Skocz do zawartości

E60 525i Problem CHECK ENGINE


diablo2811

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich stalem sie posiadaczem BMW e60 525i z silnikiem (n52) szukalem na forum ale nie znalazlem odpowiedzi na moj problem.

Jestem tydzien po zakupie samochodu ktory prawdopodobnie stal chwile niejezdzony , problem pojawil sie cztery dni po zakupie. w trakcie jazdy pojawily sie szarpniecia i znaczny spadek mocy, tak jakby silnik nie pracowal na wszystkie cylindry. Po chwili pojawil sie komunikat o bledzie CHECK ENGINE. Zjechalem na pobocze zgasilem silnik. Probowalem go odpalic, ale zaraz po odpaleniu wskoczyl na podwyzszone obroty i po chwili zgasl. Poniewaz mieszkam w Angli i mam darmowa pomoc drogowa wiec skorzystalem.Przyjechal gosc podpiąl go pod komputer i zczytal bledy. 2A98 Crank shaft - inlet camshaft, correlation ,Combustion misfires cylinder 1.2.3.4.5.6 29CD,29CF,29D0,29CC,29D1,29D2,29CE. wykasowalem bledy z nadzieją, że to coś pomoże. Niestety przejechałem około 120 km i znowu to samo. Proszę o pomoc. Myślę, że będzie to czujnik....pytanie tylko który? Czy ktoś z was miał taki problem i jak go rozwiązać. Może ktoś ma zdjęcia gdzie dokładnie ten czujnik się znajduje.A czy moze byc to uszkodzony VANOS ? Dodam ze problem zniknol sam, dzis rano odpalilem i przejechalem moze z 10 kilometrow i znowu spadek mocy trzesie silnikiem, tereaz znowu odpalilem silnik i problem zniknal , bledy caly czas te same ale o co tu chodzi. Nie chce kupowac czegos co moze byc dobre. prosze o pomoc i diagnoze .

 

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wałka zaworów ssacych bo taki występuje w tych błędach, jest z przodu silnika, na rysunku to jest B6214

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_N52_0006.png

 

Dobrze było by wiedzieć jakiego rodzaju to błąd ? (otwarty obwód, zwarcie, brak implusów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje kolego za fotke ale czy to jest na pewno ten czujnik? Z tego co widze bardzo malo jest na temat tego silnika , w tlumaczeniu wychodzi ze jest to czujnik polozenia walu korbowego ale nie jestem pewny na 100% .Po pierwszym sczytaniu bledow AutoData pokazalo blad P1554 = Prędkość obrotowa bez obciążenia Throttle Control Pozycje Podstawowe warunki wiązania nie zostały spełnione. (P1554 = Idle Speed Control Throttle Position Basic Setting Conditions not met). Moze ten blad powie cos wiecej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazałem ten ssący bo błąd(2A98 Crank shaft - inlet camshaft, correlation) wskazuje na zaburzenie synchronizacji w impulsach wału korbowego i wałka zaworów ssących.

 

Tutaj masz czujnik wału:

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_N52_0015.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego za pomoc doceniam starania. Dziś odkrecilem czujnik walka rozrządu wyczyscilem i przedmuchalem go kompresorem,po zamontowaniu check engine zgasl auto jeździ tak jak powinno . Będę obserwował co dalej, może był tylko zabrudzony nagarem z oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Niestety problem powrócił znów błąd P1554 auto gaśnie nie ma mocy i nie pracuje na wszystkie cylindry. Wymieniłem czujnik walka rozrządu i co ciekawe na drogi dzień to samo. Dodam ze usterka się pojawia i znika co to może być . Czy może być to wina czujników magnetycznych vanos-u. Proszę o pomoc i czy miał już ktoś taki problem i jak sobie z tym poradził. Edytowane przez diablo2811
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety od dwóch tygodni jest spokój z samochodem wszystko ok. Czytałem na jednym amerykańskim forum ze jest to prawdopodobnie któryś z zacinajscych się elektromagnesow vanosu może być to prawdopodobne z tego względu ze czujnik walka rozrządu jest powiązany z zaworem elektromagnesu. Zakupilem dwa i w piątek zabieram się za wymianę i zobaczymy co dalej. Nie mogę dodać linku filmu na You tube bo pisze z telefonu ,ale jeśli jest ktoś zainteresowany i chce zobaczyć jak to działa to wpiszcie w You tuba ,,how vanos works",tam jest pokazane jak to działa. Po wymianie posmigam troche i napewno się odezwę. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie wszystko ok silnik ładnie pracuje , mam nadzieje ze problem został rozwiązany. Z tego co wiem to przedmuchiwanie powietrzem elektrozaworow nic nie daje , też jest to czujnik elektryczny który wysyła impulsy. Więc chyba co nowe to nowe. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz czujnik wału:

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/GREO_N52_0015.png

 

Mam pytanie co do tego czujnika. Nie mogę go zlokalizować. Co trzeba rozebrać, żeby się do niego dostać?

Jest jakiś problem z wymianą ?

Prosiłbym o rady i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Jak na razie wszystko ok silnik ładnie pracuje , mam nadzieje ze problem został rozwiązany. Z tego co wiem to przedmuchiwanie powietrzem elektrozaworow nic nie daje , też jest to czujnik elektryczny który wysyła impulsy. Więc chyba co nowe to nowe. Pozdrawiam

 

 

Patrz co znalazłem mam ten sam problem i chcę go rozwiązać,jest po angielsku można przetłumaczć w translator .

 

This is the TSB for the solenoid replacement which the dealer followed, which sadly still didn't fix the problem. The computer and DME was even reset and reprogrammed with the latest versions.

 

---------------------

 

SI B 11 05 05

Engine

December 2006

Technical Service

 

This Service Information bulletin supersedes S.I. B11 05 05 dated November 2006.

 

SUBJECT

N52 Engine Runs Poorly with Camshaft Sensor and VANOS Faults

MODEL

E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 engine produced from 3/2005 through 6/2005

E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engines from 7/2006 production

E85 and E84 (Z4) with N52 from 1/2006 production

E83 (X3) with N52 from 9/2006 production

 

SITUATION

Vehicles equipped with the N52, N52KP and N54 engines may be difficult to start, run rough and have the "Service Engine Soon" light illuminated.

Any of the following camshaft sensor or VANOS faults, as well as various misfire faults, may be stored in DME fault memory.

 

• 2A9A Cam sensor, inlet signal – signal invalid for synchronization

 

• 2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range

 

• 2A82 VANOS intake- stiff, jammed mechanically

 

• 2A9B Cam sensor, exhaust signal – signal invalid for

synchronization

 

• 2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range

 

• 2A87 VANOS exhaust- stiff, jammed mechanically

 

CAUSE

VANOS solenoid valve is jammed or sticking.

 

CORRECTION

On a customer complaint basis only, perform the diagnosis and repair procedure as described below.

 

PROCEDURE

E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 only:

Remove the VANOS solenoid, intake or exhaust depending on the fault codes stored, and using shop air, gently blow out any visible particles and reinstall.

It is no longer necessary to replace the VANOS solenoid on the N52 Engine.

Reprogram the vehicle using CIP17.01 (Target data Status E89x-05-06-510), or higher for the E90 and Target data Status E060-05-06-500, or higher for the E60.

 

The modified MSV70 DME data contains additional VANOS solenoid activation logic to flush out any foreign particles.

 

E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engine, E83, E85, E86 with N52 engine only:

Swap the faulted VANOS solenoid with the opposing solenoid to verify if the fault follows to opposing location. If the fault follows replace the VANOS solenoid.

 

PARTS INFORMATION

Part Number Description Quantity

 

11 36 7 516 293 VANOS Solenoid 1

WARRANTY INFORMATION

Covered under the terms of the BMW New Vehicle Limited Warranty.

Defect Code Refer to KSD

 

Labor Operation: Refer to KSD

 

Labor Allowance: Refer to KSD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 6 lat później...
Słuchajcie miałem podobnie, nie chciałem wierzyć w to co czytałem na forach, a jednak... W moim przypadku błędy były spowodowane luźnym wałkiem wylotowym, koszt nowego ponad 3tys. Mimo że kilku specjalistów oglądało samochód nikt tego nie stwierdził, wymieniłem naprawdę sporo podzespołów i nie potrzebnie, diagnozę dostałem od Janusza co robi samochody dla handlarzy Elblągu, ogólnie nie polecam :lol: Pewnego dnia rozwaliło mi zbiorniczek wyrównawczy, zorientowałem się że to uszczelka pod głowicą, Janusz rozpiął rozrząd i wtedy okazało się jakie są luzy wałku wylotowym. Zainwestowałem w używany silnik z gwarancją, mój wytrzymał 400tys ( głowica nadal jest ok bo łoże wałka jest wymienne ) nowy 114 tys - n52b25k z carną pokrywą od e91 2008r, Janusz ;) przełożył z mojego mise olejową i pokrywę zaworów i teraz wszystko gra jak powinno, za silnik dałem 4tys, za przełożenie 2.6tys ale mam spokój ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.