Skocz do zawartości

[E60] 520d LCI co znacza te bledy?


mart15

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Modul gws to modul wybieraka skrzyni biegow, lm to swiatla. Same numerki wbrew pozorom duzo nie powiedza, wejdz w inpe w szczegoly modulu jednego i drugiego odczytaj bledy i wrzuc screena bedzie prosciej :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucam printscreeny z disa.

oprocz tych bledow wyzej doszedl jeszcze blad przeplywki (3ff0).

planuje zrobic reset ustawien przeplywki w disie. co myslicie?

 

http://images48.fotosik.pl/434/0e82a2f7e22cba68m.jpg

http://images47.fotosik.pl/1577/cb583f3c17833ef2m.jpg

http://images43.fotosik.pl/1573/dd3047557c6a3873m.jpg

http://images40.fotosik.pl/1818/c696f1e471a0a2e3m.jpg

-------

mart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Capaz dzieki za odpowiedz i w ogole za pomoc w konfiguracji DISa. dobrze ze sa jeszcze tu ludzie ktorym chce sie pomoc bezinteresownie ;)

co do 4 bledu czujnika deszczu i swiatla to wlasnie w ogole nie kumam o co chodzi, bo zarowno czujnik deszczu jak i przelaczanie swiatla dzienne / mijania i wlaczanie drogowych z automatu, wszystko dziala.

no moze z tym asystentem swiatel dlugich to jest taki problem ze czasem pozno zaskakuja ale poza tym wszystko gra...

 

[EDIT]

zrobilem reset przeplywki i mam wrazenie ze auto chodzi gorzej niz wczesniej jesli chodzi o moc i przyspieszenie. blad dalej sie pokazuje

-------

mart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

dalej w temacie błędu przepływki.

Przepływke wymienilem na probe na nowa bosha i niestety blad pozostal: 3ff0 czyli wspolczynnik policzonego do zmierzonego powietrza za duzy, malo tego zaczela zapalac sie zolta kontrolka silnika, dis pokazuje ze lampka zapala sie wlasnie od tego bledu przeplywki. powiem szczerze ze zaczynam sie martwic. dzis bylem u polecanego tu na forum Krzysztofa Seweryna z wawy, wyczyscil egr, sprawdzil dpf, wymienil jakis wezyk ktory dochodzi do turbo i dalej blad pozostal. mechanik podejrzewa ze to wina turbo (turbina byla wczesniej regenerowana przez poprzedniego wlasciciela) albo separator oleju, z kolei turbiniarz mowi ze to na pewno nie turbo bo bylyby inne bledy. ponizej wklejam filimik z jazdy z podpietym kompem pokazuje doladowanie turbiny. moze ktos podpowie co z tym dalej, bo rozumiem, ze eksploatacja bmw kosztuje i jestem na to przygotowany ale nie rozumiem, dlaczego auto naszpikowane taka elektronika nie pokazuje jednoznacznie co go boli, wymienilbym i spokoj a tak to pol auta mozna wymienic i dalej bedzie zle...

 

-------

mart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr powietrza byl wymienany w czerwcu (jakies 20tys km temu), wyglada na sprawny.

jeszcze jest kwestia updatu softu do silnika, auto jezdzi na sofcie tak jak wyjechal z fabryki aczkolwiek nie chce mi sie wierzyc, zeby update cos pomogl w tej kwestii. dodam ze auto jezdzi generalnie ok, nie czuc spadku mocy, nie kopci, gdyby nie kontrolka check nawet bym nie wiedzial ze jest jakis problem.

 

dis pokazuje ze blad wyskakuje ZAWSZE przy obrotach ok 800, i potwierdzaja to moje obserwacje, check silnika ZAWSZE zapala sie przy dohamowywaniu (np. na swiatlach)

-------

mart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
filtr powietrza byl wymienany w czerwcu (jakies 20tys km temu), wyglada na sprawny

 

:shock:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Nie dostalem nic :oops: moze skrzynka byla przelniona jak pisales.

 

Ja wymieniam co 15 tys i jak widze w jakim jest stanie to mnie przeraza za kazdym razem :cry2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze primo :mrgreen: Nauczcie się czytać zrzuty i zauważajcie ten magiczny komunikat "fault not present" :mrgreen:

I zostaw filtr w spokoju , no chyba że zapewni ci to wewnętrzny spokój to rozumiem.

 

, wyczyscil egr, sprawdzil dpf, wymienil jakis wezyk ktory dochodzi do turbo i dalej blad pozostal. mechanik podejrzewa ze to wina turbo (turbina byla wczesniej regenerowana przez poprzedniego wlasciciela)

 

Ciekawe jaki wężyk w turbinie sterowanej krokowcem ?

 

Ponadto na podstawie filmiku ...auto jest po programie :cool2: Turbina dmucha Ok :cool2:

 

dlaczego auto naszpikowane taka elektronika nie pokazuje jednoznacznie co go boli, wymienilbym i spokoj a tak to pol auta mozna wymienic i dalej bedzie zle...

 

Auto pokazuje co go boli jednoznacznie . Tylko źle trafiasz z tymi fachowcami od BMW .

Sprawdź czy "gruszka egr " jest sprawna ... dokładnie czy jest szczelna, jeśli nie jest szczelna tylko wymiana . Jeśli jest szczelna upewnij się czy do zaworu sterującego egr-em dochodzi podciśnienie ( możesz przyłożyć rurkę gumową zdjęta z króćca zaworu z opisem vac in do języka jeśli się przyssie i nie odpadnie jest ok. Naturalnie na odpalonym silniku) Jeśli podciśnienie masz a gruszka egr jest szczelna ...możesz w ciemno wymienić zawór ... na allegro około 100zł nowy.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze primo :mrgreen: Nauczcie się czytać zrzuty i zauważajcie ten magiczny komunikat "fault not present" :mrgreen:

I zostaw filtr w spokoju , no chyba że zapewni ci to wewnętrzny spokój to rozumiem.

 

Auto pokazuje co go boli jednoznacznie . Tylko źle trafiasz z tymi fachowcami od BMW .

Sprawdź czy "gruszka egr " jest sprawna ... dokładnie czy jest szczelna, jeśli nie jest szczelna tylko wymiana . Jeśli jest szczelna upewnij się czy do zaworu sterującego egr-em dochodzi podciśnienie ( możesz przyłożyć rurkę gumową zdjęta z króćca zaworu z opisem vac in do języka jeśli się przyssie i nie odpadnie jest ok. Naturalnie na odpalonym silniku) Jeśli podciśnienie masz a gruszka egr jest szczelna ...możesz w ciemno wymienić zawór ... na allegro około 100zł nowy.

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

po pierwsze primo :mrgreen: to dzieki wielkie za zainteresowanie...

 

fault not present jest ZAWSZE bo zczytuje bledy zawsze po zjechaniu do garazu. a blad wyskakuje punktowo jak widac. niemniej jednak po przejazdzce dom - praca - dom ok 150km blad jest zanotowany 10-20 razy

 

filtr powietrza wymienilem bo i tak robilem w sobote serwis olejowy.

 

co do programu to nie mam pojecia, jesli byl zrobiony to poprzedni wlasciciel zapomnial wspomniec...aczkolwiek auto faktycznie zadziwiajaco dobrze sie odpycha wiec nawet bym sie bardzo nie zdziwil gdyby tak faktycznie bylo...

 

ponizej wklejam link do kolejnego filmu (ROGER -> wyslalem Ci do niego linka na priva).

 

film tylko dla milosnikow kina drogi :D

32min jazdy z pracy do domu z podpietym kompem.

milosnikom tego typu kina akcji polecam szczegolnie fragment miedzy 12 a 13 minuta. wtedy oto jeden z glownych bohaterow filmu czyli egr zaczyna dziwnie sie zachowywac, tzn z 40-50% spada do 5% (to chyba stopien jego otwarcia?) i tak juz pozostaje do samego konca mimo roznych obrotow (rowniez wolnych na jalowym). wod tego momentu przeplywka zaczyna pokazywac odjechane wartosci.

czy to normalne zachowanie egr?

jesli nie to Twoje podejrzenia odnosnie egr faktycznie by sie sprawdzaly, chcialbym ze to bylo tylko to...

-------

mart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mart15 5% to procentowe wypełnienie impulsem , może to dziwnie i nie logicznie zabrzmi ale oznacza że zawór jest całkiem zamknięty.

 

Zamknięty teoretycznie !!

Dlatego teoretycznie bo to jest tylko " decyzja kompa" która nie koniecznie jest realizowana przez elementy wykonawcze .... jakie wymieniłem w poprzednim poście.

 

Są rożne stany w których komp podejmuje decyzję o całkowitym zamknięciu np. na czas wypalania DPF , lub gdy zostaje zapisany błąd dotyczący rozbieżności zadanego i zmierzonego doładowania ,lub gdy rozjeżdża się masa powietrza mierzona od zadanej.

 

Moim zdaniem ,dalsza polemika jest niecelowa .

 

Podałem ci wskazówki , odrób zadanie.

 

Zadana masa na niskich i wolnych obrotach jest wyliczana ..... do jej uzyskania jest wykorzystywany EGR.

 

Powiedzmy że mamy zadane 300 a przepływomierz mierzy 450 wtedy aby dorównać do 300 komp wypełnia odpowiednio procentowo impulsem zawór ten się otwiera i wpuszcza spaliny ... Wprowadzenie do układu spalin za przepływomierzem powoduje " wyparcie" czystego powietrza , mówiąc inaczej zmniejsza to masę mierzoną przez przepływkę . Jeśli masa zmierzona na wskutek reakcji ECU (otwarcie egr) spowoduje że pomiar spadnie poniżej 300, komp zmniejszy procentowe wypełnienie po to aby utrzymać " wagę " . Zatem otwierając i zamykając EGR kontroluje czy poziom powietrza zmierzony jest właściwy z zadanym i cały czas podążą za zadanym.

To akurat mam nadzieję jest zrozumiałe i oczywiste .

W sytuacji gdy komp reaguje i wypełnia impulsem zawór w celu wpuszczenia spalin i nie widzi efektu zwiększa wypełnienie .

Powiedzmy 5% nie widzi zmian ... 10% nie widzi zmian ,następnie 50% dalej nic . Jego wklepana programowo inteligencja mówi mu ..." otwieram zawór wpuszczam spaliny a masa mierzona przez przepływkę nie maleje, już otworzyłem spaliny do kolektora na ful .... auto powinno być przyduszane przez spaliny a nie jest ,masa powinna zdecydowanie opaść ... tak się nie dzieję . Ok zapisuje błąd zapalam lampkę. Nie potrafię regulować układu recyrkulacji , elementy wykonawcze nie słuchają , na wszelki wypadek zamykam całkiem egr I KOMP WYPUSZCZA Z SIEBIE 5% WYPEŁNIENIA CO OZNACZA TAKI JAKBY TRYB AWARYJNY ALE TYLKO W TYCH OKOLICZNOŚCIACH .

Bo tak jak pisałem komp podaje 5% -zamyka EGR , również przy innych awariach , zamyka przy wypalaniu DPF , lub po maksymalnym wciśnięciu pedału przyśpieszenia gdy zadane ( wyliczone ciśnienie doładowania nie zostało jeszcze osiągnięte ,lub cały czas jest żądane)

 

Zrób co masz zrobić , jak usuniesz usterkę w układzie sterowania EGR-M wykasuj adaptacje.

 

Co do błędów nie występujących stale , czyli sporadycznych dotyczących komunikacji w magistrali LIN i CAN . Główny węzeł komunikacji jest wspólny ...O ile dobrze pamiętam znajduje się w liczniku . Tak jak Capaz wspomniał jeśli moduł slave RLS nie odpowiada, to master jak również slave RLS jeśli ma zasilanie , wypuszcza co jakiś czas do sieci WAKE-UP.

To zapisuje błąd ... Więcej można dowiedzieć się od wujka google np :

"Sygnał Wakeup jest chwilowym zwarciem do masy wykonanym przez slave'a albo przez mastera. Czas trwania zwarcia oraz czas wystąpienia przed ramką jest określony w standardzie LIN.

czas trwania sygnału Wakeup = 8*T,

Wakeup musi wyprzedzić ramkę o od 4*T do 64*T. gdzie T to czas jednego bitu, np. T=(1/9600) sekundy.

 

o

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyznam szczerze, ze to co piszesz brzmi bardzo logicznie i zrozumiale nawet dla laika.

co mnie jedynie zastanawia to fakt, ze do 12minuty i 30s zawor egr i sterowanie nim dziala jak nalezy, faktycznie ten % egr zwieksza sie i zmnejsza zeby dopasowac ilosc spalin do zadanej przez komputer masy powietrza.

ale co sie dzieje w 12m30s filmu? jak widac wciskam gaz do dechy, obroty rosna do 3700rpm, zgodnie z tym co piszesz zawor sie zamyka (5%) ale potem tak jakby sie zawiesil!!! zostaje na 5% bez wzgledu na to co sie dalej dzieje z obrotami.

dlatego mnie to troche dziwi, bo ja rozumuje tak, ze gdyby ten caly uklad byl uszkodzony to od poczatku do konca powienien dzialac zle,a on tak jakby sie "psul" w trakcie jazdy...

 

niemniej jednak odrobie swoje zadanie w sobote i dam znac co wyszlo...

-------

mart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

mysle ze problem udalo sie ostatecznie rozwiazac i temat mozna zamknac.

pomogl... update softu w calym aucie. po przeprogramowaniu sterownikow wszystkie bledy can i dde nie powrocily.

o updacie myslalem juz wczesniej (zreszta pisalem o tym wczesniej) i nawet sie przymierzalem juz wczesniej 2 razy zeby go zrobic, ale rezygnowalem bo mam podlaczone tv tuner i dvd niefabryczne i bylo ryzyko ze moze sie cos uwalic w trakcie programowania.

w koncu nie wytrzymalem i pojechalem do aso, po wstepnej diagnozie zalecili update softu, a ze potwierdzili mi ze biora odpowiedzialnosci za ewentualne problemy to sie zgodzilem.

efekt uboczny updatu jest taki, ze znacznie poprawila sie kultura pracy silnika.

 

po drodze zaliczylem niepotrzebne koszty zwiazane z wymiana zaworu egr (a propos mam na sprzedaz sprawny jak sie okazalo zawor egr wyjety z auta) oraz gruba kase za diagnozy pseudospecjalistow warszawskich, ale to temat na inny watek...

 

reasumujac, dawna radosc z jazdy powrocila... :D

-------

mart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.