Skocz do zawartości

3.0d Rura doładowania


progressowy14

Rekomendowane odpowiedzi

Zauwazyłem ze rura doładowania nie jest szczelna. Są zapocenia,a co gorsza widac pecherzyki powietrza na biegu jalowym. Nieszczelnosć nie jest na styku rury z turbo. Jest to nieszczelność pomiedzy rurą a osadzonej na niej obrotym mocowaniu. Miejsce zaznaczone na czerwono:

http://images41.fotosik.pl/1076/6bf348e8fccb8baa.jpg

Jak to uszczelnić? Podczas dodawania gazu rura lekko sie unosi do góry,rozpreża z obrotnego mocowania. Według real oem http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GM21&mospid=47771&btnr=11_3468&hg=11&fg=40 jest tam uszczelka nr 2 ale to chyba ta co wystepuje pomiedzy turbo a mocowanie rury,a mi przecieka pomiedzy rurą a mocowaniem.

Czy instnieje mozliwie szybki,domowy sposób na uszczelnienie tego miejsca?

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli w tym miejscu jest przewidziana uszczalka to mógłbyś ją wymienić i sprawdzić ale ze schematu wynika, że jest tylko uszczelka przy turbo. Nie wiem czy nie bedzie najlepszym rozwiązaniem wymiana całej rury, choć wiem, że to koszty. jedyne co możesz zrobić to poszukać w swojej okolicy jakiejś firmy zajmującą się serwisem maszyn hydraulicznych, może tam coś poradzą. Nowa rura 660 PLN ASO bez rabatu

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem ta uszczelkę.

Po niedzieli wymntuje ,tą rure osadze nową uszczelkę. Przy okazji zmienie węzyki podcisnienia turba oraz założe nówke przetwornik. Tylko czy ta uszczelka nachodzi na rure czy ją sie wsadza w otwór turba? Ma może ktoś fotkę tej uszczelki,bo w katalogu jakaś taka mało widoczna. 50zł kosztowała, to musi byc kawał gumy w tej cenie. :wink:

Jesli to nie pomoże, warto nałozyć na zewnetrzną(w miejscu zaznaczonym na czerwono) strone silikon uszczelniający żaroodporny?

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty gada ten mechanik. Juz od kilku lat nie jezdze do "mechaników".

W kazdym aucie z turbo disel te rury są zaolejone w środku przez mgłe olejową.

Chyba,że naprawdę by sie lało w tych przewodach. To tak.

Zresztą jak by się lało to by kopcil na niebiesko.

A to,że akurat w tym miejscu jest zażygane,zapocone to oznaka nieszczelnosci. Poswieciłem latarką w to miejsce na jałowym biegu i zauważyłem pęcherzyki powietrza ulatniającego sie. Reszta połączeń doładowania jest sucha.

Z tego co dojrzałem trzeba zdemontowac oslone podwozia,odczepic dolny zaczep tej rury. Obudowe filtra powietrza zdemontowac,przewod ssący(ten co od przeplywki do turba idzie. Zostaje odkrecić srubke na mocowaniu z ktorego cieknie,obrucić i rura zejdzie. Trochę grzebaniny bedzie. Oto co program z ASO podpowiada: http://translate.google.pl/translate?sl=en&tl=pl&js=n&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Ftis.spaghetticoder.org%2Fe65%2F730d_%28M57TU%29_SAL%2FEngine%2F&act=url Pozycja 61/360.

Co powiecie o wspomnianym wcześniej silikonie?

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka kosztuje 46zł(numer 11617801222) ,sam własnie ja wymieniałem kilka dni temu dostep jest od góry bez najmniejszych problemów.po tym zabiegu rura jest szczelna i sztuwno się łączy z turbina a wczesniej po prostu latała a uszczelka była zużyta.Trzeba wykrącic srubkę od str nadkola a ta od strony silnika tylko poluzowac i obkręcic w bok kołnierz ten dociskowy i wszystko,jak ktos chce całkiem rure wyjąć nalezy od dołu tez od coolera zwolnic zatrzask i rura wychodzi cała.Uszczelka ta jest nakładana na rurę a nie do turba,w środek tej uszczelki wpychasz rurę ,silikonu nie trzeba żadnego,dociskasz ja tym kołnierzem na dwie śrubki i jest sztywno i szczelnie,fotkę uszczelki wkleję max jutro bo mam jeszcze jedna na zapas :wink:

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka kosztuje 46zł(numer 11617801222) ,sam własnie ja wymieniałem kilka dni temu dostep jest od góry bez najmniejszych problemów.po tym zabiegu rura jest szczelna i sztuwno się łączy z turbina a wczesniej po prostu latała a uszczelka była zużyta.Trzeba wykrącic srubkę od str nadkola a ta od strony silnika tylko poluzowac i obkręcic w bok kołnierz ten dociskowy i wszystko,jak ktos chce całkiem rure wyjąć nalezy od dołu tez od coolera zwolnic zatrzask i rura wychodzi cała.Uszczelka ta jest nakładana na rurę a nie do turba,w środek tej uszczelki wpychasz rurę ,silikonu nie trzeba żadnego,dociskasz ja tym kołnierzem na dwie śrubki i jest sztywno i szczelnie,fotkę uszczelki wkleję max jutro bo mam jeszcze jedna na zapas :wink:

Super odpowiedz.

Wklej fotke jak możesz.

W poniedziałek przyjdzie paczka to zmienie ta uszczelkę oraz weżyki odcisnienia i przetwornik za jednym zamachem. Dlatego chce zdemotować całkowicie ta rure doładowania.

Dzieki za info. :cool2:

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki uszczelki

http://img534.imageshack.us/img534/9976/dsc01132u.jpg

http://img51.imageshack.us/img51/1743/dsc01133we.jpg

http://img8.imageshack.us/img8/8484/dsc01134ql.jpg

http://img197.imageshack.us/img197/7816/dsc01135j.jpg

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za fotkę. Moje obawy zostały, dzięki Tobie, rozwiane.

A jak byłem wymieniać kolektor wydechowy w ASO BMW,wskazałem miejsce przecieku. Pan z działu cześci ,aż podszedł do auta aby zobaczyc o jakim elementcie mówie. Sprawdzał w katalogu. Jego odpowiedz : "tam nie wystepuje żadna uszczelka".

Jak samemu sie nie weznie za auto to nie ma co liczyc na mechaniorów. Dobrze,że istnieje to forum. Dzięki niemu możemy sobie bezineresownie pomagać.

Jutro wymiana.

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

litosci kolego :duh: do czego mianowicie????

 

 

 

a niewiem czy wiesz ale ten kolektor od E60 stalowy który peka mozna wymienic na ten żeliwniak od E39 i masz problem z głowy Ty masz E65 ale silnik ten sam i zapewne kolektor tez ten shit stalowy

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor juz wymieniony na stalowy nowy ori. Stary popekany był. Pytałem sprzedawce,czy jest z lepszego materiału. Zapewniał ,ze jest poprawiony. Sam wskazał,że te montowane fabrycznie w tamtych latach kolektory mają wade fabryczną. Powinny być wymieniane w ramach akcji serwisowych. Jednakże bmw nie przyzaje sie do tego i nie pokrywa kosztów.

Puki co jest gwarancja na zakupiony i zamontowany wydech przez ASO BMW.

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
  • 6 miesięcy temu...

Witam! Panowie zamówiłem tą uszczelkę co łączy turbinę z rurą intercoolera. Mam wyciek z tej uszczelki dość konkretny, rura ma spory luz, kołysze się na boki i można ją unieść do góry blisko pół centymetra.Poza tym mam takie objawy. Początkowo czasami przydusił się najczęściej przy zjeździe z ronda i dodaniu gazu, lub na ostrzejszym łuku później szedł normalnie. Z czasem to się nasilało a dziś wracając z pracy na ostrym łuku go przydławiło, dostał muła i tak zostało aż dojechałem do domu. Słabo przyspiesza i ciężko go wkręcić ponad 3tyś obrotów. Może ta uszczelka być przyczyną takiego zachowania silnika? Dodam że żadna kontrolka się nie świeci a po podpięciu pod kompa były trzy błędy, dwa związane ze świecami a jeden z podgrzewam paliwa. Doradzi ktoś coś mądrego? Pozdrawiam

 

Podpowie jeszcze ktoś jak najlepiej dostać się do tej śrubki od strony silnika? U mnie ta od strony nadkola jest na klucz 10 a ta od silnika na gwiazdkę. Da się to wymienić bez demontażu filtra powietrza z obudową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Raczej nie będziesz miał miejsca. Ja zrzucałem...

tu masz film jak dostać się do filtra powietrza.

https://bmw5e61.blogspot.com/2017/01/jak-wymienic-filtr-powietrza-w-bmw-5_16.html

Jak masz kanał to odepnij rurę od intercoolera, będzie łatwiej, jak nie to zostaje dostęp od góry.

Da się nagiąć rurę i wymienić uszczelkę bez odpinania od intercoolera.

Trochę jest przy tym roboty i problemów (chociaż by trzeba mieć narzędzia jak trox 45) ale do zrobienia. Sam robiłem to pierwszy raz i dałem rade.

Polecam mieć magnes teleskopowy do łapania śrubek... odpowiednią przedłużkę elastyczną giętką np. 1/4 150 mm do odkręcania śrubki (tej schowanej na turbo).

Powodzenia.

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Temat z uszczelką ogarnięty. Nie musiałem wyjmować obudowy filtra powietrza. Po odsunięciu wiązki co idzie pod filtrem dało radę dojść długim torksem. Jeśli ktoś nie ma takiego torksa to da radę również dojść po demontażu rury która idzie od filtra powietrza do turbo, robi się tam sporo miejsca. Tą śrubkę od strony silnika wystarczy poluzować i okręcić kołnierz rury tam gdzie jest uszczelka w prawo. Moja rada to nie wykręcać tej śrubki za mocno, żeby przy wyjmowaniu rury nie wyskoczyła i nie wpadła sobie do turbiny. Miałem trochę rebusa z uszczelką bo nowa wyglądała trochę inaczej, dopiero po chwili doszedłem, że trzeba ją wywinąć na drugą stronę :lol:

Po wymianie auto już się nie przydławia i jest suchutko wokół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się demontuje tą wiązkę przymocowaną do boku obudowy filtra? Właśnie też próbowałem ale że nie chciałem połamać dałem sobie spokój...

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jej nawet nie odpinałem, powyciągałem tylko z takich plastikowych klipsów pod filtrem żeby kawałek więcej miejsca zrobić. Przewody w plastikowym pancerzu są wciśnięte, wystarczy podważyć. Ja się teraz zastanawiam jak umyć silnik bo ciekło mi z tej rury i z drugiej strony spod kolektora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.