Skocz do zawartości

[E60] 520d wymiana koła pasowego - Wasze doświadczenia


kristoff_wwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czeka mnie wymiana koła pasowego w moim aucie. 520d (z rocznika 2007) ma nietypowe koło pasowe z centralnym otworem i po dwóch tygodniach researchu w Warszawie i okolicach doszedłem do wniosku, że prawie nikt nie potrafi tego wymienić. Dla większości mechaników szególnym problemem jest odkręcenie starego koła i dokręcenie nowego z odpowiednią mocą.

Czy w związku z tym uważacie, że pozostaje tylko ASO, czy warto jeszcze szukać dobrego, lecz tanszego warsztatu?

Czy można zakładać zamiennik (np. to: http://allegro.pl/kolo-pasowe-bmw-e46-e60-320d-318d-520d-orginal-i1455819918.html )? Większość osób mi jednak odradzała zamienniki ze względu na złe ponoć wyważenie.

Czy mieliście podobne doświadczenia z wymianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda w E90 a, ale miałem wymianę (M47N2). Rzeczywiście w 320d z centralnym otworem w jednym warsztacie nie chcieli mi wymienić, w obawie, że śruba się urwie. Ta śruba w tym silniku się nie urywa w odróżnieniu od japońców :) gdzie się to zdarza i potem jest zabawa z rozbieraniem silnika. Trzeba unieruchomić wał za pomocą przetyczki (chyba 8mm, ale głowy nie dam ) wkładanej od tyłu gdzieś nad rozrusznikiem przez specjalny otwór, który jest normalnie zaślepiony zaślepką z plastyku (Chłopcy włożyli tam pasujące wiertło) i od spodu, z kanału , porządnym kluczem z metrową rurką poszło. Klucze pneumatyczne nie radzą w tym przypadku. Warto kupić od razu śrubę koła za bodajże 16 zeta w ASO i ją też wymienić. Założyłem nowy zamiennik za 400 czy 500 zeta z allegro i już ok 25tys. jet OK.

Aha, za wymianę chłopcy wzięli w "zwykłym" warsztacie 100 zeta :) i trwało to ok pół godziny :).

Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odraczam zamiennik ,gdyz po wlozeniu zamiennika mialem przy 2500 tys obrotow odglos jak by cos wpadalo w rezonans podobno to usterka przy zamiennikach hiszpanskich czy wloskich nie pamietam dokladnie firmy,mechanik zmienil na orginal i problem zniknal .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry,ze zapytam :?:

Ile masz na zegarku skoro juz wymieniasz kolo pasowe (jaki rok i czy masz automat,manual.),bo moj znajomek wymienial w vw przy 90tys....a ja mam nabite 190tys i nic sie nie dzieje ale lubie sie martwic na zapas... :think:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AutoReducie na 100% Ci to zrobią jak należy i za 50% tego co w ASO

Z AutoReduty się bardzo skutecznie wyleczyłem jakiś czas temu...

Jedyne, na co mogę do nich pojechać to auto-detailing, ale i tak robią to średnio.

Sorry,ze zapytam :?:

Ile masz na zegarku skoro juz wymieniasz kolo pasowe (jaki rok i czy masz automat,manual.),bo moj znajomek wymienial w vw przy 90tys....a ja mam nabite 190tys i nic sie nie dzieje ale lubie sie martwic na zapas... :think:

170 000. Też lubie się martwić na zapas ;) Mój "nadworny" mechanik zadzwonił do jakiegoś kolegi z Bawaria Motors i usłyszał "w tym beemkach koła pasowe padają - to normalne". Ale pewnie, jak to zwykle bywa, wszystko zależy od samochodu, kierowcy, ilości dzwonów itp. itd. :)

 

Posta piszę z ASO Rawski w Markach, naprawa już zakończona, całość 1 300 zł brutto. Jednak zdecydowałem się na oryginał i ASO, bo trochę mnie przeraził sposób zdejmowania tego opisany przez henix-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

WITAM STANOWCZO ODRADZAM BY WYMIANY DOKONYWAŁY JAKIEŚ WARSZTATY BMW PODOBNE A CO DO ZAMIENNIKÓW TO RÓŻNIE TEŻ NIE POLECAM JEŚLI MACIE ZAMIAR TAKIM AUTEM JEŹDZIĆ DŁUŻEJ ASO SKASUJĘ DWU KROTNE WIĘCEJ LECZ MA ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TO CO ROBI I PAMIĘTAJCIE ŻE JEST TO INGERENCJA W WAŁ KORBOWY

A TAKIE WARSZTATY NAWET NIE WIEDZĄ O TYM ŻE DO ZBLOKOWANIA WAŁU SĄ PEWNE PROCEDURY STOSOWANE DZIĘKI KTÓRYM NIE USZKODZĄ SIĘ INNE PODZESPOŁY WASZEGO AUTA JESTEM Z POZNANIA ODRADZAM BMW MIKOŁAJCZAK Z STRZESZYŃSKIEJ NI POTRAFIĘ POLECIĆ NIKOGO ALE WIEM ŻE TEGO WARSZTATU NALEŻY WYSTRZEGAĆ SIĘ BO JEŻDZIŁEM DO NIEGO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAMIĘTAJCIE ŻE JEST TO INGERENCJA W WAŁ KORBOWY
Ty sie lepiej udaj na ingerencje do psychologa.W silnikach na paskach rorządu demontaż koła pasowego to normalka przy wymianie rozrządu i nikt nie wymyśla takich pierdół jak wy tutaj.Macie bmw zachowujecie się jakby to był prom kosmiczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
czy czeka mnie wymiana koła pasowego jak dochodzą takie dźwięki z silnika?

 

 

Nie widać aby koło miało jakieś bicie ale warto je sprawdzić od strony wewnętrznej. Sprawdź też czy to nie przypadkiem pompa vacum, kiedyś jak miałem silnik M47N2 wydawała podobne cykanie jak u Ciebie, może troszkę ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tak to kolo pasowe ma pękniecie guma

i bez pasów jak odpaliłem to cisza :)

 

No to życzę powodzenia z odkręceniem śruby bo gdy u mnie wymieniali koło to mechanik urwał dwie nasadki ze stali hartowanej i się poddał, dopiero drugi sprytniejszy dorobił sobie blokadę którą wg. TIS wsadza się w otwór w skrzyni biegów aby zablokować koło dwumasowe i przedłużką 1,5 metra dopiero dał radę :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokadę którą wg. TIS wsadza się w otwór w skrzyni biegów aby zablokować koło dwumasowe i przedłużką 1,5 metra dopiero dał radę :cool2:

Pewnie raczej chodzilo o blokadę kola zamachowego-umieszczaną w otworze w bloku silnika tuż przy skrzyni biegów..

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
blokadę którą wg. TIS wsadza się w otwór w skrzyni biegów aby zablokować koło dwumasowe i przedłużką 1,5 metra dopiero dał radę :cool2:

Pewnie raczej chodzilo o blokadę kola zamachowego-umieszczaną w otworze w bloku silnika tuż przy skrzyni biegów..

 

Byłem przy wymianie i wiem co jest w TIS tak że to był otwór w skrzyni na wysokości koła zamachowego dwumasowego.

 

EDIT: żeby nie być gołosłownym to tak wyglądało to u mnie:

 

http://i62.tinypic.com/2h51dtz.png

 

A tak się blokuje w automatach 6HP-19 :

 

http://i60.tinypic.com/25ga2w7.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem,można ukrecić wal,ale pod jednym warunkiem-musi być już napęknięty (wal korbowy-slaba strona 2.0d).

Zdrowy nie powinien się ukręcić.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam,

Czeka mnie wymiana koła pasowego w moim aucie. 520d (z rocznika 2007) ma nietypowe koło pasowe z centralnym otworem i po dwóch tygodniach researchu w Warszawie i okolicach doszedłem do wniosku, że prawie nikt nie potrafi tego wymienić. Dla większości mechaników szególnym problemem jest odkręcenie starego koła i dokręcenie nowego z odpowiednią mocą.

Czy w związku z tym uważacie, że pozostaje tylko ASO, czy warto jeszcze szukać dobrego, lecz tanszego warsztatu?

Czy można zakładać zamiennik (np. to: http://allegro.pl/kolo-pasowe-bmw-e46-e60-320d-318d-520d-orginal-i1455819918.html )? Większość osób mi jednak odradzała zamienniki ze względu na złe ponoć wyważenie.

Czy mieliście podobne doświadczenia z wymianą?

:duh:

Częstym błędem jest montowanie nowego koła pasowego przy użyciu starych śrub montażowych. Wiele kół pasowych mocowane są za pomocą specjalnych, jednorazowych odkształcalnych śrub.

 

Bardzo ważnym czynnikiem, który też ma wpływ na szybsze zużycie się koła jest błąd montażu to zastosowanie zbyt dużego, lub niskiego momentu obrotowego dokręcania koła.

 

Koła pasowe są nieustannie narażone na stopniową eksploatację i jako jeden z podzespołów samochodowych po prostu się zużywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W przypadku m47 na pewno nie jest odkształcalna a jeżeli użyje się blokady koła to nie ma problemu z odkręceniem. Robiłem takie blokady, więc wielu mechaników doposażyło już swoje zakłady :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku m47 na pewno nie jest odkształcalna a jeżeli użyje się blokady koła to nie ma problemu z odkręceniem. Robiłem takie blokady, więc wielu mechaników doposażyło już swoje zakłady :wink:

kolego bez obrazy czytaj tekst ze zrozumieniem nie pisałem o jednym kole do danego modelu ale ogólnie cytuję:Wiele kół pasowych mocowane są za pomocą specjalnych, jednorazowych odkształcalnych śrub.WIELE A NIE JEDNO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego bez obrazy czytaj tytuł tematu :roll: dotyczy on 520d, w tym przypadku m47n2, czyli koła przykręcanego jedną śruba, więc "problem" opisany przez Ciebie nie ma związku z tym tematem, więc po co o tym tu pisać biorąc pod uwagę, że napisałeś, bardzo słusznie, to samo w temacie o 530d?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W przypadku m47 na pewno nie jest odkształcalna a jeżeli użyje się blokady koła to nie ma problemu z odkręceniem. Robiłem takie blokady, więc wielu mechaników doposażyło już swoje zakłady :wink:

 

W moim przypadku taka blokada na koło pasowe nie zdała egzaminu ponieważ śruba tak mocno trzymała że poddały się ząbki na samym kole pasowym, jedyną opcją było zablokowanie wału od drugiej strony czyli przez specjalny otwór w skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bez obrazy czytaj tytuł tematu :roll: dotyczy on 520d, w tym przypadku m47n2, czyli koła przykręcanego jedną śruba, więc "problem" opisany przez Ciebie nie ma związku z tym tematem, więc po co o tym tu pisać biorąc pod uwagę, że napisałeś, bardzo słusznie, to samo w temacie o 530d?

masz rację tak mi się nasunęła spontanicznie ta wypowiedz bo czasami można pół dnia czytać a i tak nic się nie dowiesz a tu ,starałem się opisać krótko i oby użytkownicy sobie pamiętali że jedne auta mają tak inne inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.