Skocz do zawartości

E60 3.0 benzyna 258KM błedy z INPY


damiano13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i mam do was pytanie co to za błedy i czym moga byc spowodowane w ciagu ostatniego tygodnia 2 razy pokazały mi sie te błędy 29F4 -Katalysatorkonvertierung, 29F5 -Katalysatorkonvertierung 2, 29D0-Verbrennungsaussetzer, Zylinder 4, ---wiem że ten bład to wypadanie zapłonu na cylindrze 4 i może to być spowodowane tymi pierwszymi błedami ale dokładnie co to za dłedy katalizator- do wymiany ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przewody? Jakie przewody?

Dla pewności możesz zamienić świecę i cewkę z 4 cylindra na 1 i zobaczyć co wtedy się będzie działo to najlepsza metoda na wykluczenie lub potwierdzenie wadliwości świecy lub cewki na 4 cylindrze. Jeżeli po zamianie błąd będzie na 1 cylindrze to masz odpowiedź.

Kupiłeś świece bosch czy ngk?

Bo jeżeli chodzi o boscha to znam już dwa przypadki w tym jeden mój z m3 gdzie po zamontowaniu nowych świec boscha pojawiał się problem z wypadaniem zapłonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam cewki a nie przewody kupiłem bosha i świece ngk , z zamianą cewek i świec już walczyłem nawet wtryski zamienilem miejscami , dokładnie za pierwszym razem maiałem wypadanie zapłonu na kilku cylindrach więc wymieniłem cewki i świece teraz 2 razy pokazało mi wypadanie zapłonu na cylindrze 4 i błąd katalizatorów (29F4 i 29F5) sprawdziłem kostki , a jeszcze takie jedno pytanie a może jakiś czujnik od synchronizacji wałka rozrzadu nie pamietam dobrzeale chyba kiedys miałem błąd synchronizacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trudno zdiagnozować auto na odległość trzeba by widzieć odczyty z live daty pojedź do kogoś ogarniętego w BMW i powinien pomóc.

Te błędy pochodzą z czujników za katalizatorami(sondy) trzeba sprawdzić ich napięcie.

Kiedyś czytałem o tym problemie w silnikach N52 i nie zawsze wymiana pomaga czasem jest to wina samych katalizatorów przypchanych w wyniku innych awarii np właśnie wypadania zapłonów.

Niektórzy likwidują ten problem zwierając żółte kable od sondy zwiększają napięcie i w/w błędy nie występują ale to takie drutowanie a nie likwidacja problemu.

Ogólnie jest możliwe,że pojeździsz i błędy znikną jeżeli zapłony już nie wypadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę troche temat wiem ze minelo juz dwa lata i kolega pewnie ma inne auto ale mam podobny problem z moim e61 3.0 258 km . Samochód dopiero kupiłem byl uszkodzony i zaniedbany i teraz walczę żeby doprowadzic go do dobrego stanu. Wywalalo mi 3 bledy 2a38 czyli valvetronic sluggish movement no i dwa bledy jak u kolegi 29f4 i 29f5 calatyc converter conversion. Myślałem ze wywala bledy katalizatorów przez blad valvetronica. Valvetronic wymieniłem i rzeczywiście stary ciężko chodzil jak by lozysko w środku się zacieralo. Po ok 70 km znowu check engine jadę na kompa i tylko bledy 29f4 i 29f5 . Pytanie jak sprawdzić czy katalizatory są do wymiany. Dodam ze auto ma instalacje gazową prins praktycznie od nowości i ma 260 tys km . Jak auto bylo na podnosniku i zakladalem obudowy silnika to przy jedny katalizatorze spaw laczacy rurę z katalizatorem wygladal jak by Pan Heniu spawał go elektrodą po pijaku. Drugi wygląda ok. Przy stukaniu w jeden dźwięk jest jak by bardziej pusty.

Pozdrawiam i czekam na pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.