem. Z resztą - w innych markach też jest dziwnie: w jednym ASO wymieniają przednie reflektory z tytułu akcji serwisowej, a w innym nie (!) - i to w tym samym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.