Skocz do zawartości

E60 525d 177km slabo sie zbiera i przybywa oleju.


knopers1

Rekomendowane odpowiedzi

Zeszlego tygodnia wymienilem termostat bo trzymal 80 stopni. Teraz jest kolo 90ciu, lecz samochodn dalej jakis slaby... Maksymalne ladowanie turbiny to 1,2 Bara, ale to naprawde na czwartym biegu z butem do deski. Turbina pomalu nabiera cisnienie...

 

Oprocz tego dobywa mi szybko oleju. Zmienilem termostaty i pojezdzilem troche zeby sie dpf wypalil. To jakies trzy do czterech dni temu bylo, a oleju dobylo ponownie. Tutaj chyba cos innego sie wali niz ta mozliwosc ze przez wypalanie dobiera oleju....

 

Sprawdzilem w disie wartosci Kraftstoffpumpe... w zakladce EKPS Kraftstoffpumpensteuerung.

Tutaj widze:

Sollfördemenge über Can-Bus von Motorsteuerung (Wartosc ktora oczekuje poprzec canbus Komputer DDE) tutaj widze jakies 131litra/h

Pozniej widze z jaka szybkoscia ma sie krecic ta pompka i troche nizej z jaka kreci sie... I tutaj nie jestem pewny czy wszystko jest o.k Gdyz np: naciskam gaz do 2000Tys/U Oczekiwana wartosc szybkosc pompy to np:2200 Obrotow/min a w zakladce na ktorej mozna odczytac z jaka iloscia sie kreci, wartosc skacze pomiedzy 800 a 2200 Obrotow/min!

Czy to ma tak dzialac panowie? Pomozcie bo sprzedam tego grata i bede mial spokoj!

 

 

EDIT: Czy to chodzi o ta czesc o ktora pytam ?

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/525d-M57N/LHD/N/2004/march/browse/fuel_supply/fuel_pump_fuel_level_sensor_right/

Czy przy zepsutej pompie tej na obrazku co zapodalem, moze dochodzic oleju?

 

lub jest to ta pompka tutaj?:

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/525d-M57N/LHD/N/2004/march/browse/fuel_preparation_system/high_pressure_pump/

ehh, szkoda gadac panowie...

Edytowane przez knopers1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A co z ta pompka ? Czy moze ktos sprawdzic w disie co pokazuje pompka ekps ???

Chodzi i napiecie i prad! oraz obroty oczekiwane i obroty aktualne na ktorych u mnie wartosc (aktualna) skacze pomiedzy 800 a 2200Obr/min

O cidzwo napiecie tylko 10Volt a prad troche ponad 10 Amper!

 

A jak sprawdzic turbine? Wirnik juz sprawdzilem, wyglada naormalnie i luzu takze nie ma jakiegos wielkiego. Niestety bez obciazenie silnika nie da sie sprawdzic ladowania!

A jadac to tylko moge sobie poogladac ile laduje. Macie jakis dobry sposob sprawdzenia czy wszystko jest szczelne od turbiny do agr-a ???

Ewentualnie da sie jakos disem geometrie przestawic, aby ladowala turbina z wzrostem obrotow silnika przy stojacym samochodzie... Chyba ze jest jakis test w disie???

 

Co do przybywajacego oleju... Dalej sprawa nie wyjasniona. Oleju chyba nie przybylo, tylko samochod stal lekko pod gurke... Pojechalem kilka metrow dalej i stan oleju spadl :D . Wiec tutaj bede musial mierzyc zawsze w tym samym miejscu, zeby pozniej nie bylo, ze zle odczytuje stan...

 

Prosze o pomoc z ta pompa i moze podpowie ktos jak sprawdzic turbine ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebralem kolektor dolotowy. W nastepnym tygodniu postaram sie wlozyc do samochodu. Ta pompka paliwa nie daje mi spokoju. Samochod powoli sie zbiera.

Pompka ekps (bodajze ta w baku chyba) pokazuje napiecie o 10volt a pobor pradu to 10.5 ampera.Widze w disie takze szybkosc pompki z jaka ma sie krecic, a wartosc z jaka sie kreci skacze pomiedzy 800 a 2200 obrotow na min. Tak jakby warjowa i nie potrafila nastawic sie na wartosc ovzekiwana. Samochod zapala ale muli troche. Czy zna sie ktos na tej pompce i moze wyjasnic/ sprawdzic czy tak ma byc?

 

 

Tak to wyglada na video: http://www.motor-talk.de/videos/tt-v16780.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie zapchany dpf cofa spaliny,zapycha kata, turbawa nie wstaje, sadza wraca do oleju

 

DPF-a sprawdzilem disem i niby jest "pusty"

Na wolnych pokazuje 3,9 mb

przy 2000 Obr/min 13,9

A na 4500/obr/min 85 mb

 

Czyli niby o.k. Dzisiaj zmienilem kolektor bo lecial olej z klapek. Wyczyscilem EGR i filterki przy tym elektrozaworze... Tak jakby troche lepiej.

Ale trzymajac gaz w jednej pozycji, czuc nieraz taki nierowny przyrost mocy. (Falowanie).

Taj jakby nierowna praca sterowania lopatkami turbiny lub moze przeplywka sie konczy.... Na 4tym biegu ekonomizer dochodzi do 20l ale to chyba nie znaczy ze porzeplywka pracuje jak powinna ?

 

Jak sprawdzic w takim wypadku co z tych dwoch zeczy moze byc nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj według mnie to cieknie ci przedni zimer na pompie wysokiego cisnienia co powoduje wlewanie sie ropy do oleju a w rezultacie jego przybywanie ,a jesli chodzi o moc to automatycznie spada ci cisnienie paliwa na pompie wysokiego cisnienia co powoduje za niską dawkie wtryskiwaczy dlatego spadła moc turbina tez sie nie rozpędzi bo sterownik dde jej na to nie pozwoli .jeszcze pompa wstępna ona ma płynną regulacje obrodow w zaleznosci od predkosci obrotowej silnika i obciązenia pracy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj według mnie to cieknie ci przedni zimer na pompie wysokiego cisnienia co powoduje wlewanie sie ropy do oleju a w rezultacie jego przybywanie ,a jesli chodzi o moc to automatycznie spada ci cisnienie paliwa na pompie wysokiego cisnienia co powoduje za niską dawkie wtryskiwaczy dlatego spadła moc turbina tez sie nie rozpędzi bo sterownik dde jej na to nie pozwoli .jeszcze pompa wstępna ona ma płynną regulacje obrodow w zaleznosci od predkosci obrotowej silnika i obciązenia pracy.

 

Witam,

Co do przybywania oleju. Niedawno wymienilem olej,termostaty, kolektor dolotowy wyczscilem EGR i filterek na elektrozaworze.

Oleju narazie nie widac zeby przybywalo. Ale trudno cos powiedziec bo zrobilem kolo 300 Km dopiero.

Sprawdzilem cisnienie na pompie pompie wysokiego cisnienia i cisnienie jest zawsze takie jakie jest oczekiwane przez DDE! Pompa wstepne ostatnio wachala sie o 200 Obrotow/min. Przy pierwszym pomiarze wachala sie od 800-2200 Obrotow/min. Niewiem dlaczego raz jest tak, a raz inaczej.... Ale to co pokazuje dis, cisnienie na pompie wysokiego cisnienia zawsze pasuje.

Samochod tak jakby dobrze dzialal jak jest zimny, gdy nabierze 90 stopni czuc tak jakby falujaca moc. To znaczy trzymajac gaz w jednej pozycji czuc slabe ciagniecie, poczym dostaje kopa.... Nieraz jest slaby caly czas.

Przez ta falujaca moc moze byc przeplywka walnieta lub moze nastawnik elektryczny od turbiny. Ale nie potrafie sprawdzic co z tych dwuch zeczy. Gdybac mozna, lecz to nic nie pomoze. Musze sprawdzic kazda czesc po kolei...

 

 

Jak wykluczyc jedno od drugiego? Pomoze ktos?

Jakie wartosci powinna pokazywac przeplywka?

Da sie jakos disem sprawdzic czy dziala dobrze ciegno elektryczne przy turbinie?

 

Filtr DPF sprawdzilem- niby pusty

Pompa cisnienia wysokiego sprawdzona, zawsze ma takie wartosci jakie sa oczekiwane...

Teraz kolej na przeplywke i turbine... Ma ktos jakis pomysl jak to sprawdzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dis-ie mozesz sprawdzic przepływke cisnienie doładowania zrób s0bie( air mass system test) i bedziesz wiedział wszystko

 

dzieki wielkie, mozesz napisac jak tam sie dostac do tego w disie? Kurka, juz duzo zeczy wynalazlem w disie, lecz tego testu jeszcze nie wiedzialem. Mozna prosic o male nakierowanie gdzie to znalezc, to polece i potestuje za chwile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łaczysz sie z autem robisz (Quick test )jak zczytasz błedy zieloną strzałką dwa razy w prawo potem ( Function selection) klikasz ( complete vechicle) na samej gorze w lewej kolumnie rozwija sie pasek iklikasz (drive) potem znowu sie rozwinie klikasz ( disel elektronics ) nastepnie w srodkowym słupku tak w połowie klikasz (air-mas system) rozwinie sie air mass system test (reszte pozniej tez mozesz sprawdzic przepływke agr itp.Skup my sie na air mass system tescie klikasz go podsw sie na czarno potem klikasz na samym dole( test schedule)I PRAWĄ STRZAŁECZKĄ w prawo obraz bedziesz miał podzilony na dwie czesci w dolnej podswietli sie na czarno air mass system test (jesli nie jest to podswietl ) i strzałeczka w prawo potem postepujesz zgldnie z instrukcjami na koncu napisze czy wszystko jest ok jak nie to napisze co moze byc nie tak i bedziesz sobie sprawdzac dalej co program ci kaze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie! W koncu jakas konkretna pomoc. Juz myslalem ze bede musial jechac do ASO.

Pomeczet Disa i zobacze co wyjdzie...

jeszcze raz dzieki :D

 

EDIT: Tutaj troche o tym tescie, niestety po germansku: http://wds.spaghetticoder.org/de/zinfo/FIN0201FB47TU031.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, znowu schody... Test znalazlem lecz pluje bledami i test sie przerywa. Na samym poczatku jak czyta bledy, zaraz potem blad cos z 800 ???

Sprawdzalem na wer. Dis 53 i Dis 54. Mam jesZcze wersje Dis 44 z kodowaniem, ale po angielsku. Cala nadzieja ze da sie zrobic test tym.

Pozatym znalazlem test turbiny a dikladnie silniczka od zmiany geometrji. Silniczek pracuje, lecz odglos troche takiej rozkletanej pozytywki do nakrecania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o.k panowie, dziala. Postawilem Base V44 + Dis 57.

Wykonalem air mass system test i na koncu wyplul blad w systemie EGR.

 

Tutaj:

 

http://www7.pic-upload.de/29.11.12/boc3moa7jknu.jpg

 

http://www10.pic-upload.de/29.11.12/8haeyrk3rclp.jpg

 

http://www7.pic-upload.de/29.11.12/1zmbhdv4eod2.jpg

 

http://www7.pic-upload.de/29.11.12/wukbtmb7vdw1.jpg

 

http://www10.pic-upload.de/29.11.12/epr5vv2mf2lp.jpg

 

Co moze byc nie tak? Filterek w zaworze elektrycznym egr czscilem. EGR takze czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko orginalnie...

Cos chyba nie pasuje jak otwiera i zamyka EGR od 65% do 70%. Roznica powietrza to tylko 3.7% Moze za malo? O ile to dobrze rozumuje...

Dzisiaj zakupilem analogowy tester vakum do -1 Bara. Czekam na paczke.

Zrobie disem test Egra, z tego co widzialem dis zapodaje co 4 sek. na EGR -650mBar i pisze tam ze ma te podcisnienie wskoczyc kolo jednej sekundy.... Wtedy moze bede w stanie powiedziec czy elektrozaworek od EGR-a dobrze dziala.

Samego EGRa mialem w reku i wyczscilem. Zaworem dalo sie ruszac, wygladal na sprawnego, tylko nie wiem na ile jest ta metalowa puszka sprawna, gdzie podlaczony jest przewod od elektrozawora.

Bledu w DDE nie ma, a air mass system testu nie przechodzi....

Jakie podcisnienie zapodaje samo pompa vakum? Nr:1

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTEyNzEyX3A=.png

 

 

z tego co widzialem istnieje mozliwosc podlaczenia sie do przewodu podcisnienia przed elektrozaworem EGR. (NR:8 na obrazku) Jaka wartosc powinna pompa podcisnienia zapodawac?

Samochod jezdzi jak jest zimny.... Przy dodaniu troche gazu czuc jak rozpedza sie bez zadnych problemow. Jak wskoczy na 90 stopni, slychac taki dziwny bas z rury wydechowej, taki sam, jak przy wypalaniu DPF-a! Tylko z ta roznica, ze test nie jest aktywny, a odglos jest. Auto jezdzi, lecz duzo gorzej. Gazu trzeba dawac dwa razy wiecej zeby jechalo tak samo jak jest zimny...

 

Nic , najpierw obadam te podcisnienie, pozniej pomysle dalej co robic.

 

EDIT: Prosze spojrzec na wartosc przeplywki. Czy one nie sa za niskie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no panowie, za bardzo nie ma co na Was liczyc?

Pisze chyba sam dla siebie...

Jak otwieram samochod slychac z przodu lekkie piszczenie od przepustnicy.

Duzo osob opisuje do tego dzwiek pompki paliwa gdzies z tylu.

Ja nic takiego nie slysze...Samochod pali od kopa.

Ktora pompke dokladnie powinno sie slyszec? Czy to fa pompka EKPS ? czy jeszcze jakas inna?

Moze tutaj jest cos nie tak...

Pomoze ktos konkretny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies rzuciło mi się w oczy, że chłopaki zaślepiali EGR na czas testów- rurkę podciśnieniową-rozłączyć ją i zaślepić kiedy EGR jest w pozycji zamkniętej oczywiście-ale to w starszych modelach, a w E60 mozna chyba to zrobić DIS-em, ale niestety nie wiem gdzie...

Sprawdź może w ten sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies rzuciło mi się w oczy, że chłopaki zaślepiali EGR na czas testów- rurkę podciśnieniową-rozłączyć ją i zaślepić kiedy EGR jest w pozycji zamkniętej oczywiście-

Sprawdź może w ten sposób?

 

Zaslepianie EGR-a praktykowalem juz. To nie dziala w E60! Samochod jezdzi gozej z zaslepionym jak bez! Pewnie dlatego ze wpada w stan awaryjny....

Dostalem dzisiaj ten miernik podcisnienia. Air mass system test melduje ze blad gdzies mam W EGR-ze. Dalej nie wiem jakie wartosci powinna zapodawac pompa podcisnieniowa?

 

Jakie macie wartosci na przeplywce jak robicie Disem test przeplywki ???

Pompka EKPS, jaki prad pobiera i jakie napiecie pokazuje. (Pisze w DIsie) EKPS Krofftstoffpumpensteuerung. U mnie 10V i 10,5 Ampera. Obroty aktualne pompki EKPS dziwnie sie wachaja, nigdy nie sa takie jak wartosci oczekiwane.

Mierzylem dwa razy. Za pierwszym razem oczekiwane bylo 2000 Obr/min, a u mnie wartosc aktualna skakala od 800 do 2200

Za drugim razem wachalo sie tylko o wartosc 200. Czyli kolo 1800 Obr/min a 2000 Obr/min.

 

Jak otwieram samochod slychac z przodu lekkie piszczenie od przepustnicy.

Duzo osob opisuje do tego dzwiek pompki paliwa gdzies z tylu.

Ja nic takiego nie slysze...Samochod pali od kopa.

Ktora pompke dokladnie powinno sie slyszec? Czy to fa pompka EKPS ? czy jeszcze jakas inna?

 

Jest jakas madra glowa tutaj co moze wyjasnik kilka moich pytan? Nie ogarne tego sam bo nie mam wartosci do ktorych bym mogl moje porownac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam w tej chwili e60 pod ręką żeby to sprawdzić a śmigam e39 :)

 

Zobacz jeszcze INPA jakie wartości pokaże tej pompki

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć-sprawdziłem pompkę tu masz screeny-u mnie tez obroty skaczą w DIS-ie dosłownie na sekundę, ale udało mi sie zrobić piksa:)

 

Napięcie i natężenie

http://imageshack.us/a/img202/4228/zdjcie0335m.jpg

 

 

Wydajnośc i obroty

http://imageshack.us/a/img27/2143/zdjcie0336n.jpg

 

http://imageshack.us/a/img338/4183/zdjcie0337k.jpg

 

http://imageshack.us/a/img43/9352/zdjcie0338j.jpg

 

http://imageshack.us/a/img18/401/zdjcie0339p.jpg

 

Ciśnienie-wolne obroty:

http://imageshack.us/a/img823/7789/zdjcie0340s.jpg

 

 

Także chyba do pompki niema co sie czepiać-chyba że jak kolega wyżej pisze że pomaga przeprogramowywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.