Skocz do zawartości

530d błędy przed rozruchem silnika: transmission fau


kaczad

Rekomendowane odpowiedzi

BMW 530d e60 2004. Podczas rozruchu silnika od czasu do czasu komputer wyświetla błędy: transmission fault, drive moderately, fuel pump!, cruise control failure - auto wówczas nie odpala. Po kilku próbach przekręcenia kluczyka system aktywuje się bez błędów i silnik startuje, wszystko działa bez zarzutu, skrzynia zmienia biegi idealnie, tempomat działa itd. Podczas jazdy nie pojawiają się żadne błędy tylko czasem przed rozruchem. Byłem z problemem w niezależnym warsztacie specjalizującym się w BMW - zdiagnozowali, iż alternator przeładowuję 14.6V-15V co powoduję błedne sygnały z komp, zalecili wymianę alternatora, koszt wraz z wymianą 450 funtów.

Co sądzicie, kiedyś można było regulować napięcie, teraz trzeba wymieniać cały alternator? Na 4 pażdziernika jestem umówiony w BMW na sprawdzenie obudowy kabla akumulatora w ramach ogólnoeuropejskiej akcji - czy ta wada jeśli istnieje w moim aucie może mieć wpływ na mój problem, jakieś przekłamania w napięciu?

Podaję link do video, na którym widać wszystkie komunikaty

Edytowane przez kaczad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a akumulatora nie rozładowywuje?

pewnie początki regulatora. 400zł z groszem. jest już pozmianowy i nie siada. wymiana nawet bez wyjmowania alternatora jak masz zwinne ręce.

masz nr czesci 12318510092. wymień w ciemno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a akumulatora nie rozładowywuje?

pewnie początki regulatora. 400zł z groszem. jest już pozmianowy i nie siada. wymiana nawet bez wyjmowania alternatora jak masz zwinne ręce.

masz nr czesci 12318510092. wymień w ciemno

Akumulator nie siada, auto kupiłem w czerwcu i od tego czasu nie mam z nim żadnych problemów poza tymi wyskakującymi błedami, które pojawiały się bardzo sporadycznie i znikały po kolejnej próbie odpalenia, kilka dni temu jakby problem się nasilił i walczyłem 15min aby uruchomić auto, natomiast od 3 dni znów cisza, rozruch następuje bez błędów.

Poczekam do 4 października - jestem ciekaw co zasugeruję serwis BMW podczas przeglądu w ramach akcji sprawdzania kabla akumulatora.

Gdzie w Polsce można nabyć ten regulator, u mnie kosztuje 107 funtów.

Dziekuję wszystkim za odpowiedzi.

Edytowane przez kaczad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

na ja go mam w aso po rabacie za jakieś 380. moge wspomóc rabatem ale nie weim czy wyśle tak daleko... 460 chyba cennikowa.

ta akcja na kabel to nic z tych rzeczy. to poprawa mocowania, przesmarowanie śrubki, plus mały przegląd auta.

 

IBS to klema minusowa. trzeba by podpiąć pod komputer. ale nie wime czy coś da bo na przykład przez ten regulator i tak wysieje ci kupę błędów... nie wiem. nie znam się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ja go mam w aso po rabacie za jakieś 380. moge wspomóc rabatem ale nie weim czy wyśle tak daleko... 460 chyba cennikowa.

ta akcja na kabel to nic z tych rzeczy. to poprawa mocowania, przesmarowanie śrubki, plus mały przegląd auta.

 

IBS to klema minusowa. trzeba by podpiąć pod komputer. ale nie wime czy coś da bo na przykład przez ten regulator i tak wysieje ci kupę błędów... nie wiem. nie znam się

Jakby była możliwość wysyłki za pobraniem na adres w Polsce byłbym wdzięczny, czy w jakiś inny sposób mógłbym go nabyć w tej cenie, w każdym bądź razie przesyłka w Polsce - na przełomie października i listopada odwiedzam rodziców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod komputer był podpinany dziś w warsztacie BMW Specialist, który generalnie ma bardzo dobrą opinię pod względem rzetelności, umiejętności i niewygórowanych cen, uznali - jak pisałem w pierwszym poscie - iż należy wymienić alternator i tu osobiście jestem zaskoczony, bo jak wcześniej próbowałem znaleźć rozwiązanie problemu na forum to nikt nie wspominał o alternatorze dlatego zamieściłem post.

Co do kabla zakupiłem, ale nigdy się nie bawiłem w prywatną diagnostykę, poinstalowałem oprogramowanie, ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, nie wiem czy wszystko dobrze się zainstalowało, w tej chwili nie mam zbyt wiele czasu by przysiedziec i rozgryźć temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Witam, chciałem się podzielić ze wszystkimi w jaki sposób problem mój został rozwiązany. Nabrał on na sile i aby uruchomić auto musiałem za każdym razem walczyć ponad 10min. Zdecydowałem się ostatecznie oddać auto do serwisu fabrycznego BMW w Romford. Auto zostało poddane diagnozie i po kolei spece BMW stwierdzili, iż akumulator jest OK, alternator OK, regulator napięcia OK, więc przyczyna musi leżeć po stronie świec żarowych, na których wymianę się zgodziłem (bo jakie miałem wyjście) oczywiście poinformowano mnie, że może nie będzie konieczności wymiany wszystkich. Kolejnego dnia dostałem telefon z informacją iż świece też są OK, ale znaleźli źródło problemu. Zaprosili mnie aby do nich wpadł bo chcieliby aby mechanik zabrał mnie na hale warsztatową i pokaże i wytłumaczy wszystko. Pojechałem - i teraz uwaga (chyba nikt na forum nie miał takiego przypadku jak mój, chyba, że nie natrafiłem) do wymiany okablowanie silnika, w którym występowały przepięcia/wyładowania, które spowodowały nadtopienie kabla układu żarowego i nadtopienie gniazda modułu sterującego pracą świec żarowych. Okablowanie ściągali z Niemiec, moduł był ostatni w Anglii. Całkowity koszt naprawy 1250 funtów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam. Po 4 miesiacach od naprawy przez serwis BMW Sytner w Romford problem powrócil - NIESTETY! Oddalem - reklamowalem, badaja sprawe, rece mi opadly, fachowcy przeszkoleni przez producenta! Wg mnie w listopadzie usuneli tylko skutek a nie przyczyne. W srode 3 kwietnia powinienem wiedziec wiecej. Dam znac na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla wszystkich zainteresowanych tym tematem, otoz rozwiazanie problemu jest proste aczkolwiek nie bylo oczywiste, powodem tychze bledow czyli Cruize Control, Transmission fault, fuel pump failure itd. jest przekaznik taki :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC51&mospid=47751&btnr=12_1205&hg=12&fg=35&hl=2

numer fabryczny 61366915327 jest on jasno niebieski i kosztuje w GB 11funtow to w pl kolo 50zl

Przekaznik znajduje sie tam gdzie glowny komputer czyli stojac na wprost auta po prawej stronie pod filtrem kabinowym pod wycieraczkami

warte przeczytania dla zainteresowanych:

http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=70672

lub

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=5&t=134629&start=20

mam nadzieje ze wielu osobom tym postem uda sie pomoc gdyz ja sam na polskich forach odpowiedzi nie znalazlem, a blad bardzo uciazliwy i moze auto unieruchomic

Pozdrawiam forumowiczów- Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam. W moim Bmw e60 530D 218km tez tak ie kontrolki się zaświecają i wtedy nie moge zapalić. Problem występuje za każdym razem jak jest gorąco i jest zagrzany silnik. Jak ostygnie tj po paru godzinach pali normalnie i nie pojawiają się te kontrolki. Wyjąłem ten przekaźnik i po rozebraniu go nie zauważyłem nic niepokojącego, a nawet sprawdzałem go na akumulatorze i zwierał i rozwierał. Zamówiłem i tak nowy w BMW koszt nie jest wysoki ,a może faktycznie nie działa jak powinien.Problemem jest jeszcze rozładowywanie akumulatora na postoju .Jestem umówiony do elektryka za dwa tygodnie więc jeszcze muszę się pomęczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam mam podobne problemy, wszystko wygląda tak samo tylko u mnie silnik odpala. Dzieje się to podczas wilgotniejszych dni albo w czasie deszczu. Rozumiem że jak by u mnie był uszkodzony ten przekaźnik to bym nie odpalił nawet auta ? Bywa to irytujące bo auto jeżdzi ok, a czasami potrafi zepsuć mi całkowicie humor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identycznie jak kolega który założył temat,wymiana regulatora napiecia pomogła,takze 99 procent obstawiam regulator.

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś bezpośrednio napiecie przy alternatorze???

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzuc okiem przy alternatorze na wyjsciu.... czasem i komp tego nie odczyta

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Usterka w moim aucie został opanowana. Powodem był uszkodzony sterownik silnika. Doszedłem do tego ze podgrzewałem i chłodziłem poszczególne czujniki i elementy i wkońcu doszedłem do DDE. Jak sterownik silnika był zimny to auto odpalało normalnie ( dodam ze komputer diagnostyczny widział sterownik silnika dde) jak podgrzałem go suszarką to auto nie chciało odpalić, zaświecały się błędy o których pisałem parę postów wcześniej a w dodatku komputer diagnostyczny nie widział sterownika DDE, tylko pokazywał błąd w sterowaniu Elektryczną pompą paliwa. Po wymianie auto chodzi jak książka pisze. Podobno w tych sterownikach to dość częsta usterka, podobno płyta w komputerze jest wielowarstwowa i potrafi sie przerwać ścieżka po której idzie sygnał. ( mało kto podejmuje się regeneracji sterownika). U mnie był nawet problem z przekopiowaniem wsadu z starego DDE do nowego gdyż tracił transmisje i trzeba było go schładzać. Mam nadzieje ze komuś ta informacja pomoże bo mi to zabrało sporo czasu i nerwów aby to zlokalizować i naprawić. Pozdrawiam Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam !może komuś pomogę tym postem ,otóż miałem podobne zachowanie auta ,raz działało innym razem nie ,odpalałem autko bez problemu jechałem 5 km gasiłem i przy ponownym rozruchu zapalała się "choinka" ,problemem było ślizgające się koło pasowe :) po wymianie problem ustał :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
a ja 2 lata jezdzilem bez tego problemu myslalem ze po wymiane sterownika swiec sie uspokoilo bo zrobilem 80k km i problemu nie bylo az do dzisiaj :/ rece opadaja ktos pisal o tym ze sterownik rls w lusterku odlaczyc u mnie to nie pomoglo odlaczylem na probe ibs i tez nie pomaga :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.