Skocz do zawartości

[e60 530d 2004] Problem z czujnikiem poziomu oleju


MiNos

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam jakiś problem z czujnikiem jak myślę poziomu oleju. Niedawno zmieniałem olej (odma + filtr pow w silniku), po 3 tygodniach wyjechałem w trasę (przez te 3 tyg. zrobiłem może 50km) jazda autostrada, prędkość 120-140kmh i po przejechaniu około 50-60 km wyskoczył monit 'engine oil at minimum level' - wystraszyło mnie to, dopiero co wszystko wymienione... Zaglądam pod auto czy nie kapie coś ale sucho (tylko poci mi sie kolektor z prawej strony) poziom oleju jest ok. Ruszyłem dalej ale to już nie jazda. Przejechałem może z 20km zatrzymałem się na stacji wyłączyłem auto na 15 min (pojawiła się ikonka sygnalizująca dolanie oleju) odpalam ponownie - komunikat znikł. Dojechałem do celu podróży, wszystko było ok. Wracam do domu i znowu po 50-70km ten sam błąd. Znowu sprawdzam poziom oleju - jest ok, więc jadę dalej. Po powrocie auto zostało podpięte do kompa wykazało kilka błędów:

 

4222 glow plug zylinder 2, control

4d03 exhaust back pressure sensor

p14a3 exhaust gas back pressure sensor / bost sensor / ambient pressure sensor circut correlation

480a particle filter system

41ba exhaust back pressure sensor

44447 data (drehmoment_anf_afs, 0xb9)

5587 fuel filter

4541 thermical sensor of oil level

 

domyślam się że za świecenie tego alarmu odpowiada błąd '4541'. Podam całą treść z wydruku:

Error counter: 1

Logistic counter: 40

mileage: 190704 km

engine speed: 1737.69 1/min

coolant temperature: 78.23 C

rail prresure actual: 362.35 bar

injection quantity: 8.66 mg/hub

air mas per cylinder: 315.08 mg/hub

charge pressure actualwert: 13319.38 mbar

linearised app1: 14.17 %

battery voltage: 13848.74 mv

vehicle speed: 117.45 km/h

environment pressure: 974.79 mbar

 

Mechanik stwierdził że błędy mogą być spowodowane zużyciem akumulatora. Przy części błędów napięcie w aku jest na poziomie 10-11V i szybkość pojazdu 0km/h. Wykasował błędy i kazał pojeździć - większość tras mam krótkich: wioska - miasto (około 50 km autrostadą). No nic wybrałem się w trasę na testy, dystans 70 km - wszystko ok, szybkość 80-110 ruch na trasie. Droga powrotna wyskoczyłem na autostradę i szybkość około 140-180 dla sprawdzenia. Po wjezdzie na autostradę przejechałem może 30km (dojazd do autostrady jakieś 25km szybkość do 110kmh) i komunikat pojawił się ponownie - niski stan oleju. Zatrzymałem się, sprawdziłem go ponownie - jest stan. Podjechałem do mechanika na wszelki by widział że jest coś nie tak i chyba nie można za to winić akumulatora. Po sprawdzeniu auta sprawdzamy błędy w idrive - komunikat znikł. Więc propozycja jest taka by spuścić olej i sprawdzić czujnik na sucho (czy tak się da?) Nie znam się na tym ale czy taki czujnik działa na zasadzie pływaka?

 

Teraz moje pytanie czy kupować w ciemno czujnik (ori czy zamiennik?). Szkoda mi wydawać kasę w ciemno - wiadomo mechanik nie zwróci jak się okaże że to coś innego. W serwisie ASO zapłacę jak za zboże :/ a ostatnio krucho z finansami.

 

Denerwujące jest jeździć z komunikatem bo gubiąc faktycznie olej można nie będę o tym wiedział.

E60 3.0D 2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdził, bo wracałem tylko z trasy więc zajechałem na koniec jego pracy.

Co do oleju poprzedni właściciel mówił że był mobile 0w30 - ale pewien nie jestem bo nie było żadnej plakietki polskiej nie było - tylko jeszcze niemiecka...

Olej zmieniłem na castrol 5w30.

Czy jest możliwość że czujnik może się zwiesić/zanieczyścić? Zastanawia mnie tylko to dlaczego błąd wyskakuje w zasadzie w określonych warunkach - dłuższa jazda z większą szybkością. Krótkie odcinki np po 25km wszystko w normie. Czy czujnik poziomu oleju ma w sobie np odczyt temperatury, stan za niski lub wysoki - czy wyłącznie sprawdza poziom?

A jesli idzie o soft to nie wiem jaki ma ale wspominał coś o bosh-u? Ale mogę się mylić. Czy błędy wyłącznie INPĄ można potwierdzić?

E60 3.0D 2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogladalem ostatnio auto prosze mi powiedziec bo nie przygladalem sie temu za bardzo a mnie zaciekawilo w idrive jest opcja podgladu stanu oleju .po jakim czasie od pierwszego uruchomienia na zimnym silniku pokazuje stan oleju -odrazu? bo w tym przypadku po okolo minucie nie pokazywalo nic , we wczesniejszych przegladanych nie zwrocilem na to uwagi ..napisze ktos jak to jest >??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy uszkodzonym czujniku dis i inpa będzie pokazywał błędy? mimo, że w danym momencie nie świeci się kontrolka? Pytam bo nie chce by mnie ktoś naciągał na koszty np jeśli się okaże że mam jakiś kabelek luźny we wtyczce.
E60 3.0D 2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.