Skocz do zawartości

Regulacja Dmuchawy


szumer13

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni pojawił się problem z regulacją dmuchaw. Otóż nie ma pełnej regulacji siły nawiewu. Wszystko działa ok., gdy ustawię w pozycję odszraniania przedniej szyby, wtedy wieje gorącym powietrzem i wentylator pracuję z pełną siłą na maksa i jest płynna regulacja od poczatku do końca. Gdy jednak przejdę w ręczne ustawienie i w I'drivie nawiew nakieruję na nogi, lub kabinę to mam regulację siły nawiewu do połowy poziomu, po przekrecenia za połowę silnik nie reaguje na zwiekszenie siły nadmuchu i chodzi na srednich obrotach. Temat był kiedyś poruszony ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni pojawił się problem z regulacją dmuchaw. Otóż nie ma pełnej regulacji siły nawiewu. Wszystko działa ok., gdy ustawię w pozycję odszraniania przedniej szyby, wtedy wieje gorącym powietrzem i wentylator pracuję z pełną siłą na maksa i jest płynna regulacja od poczatku do końca. Gdy jednak przejdę w ręczne ustawienie i w I'drivie nawiew nakieruję na nogi, lub kabinę to mam regulację siły nawiewu do połowy poziomu, po przekrecenia za połowę silnik nie reaguje na zwiekszenie siły nadmuchu i chodzi na srednich obrotach. Temat był kiedyś poruszony ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

 

kiepska bateria ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz że to może być przyczyna ? Co prawda niedawno pokazał mi się taki komunikat że słaby aku, ale czy to będzie przyczyna ? Wydawało mi się że jak jest odpalony silnik to prąd dostaje z alternatora. Miałeś kiedyś taki objaw ? albo słyszałeś o czymś takim ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz że to może być przyczyna ? Co prawda niedawno pokazał mi się taki komunikat że słaby aku, ale czy to będzie przyczyna ? Wydawało mi się że jak jest odpalony silnik to prąd dostaje z alternatora. Miałeś kiedyś taki objaw ? albo słyszałeś o czymś takim ?

 

Jeśli akumulator jest słaby to komp odcina po malutko zbędne urządzenia w celu oszczędności prądu. A jeśli chodzi o odpalony silnik i alternator to faktycznie powinien doładowywać pod warunkiem że alternator jest całkowicie sprawny. Proponuje poczytać na forum o alternatorze który nie doładowuje, bo w takich przypadkach elektronika dostaje chopla :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co rejestrowac aku ? Panowie mam jeszcze jeden problem, przy niskich temp. (-15) mam słabe ogrzeanie , leci cieple ale nie na tyle zeby rozgrzac srodek. Jak sie zatrzymam i pogazuje to robi sie cieplejsze. Ale po przejechaniu kilku kilometrów znowu sie wychładza. Czy może to być wina termostatu ? czy jest cos jeszcze ? I słychać jakieś świszczenie dmuchawy jakby cos do niej wpadło ? Czy wyciagniecie dmuchawy wiąże sie ze sciaganiem kokpitu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Miałem to samo. Po wymianie akumulatora regulacja znowu zaczęła działać. Wcześniej wymieniłem jeża. Bez sensu i bez potrzeby.

Jednak problem ogrzewania nadal istnieje. Ogrzewanie działa na niskich obrotach, tzn. jak stoję w ciągłych korkach w Warszawie (zafundowanych przez nieudolną prezydent Waltz) to z nawiewów leci bardzo ciepłe powietrze. Ale jak wyjadę w trasę to po około 20 km zaczyna wieć letnie a chwile później chłodne powietrze. W ostatnich mrozach musiałem stosować technike jazdy z przerwami co 30 km. Jak już było chłodno w kabinie to zjeżdżałem na bok do stacji i na wolnych obrotach silnik pracował od 5 do 10 minut i znowu leciało bardzo gorące powietrze. Jak sobie nagrzałem kabinę to ruszałem w trasę i tak w koło. KOSZMAR. Mam już dość tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Przecież to tylko dygresja, a na dodatek w nawiasie.

Wolałbym zamiast oceny mojej osoby, że jestem nakręcony przeczytać od ciebie kolego konkretną poradę rozwiązania problemu, który opisałem.

Z gry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Przecież to tylko dygresja, a na dodatek w nawiasie.

Wolałbym zamiast oceny mojej osoby, że jestem nakręcony przeczytać od ciebie kolego konkretną poradę rozwiązania problemu, który opisałem.

Z gry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi.

 

Robunku, porady dla twojego problemu są na forum. Tylko Ty za leniwy jesteś, żeby poszukać. Możesz potraktować jako ocenę Twojej osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Przecież to tylko dygresja, a na dodatek w nawiasie.

Wolałbym zamiast oceny mojej osoby, że jestem nakręcony przeczytać od ciebie kolego konkretną poradę rozwiązania problemu, który opisałem.

Z gry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi.

 

Robunku, porady dla twojego problemu są na forum. Tylko Ty za leniwy jesteś, żeby poszukać. Możesz potraktować to jako ocenę Twojej osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To daj mi link do mojego problemu, w którym jest rozwiązanie.

Czytałem tutaj, że użytkownicy tego cudu techinki motoryzacyjnej mieli odwrotne problemy, tzn. mieli zimno w kabinie na niskich obrotach a na wysokich wszystko było okey. U mnie jest odwrotnie.

Ja jakoś natrafiam tylko na same porady, aby wymienić po kolei dwa termostaty, pompę wodną, przepłukać chłodnicę i nagrzewnicę, wymienić jeża, wymienić czujnik temperatury, wymienić jakiś opornik, wymienić kolejny czujnik, wymienić ... wymienić ... wymienić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie też obstawiam termostat. Tylko proszę... Jeśli nie chcesz wymieniać....wymieniać...wymieniać... To zacznij od tak banalnej sprawy, nie kosztującej Ciebie nic poza Twoimi tak cennymi 5min i sprawdź temperaturę silnika w menu. A nie, się czepiasz, że nikt Ci nie daje linka do Twojego problemu. Jak Ci go mamy dać jak nie widzimy w czym masz problem? A Ty nawet nie masz chęci sprawdzić ile masz stopni po przejechaniu dystansu 20km. Wg. mnie masz uwalony termostat, miałem taki sam przypadek jak Twój w VW golfie, auto zagrzewało się w mieście a jak wyjechałem na trasę, przy stałej jeździe pęd powietrza studził mi silnik i chłodnicę i temperatura się wkręcić nie mogła na 90stopni (max 70-80stopni o poranku w lato!), wymieniłem termostat i było po problemie. Jak sprawdzisz jak wygląda u Ciebie sprawa z temperaturą silnika, będziesz mógł wyeliminować przynajmniej 50% wymian, które opisałeś!
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.