Skocz do zawartości

RÓŻNE BŁĘDY PO ODPALENIU SILNIKA


menello

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z wyskakujacymi bledami najczesciej rano po odpaleniu silnika. Mialem te przypadlosc dopiero kilka razy ale bledy sa dosc niepokojace. Za pierwszym razem wlaczylem silnik i po kilku sekundach wyskoczyl mi blad aktywnego sterowania w zoltym kolorze i wspomaganie przestalo dzialac i na czerwono, ze auto jest przechylone a bylo prosto. Wylaczylem silnik odpalilem ponownie i jak reka odjal wszystko przeszlo. Pozniej mialem jeszcze raz tak podobnie. Ostatnio mialem dwa razy taka przypadlosc ale z innymi bledami. Kilka dni temu odpalilem silnik przejechalem okolo 2km do pracy, wylaczylem silnik. Po okolo godzinie czasu musialem wyjechac wiec wsiadlem w samochod wlaczylem silnik i od razu wyskoczyl mi blad, ze silnik przegrzany. Powiem szczerze, ze sie troche wystraszylem ale za chwile do mnie dotarlo, ze przeciez nie mogl sie przegrzac zaraz po odpaleniu silnika ani po przejechaniu 2km godzine wczesniej. Dzisiaj zaczelo mnie juz to zastanawiac, bo rano po odpaleniu ujechalem 2-3km i podczas jazdy wywalilo mi ENGINE SPEED i zeby wlaczyc wyzszy bieg co zrobilem i komunikat zniknal ale za kilka sekund pojawil sie nowy komunikat, ze za wysoka temperatura silnika a za kolejne kilka sekund, ze silnik przegrzany od razu sie zatrzymalem, bo akurat mialem stacje benzynowa po nosem, zatankowalem odpalilem silnik za jakies dwie minuty i znowu wszystko przeszlo. Dodam tylko, ze po podlaczeniu pod gniazdo diagnostyczne nic nie wyskakuje. Nie wiem co o tym myslec. Czy ktos mial podobna sytuacje lub wie o co moze chodzic mojej buni? ze dwa misiace temu wymienialem czujnik wentylatora, bo sie nie zalaczal i tyle jesli chodzi o moje naprawy od poczatku roku. Z serwisu wychodzi, ze we wrzesniu wymieniano plyn z termostatem. PROSZE O POMOC LUB PODPOWIEDZI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a u jakiegos dziada-elektryka, bo pojechalem do innego i na KTS 550 wyszlo mi 6 bledow ze sterowania silnika i 4 z ABS i ESP, ktorych nie sprawdzalem, bo nie mialem juz czasu a w silniku wszystkie od inteligentnego czujnika akumulatora-za wysokie napiecie max czy cos takiego ale tego czerwonego komunikatu o przegrzaniu silnika ani sladu. Jutro jade na jakis specjalistyczny sprzet do BMW i podobno mozna z niego wiecej wycisnac to moze cos ciekawego sie dowiem. Teraz ciekawe co z tym akumulatorem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Najprawdopodobniej masz regulator napięcia do wymiany lub alternator. Jeśli na kompie wyrzuci Ci błąd (nie pamiętam dokładnie nazwy) high/under voltage to będzie wiadomo, że regulator. Podobne problemy już były rozpatrywany na tym forum, poszukaj tematów o regulatorze napięcia, tu masz jeden z nich :arrow: viewtopic.php?f=73&t=143671&p=1017859&hilit=regulator+napi%C4%99cia#p1017859 :search:. Powodzenia i daj znać czy rozwiązałeś problem i co było problemem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator z regulatorem raczej wykluczam na chwile obecna i jesli juz cos z elektryka to na razie akumulator, bo przedwczoraj bylem u kolegi, ktory jak sie okazalo ma orginalny program serwisowy do BMW. "Wsadzilismy kabel do wtyczki Basi" i zapuscilismy program, pokasowalismy wszystkie i stniejace bledy nawet jakies stare z wymiany zarowek itp. Teraz jest czysty i umowilismy sie, ze jak znowu wystapi problem z wyskakujacymi bledami to podjade i wtedy sprawdzimy co kiedy i dlaczego wyskoczylo. Sprawdzalem tez temperature i przy temp. wlotowej 21 stopni silnik utrzymywal 103-105 stopni. czy to przypadkeim nie za duzo? Dodam tylko, ze na zewnatrz bylo 25-30 stopni. Jak dojde do tego co bylo powodem to na pewno napisze. Mysle, ze jesli jest to wina elektroniki a nie mechaniki to pewnie akumulator, bo spradzalismy ladowanie i jest 13,8-14,2. Chyba ze alternator lub sam regulator czasami przeklamuje jesli moze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
I znowu to samo. Od ostatniego wpisu czyli 11.07. mialem ten objaw dwa razy ale zauwazylem, ze dzieje sie to zaraz po odpaleniu silnika jakies 20-50m jazdy w deszczowe dni. Dzisiaj mialem taki objaw, ze slyszalem pykniecie w glosnikach tak jakby jakies przepiecie, wyskoczyly bledy z Dynamic Drive, Activesteering i Flat Tyre Monitor, radio sie wylaczylo razem z wyswietlaczem a po chwili sie wlaczylo. Widocznie sa jakies skoki napiecia czyli trudny temat, bo nie wiadomo do kogo dac auto zeby nie spieprzyl jeszcze bardziej. Szkoda zeby sie auto spalilo lub w najlepszym przypadku jakies podzespoly wiec wybiore sie na serwisowke w przyszlym tygodniu jeszcze raz sprawdze wszystkie bledy i moze bedzie wiadomo za co sie najpierw zabierac. Jak cos namierze to napisze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jaki regulator wchodzi do E60 530d? Szukałem na alledrogo i jest tam pare wersji tych regulatorów, które podchodzą pod BOSHa. Czy ciężko wymienia się ten regulator? u mnie jest błąd wysokiego napięcia po czym wyskakuje mi błąd pasów i poduszek. Podejrzewam, że to przez regulator. Czy to droga inwestycja?
http://images41.fotosik.pl/926/98ae1625f3bfad85med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale poza tym sprawdzalem ladowanie i jest 13,8-14,2 i tu nasuwa sie kolejne pytanie czy regulator moze byc w taki sposob uszkodzony, ze raz ladowanie jest ok a drugim razem np. pokaze za malo czy tylko jest zepsuty i zawsze pokazuje zle, bo jesli tak to nie regulator, bo pokazuje, ze ladowanie jest ok?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z serwisu.

Elektronik powiedział, że gdyby to było E61, to regulator rzeczywiście byłby prawdopodobny. Ale u mnie w E60 nie.

Jest przekonany, że to problem z oprogramowaniem i wysłał mnie do speców od softu. Zobaczymy, co dalej.

 

Dodam, że u mnie wyskakują tylko:

- żółta dioda hamulców

- żółta dioda kontroli trakcji

- czasem wspomaganie kierownicy.

Znikają po ponownym uruchomieniu auta, które pomaga jak reset w Windows...

XABan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera...to pewnie i umnie taka sama lipa. U mnie wyskakuje na zolto tylko przebicie opony i aktywne sterowanie, ktore swoja droga czasami dziala a czasami nie a na czerwono Dynamic Drive i przegrzanie silnika i tez zazwyczaj w deszczowa pogode. Po ponownym uruchomieniu wszystko ok jak u ciebie. Gdzies tu na forum czytalem moze nie taki sam ale podobny przypadek i ktos pisal, ze moze to byc spowodowane slabymi stykami w alternatorze, jakis elektryk polutowal i bylo ok. To teraz zabiles mi gwozdza i nie wiem co robic. Jak bedziesz mial jakies nowe informacje na ten temat albo dojdziesz do tego co to bylo to napisz i moze jakos wspolnie sobie z tym dziadostwem poradzimy. Ja zrobie to samo jak bede cos wiedzial. Dodaje watek do ulubionych i bede pisal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z serwisu.

Elektronik powiedział, że gdyby to było E61, to regulator rzeczywiście byłby prawdopodobny. Ale u mnie w E60 nie.

Jest przekonany, że to problem z oprogramowaniem i wysłał mnie do speców od softu. Zobaczymy, co dalej.

 

- jasne, a w miedzyczasie zlapales virusa bo avastowi skonczyla sie licencja :) Soft tak poprostu nie pada!!!

a czym sie roznia te dwa alternatory (e60, e61)?.

ps. podworkowi elektronicy sa dobrzy do Vartburgow ale nic ponadto.

 

Co do ladowania- u mnie bylo wzorcowe (nie trzeba Harvardu zeby obsluzyc miernik)- a bledy sie sypaly...

aha i nasilalo sie to w deszczowa pogode!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jasne, a w miedzyczasie zlapales virusa bo avastowi skonczyla sie licencja :) Soft tak poprostu nie pada!!!

a czym sie roznia te dwa alternatory (e60, e61)?.

Lokalizacją. W kombi jest pod podłogą a w sedanie z boku.

Może to ma związek z trwałością (woda?).

 

ps. podworkowi elektronicy sa dobrzy do Vartburgow ale nic ponadto.

Czy ja pisałem coś o podwórkowych?

To był elektronik z serwisu BMW. Nieautoryzowanego, ale specjalizującego się (kiedyś mieli autoryzację).

 

Co do ladowania- u mnie bylo wzorcowe (nie trzeba Harvardu zeby obsluzyc miernik)- a bledy sie sypaly...

aha i nasilalo sie to w deszczowa pogode!!!

U mnie też się nasila w deszcz. Ale jaki to ma związek z regulatorem?

 

Poza tym - co sugerujesz? Że mam w ciemno wymienić regulator?

XABan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie sugeruje

...

wspomnisz moje slowa- ale oczywiscie rob jak uwazasz. Nikt nie jest jasnowidzem ale po przeczytaniu twojego postu wydawalo mi sie ze sa to moje slowa- kropka w kropke, te same objawy. Z tym ze ja bawilem sie z tym kilka miesiecy. Owszem, zgadzam sie z toba- nie wymienialbym regulatora w ciemno (ja go kupilem i z nim jezdzilem ot co :). Ale czasami przejscia innych sa lepsze od nie jednej diagnozy. Czas pokaze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec jednoznacznie nie da sie potwierdzic, ze na 100% jest to regulator napiecia, mozna szukac przyczyny i jej nie znalezc albo wymienic w ciemno? Przypomina mi to troche metody podworkowych pseudomechanikow z ktorymi mialem do czynienia w latach 90-tych. Czy naprawde ASO nie potrafi tego zdiagnozowac tylko metoda prob i bledow lub podmiana na nowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spece od softu powiedzieli mi, że to na pewno nie oprogramowanie i żebym wymienił regulator...

Jestem umówiony na czwartek. Siedemset-coś brutto.

Jak po czwartku spadnie deszcz to dam znać, czy pomogło...

XABan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze mi nie wymienili.

Codziennie mi mówią, że nowy regulator "będzie jutro". :P

Nie wiem, o co kaman.

 

A jak dzwoniłem do ASO, żeby porównać cenę części i usługi, to mi powiedzieli, że nie ma u nich w cenniku takiej usługi jak wymiana regulatora...

XABan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaja, sam regulator za 470zl moga sprzedac ale zeby go wymienic to juz nie. Czasami to porazka z tymi serwisami. Jak juz wymienisz to napisz czy pomoglo, bo z tego co widze to co jakis czas pojawiaja sie posty z tematem bledow po odpaleniu silnika wiec jest nas na pewno wiecej:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi teraz wywala juz na wet w piekna pogode. Wczoraj ladnie i wyskoczylo kilka bledow po odpaleniu a dzisiaj pieknie - zero chmurek - i 28stopni a mimo to wyskoczyl Dynamic Drive. Wylaczylem i wlaczyle i wszystko ok. Umowilem sie na srode ze znajomym elektrykiem, on twierdzi ze to niekoniecznie regulator, moze to byc jakis przekaznik od akumulatora cos tam cos tam. Ma wziac autko na jeden dzien i zdiagnozuje ocokamann. Teraz jestem bardziej wyczulony i jak sie wsluchuje rano po odpaleniu silnika to slysze bardzo lekkie buczenie tak jakby moze pompa paliwa, ktora buczy z normalna intensywnoscia a na chwile przed wylaczeniem sie radia i wyskoczeniem bledow wyraznie dostaje wyzszych obrotow tzn. szybciej i glosniej pracuje tak jakby dostalo wiecej pradu po czym razem z radiem przestaje buczec. Posluchaj czy masz u siebie podobne objawy moze ma to jakis zwiazek z tym przypadkiem. Mam nadzieje, ze w srode bede juz wszystko wiedzial...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.