• Reklama

Paliwo w oleju silnikowym

M47N2 (520d), M54 (520i, 525i, 530i), M57N (525d, 530d, 535d), M57N2 (525d, 530d, 530xd, 535d), N52 (523i, 523Li, 525i, 525Li, 525xi, 530i, 530Li, 530xi), N52N (523i, 525i, 528i, 528xi, 530i, 530xi), N53 (523i, 525i, 525xi, 530i, 530xi), N54 (535i, 535xi), N62 (545i), N62N (540i, 550i), S85 (M5)

Moderatorzy: trzastek, voshon, Kruk, dani3011

Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez ziutoslaw1 » 02 Lut 2011 13:36

Witam wszystkich! Od roku jeżdżę E61 535d i przejechałem około 22tyś.km i kiedy zaglądnąłem na stan oleju, był za wysoki (przybyło go). Spuściłem ponad 1.2l, aby stan powrócił do max. mierzonego bagnetem. Mam pytanie co może być powodem? silnik jest suchy, płyn chłodniczy nie ubył, a więc prawdopodobnie paliwo dostaje się do oleju. Czy ktoś miał podobny problem? Samochód jest z marca 2007r. z silnikiem 210KW. Proszę o sugestie
ziutoslaw1
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 10
Dołączenie: 28 Cze 2010 15:57
Moje BMW: F10 520D 2011r. aut.

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez Adrian-1973 » 02 Lut 2011 18:49

Temat poruszany już wcześniej, powód - filtr cząstek stałych, nadmiar wtryskiwanego paliwa do wypalenia filtra spływa do misy olejowej. Tego nadmiaru oleju ipaliwa nie ma co spuszczac tylko trzeba wymienić całość bo przy tak rozcieńczonym oleju szybko załatwisz turbinę... :mad2:
Ostatnio edytowany przez Adrian-1973, 03 Lut 2011 15:35, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Adrian-1973
 
 
 
Posty: 70
Dołączenie: 29 Lip 2007 13:22
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: E60 530d 2005,
żony Mini One R56 2009

Było E39 530d 2003

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez jarek_pr » 02 Lut 2011 20:03

I zapewne jeździsz głównie krótkie odcinki po mieście?
BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!
Image
Image
Awatar użytkownika
jarek_pr
 
 
 
Posty: 740
Dołączenie: 01 Mar 2009 08:44
Miejscowość: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E60 530d, Opel Astra G Bertone Cabrio 2.2 16V

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez ziutoslaw1 » 02 Lut 2011 21:05

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Rzeczywiście głownie jeżdżę krótkie odcinki. Nie pozostaje nic innego jak wymieniać olej co 15tyś zamiast co 30tyś i częściej sprawdzać stan oleju :)
ziutoslaw1
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 10
Dołączenie: 28 Cze 2010 15:57
Moje BMW: F10 520D 2011r. aut.

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez henix » 02 Lut 2011 21:56

Kolego, nie wierz raczej w te opowiadania o wypalaniu dpf nadmiarem paliwa. Nadmiar paliwa wydostaje się przez rurę wydechową w postaci czarnego dymu i w żadnym przypadku nie zwiększa ilości oleju w misce olejowej.
Za to wyciek z nieszczelnej pompy paliwa jak najbardziej może zwiększyć objętość oleju. I to właśnie radziłbym zdiagnozować. Jazda na oleju pół na pół z ropą na pewno nie pomaga silnikowi.
Pozdrowienia od lenia
henix
 
 
 
Posty: 140
Dołączenie: 11 Paź 2009 08:06
Miejscowość: Lublin
Moje BMW: E90 320d

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez jarek_pr » 02 Lut 2011 21:58

Tak czy siak też wymieniam olej co 15k km i też to innym polecam nie ważne od rodzaju trasy. Nie kosztuje to dużo, a na pewno nie zaszkodzi.
BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!
Image
Image
Awatar użytkownika
jarek_pr
 
 
 
Posty: 740
Dołączenie: 01 Mar 2009 08:44
Miejscowość: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E60 530d, Opel Astra G Bertone Cabrio 2.2 16V

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez Adrian-1973 » 03 Lut 2011 15:34

henix napisał(a):... Nadmiar paliwa wydostaje się przez rurę wydechową w postaci czarnego dymu i w żadnym przypadku nie zwiększa ilości oleju w misce olejowej...

:duh: Jak kolega nie ma filtra to faktycznie wydostaje się w postaci dymu ale z naszych samochodów nie dymi...
A w jaki sposób paliwo może zwiększać ilość oleju :mad2: , paliwo zwiększa ilość mieszanki olejowo-paliwowej a nie oleju. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Adrian-1973
 
 
 
Posty: 70
Dołączenie: 29 Lip 2007 13:22
Miejscowość: Gdańsk
Moje BMW: E60 530d 2005,
żony Mini One R56 2009

Było E39 530d 2003

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez ziutoslaw1 » 03 Lut 2011 16:35

Adrian ma rację bo znalazłem taką wypowiedź w tym temacie: model samochodu: x 3 2007 2d
pytanie: Przybywa oleju w misce olejowej , śmierdzą spaliny.Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Przebieg samochodu 80 tyś.
Przyrost ilości oleju w silniku może być spowodowany zużyciem gładzi cylindrowej bądź zapieczeniem pierścieni tłokowych ( w starszych modelach). W nowych modelach szczególnie wyposażonych w filtr cząstek stałych jest to częste zjawisko wywołane eksploatacją pojazdu na krótkich odcinkach (częstym zapalaniem i gaszeniem silnika). Taki sposób eksploatacji wywołuje częste uruchamianie trybu programowego dopalania cząstek sadzy zgromadzonych w filtrze cząstek stałych. Układ wtryskowy silnika otrzymuje wówczas polecenie wydłużenia czasu wtrysku. Część nie spalonego paliwa dostaje się wówczas do miski olejowej i powoduje nieznaczny przyrost ilości oleju. Stąd tez może pochodzić inny zapach spalin.

Jeżeli w eksploatowanym przez Pana pojeździe zastosowano właściwy olej ( zalecany jest Castrol 5W/30) należy bacznie obserwować ilość przybywającego oleju i częściej dokonywać jego wymiany ze względu na utratę parametrów lepkości. Przy okazji kolejnych czynności obsługowych proponujemy zwrócenie uwagi serwisantom na pojawiające się zjawisko przyrostu ilości oleju i wykonanie pełnej diagnozy pojazdu.
ziutoslaw1
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 10
Dołączenie: 28 Cze 2010 15:57
Moje BMW: F10 520D 2011r. aut.

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez renoraines » 03 Lut 2011 16:40

Wymieniać cześciej olej, ale także przejechać się co jakis czas dynamicznie za miastem.
Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna, ale trochę wymagająca, nie robi fochów o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata...
Image
renoraines
 
 
 
Posty: 1279
Dołączenie: 09 Paź 2007 22:23
Miejscowość: Wlkp
Moje BMW: E39 540ia/E46 320cd, kolejne poszukiwane

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez G-CS » 04 Lut 2011 02:44

henix napisał(a):Kolego, nie wierz raczej w te opowiadania o wypalaniu dpf nadmiarem paliwa. Nadmiar paliwa wydostaje się przez rurę wydechową w postaci czarnego dymu i w żadnym przypadku nie zwiększa ilości oleju w misce olejowej.
Za to wyciek z nieszczelnej pompy paliwa jak najbardziej może zwiększyć objętość oleju. I to właśnie radziłbym zdiagnozować. Jazda na oleju pół na pół z ropą na pewno nie pomaga silnikowi.

...z tym drugim mogę się zgodzić..
...ale co do dopalania DPF, to właśnie tak się to dzieje...a dodawanie paliwa nie jest uzyskiwane po przez wydłużenie wtrysku, a przez dotrysk w fazie wydechu :norty: ...i nie ma możliwości powodowania "czarnego dymu" :wink: ...za to częste regenerowanie powoduje właśnie spływanie nadmiaru paliwa do oleju
chip..hipp..hurra!!! :)
Image
MOCna PROFIlaktyka
http://www.gcstuning.pl
http://www.naszeskarby.edu.pl
Awatar użytkownika
G-CS
 
 
 
Posty: 973
Dołączenie: 20 Cze 2010 13:58
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: ...BMW było ich wiele :)
Focus3 ST 2.0EcoBoost 250

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez henix » 04 Lut 2011 11:07

Wziąwszy pod uwagę, że spaliny w dieslu mają ok. 500 stopni C musimy dojść do wniosku, ze wtryśnięte dodatkowo paliwo natychmiast wyparuje. Nie ma szansy na żadne spływanie, zwłaszcza że jest od razu po wtrysku rozbite na mgłę oraz wypływa z dużą szybkością z cylindra wraz ze spalinami. Nie przekonuje mnie wasza argumentacja o "spływaniu". Pompę sprawdzić i już :).
Pozdrowienia od lenia
henix
 
 
 
Posty: 140
Dołączenie: 11 Paź 2009 08:06
Miejscowość: Lublin
Moje BMW: E90 320d

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez G-CS » 04 Lut 2011 11:42

..echhh...."Amerykę" już dawno odkryto...ale widzę że Ty chcesz od nowa...... :wink:
..po pierwsze spaliny w dieslu osiągają nawet 800st C.... :norty:
..po drugie dopalanie uruchamia sie tylko w określonych warunkach...i są to znacznie niższe temperatury (wbrew temu co niektórzy myślą, bardzo ostre gonienie auta powoduje wyłączenie regeneracji DPF)
..po trzecie efekt spływania nadmiaru paliwa do oleju występuje przy zdjęciu nogi z gazu...pracy na wolnych obr...itd.
..znakomicie to widać po wycięciu filtra, przed modyfikacją w sterowniku...jadąc, każde ujęcie gazu powoduje pojawienie się biało-niebieskiego dymu(opary oleju nap.), który po ponownym obciążeniu wydobywa się w olbrzymich ilościach...i po chwili zanika
..rozumiem że szukasz tu swojej własnej "logiki"....ale faktów nie zmienisz.....pisano o tym już tak wiele że.... echhh... :mrgreen:
chip..hipp..hurra!!! :)
Image
MOCna PROFIlaktyka
http://www.gcstuning.pl
http://www.naszeskarby.edu.pl
Awatar użytkownika
G-CS
 
 
 
Posty: 973
Dołączenie: 20 Cze 2010 13:58
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: ...BMW było ich wiele :)
Focus3 ST 2.0EcoBoost 250

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez pepe118 » 04 Lut 2011 12:03

czyli diagnoza - nieszczesny DPF.... ?

G-CS, pytanie głównie do Ciebie - czy sprawę rozwiązuje wycięcie drania? czy to robicie, tak by komputer nie pokazywał błędów i nie bryzgał paliwem myśląc, że filtr jednak jest, mimo, że wycięty? Czy w takiej sytuacji, gdy oleju nieco przybywa (niewiele, ale jednak przybyło) a auto jeździ bez jakichkolwiek problemów, widzisz sens wycięcia DPF i za jednym zamachem zrobienia małego chip-tuningu, czy to już pójście po bandzie. jeżdżę głównie po mieście, czasami gdzieś dalej, ale jak widać - jednak nie za często...

pozdrawiam
pepe


ps - ziutoslaw, skad ten cytat?
pepe118
 
 
 
Posty: 315
Dołączenie: 08 Paź 2008 08:05
Miejscowość: kraków
Moje BMW: czarna strzała bezramkówka

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez G-CS » 04 Lut 2011 12:32

..oczywiście...robimy to od dawna... z powodzeniem :)
..zazwyczaj łączymy to ze zrobieniem chipsa :8)
..jaki dokładne silnik...rocznik...przebieg???
..oczywiście można jeździć dalej, jeśli nie występują inne "usterki"...ale należy znacznie częściej wymieniać olej
...DPF sprawdza się znacznie lepiej w "niemieckich" warunkach jazdy...jeśli jeździsz głównie na krótkich odcinkach...po mieście itp...regeneracja DPF jest niepełna...wciąż przerywana, więc jego żywotność jest znacznie krótsza...a przybywanie oleju będzie bardziej widoczne
chip..hipp..hurra!!! :)
Image
MOCna PROFIlaktyka
http://www.gcstuning.pl
http://www.naszeskarby.edu.pl
Awatar użytkownika
G-CS
 
 
 
Posty: 973
Dołączenie: 20 Cze 2010 13:58
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: ...BMW było ich wiele :)
Focus3 ST 2.0EcoBoost 250

Re: Paliwo w oleju silnikowym

Postprzez pepe118 » 04 Lut 2011 12:48

118d, 2007, po lifcie, przebieg 38 tys. Olej zaraz zmienię, szkoda auta na takie męczenie olejowe. jeżdżę właśnie gł. po mieście więc nie martwię
się aż tak bardzo o inne usterki skoro sprawa jest znana i opisana.
myślałam o chipie, nie wiem czy przy okazji usunąć DPF... czy w ogóle chip jest marnym pomysłem przy tych problemach i stylu jazdy. tak to jest jak człowiek zbyt wiele chce od razu :wink:

trochę na marginesie, i tak nie jest w BMW tak źle, znajomemu w volvo DPF PADŁ po 30 tys. km (pewne użytkowanie auta!!) a serwis powiedziała mu, że to nie auto do miasta tylko na autostradę :mad2: fatalne te auta dzisiaj, naprawdę koszmar, wygląda na to, że jak się na co dzień dużo jeździ po mieście to najwyżej swifcik w benzynie. ech...
pepe118
 
 
 
Posty: 315
Dołączenie: 08 Paź 2008 08:05
Miejscowość: kraków
Moje BMW: czarna strzała bezramkówka

Następna

Powróć do E60, E61

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: bodzio pl oraz 20 gości

cron