Skocz do zawartości

Paliwo w oleju silnikowym


ziutoslaw1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Od roku jeżdżę E61 535d i przejechałem około 22tyś.km i kiedy zaglądnąłem na stan oleju, był za wysoki (przybyło go). Spuściłem ponad 1.2l, aby stan powrócił do max. mierzonego bagnetem. Mam pytanie co może być powodem? silnik jest suchy, płyn chłodniczy nie ubył, a więc prawdopodobnie paliwo dostaje się do oleju. Czy ktoś miał podobny problem? Samochód jest z marca 2007r. z silnikiem 210KW. Proszę o sugestie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat poruszany już wcześniej, powód - filtr cząstek stałych, nadmiar wtryskiwanego paliwa do wypalenia filtra spływa do misy olejowej. Tego nadmiaru oleju ipaliwa nie ma co spuszczac tylko trzeba wymienić całość bo przy tak rozcieńczonym oleju szybko załatwisz turbinę... :mad2: Edytowane przez Adrian-1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie wierz raczej w te opowiadania o wypalaniu dpf nadmiarem paliwa. Nadmiar paliwa wydostaje się przez rurę wydechową w postaci czarnego dymu i w żadnym przypadku nie zwiększa ilości oleju w misce olejowej.

Za to wyciek z nieszczelnej pompy paliwa jak najbardziej może zwiększyć objętość oleju. I to właśnie radziłbym zdiagnozować. Jazda na oleju pół na pół z ropą na pewno nie pomaga silnikowi.

Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak też wymieniam olej co 15k km i też to innym polecam nie ważne od rodzaju trasy. Nie kosztuje to dużo, a na pewno nie zaszkodzi.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Nadmiar paliwa wydostaje się przez rurę wydechową w postaci czarnego dymu i w żadnym przypadku nie zwiększa ilości oleju w misce olejowej...

:duh: Jak kolega nie ma filtra to faktycznie wydostaje się w postaci dymu ale z naszych samochodów nie dymi...

A w jaki sposób paliwo może zwiększać ilość oleju :mad2: , paliwo zwiększa ilość mieszanki olejowo-paliwowej a nie oleju. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adrian ma rację bo znalazłem taką wypowiedź w tym temacie: model samochodu: x 3 2007 2d

pytanie: Przybywa oleju w misce olejowej , śmierdzą spaliny.Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Przebieg samochodu 80 tyś.

Przyrost ilości oleju w silniku może być spowodowany zużyciem gładzi cylindrowej bądź zapieczeniem pierścieni tłokowych ( w starszych modelach). W nowych modelach szczególnie wyposażonych w filtr cząstek stałych jest to częste zjawisko wywołane eksploatacją pojazdu na krótkich odcinkach (częstym zapalaniem i gaszeniem silnika). Taki sposób eksploatacji wywołuje częste uruchamianie trybu programowego dopalania cząstek sadzy zgromadzonych w filtrze cząstek stałych. Układ wtryskowy silnika otrzymuje wówczas polecenie wydłużenia czasu wtrysku. Część nie spalonego paliwa dostaje się wówczas do miski olejowej i powoduje nieznaczny przyrost ilości oleju. Stąd tez może pochodzić inny zapach spalin.

 

Jeżeli w eksploatowanym przez Pana pojeździe zastosowano właściwy olej ( zalecany jest Castrol 5W/30) należy bacznie obserwować ilość przybywającego oleju i częściej dokonywać jego wymiany ze względu na utratę parametrów lepkości. Przy okazji kolejnych czynności obsługowych proponujemy zwrócenie uwagi serwisantom na pojawiające się zjawisko przyrostu ilości oleju i wykonanie pełnej diagnozy pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie wierz raczej w te opowiadania o wypalaniu dpf nadmiarem paliwa. Nadmiar paliwa wydostaje się przez rurę wydechową w postaci czarnego dymu i w żadnym przypadku nie zwiększa ilości oleju w misce olejowej.

Za to wyciek z nieszczelnej pompy paliwa jak najbardziej może zwiększyć objętość oleju. I to właśnie radziłbym zdiagnozować. Jazda na oleju pół na pół z ropą na pewno nie pomaga silnikowi.

...z tym drugim mogę się zgodzić..

...ale co do dopalania DPF, to właśnie tak się to dzieje...a dodawanie paliwa nie jest uzyskiwane po przez wydłużenie wtrysku, a przez dotrysk w fazie wydechu :norty: ...i nie ma możliwości powodowania "czarnego dymu" :wink: ...za to częste regenerowanie powoduje właśnie spływanie nadmiaru paliwa do oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąwszy pod uwagę, że spaliny w dieslu mają ok. 500 stopni C musimy dojść do wniosku, ze wtryśnięte dodatkowo paliwo natychmiast wyparuje. Nie ma szansy na żadne spływanie, zwłaszcza że jest od razu po wtrysku rozbite na mgłę oraz wypływa z dużą szybkością z cylindra wraz ze spalinami. Nie przekonuje mnie wasza argumentacja o "spływaniu". Pompę sprawdzić i już :).
Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..echhh...."Amerykę" już dawno odkryto...ale widzę że Ty chcesz od nowa...... :wink:

..po pierwsze spaliny w dieslu osiągają nawet 800st C.... :norty:

..po drugie dopalanie uruchamia sie tylko w określonych warunkach...i są to znacznie niższe temperatury (wbrew temu co niektórzy myślą, bardzo ostre gonienie auta powoduje wyłączenie regeneracji DPF)

..po trzecie efekt spływania nadmiaru paliwa do oleju występuje przy zdjęciu nogi z gazu...pracy na wolnych obr...itd.

..znakomicie to widać po wycięciu filtra, przed modyfikacją w sterowniku...jadąc, każde ujęcie gazu powoduje pojawienie się biało-niebieskiego dymu(opary oleju nap.), który po ponownym obciążeniu wydobywa się w olbrzymich ilościach...i po chwili zanika

..rozumiem że szukasz tu swojej własnej "logiki"....ale faktów nie zmienisz.....pisano o tym już tak wiele że.... echhh... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli diagnoza - nieszczesny DPF.... ?

 

G-CS, pytanie głównie do Ciebie - czy sprawę rozwiązuje wycięcie drania? czy to robicie, tak by komputer nie pokazywał błędów i nie bryzgał paliwem myśląc, że filtr jednak jest, mimo, że wycięty? Czy w takiej sytuacji, gdy oleju nieco przybywa (niewiele, ale jednak przybyło) a auto jeździ bez jakichkolwiek problemów, widzisz sens wycięcia DPF i za jednym zamachem zrobienia małego chip-tuningu, czy to już pójście po bandzie. jeżdżę głównie po mieście, czasami gdzieś dalej, ale jak widać - jednak nie za często...

 

pozdrawiam

pepe

 

 

ps - ziutoslaw, skad ten cytat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..oczywiście...robimy to od dawna... z powodzeniem :)

..zazwyczaj łączymy to ze zrobieniem chipsa :8)

..jaki dokładne silnik...rocznik...przebieg???

..oczywiście można jeździć dalej, jeśli nie występują inne "usterki"...ale należy znacznie częściej wymieniać olej

...DPF sprawdza się znacznie lepiej w "niemieckich" warunkach jazdy...jeśli jeździsz głównie na krótkich odcinkach...po mieście itp...regeneracja DPF jest niepełna...wciąż przerywana, więc jego żywotność jest znacznie krótsza...a przybywanie oleju będzie bardziej widoczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

118d, 2007, po lifcie, przebieg 38 tys. Olej zaraz zmienię, szkoda auta na takie męczenie olejowe. jeżdżę właśnie gł. po mieście więc nie martwię

się aż tak bardzo o inne usterki skoro sprawa jest znana i opisana.

myślałam o chipie, nie wiem czy przy okazji usunąć DPF... czy w ogóle chip jest marnym pomysłem przy tych problemach i stylu jazdy. tak to jest jak człowiek zbyt wiele chce od razu :wink:

 

trochę na marginesie, i tak nie jest w BMW tak źle, znajomemu w volvo DPF PADŁ po 30 tys. km (pewne użytkowanie auta!!) a serwis powiedziała mu, że to nie auto do miasta tylko na autostradę :mad2: fatalne te auta dzisiaj, naprawdę koszmar, wygląda na to, że jak się na co dzień dużo jeździ po mieście to najwyżej swifcik w benzynie. ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...w BMW DPF jest i tak najlepiej dopracowany...bo poza przybywaniem oleju w jeździe miejskiej...wytrzymują zazwyczaj 200tkm...i więcej, w Peugeotach, Oplach, fordach, 150tkm to wielki sukces (w naszych, polskich warunkach drogowych)...sam chiptunig niewiele tu zmienia...bo filterek i tak sobie świetnie radzi...pod warunkiem że ma możliwość do pełnej regeneracji (wypalenia)....w autkach w których jest kontrolka wskazującą proces dopalania...kierowca może dokończyć ta operację nie gasząc silnika...robiąc dodatkową "rundkę" ...ale właśnie ci kierowcy wiedza jak upierdliwe jest użytkowanie auta z DPF/FAP...na forach Opla...VAG-a...opisują jak to śpiesząc się do pracy...jadąc gdzieś z rodzinką, zamiast spokojne zgasić i wysiąść ...jeżdżą w kółko, w oczekiwaniu na dokończenie procesu :shock:

...jedno jest pewne...tak jak powiedział pracownik aso Volvo...DPF nie jest urządzeniem które sprawdza się w jeździe miejskiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..po pierwsze spaliny w dieslu osiągają nawet 800st C.... :norty:

To nawet wyżej niż napisałem - potwierdza to akurat niemożliwość spływania paliwa.

..po drugie dopalanie uruchamia sie tylko w określonych warunkach...i są to znacznie niższe temperatury (wbrew temu co niektórzy myślą, bardzo ostre gonienie auta powoduje wyłączenie regeneracji DPF)

Czyli ile? około 500 tak jak napisałem?

..po trzecie efekt spływania nadmiaru paliwa do oleju występuje przy zdjęciu nogi z gazu..

W wielu silnikach diesla nie ma przepustnicy powietrza i powietrze jest ciągle pompowane przez silnik, niezależnie od położenia pedału gazu.

.znakomicie to widać po wycięciu filtra, przed modyfikacją w sterowniku...jadąc, każde ujęcie gazu powoduje pojawienie się biało-niebieskiego dymu(opary oleju nap.), który po ponownym obciążeniu wydobywa się w olbrzymich ilościach...i po chwili zanika

To oznacza, że paliwo w formie pary wylatuje do wydechu, a nie jakbyś kolego chciał, spływa do oleju.

..rozumiem że szukasz tu swojej własnej "logiki"....ale faktów nie zmienisz.....pisano o tym już tak wiele że.... echhh...

Szukam , bo mi się takie argumenty jak przytoczyłeś nie trzymają kupy.

Ponadto, podczas normalnej pracy nagrzanego silnika ropa z oleju będzie odparowywać i zostanie spalona w silniku po wyjściu pary przez odmę. W pracy w mieście na krótkich odcinkach, gdy silnik jest niedogrzany odparowanie jest za słabe i ropa kapiąca z pompy "uzupełnia" olej, a przy braku odparowania kumuluje się dając za wysoki stan oleju.

 

Kolego "G-CS" postaraj się dyskutować na argumenty może. Nawet jak wielokrotnie pisano głupstwa, to nie stały się one prawdą.

Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..mylisz kompletnie pojęcia...brak Ci kompletnych informacji w temacie...i usiłujesz wymyślać swoje teorie :duh:

..temp. spalania....temp. dopalania DPF to różne sprawy...dopalanie podsycane dawką oparów paliwa odbywa się w filtrze...

temp. spalin nie ma tu znaczenia...do uruchomienia regeneracji pomiary wykonywane są w DPF...przy dużym obciążeniu silnika gdy temp. EGT zaczyna wzrastać do 500...600st C regeneracja jest przerywana

...co ma wspólnego brak przepustnicy w dieslach...tu nie chodzi o powietrze a o to że po zdjęciu nogi z gazu silnik nie jest obciążany więc temp. spalania jest żadna...a dotrysk regeneracyjny nadal występuje, więc nic nie jest spalane...a część spływa do oleju :!: :!: :mad2: ...i nikt nie chce żeby tak się działo...ale niestety tak jest :!: ...dochodzi do tego jeszcze fakt, ze rozcieńczony olej łatwiej przedostaje się przez pierścienie do komory spalania powodując odkładanie się popiołu w DPF...a to jest jedna z podstawowych przyczyn całkowitego wykończenia tego "ecodobrodziejstwa"...czyli koło się zamyka....DPF sam się wykańcza :wink:

...jedyne z czy się zgadzam, to że część paliwa może odparowywać z oleju..a do tego trzeba czasu i temperatury...a tego w jeździe miejskiej i na krótkich odcinkach brak...poza tym jeśli myślisz że cała ropa odparowuje z oleju nie wpływając na jego jakość, to się grubo mylisz :!:

...piszesz o uszkodzonej ..nieszczelnej pompie...oczywiście zdarzają się takie przypadki, ale nie nagminnie... w nowych autach...a jeśli tak jest, to jestem geniuszem skoro po usunięciu i wyłączeniu programowym obsługi DPF...automatycznie "naprawiają" ...uszczelniają się pompy wtryskowe :norty: ...a do tej pory w każdym aucie w którym to zrobiłem, efekty przyrostu poziomu oleju ustąpiły :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..mylisz kompletnie pojęcia...brak Ci kompletnych informacji w temacie...i usiłujesz wymyślać swoje teorie :duh:
To już kolego jest druga wycieczka osobista, niegrzeczna i nie na miejscu. Mów raczej o problemie a nie o człowieku.
..temp. spalania....temp. dopalania DPF to różne sprawy...dopalanie podsycane dawką oparów paliwa odbywa się w filtrze...

temp. spalin nie ma tu znaczenia...do uruchomienia regeneracji pomiary wykonywane są w DPF...przy dużym obciążeniu silnika gdy temp. EGT zaczyna wzrastać do 500...600st C regeneracja jest przerywana

Mówimy w tym topicu o tym, w jaki sposób olej napędowy z wtryskiwaczy dostaje się do oleju smarującego a nie o tym jak działa dpf czy jego dopalanie (oczyszczanie).
...co ma wspólnego brak przepustnicy w dieslach...tu nie chodzi o powietrze a o to że po zdjęciu nogi z gazu silnik nie jest obciążany więc temp. spalania jest żadna...a dotrysk regeneracyjny nadal występuje, więc nic nie jest spalane...a część spływa do oleju :!: :!: :mad2:
Tu chodzi o to, że ilość paliwa dotryskiwanego jest rzędu mikrolitrów na wtrysk a ilość powietrza przepompowywanego przez silnik jest duża i to paliwo odparowuje w tym właśnie powietrzu i jest wynoszone do kolektora wydechowego i jak niby ma się przedostawać poprzez uszczelnienie tłoka do miski olejowej? skoro ma łatwiejszą drogę poprzez zawory wylotowe do kolektora wydechowego?.
..dochodzi do tego jeszcze fakt, ze rozcieńczony olej łatwiej przedostaje się przez pierścienie do komory spalania powodując odkładanie się popiołu w DPF...
Z tym się akurat zgadzam.
...a do tej pory w każdym aucie w którym to zrobiłem, efekty przyrostu poziomu oleju ustąpiły :cool2:
Jeżeli to prawda to szacun kolego, znaczy że mam kiepskie wyobrażenie o tym co się w silniku dzieje.
Pozdrowienia od lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..heh...jeszcze nie słyszałem żeby jakiś niemiecki policjant robił badania na drodze...tam liczy się "papier"...no chyba ze zostawiałbyś zasłonę z sadzy na drodze :8)

...co do emisji, to za to odpowiedzialny jest zdrowy układ zasilania i katalizator...dpf filtruje z zasady sadzę...a tej nie widać...ale powtarzam...w zdrowym motorze....a taki nawet po dobrym chipsie nie będzie kopcił..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a do tej pory w każdym aucie w którym to zrobiłem, efekty przyrostu poziomu oleju ustąpiły :cool2:
Jeżeli to prawda to szacun kolego, znaczy że mam kiepskie wyobrażenie o tym co się w silniku dzieje.

...myślę że masz wyobrażenie...i podążasz jakąś sensowną logiką :D ...ale ja zajmuję się tymi problemami od dłuższej pory i przerobiłem temat na wszelkie sposoby..a co do zasady działania i procesów przebiegających w silniku..w procesie regeneracji DPF myślę że ogarniam temat wystarczająco :wink:

Pytanie do G-CS : Czy gcstuning i V-tech to różne firmy. Czy może współpracujecie? Czy to konkurencja w Krakowie?

...tak..to różne firmy...aczkolwiek kiedyś blisko "spokrewnione"....a co do konkurencji..hmm...raczej ciężko konkurować z monopolistą :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.