Skocz do zawartości

530xi [N53] - problemy z odpalaniem wibracje


renderall

Rekomendowane odpowiedzi

Jak Ci pokazuje, że ciśnienie oleju za niskie, to masz ogromne szanse, że źle pracujący vanos powoduje drgania/szarpanie/falowanie i nawet misfire.

Odpal auto z odpiętymi elektrozaworami, będzie check engine, ale możliwe że silnik będzie pracował równo.

A swoją drogą, z silnikiem może być całkiem kiepsko jeśli jeździłeś ze zbyt niskim ciśnieniem oleju.

Warto sprawdzić stan oringów elektrozaworów vanosa.

Oprócz tego stan prowadnicy łańcucha rozrządu, bo może rozpadła się na kawałki i zatyka ssak pompy oleju (niestety ale to dość częsty przypadek).

 

dzidek25 odpaliłem auto z odpiętymi elektrozaworami ale nie ma żadnej różnicy. Jeśli chodzi o ciśnienie oleju to problem nie pojawił się ponownie. czujnik pokazuje prawidłowy stan oleju - jest OK.

 

kupiłem manometr i sprawdziłem ciśnienie na wszystkich cylindrach. ciśnienie jest w granicach 11 do 14 Bar tylko na 5 cylindrze jest 9 bar

 

wyciągnąłem wtryski - podłączyłem i zrobiłem ich test 4 i 6 robił się mokry kiedy kręciłem rozrusznikiem z 4 leciała mgiełka w jednym kierunku natomiast 6 robił się tylko mokry. reszta wtrysków sucha. Rozumiem że w tym tescie wszystkie powinny być suche?

Zmontowałem wszystko tak jak było i zrobiłem screen w INPA i wyraźnie widać ze 2 cylinder wchodzi na czerwone pole.... co jest grane bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Auto nadal chodzi nierówno drga przebiera czasem mocniej czasem słabiej jak skazuję błędy....

jakieś pomysły?? cewki sprawdzone, zamieniane i misfire nie przenosi się na żaden inny cylinder.....

 

 

IMG_0340.jpg

 

IMG_0350.jpg

 

IMG_0351.jpg

 

Nowy_obraz_mapy_bitowej.png

 

Nowy_obraz_mapy_bitowej_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

https://bimmerprofs.com

 

Fajna kopalnia wiedzy na temat N53,poczytaj,może coś zaświta

 

 

przeczytałem cały artykuł i rzeczywiście uszkodzony czujnik NOX może pokazywać takie błędy jak u mnie w połączeniu z drganiem silnika i falowaniem obrotami na jałowych.

w tym :

niewypały 5-tego cylindra;

wydajność konwertera CO poniżej progu, Bank 2.

 

Zastanawia mnie jednak cisnienie na 5 cylindrze które jest 9 Bar na wszystkich innych jest od 11 do 14bar. 9 bar to zbyt nisko i może być problemem wypadnia zapłonu czy to raczej wali NOX??

 

piszą o zastąpieniu Noxa jakimś Emulatorem. ja jednak wolałby go wykodować całkowicie z auta....

 

Jesli ktoś zna temat proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dla potomnych....

 

poradziłem sobie z misfires i z wibracją silnika.... okazało się, że 2 wtryski leją. szybka podmiana na sprawne + zakodowanie i jest prawie ok. Nadal jednak są delikatne wibracje ale tylko na 3 sekundy i tylko po przegazowaniu jak obroty spadną do jałowych. Wypale noxa i dam znać czy będzie poprawa :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odnoszę wrażenie, że w tym silniku 90% problemów to właśnie wina wtryskiwaczy, reszta to następstwa lejących wtryskiwaczy. /spalanie oleju, padające lambdy, katalizaatory, NOX itd/

 

Zmieniłeś dwa wtryskiwacze, piszesz że dalej jest problem ale minimalny, w krótkim czasie padnie zapewne trzeci. Docelowo szykuj się na wymianę całości. Ja mam nadzieję, że u mnie 1-2-3 wytrzyma do wiosny ale odczyty mają mocno różne od tych wymienionych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dla potomnych....

 

poradziłem sobie z misfires i z wibracją silnika.... okazało się, że 2 wtryski leją. szybka podmiana na sprawne + zakodowanie i jest prawie ok.

Które to ostatecznie były?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla potomnych....

 

poradziłem sobie z misfires i z wibracją silnika.... okazało się, że 2 wtryski leją. szybka podmiana na sprawne + zakodowanie i jest prawie ok.

Które to ostatecznie były?

 

 

Lały 4 i 6 licząc od chłodnic w kierunku podszybia - te właśnie wymieniłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 i 5 wymieniali mi po tym jak auto padło i zalało benzyną. Niestety ale ignorowałem objawy w postaci nierównej pracy silnika po odpaleniu, INPA też pokazywała na 4-5-6 więcej niż na 1-2-3. Po wymianie 4-5 było przez jakiś czas ok /ze 2kkm/ ale znowu pojawiły się drgania po odpaleniu. Jak analizowałem porównawczo odczyty w INPA to było widać, że NOWY 4 i 5 pracują identycznie, 6 odstaje najbardziej, 1-2-3 pracuje podobnie ale inaczej niż nowy 4-5. Świeca 4 i 5 była wypalona, 6 okopcona, 1 i 3 wypalona, druga okopcona. Podejrzewam, że kolejny padnie nr 2, tak czy siak wymienię 1-2-3 za jednym razem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlatego legenda głosi, że wtryskiwacze w n53 i n43 powinno wymieniać się w komplecie, jak pada kilka to zaraz za nimi reszta. Pół biedy jak ktoś robi to sam, jak daje do mechanika to koszty za robociznę zwiększają się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 i 5 wymieniali mi po tym jak auto padło i zalało benzyną. Niestety ale ignorowałem objawy w postaci nierównej pracy silnika po odpaleniu, INPA też pokazywała na 4-5-6 więcej niż na 1-2-3. Po wymianie 4-5 było przez jakiś czas ok /ze 2kkm/ ale znowu pojawiły się drgania po odpaleniu. Jak analizowałem porównawczo odczyty w INPA to było widać, że NOWY 4 i 5 pracują identycznie, 6 odstaje najbardziej, 1-2-3 pracuje podobnie ale inaczej niż nowy 4-5. Świeca 4 i 5 była wypalona, 6 okopcona, 1 i 3 wypalona, druga okopcona. Podejrzewam, że kolejny padnie nr 2, tak czy siak wymienię 1-2-3 za jednym razem.

 

Kupowałeś nowki sztuki? Jaka cena? Wrzuć screeny jak pokazują wtryski jestem ciekawy.

 

U mnie lały wtrysk 4 i 6 a korekta była zawyżona tylko na 3 cylindrze. Wymieniłem te dwa i korekta na 3 jest w normie... troszkę tego nie kumam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.